Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Kempes
1. div
1. div

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af Kempes » 5. aug 2015, 21:34

Midterforsvaret ser godt nok skrøbeligt ud. De første kampe beviser at Blåbjerg ikke er klart til en startplads i Superligaen.

Vi har brug for en spiller der fysisk er i stand til at matche modstandernes angribere og være et aktiv ved dødbolde.

Der render en stor og stærk skandinav rundt i en græsk storklub, han er tidligere national- og pokalmester (og blev kåret til pokalfinalens pokalfigther 2014)

Han virker til at være langt fra spilletid, f.eks. er han end ikke i truppen til aftenens Champions League kamp, på trods af at centerforsvaret er ramt af karantæne.

Hans nuværende klub har købt ham latterligt billigt, så han kan ikke være dyr.

Sæt i gang Gaarde!

(Spydighed kan være anvendt)

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 5. aug 2015, 22:00

Hent rumænsk-congolesiske Jean-Claude Bozga i FC Vestsjælland. Han er en ordenlig kleppert som ikke er specielt god med bolden, men bomstærk og virkelig god med hovedet (mener også han har pandet en enkelt ind over AaBs dværge i mesterskabssæsonen). På mange måder ikke ulig Thelander. Ja, han er 31 år, men der kan sagtens være 3-4 gode år i ham, mens de unge udvikler sig. FC Vestsjælland er helt fallit, så han kan hentes for tæt på intet.

Bonus info: Han har scoret to mål i to kampe for FCV i 1. div, spillende som angriber (antageligvis fordi deres nedrykker træner er fuld)

AaB-Jones
Allstar
Allstar

Indlæg af AaB-Jones » 5. aug 2015, 22:49

Pastorius skrev:
AaB-Jones skrev:
Udover at bongo123 plejer at have styr på dine kilder, så virker det faktisk ikke helt usandsynligt. Risgaard har som den eneste spiller været i pressen og kommentere vores manglende indkøb - og måske har han fået at vide, at der ikke vil blive handlet ind.

Jeg begynder at frygte den her sæson, hvis min "konspirationsteori" er rigtig - det kan nemlig betyde 2 ting: 1) At spillerne der ikke er enige i dispositionerne søges afsat/sat på reserveholdet 2) At ambitionsniveauet er rystende lavt - og at der er en KÆMPE forskel på Schoors udtalelse om, at den forbedrede økonomi skal investeres i spillere og den måde pengene forvaltes i praksis af Gaarde.

Forhåbentlig tager jeg fejl!
Arh hvad?
Måske gik det lidt hurtigt med mellemregningerne - men jeg vil fastholde, at hvis Risgaard er på vej væk, så er det et udtryk for, at han ikke er tilfreds med AaBs ambitioner (nærmere end at AaB har modtaget et vanvittigt tilbud - jeg overraskes dog gerne). Jeg er bestemt heller ikke tilfreds med ambitionerne, hvis Gaardes udtalelser i medierne står til troende. Hvis det er rigtigt - som en har skrevet herinde - at Bruninho nok havde været AaB-spiller nu, hvis Thomsen var blevet solgt, så siger det meget om en defensiv strategi. Jeg finder det rystende, at man ikke tør investere i et kæmpe (og sikkert billigt) talent på en plads, hvor vi - selv med Thomsen i truppen - har store mangler! Pengene - har Schoors jo flere gange udtalt - er der til at investere i truppen.

Jeg må sige, at jeg finder Risgaard-rygtet ildesarslende, mest fordi det ikke virker som om, Gaarde står på nippet til at præsentere afløsere for dem, der måtte forlade os.

Jeg tror, at Risgaard kan være svær "at holde til ilden" - det oplevede vi også under hans seneste periode i klubben (hvor han så vidt jeg husker også forsvandt i en nedgangsperiode efter et mesterskab). Men min "frygt" for, at det er hans medieytringer, der bringer skiftet på banen, håber jeg kan begraves.

Kom nu Gaarde - overrask os, der skriger på forstærkninger med et par super signings! :aabfan:

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 5. aug 2015, 22:59

Hvis Risgaard er på vej væk, er det formentlig til en udenlandsk klub. Så kunne det jo også bare være udtryk for, at han gerne vil have en sidste stor oplevelse.

