Klaus skrev:Det værste er næsten ikke resultatet. Ovenpå blamagen i Bukarest, havde jeg oprigtigt forventet en flok spillere, der ville slås så blodet sprang. De må da for helvede også have en eller anden form for professionel stolthed. Derfor undrer det mig oprigtigt, at samtlige spillere ikke kommer ud til kampen med ild i øjnene... Det er ikke fordi jeg mener de skal gå hjem fra Slagelse, men jeg havde faktisk troet, at holdets viljestyrke var på et meget højere niveau. Nu mangler vi lige en udtalelse om, at de ikke rigtigt var klar, så er bunden nået.
Jeg havde også selv håbet på en trodsreaktion, men det dæmrede hurtigt for mig, at dette hold simpelthen bare ikke har niveauet til det. Hvis vi vil se god fodbold fra AaB, kræver det andre spillere end dem, der render rundt på banen i øjeblikket. Læderet skal op af lommen, når transfervinduet begynder, og fokus skal rettes mod at forstærke vores offensiv, der på rekordtid har oplevet et kvalitetsfald, der næppe er set magen til i dansk fodbold. Det burde allerede være sket inden 1. september.
Indtil da må vi forsøge at holde den kørende så godt som muligt med det, vi nu har. Kampene, vi spiller i Superligaen, er ekstremt lige og kunne alle være endt uafgjort. Både de 2 sejre og de 2 nederlag har været nærmest tilfældige. Vi står dermed i den lidt besynderlige position, at et lille kvalitetsløft kan sende os i toppen, mens et lille kvalitetsfald kan sende os i nedrykningsfare.
I mellemtiden skal vi samtidig bøvle med noget efterhånden uinteressant europæisk fodbold på et tidspunkt, hvor det havde været mere relevant, at vi lagde alle kræfterne på at holde den kørende bare nogenlunde i Superligaen. Vi har dog som forsvarende mestre en forpligtelse til at levere en ordentlig indsats på den europæiske scene, men hvis vi for alvor bliver en del af bundkampen i Superligaen, må vi ofre den og tage imod en masse hån fra andre danske klubfans.