Superliga 2014/2015
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Re: Superliga 2014/2015
Gad vide om denne vision er den som gælder i ulige uger.
I næste uge kommer der en vision som gælder i lige uge.
Ulige uger: Vi satser på egne talenter og sorte tal på bundlinien
Lige uger: Vi køber alle de dyre has-beens vi kan komme i nærheden af og satser på en rig onkel samler regningen op
Man skal godt nok være pis-gul helt ind i hjertet for at smide penge i den forretning.
Det sejler jo på alle niveauer.
Hvilket egentlig er skønt.
I næste uge kommer der en vision som gælder i lige uge.
Ulige uger: Vi satser på egne talenter og sorte tal på bundlinien
Lige uger: Vi køber alle de dyre has-beens vi kan komme i nærheden af og satser på en rig onkel samler regningen op
Man skal godt nok være pis-gul helt ind i hjertet for at smide penge i den forretning.
Det sejler jo på alle niveauer.
Hvilket egentlig er skønt.
Bienvenu Bassogog!
Nu er visioner, missioner og værdier vel pr. definition noget ordflom, som på almindelige arbejdspladser er beskæftigelsesterapi for HR-folk og som i underholdningsbranchen er pauseunderholdning i VIP-loungen, mens sponsorerne tygger af munden.
Det havde også været fesent, hvis BIF havde sagt, at vi vil være den bedste blandt de næstbedste og går efter en fjerdeplads hvert år. Jeg kan sagtens forstå, at Rud føler sig kaldet til at trække vigtigheden af resultaterne frem, for når man hører Thomas Frank fabulerer, så står man altid tilbage med fornemmelsen af, at udviklingsprocessen er vigtigere end bundlinjen.
Faktum er at BIF gang på gang har pisset den velgørenhed, som der er faldet som manna fra himlen, væk, og ikke har kunne skabe noget solidt fundament for videre udvikling. BIF kunne starte med at sætte en prop i hullet på deres talentafdeling, så de bedste ikke smutter for håndører, inden de er kommet klubben til gavn. Derudover kan man mene, hvad man vil om Per Nielsen og Dan Anton, men de var kulturbærere, der satte sig igennem, modsat Kahlenberg, der virker som en genert konfirmand, hver gang han konfronteres med en mikrofon. Før i tiden kunne BIF støvsuge Sjælland for talent, men på det seneste har både FCM, EfB og AaB snuppet talenter, der ville have pyntet på BIFs hold. Derudover ser det ud til at FCN på talentsiden har bidt sig fast og nu er førstevælger ift. Lyngbys talentfabrik, men f.eks. Toutoh fra Hvidovre er et godt eksempel på, at BIF ikke engang kan sætte sig igennem i de vestlige og sydlige forstæder, der før var deres jagtmarker.
Jeg spår BIF en række hæderfulde 4.-6. pladser de kommende år samt en fortsættelse af rotationsprincippet på direktionsgangen
Det havde også været fesent, hvis BIF havde sagt, at vi vil være den bedste blandt de næstbedste og går efter en fjerdeplads hvert år. Jeg kan sagtens forstå, at Rud føler sig kaldet til at trække vigtigheden af resultaterne frem, for når man hører Thomas Frank fabulerer, så står man altid tilbage med fornemmelsen af, at udviklingsprocessen er vigtigere end bundlinjen.
Faktum er at BIF gang på gang har pisset den velgørenhed, som der er faldet som manna fra himlen, væk, og ikke har kunne skabe noget solidt fundament for videre udvikling. BIF kunne starte med at sætte en prop i hullet på deres talentafdeling, så de bedste ikke smutter for håndører, inden de er kommet klubben til gavn. Derudover kan man mene, hvad man vil om Per Nielsen og Dan Anton, men de var kulturbærere, der satte sig igennem, modsat Kahlenberg, der virker som en genert konfirmand, hver gang han konfronteres med en mikrofon. Før i tiden kunne BIF støvsuge Sjælland for talent, men på det seneste har både FCM, EfB og AaB snuppet talenter, der ville have pyntet på BIFs hold. Derudover ser det ud til at FCN på talentsiden har bidt sig fast og nu er førstevælger ift. Lyngbys talentfabrik, men f.eks. Toutoh fra Hvidovre er et godt eksempel på, at BIF ikke engang kan sætte sig igennem i de vestlige og sydlige forstæder, der før var deres jagtmarker.
Jeg spår BIF en række hæderfulde 4.-6. pladser de kommende år samt en fortsættelse af rotationsprincippet på direktionsgangen
In verbis simus faciles
Re: Sv: Superliga 2014/2015
Der er ikke noget i vejen med det Ståle siger bortset fra at det for mindre end en måneder siden ifølge den samme mand var ok med disse forventning netop fordi de var FCK og Danmarks lokomotiv....Yankee skrev:Jeg er bare lige nødt til at spørge - er der noget forkert i det, Ståle siger?fish skrev:Far er ikke skuffet, far er sur:
http://m.bt.dk/superligaen/solbakken-de ... sk-fodbold
Jeg er da personligt også pivtræt af at høre Brøndere og AGF'ere, der sviner AaB for APOEL-kampen. Altså, hvad helvede har de selv leveret i Europa de sidste ti år?
Desuden mener jeg ikke at pressen har været mere overbærende overfor AaB i forhold til FCK. Vi blev da svinet lige så meget til efter tirsdagens blamage. Så det er i mine øjne tuderi når han mener forventningerne kun lå på FCK. Bare min mening.
Marvins pourie til SE han bliver giftig for dem, ham kunne vi sgu godt have brugt.
AaB - the Nordic gateway to Europe
Du har ret. Det samme med Akharraz og Anders Kure.Brent skrev:Marvins pourie til SE han bliver giftig for dem, ham kunne vi sgu godt have brugt.
Lad mig gætte, du keder dig?
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Jeg er med her! Marvin Pourié (23 år), en tidligere superligatopscorer* ville passe godt ind. SE har skudt papegøjen. Men jeg tror ikke AaB kunne låne ham.Brent skrev:Marvins pourie til SE han bliver giftig for dem, ham kunne vi sgu godt have brugt.
55 kampe og 23 mål for SIlkeborg!
*Han har ikke været topscorer i superligaen. Min fejl.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
-
Huckleberry
- Ynglinge