Debatside.dk må være verdensmestre i at overfortolke og skabe vilde konspirationsteorier.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 5. aug 2015, 22:59

Freddie skrev:
Patmand skrev:
Christian Christiansen lavede også et hattrick i en kamp (mener det var mod FCN).
Det hat trick var ikke i en hvilken som helst kamp. Det varen sæson, der var gået i smadder på grund af et utal af skader på bærende spillere, og den skulle vindes. Her lavede han tre fremragende mål, som du siger mod FCN, men de hed nu Farum dengang.
Men han blev nu ikke kasseret af AaB. Han blev ramt af en ondsindet lyskeskade, så det blev ikke til ret mange kampe for ham derefter. Simpelthen bare ærgerligt at vi ikke fik mere fornøjelse af ham.

Omkring Andreas Bruhn. så er det rigtigt, at han har spillet omkring 42 kampe, men hvis man ser tilbage på eksempelvis Jesper Grønkjær, så nåede han aldrig at blive rigtig fast mand for AaB. Jeg har set Lynge, før salget af Rade Prica, citeret for, at hans to bedste salg var reservespillere. Jesper Grønkjær og Thomas Gaardsøe. Jesper Grønkjær spillede, efter den optælling jeg har, 107 kampe for AaB. Af dem blev han skiftet ud eller ind, eller fik rødt kort, i de 77. Altså kun 30 kampe med fuld spilletid. Forventer du at Bruhn kan slå Jesper?
Det er som om du har misset min pointe. Christian Christiansen kom sig over sin lyskeskade og spillede efterfølgende fem år i Hjørring. Min pointe var at han opnåede sågar at præstere et hattrick, og alligevel blev det aldrig det store gennembrud og han endte altså i 1. division. Lige som mange andre før og efter har gjort.

Så en enkelt finte i en træningskamp, et mål i Superligaen og angiveligt :P en flot dribletur på Vejle Stadion. Det er vel ikke urimeligt at forvente, at en spiller på en offensiv position, over 42 kampe, viser lidt mere end de listede højdepunkter?
Ja, der skal måske bare lidt mere til at overbevise os andre om at her er en stjerne i svøb.
Jeg siger jo ikke han skal jages ud af klubben prompte. Jeg har bare ikke set lyset.

Jeg var også stadiongænger da Grønkjær startede sin karriere. Det er en helt vanvittig sammenligning. Han havde NETOP langt flere gode aktioner i løbet af sine første 42 kampe. Han fik debut som 17-årig og der gik ikke lang tid før alle kunne se, at Jesper havde et specielt talent.
Andreas Bruhn er 21,5 år gammel. I den alder var Grønkjær allerede en etableret spiller i Ajax Amsterdam!

Jeg forstår overhovedet ikke dit spørgsmål om Bruhn kan slå Jesper - hvad mener du med det?

Jeg syntes du hiver nogle usædvanligt dårlige eksempler frem. Kasper Pedersen slog igennem sent, derfor er vi nødsaget til at afvente at alle vores talenter når 22-års alderen, før vi kan tillade os at vurdere om de bliver til noget eller ej. Og nu blander du Grønkjær ind i debatten. Jesper var en 17-18 årig hurtigløber, når hans løbepensum var opbrugt så blev han ofte udskiftet. Det er nogle sjove statistikker du hiver frem til forsvar for Bruhn.
Lad os hellere bruge vores sunde fornuft og evaluere ud fra præstationer inde på banen (og jeg mener ikke træningspas og træningskampe bør tælle med).

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. aug 2015, 01:50

AaB-Jones skrev:
Pastorius skrev:
AaB-Jones skrev:
Udover at bongo123 plejer at have styr på dine kilder, så virker det faktisk ikke helt usandsynligt. Risgaard har som den eneste spiller været i pressen og kommentere vores manglende indkøb - og måske har han fået at vide, at der ikke vil blive handlet ind.

Jeg begynder at frygte den her sæson, hvis min "konspirationsteori" er rigtig - det kan nemlig betyde 2 ting: 1) At spillerne der ikke er enige i dispositionerne søges afsat/sat på reserveholdet 2) At ambitionsniveauet er rystende lavt - og at der er en KÆMPE forskel på Schoors udtalelse om, at den forbedrede økonomi skal investeres i spillere og den måde pengene forvaltes i praksis af Gaarde.

