Kontraktforlængelser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
SimonJ
1. div
1. div

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af SimonJ » 12. jun 2015, 23:03

Gaarde6 skrev:Er svært tilfreds med Gilli og Blåbjerg på nye kontrakter!
lad os så for pokker få forlænget med Dalle og AK også!
Man skal ikke forvente at AK forlænger, hvis man skal tro de udsagn hans agent kommer med. Sådan lyder det ifølge en ven, som snakkede med ham forleden.

Det er selvfølgelig ikke urealistisk, at det sker, når Kent tror på hans kvaliteter samt Odense tilbyder ham en betydelig større løn end AaB.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 12. jun 2015, 23:29

SimonJ skrev:
Man skal ikke forvente at AK forlænger, hvis man skal tro de udsagn hans agent kommer med. Sådan lyder det ifølge en ven, som snakkede med ham forleden.

Det er selvfølgelig ikke urealistisk, at det sker, når Kent tror på hans kvaliteter samt Odense tilbyder ham en betydelig større løn end AaB.
Det er vel egentlig også et kæmpe kvalitetsstempel på vores klub, at andre klubber skal ofre langt flere resurser på spillere og trænere af samme kvalitet. Og det syntes at være en holdbar model til fremtiden også. Vi får det bedste frem i vores mandskab, og skibber dem så videre når de bliver for dyre. OB får helt sikkert en god træner, og måske spiller i AK, men mindre value for money end vi har haft.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 13. jun 2015, 00:28

Nu har vi fået papir på Gilli og Blåbjerg. Forhåbentligt skal Gilli på sigt kæmpe med om de offensive pladser.

Nu skal vi have papir på Henrik Dalsgaard til 2018, da han gerne vil fortsætte i AaB. Han har nogle spidskompetencer med sin hurtighed, fysik og gennembrudskraft, som er meget svære at erstatte.
Herefter kan vi tage stilling i forhold til AK, da han ud fra sine udtalelser vil ud og sondere terrænet. Vi kan forhåbentlig hente Helenius ind, og så vil tabet af AK kunne bæres, da Helenius, Jönsson og Spalvis vil kunne komme ind på scenen og score vores mål. Herudover minder Gilli som type meget om AK.
Hvis AK ikke vil forlænge, så håber jeg at en klub vil give 2-3 mio. kr. for ham, så vi kam tjene på ham.

Min pointe er, at det vil være mere vanskeligt at undvære Dalsgaard end AK, hvis vi henter Helenius ind på fri transfer, når han forhåbentligt snart er fri fra sin kontrakt i Aston Villa.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 13. jun 2015, 08:01

SimonJ skrev:

Vi skal heller ikke forlænge for en hver pris.
Vores økonomi balancerer, men ikke med kæmpe overskud.
hvis vi sender et signal til resten af truppen og forlænger med Dalle og AK til en kæmpe lønforhøjelse.
Så er jeg pænt sikker på de næste forventer det samme og så er vi sgu hurtigt presset på økonomien.
Selvfølgelig skal de begge have mere i løn. Men de kan også blive "købt" for dyrt

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 13. jun 2015, 09:56

Jeg ser nu Gilli som den perfekte afløser for Dalsgaard. Han er grundlæggende højre back, og har kun været prøvet af som nødløsning i venstre side. Man skal heller ikke glemme, at Patrick spillede overdådigt i hele mesterskabssæsonen på backen. Vi er, for nu at sige det beskedent, fantastisk godt rustet på netop højre back, og jeg forventer ikke, at AaB strækker sig ret langt for at fastholde Henrik Dalsgaard.
AK har jo slet ikke forhandlet endnu, men netop angribere er skidedyre, og tiden vil vise, hvor han ender.
Arendt skrev:Nu har vi fået papir på Gilli og Blåbjerg. Forhåbentligt skal Gilli på sigt kæmpe med om de offensive pladser.