Godt Marvin ikke kom til AaB! Han blev n meget upopulær i Silkeborg efter sine nedladende udtalelser om sine holdkammerater mens han spillede der. I øvrigt meget let at dække op... Han spiller aldrig bolden videre til en medspiller
- Provst i Brovst
- Allstar

Det er OK at Marvin Pourié ikke kunne rykke ned med et smil på læben sammen med resten af SIF. De 23 mål i 55 kampe viser han ikke er helt nem at dække op.Huckleberry skrev:Godt Marvin ikke kom til AaB! Han blev n meget upopulær i Silkeborg efter sine nedladende udtalelser om sine holdkammerater mens han spillede der. I øvrigt meget let at dække op... Han spiller aldrig bolden videre til en medspiller
Simon Makienok, Marvin Pourié og Martin Braithwaite har alle tre assists i 2012/2013. Petter Andersson, Andreas Cornelius, Aron Jóhannsson, Ronnie Schwartz og César Santin har færre.
Så det virker som om han er OK til at spille bolden videre.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- astonvilla
- Allstar

Den kan godt blive lidt giftig for os.Brent skrev:Marvins pourie til SE han bliver giftig for dem, ham kunne vi sgu godt have brugt.
I denne "mellemsæson" kommer vi til at ligge i et felt der sansynligvis kommer til at tælle SE.
En lidt træls bæ FCK smider efter os dér, på en måde.
For jeg er sikker på at FCK ikke ville udleje ham til os.
Personligt ville jeg heller ikke ønske ham i truppen. Han virker til at være en person uden den store jordforbindelse og han har da skabt uro nede i Silkeborg før.
Så nej tak til ham (selv om det er akademisk).
Ville have været rart hvis FCK blot havde ladet ham rådne op på deres 2. hold eller sendt ham til 2. bundesliga eller sådan.
Hos SE kan jeg ikke lide han er, sådan umiddelbart.
Bienvenu Bassogog!
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Hvis man mener, at Helenius kan have en uheldig attitude, så er Pourie nok ikke lige spilleren man skal have.
Pourie virkede i Silkeborg. Virkede ikke i FCK. Om han virker i SønderjyskE må vi se.
I min verden er Silkeborg og SønderjyskE mere ens end Silkeborg og AaB. Så det er langtfra sikkert, at han vil passe ind hos os.
Pourie virkede i Silkeborg. Virkede ikke i FCK. Om han virker i SønderjyskE må vi se.
I min verden er Silkeborg og SønderjyskE mere ens end Silkeborg og AaB. Så det er langtfra sikkert, at han vil passe ind hos os.
- FlæskeFrank
-
FlæskeFrank
- Allstar

Medierne kørte noget jydeligaen for en sæson eller to siden, for at lave en stilling med jyderne i toppen(det var pointen med det). Nu kan de bare vise stillingen 
- FlæskeFrank
-
A_Strandfelt
- Allstar

Kan stadig findes på SuperStats: http://www.superstats.dk/stilling/jydeliga" onclick="window.open(this.href);return false;FlæskeFrank skrev:Medierne kørte noget jydeligaen for en sæson eller to siden, for at lave en stilling med jyderne i toppen(det var pointen med det). Nu kan de bare vise stillingen
Vi er, måske lidt overraskende, det andet bedste hold, når man kun tælle kampene mellem jyske hold.
- Provst i Brovst
- Allstar

SønderjyskE - Hobro er meget go'
1-0 til sønderjyderne indtil videre.
Edit1
Hobro er på hælene, de møder et hold der spiller deres spil. Marvin har haft den i rusen også, men helt korrekt annulleret for offside.
Edit2
1 -1 !!!
Edit3
Sønderjyskes Silas Songani og Hobros Antipas har det vores kanter pt mangler. Speed, teknik og drive fremad!
Jeg er også misundelig på at Sønderjyske har en angriber duo der spiller sammen i stedet for sig selv.
Indtil videre har Sønderjyske vist hvordan Hobro skal nedkæmpes, desværre er Antipas svær at holde styr på. Antipas duer slet ikke som angriber men som wing er han fantastisk.
Denne superliga kamp er bedre end dem AaB har været med i indtil videre.

Edit1
Hobro er på hælene, de møder et hold der spiller deres spil. Marvin har haft den i rusen også, men helt korrekt annulleret for offside.
Edit2
1 -1 !!!
Edit3
Sønderjyskes Silas Songani og Hobros Antipas har det vores kanter pt mangler. Speed, teknik og drive fremad!
Jeg er også misundelig på at Sønderjyske har en angriber duo der spiller sammen i stedet for sig selv.
Indtil videre har Sønderjyske vist hvordan Hobro skal nedkæmpes, desværre er Antipas svær at holde styr på. Antipas duer slet ikke som angriber men som wing er han fantastisk.
Denne superliga kamp er bedre end dem AaB har været med i indtil videre.
- Flower
- Allstar

