Lodtrækning EL 16. delsfinale 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: Lodtrækning EL 16. delsfinale 2015

Indlæg af Buzz Killington » 15. dec 2014, 15:54

Jesper Schmidt skrev:Puha, det synes jeg godt nok var en ekstremt skidt lodtrækning, jeg synes Brügge ser skræmmende stærke ud. I mine øjne smadrede de både FCK og Brøndby ud af turneringen, i kampe hvor det ikke virkede til de spillede sig helt ud. Jeg ser dem som en af favoritterne til at vinde EL, og kunne godt få øje på mange hold jeg hellere ville møde end dem... også østeuropæiske.

Men logisk det blev dem, sådan går det af en eller anden grund ofte. Hvis vi ikke møder hold vi selv har en historie mod, møder vi hold der har mødt op til flere danske hold.

Nå men kampene skal jo da spilles, og chanceløse er vi vel ikke. Jeg synes bare vi havde været mindre chanceløse mod andre hold, også nogle af de "mere kendte".
Favoritter til at vinde pokalen alligevel? Det kan jeg slet ikke se, og jeg vil mene hvilket som helst hold fra den Russiske, Tyske, Engelske, Spanske eller Franske liga (af dem der er tilbage) er foran dem. I deres pulje slog de godt nok FCK ude og Helsinki i to kampe, men de fik kun uafgjort mod Torino som er i bunden af den italienske liga, og de formaaede heller ikke at vinde hjemme mod FCK. Jeg ser dem dem f.eks. ogsaa som et daarligere hold end Kiev men nok paa linje med Bukarest (som af transfermarkt bliver vurderet paa samme niveau i kroner og oere).

I mine oejne en fin lodtraekning, i lyset af alternativerne.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 15. dec 2014, 16:04

Sorry, hvis der er svaret på det et sted her på siden :-(
Men kan en eller anden oplyse mig om, hvad vi tjente på at gå videre fra gruppespil til 1/16 finalen ?
Der blev budgetret med ca 30-35 millioner på at komme med i Euro league ik ?
Men hvad får man for at gå vider fra gruppen (Går ikke ud fra det er med i budgettet)

Martin Bak
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Martin Bak » 15. dec 2014, 16:10

Sauna club Brügge var med på min top 5 over hold jeg gerne ville møde så er meget tilfreds - det bliver en kongeaway til belgien !
Vi havde været kæmpe underdogs mod alle hold - det som måske kan være vores fordel er, at belgierne måske undervurderer oslidt efter at de forholdsvis nemt slog 2 andre danske hold.

Alle mand til Brügge , som andre skrev er det kun en køretur på 10 timer i bil.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 15. dec 2014, 16:12

Vi kan sagtens få smæk, men Brügge er et af de mere overkommelige hold. Kan ikke rigtig se, hvem det er i hellere ville have trukket? Olympiakos og Besiktas måske, Zenit og Dinamo? No way. Legia er også langt fra en walkover, de er også klasse.

Det er øv, hvis man havde ønsket sig en stor modstander og havde håbet at de ville spille under niveau mod os - hvilket langt fra er en garanti. Men det er en ret fin away, vi er underdogs, men ikke mere end at vi kan være med hvis vi spiller vores bedste.

/Søgaard

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 15. dec 2014, 16:13

Gaarde6 skrev:Sorry, hvis der er svaret på det et sted her på siden :-(
Men kan en eller anden oplyse mig om, hvad vi tjente på at gå videre fra gruppespil til 1/16 finalen ?
Der blev budgetret med ca 30-35 millioner på at komme med i Euro league ik ?
Men hvad får man for at gå vider fra gruppen (Går ikke ud fra det er med i budgettet)
Ikke meget, 400k euro i præmiepenge - og nok 3-400k i ekstra TV indtægter. TV kan så blive mere eller mindre, afhængigt af de forskellige pools i år og hvor mange lande der er repræsenteret osv...