Nu skal vi have papir på Henrik Dalsgaard til 2018, da han gerne vil fortsætte i AaB. Han har nogle spidskompetencer med sin hurtighed, fysik og gennembrudskraft, som er meget svære at erstatte.
Herefter kan vi tage stilling i forhold til AK, da han ud fra sine udtalelser vil ud og sondere terrænet. Vi kan forhåbentlig hente Helenius ind, og så vil tabet af AK kunne bæres, da Helenius, Jönsson og Spalvis vil kunne komme ind på scenen og score vores mål. Herudover minder Gilli som type meget om AK.
Hvis AK ikke vil forlænge, så håber jeg at en klub vil give 2-3 mio. kr. for ham, så vi kam tjene på ham.

Min pointe er, at det vil være mere vanskeligt at undvære Dalsgaard end AK, hvis vi henter Helenius ind på fri transfer, når han forhåbentligt snart er fri fra sin kontrakt i Aston Villa.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 13. jun 2015, 11:54

Freddie skrev:Jeg ser nu Gilli som den perfekte afløser for Dalsgaard. Han er grundlæggende højre back, og har kun været prøvet af som nødløsning i venstre side. Man skal heller ikke glemme, at Patrick spillede overdådigt i hele mesterskabssæsonen på backen. Vi er, for nu at sige det beskedent, fantastisk godt rustet på netop højre back, og jeg forventer ikke, at AaB strækker sig ret langt for at fastholde Henrik Dalsgaard.
AK har jo slet ikke forhandlet endnu, men netop angribere er skidedyre, og tiden vil vise, hvor han ender.
Arendt skrev:Nu har vi fået papir på Gilli og Blåbjerg. Forhåbentligt skal Gilli på sigt kæmpe med om de offensive pladser.

Han er grundlæggende offensivspiller, men er blevet benyttet på højre- og venstre back af nød. I den sidste kamp mod FCN kom han på banen som angriber, og jeg tror også, at enten angriber- eller kantpositionen er hans fremtidige muligheder.

Gamen

Indlæg af Gamen » 13. jun 2015, 12:31

Freddie skrev:Jeg ser nu Gilli som den perfekte afløser for Dalsgaard. Han er grundlæggende højre back, og har kun været prøvet af som nødløsning i venstre side. Man skal heller ikke glemme, at Patrick spillede overdådigt i hele mesterskabssæsonen på backen.
Freddie, nu må du have mig undskyldt, men enten så taler vi om en helt anden Gilli Sørensen, eller også har du ikke set på hans tidligere meritter. Han har aldrig spillet venstre back, før han ankom til AaB. Og slet ikke højre back. Han er uddannet offensivspiller, og har altid fungeret som offensiv kreatør. En kantspiller med licens til at trække så højt op (og ind), at han bliver hængende angriber. Det er de pladser han har spillet på sine klubhold og på landsholdet.

Og Patrick på højre back? Lad os nu få begravet den forestilling om, at han skulle kunne være fast mand på nogen pladser, hvis vi vil være et top 4-hold. Han er god til at vikariere, men teknisk er han simpelthen for ringe og for et-benet til at spille som fast, hvad enten det gælder højre back, venstre back eller på midtbanen. Han kommer også stadigvæk til kort fysisk.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 13. jun 2015, 12:59

Gilli er ved at blive uddannet. Det er derfor han er i AaB, og for øvrigt har han fået nyt navn, har jeg lige konstateret.

http://fodbold.aabsport.dk/spillergalle ... tsson.aspx

Det var dog en underlig udtalelse om Patrick, en spiller i sin bedste alder, der har passeret 258 kampe og som spillede en stor rolle på det hold, der blev dansk mester. Han har spillet 9 sæsoner som senior så det er et gennemsnit på 28 kampe pr. sæson regnet fra den første dag. Det kaldes fast mand. Du mener sikkert at han ikke har haft en fast position. Det er noget helt andet.
Gamen skrev:
Freddie, nu må du have mig undskyldt, men enten så taler vi om en helt anden Gilli Sørensen, eller også har du ikke set på hans tidligere meritter. Han har aldrig spillet venstre back, før han ankom til AaB. Og slet ikke højre back. Han er uddannet offensivspiller, og har altid fungeret som offensiv kreatør. En kantspiller med licens til at trække så højt op (og ind), at han bliver hængende angriber. Det er de pladser han har spillet på sine klubhold og på landsholdet.

