Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af frederikshavneren » 1. maj 2015, 13:40

Maglau skrev:
Henriksen skrev:Pålidelige kilder hvisker i min øresnegl, at ifølge hovedpersonen selv (ham fra Twente), så står valget herhjemme mellem AaB, OB og FCM. Sidstnævnte som outsideren, da Kusken nok går efter det trygge og sikre som i dette tilfælde er enten AaB fordi det er AaB og OB fordi de kan tilbyde Kent Nielsen.
FCM kan helt sikker overmatche vores løntilbud, mens vi helt sikkert bør kunne overmatchet OB, deres pengetræ er ved at visne og de viser helt anden mådehold end for bare to sæsoner siden.
Mærkeligt valg hvis han vælger OB over os, ny by og klubkultur dårligere hold/klub istedet for at finde ståsted i noget velkendt så han kun skal koncentrere sig om fodbolden.
FCM fy for fanden det er salt i såret hvis de napper ham, og sportslig kan det sagtens forsvares da de står meget bedre end os og har ambitionerne til fremover atvære med i toppen.
OB kan til enhver tid overtrumfe os økonomisk. De har så vidt jeg ved 'kun' tre milliardærer i deres bestyrelse. Selv om OB har skåret lidt ned i de seneste år så har de stadigvæk et markant større budget.

Kent Nielsen kan også være en afgørende faktor i Kusks valg af klub

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 1. maj 2015, 16:30

Og når vi kan have bange anelser vedr. Kusk på grund af Helenius' comeback, så må Kusk jo også have det selv. Han kan vel også se faren i at komme til en klub, hvor man allerede har opnået alt. Hvilken sult er det han skal komme med? Hvad er det han skal opnå her hos os?

Nej, hvis jeg var Kusk havde jeg stensikkert valgt FC Midtjylland. Det må jeg bare sige.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 1. maj 2015, 16:59

Hvis Kusk vil AaB, så er han meget velkommen, og så skal vi strække os langt for at få ham. Hvis man fjerner mit tilhørsforhold med AaB, så håber jeg næsten for Kusk, at han laver en Lasse Nielsen. Skift til AZ, Genk, 2.bundesligaen eller lign. Der er nye udfordringer, flere penge og flere tilskuere.

Men inderst inde håber jeg, at han kommer til AaB. Det ville ikke fejle noget.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. maj 2015, 00:43

frederikshavneren skrev:
OB kan til enhver tid overtrumfe os økonomisk.
Det må være derfor de på det seneste har købt klassespiller på klassespiller, på trods af at de ikke har kunnet grave sig op af bundstriden i ligaen.

Jeg køber ikke den der med at OB skulle stå så meget stærkere end os, økonomisk. De har ganske vist penge siddende i bestyrelsen, men de sidder jo ikke ligefrem løst længere, og OB har været igang med en nedskæringsprocess. Deres samlede spillerbudget er helt sikkert større end AaB's, men det skyldes vel snarere spillere som har været der længere tid og har guldranede kontrakter.

I mine øjne kan OB kun blive aktuelt for Kusk, hvis de fyrer en økonomisk satsning af, og forstærker truppen i ret voldsom grad. Jeg synes de har et lortehold, som ikke er bedre end en placering lige over nedrykningsholdene, og det ændrer køb/leje af "jeg-kan-kun-score-for-hold-som-spiller-præcist-som-jeg-har-behov-for" Dalgaard og Kenneth Zohore ikke på. Skal de nærme sig topholdene de næste par år skal de ikke bare hente 3-4 profiler, de skal også erstatte de profiler de mister i nærmeste fremtid, for det er svært at forestille sig Emil Larsen, Falk og Spellmann ikke skal videre inden for det næste års tid. Hvis Kusk skulle vælge OB, skulle det udelukkende være pga. Kent, og den tror jeg ikke helt på, jeg tror måske snarere at Kent er den eneste årsag til Kusk evt. så meget som overvejer OB.

FCM tror jeg heller ikke rigtigt på, selv om det måske på mange måder kunne være et logisk træk. Det bygger jeg ikke på meget andet end den generelle afskyelighed som omgiver klubben, og at det er min fornemmelse Kusk har det på samme måde som jeg med Herning-Ikast FC. Desuden var det vel så tæt på fakta som man kan komme i transfervinduer, at han takkede nej til FCM i vinterpausen.

Hvis Kusk ender i DK, bliver det i AaB eller FCK, det er jeg ret sikker på.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 2. maj 2015, 10:04

Jesper Schmidt skrev:
frederikshavneren skrev:
OB kan til enhver tid overtrumfe os økonomisk.
Det må være derfor de på det seneste har købt klassespiller på klassespiller, på trods af at de ikke har kunnet grave sig op af bundstriden i ligaen.