/Søgaard

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 15. dec 2014, 16:17

Jesper Schmidt skrev:Puha, det synes jeg godt nok var en ekstremt skidt lodtrækning, jeg synes Brügge ser skræmmende stærke ud. I mine øjne smadrede de både FCK og Brøndby ud af turneringen, i kampe hvor det ikke virkede til de spillede sig helt ud. Jeg ser dem som en af favoritterne til at vinde EL, og kunne godt få øje på mange hold jeg hellere ville møde end dem... også østeuropæiske.

Men logisk det blev dem, sådan går det af en eller anden grund ofte. Hvis vi ikke møder hold vi selv har en historie mod, møder vi hold der har mødt op til flere danske hold.

Nå men kampene skal jo da spilles, og chanceløse er vi vel ikke. Jeg synes bare vi havde været mindre chanceløse mod andre hold, også nogle af de "mere kendte".
Det er i hvert fald ret vildt så meget Brügge bliver undervurderet herinde.. Kan også få øje på en del hold jeg hellere ville have mødt, fx Bilbao eller Inter

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 15. dec 2014, 16:18

Califfen skrev:

Det er i hvert fald ret vildt så meget Brügge bliver undervurderet herinde.. Kan også få øje på en del hold jeg hellere ville have mødt, fx Bilbao eller Inter
Hvad får dig til at mene, at Athletic og Inter er nemmere modstandere?

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 15. dec 2014, 16:28

Søgaard skrev:
Califfen skrev:

Begge hold er halvskidt kørende i sine respektive ligaer, hvor de ligger i midten af tabellen. Begge hold vil sandsynligvis undervurdere AaB mere end, hvad Brügge gør. Begge holds selvforståelse harmonerer ikke med holdets nuværende niveau.
Du kan sammenligne det med La Coruna og Sampdoria-kampene.. Et par sovende sydeuropæiske giganter. Deres spillestil lægger bedre til AaB i form af en mere åben og fritflydende tilgang til spillet, hvorimod Brügge er bedre organiseret.

Og så ved jeg heller ikke om jeg vil kalde dem deciderede nemmere modstandere. Men synes bare ikke de er sværere end Brügge. De er til gengæld 100 gange mere interessante end kedelige Brügge

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 15. dec 2014, 16:30

Califfen skrev:

Jeg tror du overvurderer Belgisk klubfodbold helt vildt. De har kun 2 ud af 5 hold tilbage i europa. Italien har 6/6 og Spanien har 6/7 tilbage. Brugge kommer fra en meget dårligere liga end de to hold du nævner. Jeg kan slet ikke se hvilke præstationer eller spillermateriale der skulle kunne retfærdiggøre at placere dem under Brugge.

Alligevel er de kæmpe favoritter mod os, og det er slet ikke muligt at undervurdere dem. Vi er dårligst seedet, vi har det billigeste hold, og vi har kun spillet 4 gode kampe i denne sæson. Al logik siger vi ryger ud, men af de hold vi kunne mødes, er et Belgisk tophold bestemt ikke værst.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Re: Sv: Lodtrækning EL 16. delsfinale 2015

Indlæg af Kristian » 15. dec 2014, 17:30

Califfen skrev:
Søgaard skrev:
Califfen skrev:

Begge hold er halvskidt kørende i sine respektive ligaer, hvor de ligger i midten af tabellen. Begge hold vil sandsynligvis undervurdere AaB mere end, hvad Brügge gør. Begge holds selvforståelse harmonerer ikke med holdets nuværende niveau.
Du kan sammenligne det med La Coruna og Sampdoria-kampene.. Et par sovende sydeuropæiske giganter. Deres spillestil lægger bedre til AaB i form af en mere åben og fritflydende tilgang til spillet, hvorimod Brügge er bedre organiseret.

