Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af 9800 » 22. jan 2015, 21:54

Virkelig fin signing. Ung, godt CV, lang kontrakt. Tit synes jeg ikke vi har fået maksimalt ud af vores svenskere og nordmænd. Som ofte er det tre årlige kontrakter, og når de begynder at udfolde sig udløber kontrakten snart. Her er der virkelig tænkt langsigtet, og det på en plads hvor vi måske ikke lige har et stort talent til at tage over.
Jeg er ikke så nervøs for kanterne, der er mange at tage af, Ando, Børsting, Enevoldsen, Jønsson og Thrane og Gilli som boblere.
Vi er meget godt besat, og hvis vi endelig skulle gøre mere synes jeg vi skal kigge på venstre back. Jakob Blåbjerg ser jeg ikke som en naturlig venstre back, men mere som fremtidens centrale forsvarer (tror snart han overhaler Kasper P)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 23. jan 2015, 07:28

limey skrev:Jeg er lidt forvirret. Er han 6'er eller 8'er? Der er, i mine øjne, en verden til forskel på de to positioner.
Blomquist er en central midtbanespiller, der har sin primære styrke offensivt. Han ligner afløseren for Risgård på sigt, men hvis Risgård ikke øger niveauet fra det halvsvage efterår hvor han var en af de største skuffelser så risikerer han snart at blive overhalet.
Kent har jo vist med Augu at han har modet til at bænke et koryfæ. Det er kun godt at der nu er større konkurrence om pladserne.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 23. jan 2015, 08:47

9800 skrev:Virkelig fin signing. Ung, godt CV, lang kontrakt. Tit synes jeg ikke vi har fået maksimalt ud af vores svenskere og nordmænd. Som ofte er det tre årlige kontrakter, og når de begynder at udfolde sig udløber kontrakten snart. Her er der virkelig tænkt langsigtet, og det på en plads hvor vi måske ikke lige har et stort talent til at tage over.
Jeg er ikke så nervøs for kanterne, der er mange at tage af, Ando, Børsting, Enevoldsen, Jønsson og Thrane og Gilli som boblere.
Vi er meget godt besat, og hvis vi endelig skulle gøre mere synes jeg vi skal kigge på venstre back. Jakob Blåbjerg ser jeg ikke som en naturlig venstre back, men mere som fremtidens centrale forsvarer (tror snart han overhaler Kasper P)
Jeg tror faktisk allerede at han har overhalet Kasper P. Mener at huske at han blev foretrækket i en kamp hvor en af vores centrale var ude.

Jeg ser ham også som en væsentlig bedre forsvarer end Kasper P som jeg ikke har den store fidus til :-)
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

9800
Superliga
Superliga

Indlæg af 9800 » 23. jan 2015, 09:23

Nu skriver de jo godt nok at han er købt til,fremtiden, men jeg tror simpelthen ikke på at AaB bruger over en mio på en spiller der ikke er i spil til startopstillingen, det er spin!

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 23. jan 2015, 09:53

9800 skrev:Nu skriver de jo godt nok at han er købt til,fremtiden, men jeg tror simpelthen ikke på at AaB bruger over en mio på en spiller der ikke er i spil til startopstillingen, det er spin!
Tjah, i mine øjne tyder en kontrakt på 4,5 år på, at man har god tid.

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 23. jan 2015, 13:01

At vi har tegnet en 4,5 år lang kontrakt, vidner også om at denne handel er mere Gaardes fortjeneste end Kents.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 23. jan 2015, 13:09

Salle17 skrev:At vi har tegnet en 4,5 år lang kontrakt, vidner også om at denne handel er mere Gaardes fortjeneste end Kents.
Jeg har tænkt en del over Kent og Blomqvist. Jeg gad godt vide, om han kommer til at bruge Blomqvist (start-11'er eller ej), fordi han synes, at han er god, eller om han gør det, fordi det får han besked på er AaB's plan på den lange bane. Det er en pudsig situation, at vi har hentet en spiller, som sandsynligvis ikke er "bestilt" af træneren selv.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 23. jan 2015, 13:20

A_Strandfelt skrev:
Salle17 skrev:At vi har tegnet en 4,5 år lang kontrakt, vidner også om at denne handel er mere Gaardes fortjeneste end Kents.
Jeg har tænkt en del over Kent og Blomqvist. Jeg gad godt vide, om han kommer til at bruge Blomqvist (start-11'er eller ej), fordi han synes, at han er god, eller om han gør det, fordi det får han besked på er AaB's plan på den lange bane. Det er en pudsig situation, at vi har hentet en spiller, som sandsynligvis ikke er "bestilt" af træneren selv.
Jeg tror nu heller ikke det var Kent som fandt Jönsson i Wolfsburg eller Gilli Sørensen på Færørene, men det behøver ikke betyde han ikke har været med i processen, heller ikke denne gang. Hvorfor skulle man ikke udnytte at man har en kapacitet i trænersædet? Og hvorfor skulle Kent ikke ville AaB det bedste så længe han er her?