Arh hvad?
Måske gik det lidt hurtigt med mellemregningerne - men jeg vil fastholde, at hvis Risgaard er på vej væk, så er det et udtryk for, at han ikke er tilfreds med AaBs ambitioner (nærmere end at AaB har modtaget et vanvittigt tilbud - jeg overraskes dog gerne). Jeg er bestemt heller ikke tilfreds med ambitionerne, hvis Gaardes udtalelser i medierne står til troende. Hvis det er rigtigt - som en har skrevet herinde - at Bruninho nok havde været AaB-spiller nu, hvis Thomsen var blevet solgt, så siger det meget om en defensiv strategi. Jeg finder det rystende, at man ikke tør investere i et kæmpe (og sikkert billigt) talent på en plads, hvor vi - selv med Thomsen i truppen - har store mangler! Pengene - har Schoors jo flere gange udtalt - er der til at investere i truppen.

Jeg må sige, at jeg finder Risgaard-rygtet ildesarslende, mest fordi det ikke virker som om, Gaarde står på nippet til at præsentere afløsere for dem, der måtte forlade os.

Jeg tror, at Risgaard kan være svær "at holde til ilden" - det oplevede vi også under hans seneste periode i klubben (hvor han så vidt jeg husker også forsvandt i en nedgangsperiode efter et mesterskab). Men min "frygt" for, at det er hans medieytringer, der bringer skiftet på banen, håber jeg kan begraves.

Kom nu Gaarde - overrask os, der skriger på forstærkninger med et par super signings! :aabfan:
Jeg tror overhovedet ikke på der skulle være noget med at Risgaard skulle ville forlade AaB pga. manglende ambitioner fra klubbens side. Det er i mine øjne en konspirationsteori af de vilde. HVIS Risgaard skulle være på vej væk (jeg synes det lyder ekstremt usandsynligt), så er det fordi der er en udenlandsk klub på spil, og fordi han vil have endnu et eventyr med. Det synes jeg nu heller ikke virker specielt sandsynligt, med hans tidligere udlandsophold i mente.

Hvad angår det med at vi ikke går tidligt ud og henter en kommende afløser for Thomsen, så synes jeg det er meget vigtigt at betone at hvis Schoors har fået en liste med arbejdsopgaver af bestyrelsen, så står der øverst med store fede bogstaver SORTE TAL I ÅRSREGNSKABERNE. Jeg tror simpelthen ikke på at Schoors eller andre i direktionen, har mandat til at bruge større pengebeløb end det budgetterede før der er kommet mindst tilsvarende i kassen.

Kedeligt - Ja bestemt.

Den rigtige fremgangsmåde sportsligt set - Nej næppe.

Men sådan er vilkårene i AaB i øjeblikket, det er jeg ganske sikker på at de to "hovedgrupper" i bestyrelsen, "investorgruppens folk" og AaB af 1885 er helt enige om. Der er simpelthen ingen i AaB's øverste ledelse som mener AaB i øjeblikket kan leve med at risikere et underskud i millionklassen som kan undgås, det mener jeg er hævet over enhver diskussion. Jeg mener nu også at det er den rigtige fremgangsmåde, når man lader udgifterne stige nogenlunde i takt med indtægterne i øjeblikket. Hvis vi skal drømme om at AaB skal være attraktive for investorer i fremtiden er man nødt til at påvise at man kan lave en fornuftig forretning... så kan man måske begynde at tage lidt flere chancer i næste regnskabsår eller året efter.

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 6. aug 2015, 08:21

En Risgård transfer som giver økonomisk mening for alle involverede må næsten være til Norge eller Kina.
Blomqvist har ikke just overbevist om at pladsen er hans, selvom han vel er købt som fremtidens mand til pladsen. Gaarde skal ud og have spenderbukserne på.
In verbis simus faciles

AaB-Jones
Allstar
Allstar

Indlæg af AaB-Jones » 6. aug 2015, 08:56

Jesper Schmidt skrev:
AaB-Jones skrev:
Pastorius skrev:
AaB-Jones skrev:

Arh hvad?