Og så ved jeg heller ikke om jeg vil kalde dem deciderede nemmere modstandere. Men synes bare ikke de er sværere end Brügge. De er til gengæld 100 gange mere interessante end kedelige Brügge
Vi kan slet slet ikke stå distancen mod hold som bilbao og inter hvis de bare skruer lidt op for tempoet. Tror vi skal være glade for at hive Brügge op ad bovlen.

Self. Ville vi alle gerne have mødt Everton, gladbach eller Napoli men de var snuppet før os og derfor skal vi vist bare være heldige med ikke at trække et zenit hold f.eks. der helt sikkert smadre os:-)

Brugge kan vi godt slå hjemme og så skal der leveres på udebane for en gang skyld:-)

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. dec 2014, 18:08

MHJ skrev:

Favoritter til at vinde pokalen alligevel? Det kan jeg slet ikke se, og jeg vil mene hvilket som helst hold fra den Russiske, Tyske, Engelske, Spanske eller Franske liga (af dem der er tilbage) er foran dem. I deres pulje slog de godt nok FCK ude og Helsinki i to kampe, men de fik kun uafgjort mod Torino som er i bunden af den italienske liga, og de formaaede heller ikke at vinde hjemme mod FCK. Jeg ser dem dem f.eks. ogsaa som et daarligere hold end Kiev men nok paa linje med Bukarest (som af transfermarkt bliver vurderet paa samme niveau i kroner og oere).

I mine oejne en fin lodtraekning, i lyset af alternativerne.
Én af favoritterne skrev jeg nu ;)

Jeg synes at det niveau jeg har set fra Brügge i EL har været imponerende. Faktisk synes jeg at de med nogen afstand er det stærkeste hold noget dansk hold har mødt i Europa i år... men jeg skal da ikke afvise at noget af det kan hænge sammen med modstandens klasse, eller mangel på samme, når det gælder de danske hold de allerede har mødt.

Min opfattelse er nu at Brügge undervurderes voldsomt, fordi det jo "bare" er et belgisk hold, og fordi vi ikke rigtigt kender nogen af spillerne. Jeg synes det er et meget komplet hold, som både teknisk og taktisk ser enormt stærke ud. Jeg tror vi får meget svært ved at modstå deres offensiv, og jeg tror vi får meget svært ved at score mod dem.

Jeg tror da ikke vi er totalt uden chance, og især hjemme vil vi nok have en bedre chance end mod et af de helt store hold, fordi der ikke vil være helt den samme (overdrevne) respekt, men jeg ser Brügge som meget klar favorit mod os.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 15. dec 2014, 18:31

Brügge er tårnhøj favorit. Men vi har måske 10% chance, hvilket er mere end vi ville have haft mod mange af de øvrige mulige deltagere. Selvom man næppe kan kalde det en drømmelodtrækning har vi i det mindste en chance. Blandt mange andre store problemer er, at vores sæson ikke er startet endnu, hvilket vil give dem en ret stor fordel i forhold til kampform... På den anden side må man gå ud fra, at vores hold er nogenlunde fri for skader. Fraset naturligvis langtidsskaderne. BTW, er det stadigvæk planen at Jønsson skal kunne spille i foråret??? Og hvad med Spalvis og Ahlmann???? Kunne man håbe på, at nogen af dem er klar om 2 måneder???

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 15. dec 2014, 18:44

Klaus skrev:Brügge er tårnhøj favorit. Men vi har måske 10% chance, hvilket er mere end vi ville have haft mod mange af de øvrige mulige deltagere. Selvom man næppe kan kalde det en drømmelodtrækning har vi i det mindste en chance. Blandt mange andre store problemer er, at vores sæson ikke er startet endnu, hvilket vil give dem en ret stor fordel i forhold til kampform... På den anden side må man gå ud fra, at vores hold er nogenlunde fri for skader. Fraset naturligvis langtidsskaderne. BTW, er det stadigvæk planen at Jønsson skal kunne spille i foråret??? Og hvad med Spalvis og Ahlmann???? Kunne man håbe på, at nogen af dem er klar om 2 måneder???
That ain't gonna happen. Ahlmann og Spalvis er først klar til den nye sæson. Jönsson får i bedste fald en jokerrolle til foråret. Det er vel snart 7-8 måneder siden RJ sidst spillede en kamp, hvorfor han må formodes at være ganske rusten.