Og Patrick på højre back? Lad os nu få begravet den forestilling om, at han skulle kunne være fast mand på nogen pladser, hvis vi vil være et top 4-hold. Han er god til at vikariere, men teknisk er han simpelthen for ringe og for et-benet til at spille som fast, hvad enten det gælder højre back, venstre back eller på midtbanen. Han kommer også stadigvæk til kort fysisk.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 13. jun 2015, 13:41

Gamen skrev:
Freddie skrev:Jeg ser nu Gilli som den perfekte afløser for Dalsgaard. Han er grundlæggende højre back, og har kun været prøvet af som nødløsning i venstre side. Man skal heller ikke glemme, at Patrick spillede overdådigt i hele mesterskabssæsonen på backen.

Er du fuld?????
PK var i top 3 som bedste mand i mesterskabssæsonen!!!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. jun 2015, 14:19

Gamen skrev:
Lidt ligesom Dalsgaard blev købt som angriber... Iøvrigt er der intet i vejen for at vi kan have en offensiv kreatør på en back plads, hvis vi skal blive ved med at spille på nogenlunde samme måde som planen har været de sidste par år. Som vi gerne har villet spille de sidste par år synes jeg endda vi ville få langt mere ud af Gillis fart på en backplads, end hvis han ligger længere fremme. Og hvorfor skulle man ikke f.eks. kunne spille med en venstre back som trækker ind i banen og er målsøgende helt oppe ved feltet? Generelt er det vel et af de områder pilen peger i internationalt fodbold men hvor vi i Danmark generelt halter...det med kreative spillere på alle pladser.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 13. jun 2015, 17:13

Gaarde6 skrev:
Gamen skrev:

Er du fuld?????
Sjovt som man ser forskelligt på tingene. I min optik er han truppens dårligste spiller.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar

Indlæg af Gaarde6 » 13. jun 2015, 20:07

Martino skrev:
Gaarde6 skrev:
Gamen skrev:

Er du fuld?????
Sjovt som man ser forskelligt på tingene. I min optik er han truppens dårligste spiller.
Ja så skal jeg love for man ser forskelligt på tingene!
Jeg synes han var KLART i top 3 over bedste spillere i mesterskabs sæsonen.
"desværre" for PK har han evnen til at dække flere pladser. Når han så i denne sæson kommer til at spille venstre back, kommer det ikke altid til at se heldigt ud. Dog vil jeg sige.. Prøv at sæt en anden spiller fra truppen på den plads (Kenneth Emil, Thelander, Würtz, Risgaard osv.) De vil falde med et brag. Her synes jeg faktisk PK består.
Men på højre back var han FREMRAGENDE!

Kjeldovic
Miniput
Miniput

Indlæg af Kjeldovic » 13. jun 2015, 20:51

Gaarde6 skrev:
Jeg synes han var KLART i top 3 over bedste spillere i mesterskabs sæsonen
Jeg er aldeles uenig. PK er en udmærket spiller, bedst på HB og vigtig for truppen pga. sin alsidighed. Men han var ingenlunde "KLART i top 3 over bedste spillere i mesterskabs sæsonen". Han læste opgaven som HB i Dalsgårds fravær i foråret godt.

Men: Rasmus Würtz var forårets bedste spiller iflg. trænere og Kasper Kusk efterårets ditto. Jacob Ahlman, Nikolaj Thomsen og Kasper Risgård var imo. også bedre, ligesom Spalvis og Jönsson var det trods mindre spilletid.

