Superliga 2014/2015

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Re: Superliga 2014/2015

Indlæg af thomasjn » 22. okt 2014, 15:11

Han siger jo bare, hvad han ser. At dommerne er i lommen på den Københavnske skændsel BIFCK.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 22. okt 2014, 15:17

thomasjn skrev:Han siger jo bare, hvad han ser. At dommerne er i lommen på den Københavnske skændsel BIFCK.
Nej. Det er ikke nødvendigvis det han mener. Det kunne jo også være at de fleste dommere ubevidst dømmer til de store holds fordel. Sådan er jeg ret overbevist om at det er. Ikke bare i superligaen men i hele verden og i alle sportsgrene.

Men det rædderlige i denne sag er at DBU ikke er modtagelige overfor kritik.
Janteloven eksisterer IKKE!

tgjensen
Drenge
Drenge

Indlæg af tgjensen » 22. okt 2014, 16:07

Problemet er, at dommerne har et svært job og tit får det meste af publikum, spillere, og trænere på nakken på et (eller flere) tidspunkter i løbet af en sæson. Men det er ikke dommernes skyld, at de åbenbart er de bedste i landet. De gør jo, hvad de kan - så må kritikken falde på den institution, der er ansvarlig for at uddanne dem. Men i mellemtiden så nytter det ikke, at man tillader en stemning at blive pisket op - det er før set, at dommere bliver personligt overilet eller deres hjem udsat for vandalisme. I udlandet er de endda blevet udsat for dødstrusler. Jeg kan ærligt talt godt forstå, at DBU holder hånden over dem på den her måde. Der er en ordentlig måde at kritisere dommernes indsatser på, men at hænge dem ud på offentlige medier er ikke en af dem.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 22. okt 2014, 16:38

tgjensen skrev:Problemet er, at dommerne har et svært job og tit får det meste af publikum, spillere, og trænere på nakken på et (eller flere) tidspunkter i løbet af en sæson. Men det er ikke dommernes skyld, at de åbenbart er de bedste i landet. De gør jo, hvad de kan - så må kritikken falde på den institution, der er ansvarlig for at uddanne dem. Men i mellemtiden så nytter det ikke, at man tillader en stemning at blive pisket op - det er før set, at dommere bliver personligt overilet eller deres hjem udsat for vandalisme. I udlandet er de endda blevet udsat for dødstrusler. Jeg kan ærligt talt godt forstå, at DBU holder hånden over dem på den her måde. Der er en ordentlig måde at kritisere dommernes indsatser på, men at hænge dem ud på offentlige medier er ikke en af dem.
Dvs at man må kritisere VVS-arbejdere, fodboldspillere, læger, politikere osv offentligt (på sociale medier) men fodbolddommere skal beskyttes? Når en læge laver en grov fejl er det så også lægeuddannelsen man skal brokke sig over?
Janteloven eksisterer IKKE!

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 22. okt 2014, 18:47

thomasjn skrev:Han siger jo bare, hvad han ser. At dommerne er i lommen på den Københavnske skændsel BIFCK.
Det handler ikke om København eller ej, men om store og små hold. FCM fik også utroligt billig point imod putterne fra Silkeborg. Danske dommere ryger næsegrus for et hvert større publikum

seamann

Indlæg af seamann » 22. okt 2014, 19:26

Eksil skrev:
Det handler ikke om København eller ej, men om store og små hold. FCM fik også utroligt billig point imod putterne fra Silkeborg. Danske dommere ryger næsegrus for et hvert større publikum
Mjahh - FCK og BIF har da også et åbenlyst urimeligt dommertække på udebane. Så det er vel ikke blot størrelsen af publikum, der gør sig gældende.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 22. okt 2014, 19:48

seamann skrev:
Eksil skrev:
Mjahh - FCK og BIF har da også et åbenlyst urimeligt dommertække på udebane. Så det er vel ikke blot størrelsen af publikum, der gør sig gældende.
Så det FCM straffe var lige i skabet, eller det virkelig sære røde kort til en Viborg mand imod AaB sidste år. Tætte bedømmelser går ret konsekvent det større holds vej, og ja, to af de ret store hold ligger i København

nik
Landshold
Landshold

Indlæg af nik » 23. okt 2014, 14:49

Hvis klubberne er så trætte af dommerne kan de jo passende hjælpe til med at gøre dem til fuldtids proffer, som det er nu har de et job ved siden af dommergerningen

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 23. okt 2014, 15:21

nik skrev:Hvis klubberne er så trætte af dommerne kan de jo passende hjælpe til med at gøre dem til fuldtids proffer, som det er nu har de et job ved siden af dommergerningen
Det kan da på ingen måde være klubbernes ansvar! Jo, de kan agitere for det, men det er og bliver ikke deres ansvar!
Ska' vi hak'?

Valsted
2. div
2. div
Geografisk sted: 9240

Indlæg af Valsted » 24. okt 2014, 23:13

http://www.bt.dk/superligaen/silkeborg- ... e-sig-over" onclick="window.open(this.href);return false;

Hvis DBU skal følge den totalitære stil de har lagt for dagen, ser det ud til der er flere karantæner i vente.

Igen igen er dommeren største samtaleemne efter en kamp.

Frustrationen er til at forstå.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 25. okt 2014, 12:22

MrBangDK skrev: Det kan da på ingen måde være klubbernes ansvar! Jo, de kan agitere for det, men det er og bliver ikke deres ansvar!
Det er Divisionsforeningen, der hyrer og betaler dommerne, så jo, det er klubbernes ansvar. DBU har intet at gøre med dommernes aflønning eller ansættelsesforhold.