Kent spiller selvfølgelig hver eneste kamp med det hold han mener vil have størst chance for at vinde kampen, hvorfor skulle det ændre sig fordi man nu kender datoen for ophøret af hans arbejde i AaB?

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 23. jan 2015, 13:22

Jesper Schmidt skrev:
A_Strandfelt skrev:
Jeg tror nu heller ikke det var Kent som fandt Jönsson i Wolfsburg eller Gilli Sørensen på Færørene, men det behøver ikke betyde han ikke har været med i processen, heller ikke denne gang. Hvorfor skulle man ikke udnytte at man har en kapacitet i trænersædet? Og hvorfor skulle Kent ikke ville AaB det bedste så længe han er her?

Kent spiller selvfølgelig hver eneste kamp med det hold han mener vil have størst chance for at vinde kampen, hvorfor skulle det ændre sig fordi man nu kender datoen for ophøret af hans arbejde i AaB?
Jeg tvivler hverken på Kents intentioner eller motivation for at gøre det godt den sidste tid. Jeg pointerer bare, at det er en speciel situation, at vi har hentet en spiller, som ikke forventes at slå til, mens vores nuværende træner er i klubben. Hvis vi når til sommer og Blomqvist nærmest ingen kampe har fået, kan man jo tænke sit, uanset om der er hold i det eller ej. :)

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 23. jan 2015, 13:42

A_Strandfelt skrev:
Nu er det ikke alle trænere der kan bestille spillere.

Som jeg forstår det så køber og sælger Gaarde, mens Kent sætter holdet med de brikker han nu har fået. Det er på mange måder en god opdeling, da alt viden ikke forsvinder når en af dem forsvinder. Når FCK en gang fyrer Ståle for at misse 3-4 mesterskaber i streg skal de bygge toppen af organisationen helt forfra.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 23. jan 2015, 20:35

Kent Nielsen spiller selvfølgelig med de 11 spillere, som han føler, vil være de bedste mod den pågældende modstander. Denne vurdering er baseret på taktiske overvejelser, herunder hvordan modstanderens styrker og svagheder vil blive håndteret af holdet.

Andreas Blomqvist spiller, hvis han er god nok. Der er åben konkurrence om pladserne, og hvis han er dygtigere end Kasper Risgård, så vil han spille. Han er derudover 8'er, hvis nogle skulle være i tvivl om det. At forestille sig at Kent Nielsen ikke vil bruge Blomqvist, fordi han har valgt at skrive under med OB, er i mine øjne en meget tåbelig påstand. Det er ligeledes en hån mod Kent Nielsen, og jeg mener, at han har fortjent bedre. Kent Nielsen har gjort et fantastisk stykke arbejde i AaB, og selvfølgelig vil han runde dette forår af på bedst mulig vis.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

9800
Superliga
Superliga

Indlæg af 9800 » 23. jan 2015, 23:17

Kent vil altid stille med det stærkeste hold! Har været i selskab med ham mange gange, han STINKER af integritet. Der er ingen der skal være i tvivl om at han ønsker at gøre arbejdet færdigt i AaB.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 24. jan 2015, 00:38

Han spillede og vi vandt ikke, fandens vi er bundet så længe på denne nulbon.

:P
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 24. jan 2015, 15:04

A_Strandfelt skrev:
Synes ikke det er pudsigt da Gaarde selv har været spiller. Gaarde, Kent og afløseren for Kent til sommer må se nogle kvaliteter i ham som vi ikke har i den nuværende trup + Risgård og Augo ikke holder 4 år mere.

Bliver spændende at se Blomqvist i action i de næste træningskampe inden EL og Superligakampene.