- Favoritspiller: Soren Evigglad
- Geografisk sted: Aalborg
Jeg mindes ikke at vi nogensinde har haft problemer med Antipas, uanset hvilken klub han har spillet for imod os. Jeg er stadig meget rolig med tanken om at skal møde Hobro.Provst i Brovst skrev:SønderjyskE - Hobro er meget go'
Edit1
Edit2
1 -1 !!!
Edit3
Denne superliga kamp er bedre end dem AaB har været med i indtil videre.![]()
![]()
- Winning doesn't really matter as long as you win.
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Vaaar? Jeg mindes ham som værende et usikkerhedsmoment i alle kampe, vi har spillet mod Sønderjyske og BIF, og især da han spillede i SønderjyskE, var han ustyrlig for vores forsvar.Flower skrev:Jeg mindes ikke at vi nogensinde har haft problemer med Antipas, uanset hvilken klub han har spillet for imod os. Jeg er stadig meget rolig med tanken om at skal møde Hobro.Provst i Brovst skrev:SønderjyskE - Hobro er meget go'
Edit1
Edit2
1 -1 !!!
Edit3
![]()
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
- astonvilla
- Allstar

Så husker du dårligt.Flower skrev:Jeg mindes ikke at vi nogensinde har haft problemer med Antipas, uanset hvilken klub han har spillet for imod os. Jeg er stadig meget rolig med tanken om at skal møde Hobro.Provst i Brovst skrev:SønderjyskE - Hobro er meget go'
Edit1
Edit2
1 -1 !!!
Edit3
![]()
Bienvenu Bassogog!
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Odds på guld til FCM er nu nede i 1,90 hos Danske Spil, og det afspejler jo meget klart den store favoritrolle, Glen og hans dukker har.
Jeg forstår godt, hvis de går rundt og kniber sig lidt i armen dernede, for det store lykkehjul har for alvor smilet til dem hen over sommeren. Efter sidste sæson så FCM-fremtiden sort ud, men det ændrede sig med et trylleslag, da deres konfirmand af en ny formand fik lokket sin engelske milliardærven til at aflevere pengene. Og siden har det bare udviklet sig endnu mere i retning af FCM-guld med en sæson, der reelt er en foræring af mesterskabet til Herning. De øvrige klubber med potentiale til at spille med om titlen har jo alle meldt sig ud - mere eller mindre:
AaB vinder aldrig to år i træk, så de var på forhånd ude af ligningen.
FCK har fra starten lagt sig ned.
OB har meldt sig helt ud.
AGF har meldt sig helt fuldstændig ud.
Brøndby sejler videre i deres zigzag-søgen efter tidligere storhed.
Esbjerg kan ikke holde niveauet fra tidligere sæsoner.
Med andre ord: Alle klubber fra de store byer har gjort denne sæson til en mellemsæson. Det gør mesterskabet lige til at samle op for FCM, som har kunnet bygge videre på sidste sæson, og som nu kan føje flere af topklubberne til listen over dem, der traditionelt afleverer point mod topholdet. For nok ville OB, AGF og Esbjerg alligevel ikke have vundet guldet - selv med en god sæson. Men med en god sæson ville de kunne hive point i kampene mod FCM i stedet for at aflevere lige så mange som de mindre klubber. Det gør det også nemmere for klubben på toppen at forlænge de gode stimer og høste point i mængder.