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Foran fjerneren

Indlæg af AaB1978 » 25. okt 2014, 18:36

De dårlige dommerpræstationer fortsætter.

Kenn Hansen mener ikke, at denne svinestreg fra Pourie er til rødt.

http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... odstander/" onclick="window.open(this.href);return false;

Og nu har Pourie lige bragt SE foran, selvom han ikke burde være på banen.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 25. okt 2014, 22:22

AaB1978 skrev:De dårlige dommerpræstationer fortsætter.

Kenn Hansen mener ikke, at denne svinestreg fra Pourie er til rødt.

http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... odstander/" onclick="window.open(this.href);return false;

Og nu har Pourie lige bragt SE foran, selvom han ikke burde være på banen.

Den er klart til rødt, men jeg synes også det er typisk for den slags situationer med bolde i luften, at det først er ved slow-gengivelsen, at svinetregen bliver tydelig. Min første tanke i situationen var ikke, at den var til rød. Først ved gengivelsen, og det var da typisk nok også først der, at kommentatorerne kørte på med forargelse. Da Pourie forinden havde fået gult, var de jo ikke oppe at køre over kendelsen. Det kom de først i takt med, at de så situationen to, tre og fire gange fra forskellige vinkler. Og dommeren så den jo kun fra en og i det tempo, den skete.

Jeg er mere forbløffet over, at dommere kan se en stempling på et skinneben og stadig kun vurdere den til gult, end at de kan overse fejlvurdere en albue i ansigtet i en luftduel.

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 26. okt 2014, 15:05

Det fortsætter, fortætter og fortsætter... Skulason gennembanket ved 1-0 målet i Randers. 2-0 målet bliver slået i mål med hånden af Viktor Lundberg. Det er til at blive nedtrykt af, at se på, at dommernes kendelser skal være så afgørende for kampene. Jeg er ked af at kritisere dommerne, for de har gu'hjælpe'mig et svært arbejde, men det man har set indtil nu i superligaen fra dommernes side denne sæson, er bare ikke god reklame for superligaen.
Længe leve arbejderklassen!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 30. okt 2014, 13:18

Sjovt hvordan tingene kan opleves forskelligt.

Sidste år efter runde 12 havde vi tre point mere, men samme målscore. Så vi er måske senere startere...

At vi så er 13 point efter FCM istedet for 6 sidste år, kan give lidt sortsyn. Men jeg så en udmelding fra FCM om at de skulle kæmpe om guldet med FCK og Brøndby.

De bliver rigtig onde i sulet, når vi overhaler dem igen :aabfan:
- FlæskeFrank

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 31. okt 2014, 20:11

FlæskeFrank skrev:Sjovt hvordan tingene kan opleves forskelligt.

Sidste år efter runde 12 havde vi tre point mere, men samme målscore. Så vi er måske senere startere...

At vi så er 13 point efter FCM istedet for 6 sidste år, kan give lidt sortsyn. Men jeg så en udmelding fra FCM om at de skulle kæmpe om guldet med FCK og Brøndby.

De bliver rigtig onde i sulet, når vi overhaler dem igen :aabfan:
Er sikker på, at Glens benklæder spontant skifter farve til brunt når vi gør det.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 31. okt 2014, 21:54

Vågn nu op vi overhaler dem ikke.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 31. okt 2014, 23:29

Ikke i år hvertfald. IMO står det mellem FCM og FCK. FCK har spillet stærkt de sidste par runder, og det er de eneste jeg egentlig ser der kan true FCM. Vi skal selv fokusere på at gøre det godt i europa, og så se om vi ikke kan tage en top-4 placering, eller hvertfald sørge for vi har en mulighed for at kunne kvalificere os til europa igen næste sæson.
Vi skal sørge for at spillere som Bruhn, Børsting og evt Blåbjerg får noget erfaring, og nogle kampe i benene så de kan være med til at forme stammen på fremtidens AaB hold ligesom vi har gjort med Kusk, Lasse, Thomsen, Larsen og Thelander på det seneste, forhåbentlige, guld hold.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 1. nov 2014, 01:33

præcis, det var også i år jeg mente.

FCM har gamlet en masse penge på, de med det hold de havde sidste år, kunne få guld i år. Lykkes det ikke, så tror jeg vi ser FCM på smalkost i et godt stykke tid igen.

Jeg er selv skuffet over, at vi har faldet så meget igennem, jeg havde håbet at man også kunne udnytte at FCK ikke var helt oppe i styrke endnu, noget bedre i år. Men det vores hold har vist det sidste lange stykke tid er skuffende. Mest af alt, fordi spillet bare ikke køre, og man har smidt for mange dumme point. Jeg frygter lidt, at når FCK finder sit gear, så nytter det ikke noget at vi peaker om et par år igen, for ikke alene skal vi peake, fck skal også underpræstere. (og det skal brøndby vel også )

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 1. nov 2014, 22:52

Jeg ser det lige omvendt. FCK har satset stort på at vinde netop dette mesterskab fordi det vil være uhørt at gå igennem fire sæsoner med kun ét vundet mesterskab for dem. Problemet for dem er at FCM har en noget stærkere og noget bredere trup, der simpelthen bare er den klart bedste landet lige nu. Sidste år var deres trup for smal og det kostede dem mesterskabet. Men i det store perspektiv er FCM simpelthen landets stærkeste fodboldklub og vil for mig være favorit til mesterskabet i 2015/16 også.

Besvar