Er der et sted man kan få et overblik over de aftale kampe?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 24. jan 2015, 15:49

Elscorpio skrev:
A_Strandfelt skrev:
Synes ikke det er pudsigt da Gaarde selv har været spiller. Gaarde, Kent og afløseren for Kent til sommer må se nogle kvaliteter i ham som vi ikke har i den nuværende trup + Risgård og Augo ikke holder 4 år mere.

Bliver spændende at se Blomqvist i action i de næste træningskampe inden EL og Superligakampene.

Er der et sted man kan få et overblik over de aftale kampe?
Søg og du skal finde... viewtopic.php?f=1&t=15968" onclick="window.open(this.href);return false;
Gad vide om de snart har et par spændende træningskampe på plads i Spanien, eller om der venter kampe mod et par lokale tjenerhold! Om ikke andet så må vi da være en ret attraktiv træningsmodstander da vi har gjort det så godt i de europæiske kampe.

Det er naturligvis sportschefen som har det overordnede sportslige ansvar, herunder hvorledes spillertruppen skal se ud. Selvfølgelig vil en sportschef ofte rådføre sig med cheftræneren, der er jo ingen grund til at hente en spiller som cheftræneren ikke vil benytte, men i sidste ende er det Gaardes ansvar med til- og afgange.

Blomqvist skal nok blive en gevinst. Han er bedst centralt, men han kan også spille på kanten i vores system hvor kanterne ofte trækker ind i banen. Det er rigtig godt at især Risgård får noget konkurrence.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 25. jan 2015, 09:16

Ham der Emil skrev:
niklasNygaard skrev:Personligt er jeg lidt skuffet over, at når de endelig hiver tegnebogen frem så henter de en central midt som vi ikke står og mangler her og nu... Hvorimod holdet skriger efter en kant, eller generelt bare en offensiv profil... Så ville mene at pengene ville være bedre brugt på det, men frygter lidt de ikke henter noget specielt for sana fik lov og smutte til Sverige, så så dyr kunne han ikke have været.
Husk på at vi har Jönne som også kan figurere på kanten, hvor jeg også tror han vil blive brugt i dette forår.
Desuden har vi to spændende unge spillere i Bruhn og Børsting som har vist spændende ting.
Og du har self tjekket ham ud? ;-)
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 6. mar 2015, 10:12

Godt nok ikke nogen lovende start-debut for Blomqvist i går i Esbjerg.
Han fylder godt nok ikke ret meget - og man kan vel forvente at det var hans første og sidste optræden på den centrale midt.
Derimod kunne han måske fungere på en kant. Vi får se med tiden.
Bienvenu Bassogog!

danse
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Thomsen

Indlæg af danse » 6. mar 2015, 10:26

astonvilla skrev:Godt nok ikke nogen lovende start-debut for Blomqvist i går i Esbjerg.
Han fylder godt nok ikke ret meget - og man kan vel forvente at det var hans første og sidste optræden på den centrale midt.
Jeg så desværre ikke kampen - kan man få uddybet lidt, hvordan han klarede det? Der lod til at være en lille smule delte meninger i kamptråden

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 6. mar 2015, 10:45

astonvilla skrev:Godt nok ikke nogen lovende start-debut for Blomqvist i går i Esbjerg.
Jeg er slet ikke enig. Anden halvleg, jovist, men han virkede også helt smadret da han blev taget ud. I det opbyggende spil, som man må gå ud fra er hans primære rolle, syntes jeg han var meget sikker, dog kunne man se han var vant til et lidt langsommere tempo. Deruover ville det naturligvis ikke skade hvis han fik et par kilo muller på kroppen, men hvis han har en mere aggresiv type ved siden af, skal det nok gå.

Det handler jo i bund og grund også om hvilken type bold vi vil spille. Hvis vores spil skal baseres på omstillinger, så kræver det flere muller og mere aggresivitet, men hvis vi vil sådan for alvor være boldbesiddende, så er det knap så nødvendigt, såfremt han kan kompensere ved at være mål- eller assistfarlig.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 6. mar 2015, 11:02

Som ventet er Blomqvist en spiller med rigtig godt overblik og øje for åbninger især ved indløb i feltet. Det er kun naturligt at han skal vende sig til spillet i en teknisk meget stærkere liga, ligesom han tydeligvis manglede fysisk overskud.

Som jeg tidligere har skrevet i denne tråd er det meget naivt at forestille sig, at Blomqvist er indkøbt som starter her og nu. Fra næste sæson kan han forhåbentlig nærme sig mere og mere spilletid

Besvar