Jeg køber ikke den der med at OB skulle stå så meget stærkere end os, økonomisk. De har ganske vist penge siddende i bestyrelsen, men de sidder jo ikke ligefrem løst længere, og OB har været igang med en nedskæringsprocess. Deres samlede spillerbudget er helt sikkert større end AaB's, men det skyldes vel snarere spillere som har været der længere tid og har guldranede kontrakter.

I mine øjne kan OB kun blive aktuelt for Kusk, hvis de fyrer en økonomisk satsning af, og forstærker truppen i ret voldsom grad. Jeg synes de har et lortehold, som ikke er bedre end en placering lige over nedrykningsholdene, og det ændrer køb/leje af "jeg-kan-kun-score-for-hold-som-spiller-præcist-som-jeg-har-behov-for" Dalgaard og Kenneth Zohore ikke på. Skal de nærme sig topholdene de næste par år skal de ikke bare hente 3-4 profiler, de skal også erstatte de profiler de mister i nærmeste fremtid, for det er svært at forestille sig Emil Larsen, Falk og Spellmann ikke skal videre inden for det næste års tid. Hvis Kusk skulle vælge OB, skulle det udelukkende være pga. Kent, og den tror jeg ikke helt på, jeg tror måske snarere at Kent er den eneste årsag til Kusk evt. så meget som overvejer OB.

FCM tror jeg heller ikke rigtigt på, selv om det måske på mange måder kunne være et logisk træk. Det bygger jeg ikke på meget andet end den generelle afskyelighed som omgiver klubben, og at det er min fornemmelse Kusk har det på samme måde som jeg med Herning-Ikast FC. Desuden var det vel så tæt på fakta som man kan komme i transfervinduer, at han takkede nej til FCM i vinterpausen.

Hvis Kusk ender i DK, bliver det i AaB eller FCK, det er jeg ret sikker på.
rygterne gik på allerede i vinters at hvis OB overlever i superligaen, så bliver der åbnet for leasy´s penge kasse.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. maj 2015, 15:30

gravballe skrev:
rygterne gik på allerede i vinters at hvis OB overlever i superligaen, så bliver der åbnet for leasy´s penge kasse.
Jeg vil se det før jeg tror det. Hvis OB skal have tilført de spillere der er brug for, for at løfte sig til et niveau hvor det er interessant for en (AaB) spiller i forhold til AaB, FCK, Brøndby eller FCM skal der godt nok pumpes mange kroner i foretagendet, og har Hr. Léasy ikke ligesom været der?

På en lidt længere bane, jovist, der kan OB sagtens tænkes at få pumpet penge i sig som løfter dem markant, men det tror jeg bare ikke på er særligt tillokkende for hverken Kusk, eller andre spillere som allerede er i AaB. Jeg tror nu ikke det er planen, jeg tror OB vil have Kent til at skabe en kopi af hvad AaB har gjort i hans tid hos os.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 2. maj 2015, 17:29

Aston Villa vil ikke have helenius tilbage http://nordjyske.dk/nyheder/aalborg/ast ... 294/7/1515

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 2. maj 2015, 18:27

gravballe skrev:Aston Villa vil ikke have helenius tilbage http://nordjyske.dk/nyheder/aalborg/ast ... 294/7/1515
Præcis som jeg er lunken overfor at hente Kusk, er jeg ligeledes også skeptisk overfor Helenius.
Lad de to drenge udvikle sig udenlands i mindre klubber, hvor de stadig kan få deres udlandsdrømme udlevet, spille mod bedre modstandere og i større kulisser. Se på Lasse Nielsen, hvordan han med et simpelt klubskifte sikrede sig en vedvarende udlandskarriere. Kusk og Helenius kan spille i championship, 2. bundesliga eller bundklubber i Holland/Belgien. At få dem hjem nu ville bygge på en skuffelse og en brast udlandsdrøm, og jeg tror ikke det er det optimale for hverken dem eller AaB.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 2. maj 2015, 19:08