Man kan selvfølgelig håbe, at Randers eller Nordsjælland kan lave et Herfølge-mirakel. Eller at Hobro kan gøre dansk fodbold helt til grin. Eller at AaB kan gøre det umulige og toppe to år i træk. Men det er svært at forestille sig, så selv om der kun er spillet 7 kampe ud 33, ser jeg FCM som lige så store favoritter til DM-guldet, som FCK var i deres overlegne sæsoner.
Jeg forstår godt, hvis de går rundt og kniber sig lidt i armen dernede, for det store lykkehjul har for alvor smilet til dem hen over sommeren. Efter sidste sæson så FCM-fremtiden sort ud, men det ændrede sig med et trylleslag, da deres konfirmand af en ny formand fik lokket sin engelske milliardærven til at aflevere pengene. Og siden har det bare udviklet sig endnu mere i retning af FCM-guld med en sæson, der reelt er en foræring af mesterskabet til Herning. De øvrige klubber med potentiale til at spille med om titlen har jo alle meldt sig ud - mere eller mindre:
AaB vinder aldrig to år i træk, så de var på forhånd ude af ligningen.
FCK har fra starten lagt sig ned.
OB har meldt sig helt ud.
AGF har meldt sig helt fuldstændig ud.
Brøndby sejler videre i deres zigzag-søgen efter tidligere storhed.
Esbjerg kan ikke holde niveauet fra tidligere sæsoner.
Med andre ord: Alle klubber fra de store byer har gjort denne sæson til en mellemsæson. Det gør mesterskabet lige til at samle op for FCM, som har kunnet bygge videre på sidste sæson, og som nu kan føje flere af topklubberne til listen over dem, der traditionelt afleverer point mod topholdet. For nok ville OB, AGF og Esbjerg alligevel ikke have vundet guldet - selv med en god sæson. Men med en god sæson ville de kunne hive point i kampene mod FCM i stedet for at aflevere lige så mange som de mindre klubber. Det gør det også nemmere for klubben på toppen at forlænge de gode stimer og høste point i mængder.
Man kan selvfølgelig håbe, at Randers eller Nordsjælland kan lave et Herfølge-mirakel. Eller at Hobro kan gøre dansk fodbold helt til grin. Eller at AaB kan gøre det umulige og toppe to år i træk. Men det er svært at forestille sig, så selv om der kun er spillet 7 kampe ud 33, ser jeg FCM som lige så store favoritter til DM-guldet, som FCK var i deres overlegne sæsoner.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Fjeldgaard langer lidt ud efter BIF og FCK her:
http://www.bt.dk/blogs/de-staerkeste-sa ... uperligaen" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg synes dog, han overser, at også FCM er med på overforbruget. Deres mæcen er lige så meget en redningsmand for dem, som Jan Bech Andersen er for Brøndby.
http://www.bt.dk/blogs/de-staerkeste-sa ... uperligaen" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg synes dog, han overser, at også FCM er med på overforbruget. Deres mæcen er lige så meget en redningsmand for dem, som Jan Bech Andersen er for Brøndby.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
-
FlæskeFrank
- Allstar