Aabwibz
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Aabwibz » 15. dec 2014, 18:49

frederikshavneren skrev:
Klaus skrev:Brügge er tårnhøj favorit. Men vi har måske 10% chance, hvilket er mere end vi ville have haft mod mange af de øvrige mulige deltagere. Selvom man næppe kan kalde det en drømmelodtrækning har vi i det mindste en chance. Blandt mange andre store problemer er, at vores sæson ikke er startet endnu, hvilket vil give dem en ret stor fordel i forhold til kampform... På den anden side må man gå ud fra, at vores hold er nogenlunde fri for skader. Fraset naturligvis langtidsskaderne. BTW, er det stadigvæk planen at Jønsson skal kunne spille i foråret??? Og hvad med Spalvis og Ahlmann???? Kunne man håbe på, at nogen af dem er klar om 2 måneder???
That ain't gonna happen. Ahlmann og Spalvis er først klar til den nye sæson. Jönsson får i bedste fald en jokerrolle til foråret. Det er vel snart 7-8 måneder siden RJ sidst spillede en kamp, hvorfor han må formodes at være ganske rusten.
Jeg mener der blev sagt for ikke så længe siden, at Jønsson regnede med at træne med på lige fod med de andre til opstarten?

Brugeravatar
Hajen
Allstar
Allstar

Indlæg af Hajen » 15. dec 2014, 19:17

Brugge er self tårnhøj favorit - deres turnering har ingen vinterpause, så alene derfor bør de være bedre kørende end os......., præcis ligesom Deportivo og Man City var det, da vi "varmede op" til forårsturneringen mod dem :)

Vi skal nok spille forårets bedste kamp på hjemmebanen, ligesom vi skal håbe at Brugge undervurderer os (hvilket vel ikke er utænkeligt, når de har slået de to mest medie-dækkede DK-klubber.....)

Brøndby-kampen kan ikke bruges til alverdens; dertil var Brøndby ganske enkelt for pinligt-ringe; FCK gjorde det okay i Brugge, men lavede et af deres jævnlige kollaps (som andre så også gør..).

Skal vi overhovedet ha' en chance for næste runde, er Brugge nok ikke det værste der kunne komme op af bowlen, og byen er som away helt suværen, selvom foråret nok ikke helt er på trapperne sidst i februar.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 15. dec 2014, 21:44

Brügge er alt i alt en okay lodtrækning. Kunne have været meget værre. Også er hollandsk fodbold altså heller ikke bedre. Men det er et fedt land. Træsko, vindmøller, tulipaner og fri hash.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 15. dec 2014, 21:53

NIN den fromme skrev:Brügge er alt i alt en okay lodtrækning. Kunne have været meget værre. Også er hollandsk fodbold altså heller ikke bedre. Men det er et fedt land. Træsko, vindmøller, tulipaner og fri hash.
Holland er bestemt et fedt land, men du har åbenbart ikke styr på geografien. Club Brügge er fra Belgien, som er knap så fedt (Leffe land, Manniken Pis, teknokratiets højborg Brussel mv.)

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 15. dec 2014, 22:02

Hvis man kan lide en god stærk øl, er Belgien perfekt, enormt udvalg af kvalitetsbryg.

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 15. dec 2014, 22:07

Belgisk Chokolade er også noget af det bedste. :cool:

Aabsupporter4ever
Ynglinge
Ynglinge
Geografisk sted: 9400 - Nørresundby
Kontakt:

Indlæg af Aabsupporter4ever » 15. dec 2014, 22:09

https://www.youtube.com/watch?v=vmskV-znrog" onclick="window.open(this.href);return false;

sådan skal vi bare gøre det :) :danmarkfan:

Besvar