dyhrmaN skrev:
gravballe skrev:Aston Villa vil ikke have helenius tilbage http://nordjyske.dk/nyheder/aalborg/ast ... 294/7/1515
Præcis som jeg er lunken overfor at hente Kusk, er jeg ligeledes også skeptisk overfor Helenius.
Lad de to drenge udvikle sig udenlands i mindre klubber, hvor de stadig kan få deres udlandsdrømme udlevet, spille mod bedre modstandere og i større kulisser. Se på Lasse Nielsen, hvordan han med et simpelt klubskifte sikrede sig en vedvarende udlandskarriere. Kusk og Helenius kan spille i championship, 2. bundesliga eller bundklubber i Holland/Belgien. At få dem hjem nu ville bygge på en skuffelse og en brast udlandsdrøm, og jeg tror ikke det er det optimale for hverken dem eller AaB.
Jeg ved sgu ikke. Tror du undervurderer spillernes evne til at komme videre. Det bliver hurtigt hverdag uanset hvor de er, og et skridt tilbage for at tage to frem er ikke den mest aandsvage ide i verden. Og hvis de stadig oensker en udlandskarriere, saa burde dette netop vaere tilstraekkelig motivation til at knalde igennem i suppen.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 3. maj 2015, 16:06

dyhrmaN skrev:
Helenius gør det ellers optimalt for både AaB og sig selv i øjeblikket.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 4. maj 2015, 01:15

Arendt skrev:
dyhrmaN skrev:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... en/5547392

Både Gaarde og Helenius ('s agent) er ikke alt for sikre på at Helenius fortsætter i AaB. Det kan jeg dog ikke helt forstå eftersom han tydeligvis har en stærk tilknytning til klubben og byen, samt at hans udtalelser tidligere viser hvor vigtigt tryghed er for ham. Det kan naturligvis også være for at fedtspille overfor Villa, der stadig betaler ham en fin løn.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 4. maj 2015, 08:20

Buzz Killington skrev:
Arendt skrev:
dyhrmaN skrev:

Både Gaarde og Helenius ('s agent) er ikke alt for sikre på at Helenius fortsætter i AaB. Det kan jeg dog ikke helt forstå eftersom han tydeligvis har en stærk tilknytning til klubben og byen, samt at hans udtalelser tidligere viser hvor vigtigt tryghed er for ham. Det kan naturligvis også være for at fedtspille overfor Villa, der stadig betaler ham en fin løn.
Det er ren forhandling fra begge sider. Meldte Nicklas ud at han kun kunne se sig selv i AaB næste sæson, ville det jo være svært for ham ikke at tage imod et hvilket som helst tilbud AaB kom med. Og modsat er AaB nødt til at spille lunkne overfor Helenius, hvis de skal have ham med på en lønnedgang. Eneste alternativ som giver mening må være OB og Kent Nielsen.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 4. maj 2015, 13:14

Poker-One-Kenobi skrev:
Buzz Killington skrev:
Arendt skrev:
dyhrmaN skrev:

Det er ren forhandling fra begge sider. Meldte Nicklas ud at han kun kunne se sig selv i AaB næste sæson, ville det jo være svært for ham ikke at tage imod et hvilket som helst tilbud AaB kom med. Og modsat er AaB nødt til at spille lunkne overfor Helenius, hvis de skal have ham med på en lønnedgang. Eneste alternativ som giver mening må være OB og Kent Nielsen.
Helt sikkert. Med foreløbelige 12 mål i alle turneringer vil Helenius være spændende at få ind i truppen, da han nu begynder at vise sine skarpe afslutningsfærdigheder. Det interessante er dog, at Gaarde i denne artikel også er opmærksom på angrebsproblematikken, idet vi med Helenius og Pohl har 6 angribere.

En mulighed kunne være at sende Viktor Ahlmann på leje hos Vendsyssel, hvor han kunne få fast spilletid og få scoret nogle mål i 1. division.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 4. maj 2015, 13:33

Det giver kun meget sjældent mening at sende spillere på leje i andre danske klubber. Der er ingen mening i at sende en spiller til klub, der kun træner 3-4 gange om ugen, og omvendt er der heller ingen mening i at sende en spiller til en klub, hvor de ikke bliver stamspillere.

Vendsyssel træner så vidt jeg ved 4-5 gange om ugen, men Viktor Ahlmann ville så heller ikke blive stamspiller. Det ville han måske blive i Skive, men der er træningsmiljøet ikke på eliteniveau. I begge tilfælde har Ahlmann større gavn af at træne med Superliga-holdet og spille regelmæssige reserveholdskampe på ganske højt niveau.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 4. maj 2015, 14:53

Yankee skrev:Det giver kun meget sjældent mening at sende spillere på leje i andre danske klubber. Der er ingen mening i at sende en spiller til klub, der kun træner 3-4 gange om ugen, og omvendt er der heller ingen mening i at sende en spiller til en klub, hvor de ikke bliver stamspillere.