Jeg tror overhovedet ikke på der skulle være noget med at Risgaard skulle ville forlade AaB pga. manglende ambitioner fra klubbens side. Det er i mine øjne en konspirationsteori af de vilde. HVIS Risgaard skulle være på vej væk (jeg synes det lyder ekstremt usandsynligt), så er det fordi der er en udenlandsk klub på spil, og fordi han vil have endnu et eventyr med. Det synes jeg nu heller ikke virker specielt sandsynligt, med hans tidligere udlandsophold i mente.

Hvad angår det med at vi ikke går tidligt ud og henter en kommende afløser for Thomsen, så synes jeg det er meget vigtigt at betone at hvis Schoors har fået en liste med arbejdsopgaver af bestyrelsen, så står der øverst med store fede bogstaver SORTE TAL I ÅRSREGNSKABERNE. Jeg tror simpelthen ikke på at Schoors eller andre i direktionen, har mandat til at bruge større pengebeløb end det budgetterede før der er kommet mindst tilsvarende i kassen.

Kedeligt - Ja bestemt.

Men sådan er vilkårene i AaB i øjeblikket, det er jeg ganske sikker på at de to "hovedgrupper" i bestyrelsen, "investorgruppens folk" og AaB af 1885 er helt enige om. Der er simpelthen ingen i AaB's øverste ledelse som mener AaB i øjeblikket kan leve med at risikere et underskud i millionklassen som kan undgås, det mener jeg er hævet over enhver diskussion. Jeg mener nu også at det er den rigtige fremgangsmåde, når man lader udgifterne stige nogenlunde i takt med indtægterne i øjeblikket. Hvis vi skal drømme om at AaB skal være attraktive for investorer i fremtiden er man nødt til at påvise at man kan lave en fornuftig forretning... så kan man måske begynde at tage lidt flere chancer i næste regnskabsår eller året efter.
Tak for et fint svar, Jesper!

Jeg medgiver gerne, at jeg måske har ladet mig smitte lidt af stemningen herinde - ellers var min tilgang til den transfer sikkert ikke præsenteret så dyster.

Din pointe omkring økonomisk ansvarlighed kan jeg fint følge og bakke op om - jeg forstår dog stadig ikke, at transferen for Thelander ikke skal geninvesteres. Det kunne have været oplagt i første omgang at hive Bruninho ind, som kan dække de 2 kanter og angriberpladserne (begge pladser har vi numerisk en del spillere, men ikke tilstrækkelig kvalitet, efter min mening og ud fra antal scoringer det seneste år). Det kan også blive dyrt at satse for lidt - en balancegang som Lynge ofte gjorde opmærksom på i de gode gamle halftime-tider.

Jeg tror til gengæld ikke på, at en Risgaard transfer udelukkende skulle være udtryk for, at han og klubben har fået et lukrativt tilbud - indtil for nylig tror jeg, at Risgaard var fast besluttet på at afslutte karrieren i AaB. Det bliver vi klogere på HVIS en transfer kommer på banen - skifter Risgaard eksempelvis til en norsk midterklub, så tror jeg, at det er et udtryk for, at han har sat agenten i arbejde. Worst case vil selvfølgelig være et skifte til BIF eller OB, som begge aktuelt kunne bruge netop hans kompetencer - det håber og tror jeg dog ikke, at han vil!

Jeg kan ikke forestille mig, at Risgaard ikke vil blive erstattet - det vil jo være ren selvmord.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 6. aug 2015, 10:06

Jesper Schmidt skrev:
AaB-Jones skrev:
Pastorius skrev:
AaB-Jones skrev:

Arh hvad?

Kedeligt - Ja bestemt.