PK spillede 30, heraf 24 fra start, og leverede 1 assist og ingen mål, uden disse tal er alt. Det øvrige spil, han leverede, berettiger ikke til være "KLART i top 3 over bedste spillere i mesterskabs sæsonen", når man kigger på de ovennævnte spilleres spil og statistikker.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 13. jun 2015, 21:42

Gaarde6 skrev:
Martino skrev:
Gaarde6 skrev:
Gamen skrev:

Er du fuld?????
Ja så skal jeg love for man ser forskelligt på tingene!
Jeg synes han var KLART i top 3 over bedste spillere i mesterskabs sæsonen.
"desværre" for PK har han evnen til at dække flere pladser. Når han så i denne sæson kommer til at spille venstre back, kommer det ikke altid til at se heldigt ud. Dog vil jeg sige.. Prøv at sæt en anden spiller fra truppen på den plads (Kenneth Emil, Thelander, Würtz, Risgaard osv.) De vil falde med et brag. Her synes jeg faktisk PK består.
Men på højre back var han FREMRAGENDE!
PK var ikke i top 3 i mesterskabssæsonen, men han er ekstremt værdifuld, da han kan vikariere på både højre- og venstre back og samtidig være solid i hver eneste kamp.
Han er meget undervurderet, og vi havde haft store problemer i mesterskabssæsonen, og i denne sæson, hvis vi ikke havde PK i vores trup. Han er på ingen måde vores dårligste spiller i truppen ;)

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 13. jun 2015, 22:28

Synes simpelthen det er en myte at PK er solid hver gang. Alle har gode og mindre gode kampe og især når PK passer venstrebacken er det alt andet end solidt. Ville ønske mig, at LS er træneren der giver ham én plads, og det er nok som en Würtz-klon, altså presspiller på midten.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 17. jun 2015, 23:29

Nu har Jønsson er år tilbage af sin kontrakt..

Har vi signet med ham kun for at hjælpe ham over hans skade? Må jeg have lov til at melde ud nu at der skal ske noget med ham og helst forlængelse..

Så hvis ikke det sker forbeholder jeg mig retten til at bitche når han scorer mål om 6,måneder og kan skrive frit med andre klubber.

Han var vel vores største investering sidste sæson.. Hvis ikke vi tror på ham skal vi af med hans helt sikkert ret tunge løn
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 17. jun 2015, 23:54

AllanPedersen skrev:Nu har Jønsson er år tilbage af sin kontrakt..

Har vi signet med ham kun for at hjælpe ham over hans skade? Må jeg have lov til at melde ud nu at der skal ske noget med ham og helst forlængelse..

Så hvis ikke det sker forbeholder jeg mig retten til at bitche når han scorer mål om 6,måneder og kan skrive frit med andre klubber.

Han var vel vores største investering sidste sæson.. Hvis ikke vi tror på ham skal vi af med hans helt sikkert ret tunge løn
Jønsson har et halvt år mindre tilbage af hans kontrakt end AK havde da du, i bagklogskabens klare lys nu mener man burde have forlænget med ham. Skal AaB fyre en stor del af budgettet af på at forlænge med ham nu, hvis det er muligt? Er det sådan situationen er i dine øjne? At man skal prioritere forlængelse med Jønsson over måske at bruge pengene på at forlænge med AK og Dalsgaard, eller på forstærkninger? Og hvad med de andre vigtige spillere som i dag har 1½ år tilbage af deres kontrakter, skal man også prioritere at forlænge med dem... vælge det fremfor de andre ting jeg har nævnt? Og hvis de ikke vil forlænge her og nu, til alle de penge der ikke er i budgettet, og som i så fald ikke kan bruges på nye spillere... så skal vi sælge dem, eller ifølge din logik endda tvinge dem til at blive solgt.

Ellers bitcher du om 6-12 mdr....hvis de altså viser sig at have været dygtige, ellers skulle man slet ikke have forlænget?

Jeg er vild med hvor simpelt din underlige logik får det til at lyde at være sportschef.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 18. jun 2015, 01:24

AllanPedersen skrev:Nu har Jønsson er år tilbage af sin kontrakt..