Vendsyssel træner så vidt jeg ved 4-5 gange om ugen, men Viktor Ahlmann ville så heller ikke blive stamspiller. Det ville han måske blive i Skive, men der er træningsmiljøet ikke på eliteniveau. I begge tilfælde har Ahlmann større gavn af at træne med Superliga-holdet og spille regelmæssige reserveholdskampe på ganske højt niveau.
Det er ikke til at sige, hvorvidt Viktor Ahlmann kan slå Ken Fagerberg, Rune Frantsen og Edin Murga af holdet. Det finder vi kun ud af, såfremt Viktor Ahlmann reelt skifter dertil på leje. Sidste gang spillede Viktor for Danmarksserieholdet, mens han i dagens reserveholdskamp starter på højre kant. Det er begrænset, hvor meget udvikling der reelt ligger i dette, da jeg i stedet tror, at Viktor vil få mere ud af at komme på græs i 1. division, ligesom Mads Hvilsom gjorde i Viborg, da han spillede i FCM.

Hvis vi forudsætter, at vi henter Nicklas Helenius og forlænger med Anders K. Jakobsen, vil vi have det problem, at vi har for mange angribere. Nicklas Helenius og Anders K. udgør en fremragende duo i øjeblikket, herefter er Rasmus Jönsson og Lukas Spalvis henholdsvis 3. og 4. violin, mens Viktor Ahlmann og Jannik Pohl derefter vil være henholdsvis 5. og 6. violin.

Med vores nuværende angrebssituation in mente, er jeg nervøs for, at vi enten mister Anders K. eller Nicklas Helenius til sommer.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 4. maj 2015, 17:13

Der ville vel være en fordel i at udleje Ahlmann til en lokal divisionsklub. Måske træner de ikke på fuld tid, men at træne under Ove C i Hjørring tror jeg er rigeligt elite og så kan han jo tage de resterende pas i ugen hos AaB. Det mener jeg vi har gjort før. Skal han være dygtig nok til AaB skal han i øvrige kunne konkurrere om pladserne i Hjøring.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 4. maj 2015, 17:35

Jeg har meget svært ved at se Ahlmann gå direkte ind på Vendsyssels hold og ærligt talt tror jeg ikke de interesserede i ham. Men hvis han kan blive stamspiller deroppe, er det naturligvis en god løsning, da de også har et godt og professionelt træningsmiljø.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 4. maj 2015, 17:45

thomasjn skrev:Der ville vel være en fordel i at udleje Ahlmann til en lokal divisionsklub. Måske træner de ikke på fuld tid, men at træne under Ove C i Hjørring tror jeg er rigeligt elite og så kan han jo tage de resterende pas i ugen hos AaB. Det mener jeg vi har gjort før. Skal han være dygtig nok til AaB skal han i øvrige kunne konkurrere om pladserne i Hjøring.
Meget enig :D

Nedergaard
1. div
1. div

Indlæg af Nedergaard » 6. maj 2015, 12:24

thomasjn skrev:Der ville vel være en fordel i at udleje Ahlmann til en lokal divisionsklub. Måske træner de ikke på fuld tid, men at træne under Ove C i Hjørring tror jeg er rigeligt elite og så kan han jo tage de resterende pas i ugen hos AaB. Det mener jeg vi har gjort før. Skal han være dygtig nok til AaB skal han i øvrige kunne konkurrere om pladserne i Hjøring.

Med tanke på nedenstående artikel lyder det ikke urealistisk:
http://nordjyske.dk/nyheder/hjoerring/v ... d67/9/1523

Det ville være en situation, som er gavnlig for alle parter og selvfølgelig kan Ahlmann være med i 1. division, ellers var han slet ikke inde omkring truppen i AaB!
Nedergaard

Brugeravatar
Supersystem
2. div
2. div
Favoritspiller: Maldini
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Indlæg af Supersystem » 6. maj 2015, 14:44

Sikkert blevet nævnt før.

Men Thomsen er nok ikke blevet mindre interessant at følge for potentielle købere. Snakken går på at han bliver solgt til sommer, vigtigt at tænke over at klubben gerne vil have en slat penge inden han smutter.

Ud fra de spillere som vi kender til, så kunne kabalen gå op følgende:

Thomsen bliver solgt, han bliver erstattet af
Kusk & Enevoldsen, der tiltræder på henholdsvis en 3- og 2 årig kontrakt.
Abraham Lincoln sagde engang, at mennesker er lige så glade, som de beslutter sig for at være.
Det handler nemlig ikke om hvad du har, og egentlig heller ikke om, hvem du er med. Det handler om hvem du er, og hvad du gør med det du møder på din vej

Låst