Du har jo for så vidt en pointe, hvis ikke det var fordi klubben har masser af likvider. Læg dertil, at produktet AaB er et fodboldhold og det fodboldhold også skal udvikles for at blive attraktivt for investorer. Selvfølgelig skal vi ikke tage overdrevne risici, men at hente f.eks. Bruninho til en fornuftig pris er en risiko klubben sagtens kan tåle. Læg dertil, at vi har fået penge ind for Thelander, hvorfor argumentet med, at der ikke må bruges penge før nogen er kommet ind ikke holder. Selvom AaB er notorisk dårlige til salg nægter jeg simpelthen at tro på Thelander ikke frigjorde både transfermidler og lønkroner nok til at lave sådan en transfer. Klubben er blevet for defensive og det er ved at starte end ond spiral.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 6. aug 2015, 10:51

Rams skrev:En Risgård transfer som giver økonomisk mening for alle involverede må næsten være til Norge eller Kina.
Blomqvist har ikke just overbevist om at pladsen er hans, selvom han vel er købt som fremtidens mand til pladsen. Gaarde skal ud og have spenderbukserne på.
Det giver bare ingen mening, når manden lige har bygget nyt hus og det hele.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 6. aug 2015, 11:12

Et løssluppent rygte og debatsiden går i selvsving :D
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 6. aug 2015, 11:30

MrBangDK skrev:Et løssluppent rygte og debatsiden går i selvsving :D
Bongo plejer at vide hvad han taler om så det er nok derfor.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 6. aug 2015, 11:53

Kristian skrev:
Rams skrev:En Risgård transfer som giver økonomisk mening for alle involverede må næsten være til Norge eller Kina.
Det giver bare ingen mening, når manden lige har bygget nyt hus og det hele.
Huset kan vel fremlejes et par år og med lidt ekstra i posen i et par år bliver der også til et nyt skur og en weber
In verbis simus faciles

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 6. aug 2015, 11:54

Hanga skrev:
En kammerat af mig spurgte et par journalister på twitter, om der var noget om historien. De afkræftede begge og sagde, at det havde de ikke hørt om.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 6. aug 2015, 12:04

dyhrmaN skrev:
Hanga skrev:
En kammerat af mig spurgte et par journalister på twitter, om der var noget om historien. De afkræftede begge og sagde, at det havde de ikke hørt om.
Hvis journalister vidste noget havde de vel skrevet historien? Så det er da ikke så overraskende... men nu ved journalister ikke alt. Bongos kilde fra agentmiljøet har derimod nok adgang til flere informationer. Dermed ikke sagt, at de ikke kan være forkerte.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 6. aug 2015, 12:24

Bongo er en af de få her inde hvis rygter plejer at holde meget godt....

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 6. aug 2015, 12:54

Hanga skrev:
dyhrmaN skrev:
Hanga skrev:
Hvis journalister vidste noget havde de vel skrevet historien? Så det er da ikke så overraskende... men nu ved journalister ikke alt. Bongos kilde fra agentmiljøet har derimod nok adgang til flere informationer. Dermed ikke sagt, at de ikke kan være forkerte.
Tænker det samme. Nordjyske-journalisterne plejer at skrive når de ved et eller andet. Så meget sker der jo ikke heroppe ;) Bongo plejer at vide mere end de fleste af os andre. Min kilde har intet hørt udover en spiller fra 1.div i sin tid, som jeg gætter på var Raitala, selvom han teknisk set ikke var i FCV længere.
Jeg savner Winsnes

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 6. aug 2015, 14:04

Patmand skrev: Det er som om du har misset min pointe. Christian Christiansen kom sig over sin lyskeskade og spillede efterfølgende fem år i Hjørring. Min pointe var at han opnåede sågar at præstere et hattrick, og alligevel blev det aldrig det store gennembrud og han endte altså i 1. division. Lige som mange andre før og efter har gjort.

Så en enkelt finte i en træningskamp, et mål i Superligaen og angiveligt :P en flot dribletur på Vejle Stadion. Det er vel ikke urimeligt at forvente, at en spiller på en offensiv position, over 42 kampe, viser lidt mere end de listede højdepunkter?
Ja, der skal måske bare lidt mere til at overbevise os andre om at her er en stjerne i svøb.
Jeg siger jo ikke han skal jages ud af klubben prompte. Jeg har bare ikke set lyset.

Jeg var også stadiongænger da Grønkjær startede sin karriere. Det er en helt vanvittig sammenligning. Han havde NETOP langt flere gode aktioner i løbet af sine første 42 kampe. Han fik debut som 17-årig og der gik ikke lang tid før alle kunne se, at Jesper havde et specielt talent.
Andreas Bruhn er 21,5 år gammel. I den alder var Grønkjær allerede en etableret spiller i Ajax Amsterdam!