Da min i sin tid lejede Jönsson udtalte han at AaB var et springbræt til at genoptage hans udlandskarriere. Det er nok ikke helt idiotisk at det faktum at vi kun skrev med ham for 2 år netop er udtryk for dette:
- Klubbens lejeaftale indeholder en købsklausul. Nu må vi se, om AaB benytter den. Men mine ambitioner går ikke i retning af at spille fodbold i Danmark mange år frem i tiden. Jeg er stadig ung, og drømmer om engang at spille for en klub i en af de store europæiske ligaer, siger Rasmus Jönsson, der betegner sig selv som en spillende angriber.
http://www.bt.dk/superligaen/svensker-v ... pringbraet

Men jeg er sikker at din copingmekanisme alligevel får dig til at tude igennem og rette din skuffelse og indebrændte frustration mod klubben og debatsiden, når han skifter væk til den tid. Det er nu engang lettere end at acceptere at man ikke altid kan få sin vilje. AaB er et springbræt for spillere, og det er vores helt klare profil. Så kan du tude lidt over det, men sådan hænger det nu engang sammen, og det er grunden til mange spillere overhovedet gider til vores klub.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 18. jun 2015, 09:56

Martino skrev:
Gaarde6 skrev:
Er du fuld?????
Hold da op. Truppens dårligste? Manden tager alle pladser og gør en indsats, som oftest er langt over godkendt. Det er rigtigt at han sjældent er den direkte kampafgørende spiller, men det er der for fanden mange der ikke er.
PK er i min optik klart en af de vigtigere spillere! Ikke fordi han er den bedste på nogen pladser, men fordi han er den mest alsidige! Han træder til hvor vi mangler en mand, hvilket vi som oftest gør, og der gør han et virkelig hæderligt stykke arbejde!

Jeg synes faktisk din udtalelse er en smule respektløs.

Sendt fra min Nexus 5 med Tapatalk

Gamen

Indlæg af Gamen » 18. jun 2015, 12:48

Freddie skrev:Gilli er ved at blive uddannet. Det er derfor han er i AaB, og for øvrigt har han fået nyt navn, har jeg lige konstateret.

http://fodbold.aabsport.dk/spillergalle ... tsson.aspx

Det var dog en underlig udtalelse om Patrick, en spiller i sin bedste alder, der har passeret 258 kampe og som spillede en stor rolle på det hold, der blev dansk mester. Han har spillet 9 sæsoner som senior så det er et gennemsnit på 28 kampe pr. sæson regnet fra den første dag. Det kaldes fast mand. Du mener sikkert at han ikke har haft en fast position. Det er noget helt andet.
Det ændrer ikke på at du påstår at han har spillet højre back. Det har han aldrig gjort.

Nu kan jeg se at de havde ham på som afløser i seneste landskamp mod Grækenland for Vejle's Davidsen der, når han ikke er skadet, sidder solidt på den venstre back. Gilli har spillet offensive pladser både på sine klubhold, samt på U-landsholdene.
Og jeg synes stadig hans spidskompetencer passer bedre til en offensiv plads.

Nej, det er et gennemsnit på 20 starter pr. sæson, også hvis du måler på spillede minutter. Fast mand, måske, men udelukkende pga. alsidigheden. Teknisk er han ikke god nok til det spil vi spiller.
PK var udmærket i mesterskabssæsonen, men bortset fra det er han prototypen på en gennemsnitsspiller, der altid leverer solide præstationer eller lige under det niveau, men som stort set aldrig spiller rigtig gode kampe.
Dem skal der selvfølgelig også være plads til, men det burde kun være HB han er i spil til. At se ham på VB er som at se Kvist på landsholdet. Så snart han kommer over midterlinien, så bliver den spillet tilbage. Primært fordi han er frygtelig et-benet.
På den centrale midtbane har han ikke hverken fysikken eller teknikken til at være i spil til en startplads. Det er ellers desværre et af de steder hvor vi i udtalt grad mangler (kompetent) konkurrence om pladserne, når vi tager afsæt i spillernes idealpositioner.

Besvar