Nu er det vel mere realistisk, at vi vinder mesterskabet to år i træk end FCM vinder noget som helst!sulakvelidze skrev:AaB vinder aldrig to år i træk, så de var på forhånd ude af ligningen.
Den eneste forskel mellem denne sæson og sidste mht. styrkeforholdet os og FCM er vel, at FCM-spillerne måske ikke har så meget udlængsel.
Vi er klart styrket, men skal spille europæisk. Det er ikke knald eller fald kampe, så jeg tror ikke det koster i ligaen. Vores spillere vil også gerne være en sæson mere.
FCM er styrket og har forlænget med flere.
Men vi mangler at se FCM i en dårlig periode, den har vi haft. Når først vi eller FCK kommer i sejrsstime, mens FCM kun taber eller spiller uafgjort, så kender vi nok Glen igen.
- FlæskeFrank
Hvis du kan konkludere at "AaB aldrig vinder to år i træk", så vil jeg bruge samme logik til at konkludere at FCM aldrig vinder noget som helst. (den fik Flæskefrank vist lige outpacet mig på)
Det her er ingen mellemsæson for AaB. Vi har allerede slået FCK og FCM og har kun ét point færre end på samme tid sidste år. Samtidig har vi hentet kæmpe-profiler som Helenius og Rasmus Jönsson. Det er to mega-transfers, som ALLE de andre klubber er grønne af misundelse over.
Det nærmer sig altså en hån mod de ting, der foregår i AaB, hvis man regner det her for en mellemsæson.
Det her er ingen mellemsæson for AaB. Vi har allerede slået FCK og FCM og har kun ét point færre end på samme tid sidste år. Samtidig har vi hentet kæmpe-profiler som Helenius og Rasmus Jönsson. Det er to mega-transfers, som ALLE de andre klubber er grønne af misundelse over.
Det nærmer sig altså en hån mod de ting, der foregår i AaB, hvis man regner det her for en mellemsæson.