Freddie skrev:Gilli er ved at blive uddannet. Det er derfor han er i AaB, og for øvrigt har han fået nyt navn, har jeg lige konstateret.
http://fodbold.aabsport.dk/spillergalle ... tsson.aspx
Det var dog en underlig udtalelse om Patrick, en spiller i sin bedste alder, der har passeret 258 kampe og som spillede en stor rolle på det hold, der blev dansk mester. Han har spillet 9 sæsoner som senior så det er et gennemsnit på 28 kampe pr. sæson regnet fra den første dag. Det kaldes fast mand. Du mener sikkert at han ikke har haft en fast position. Det er noget helt andet.
Det ændrer ikke på at du påstår at han har spillet højre back. Det har han aldrig gjort.
Nu kan jeg se at de havde ham på som afløser i seneste landskamp mod Grækenland for Vejle's Davidsen der, når han ikke er skadet, sidder solidt på den venstre back. Gilli har spillet offensive pladser både på sine klubhold, samt på U-landsholdene.
Og jeg synes stadig hans spidskompetencer passer bedre til en offensiv plads.
Nej, det er et gennemsnit på 20 starter pr. sæson, også hvis du måler på spillede minutter. Fast mand, måske, men udelukkende pga. alsidigheden. Teknisk er han ikke god nok til det spil vi spiller.
PK var udmærket i mesterskabssæsonen, men bortset fra det er han prototypen på en gennemsnitsspiller, der altid leverer solide præstationer eller lige under det niveau, men som stort set aldrig spiller rigtig gode kampe.
Dem skal der selvfølgelig også være plads til, men det burde kun være HB han er i spil til. At se ham på VB er som at se Kvist på landsholdet. Så snart han kommer over midterlinien, så bliver den spillet tilbage. Primært fordi han er frygtelig et-benet.
På den centrale midtbane har han ikke hverken fysikken eller teknikken til at være i spil til en startplads. Det er ellers desværre et af de steder hvor vi i udtalt grad mangler (kompetent) konkurrence om pladserne, når vi tager afsæt i spillernes idealpositioner.