Jeg forstår overhovedet ikke dit spørgsmål om Bruhn kan slå Jesper - hvad mener du med det?

Jeg syntes du hiver nogle usædvanligt dårlige eksempler frem. Kasper Pedersen slog igennem sent, derfor er vi nødsaget til at afvente at alle vores talenter når 22-års alderen, før vi kan tillade os at vurdere om de bliver til noget eller ej. Og nu blander du Grønkjær ind i debatten. Jesper var en 17-18 årig hurtigløber, når hans løbepensum var opbrugt så blev han ofte udskiftet. Det er nogle sjove statistikker du hiver frem til forsvar for Bruhn.
Lad os hellere bruge vores sunde fornuft og evaluere ud fra præstationer inde på banen (og jeg mener ikke træningspas og træningskampe bør tælle med).
Det er meget fint, at du pinder din pointe ud, så enhver idiot kan forstå den, men det bliver den bare ikke mere rigtig af. CC's ophold i Hjørring kom netop fordi han ikke kunne spille på topniveau, men det behøver jeg vel ikke at forklare dig, da du allerede dengang må have været ganske rutineret stadiongænger da CC er 6-8 år senere end Grønkjær.
For at gøre det her kort, må jeg bare sige, at tidligere havde du overhovedet intet set fra Andreas Bruhn. Den mangel har jeg så rådet bod på, men jeg har godt nok ikke gået samtlige hans aktioner igennem. Det regner jeg da med, at du selv gør, inden du farer på ham. Det vil klæde en kritiker, at have orden i sagerne, og ikke bare fyre bull shit af. Med andre ord, så stinker din research.
Måske var du stadiongænger i 1995, men intet tyder på, at du kan huske Jesper Grønkjær. Han blev altså sablet sønder og sammen i den lokale presse og blandt utålmodige tilskuere, akkurat som du gør det nu i forhold til Andreas Bruhn. Det syntes jeg dengang var urimeligt, akkurat som jeg synes, at din nedsabling af et ungt talent nu er fuldkommen usmageligt, uden at du som minimum gider lave din egen research. Intet har ændret sig. Utålmodighed parret med manglende research er ikke ret godt, hvis man vil tages alvorligt, slet ikke når det netop er det omvendte, der er brug for.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 6. aug 2015, 17:02

Freddie skrev:
Patmand skrev: Det er som om du har misset min pointe. Christian Christiansen kom sig over sin lyskeskade og spillede efterfølgende fem år i Hjørring. Min pointe var at han opnåede sågar at præstere et hattrick, og alligevel blev det aldrig det store gennembrud og han endte altså i 1. division. Lige som mange andre før og efter har gjort.

Det er meget fint, at du pinder din pointe ud, så enhver idiot kan forstå den, men det bliver den bare ikke mere rigtig af. CC's ophold i Hjørring kom netop fordi han ikke kunne spille på topniveau, men det behøver jeg vel ikke at forklare dig, da du allerede dengang må have været ganske rutineret stadiongænger da CC er 6-8 år senere end Grønkjær.
For at gøre det her kort, må jeg bare sige, at tidligere havde du overhovedet intet set fra Andreas Bruhn. Den mangel har jeg så rådet bod på, men jeg har godt nok ikke gået samtlige hans aktioner igennem. Det regner jeg da med, at du selv gør, inden du farer på ham. Det vil klæde en kritiker, at have orden i sagerne, og ikke bare fyre bull shit af. Med andre ord, så stinker din research.
Måske var du stadiongænger i 1995, men intet tyder på, at du kan huske Jesper Grønkjær. Han blev altså sablet sønder og sammen i den lokale presse og blandt utålmodige tilskuere, akkurat som du gør det nu i forhold til Andreas Bruhn. Det syntes jeg dengang var urimeligt, akkurat som jeg synes, at din nedsabling af et ungt talent nu er fuldkommen usmageligt, uden at du som minimum gider lave din egen research. Intet har ændret sig. Utålmodighed parret med manglende research er ikke ret godt, hvis man vil tages alvorligt, slet ikke når det netop er det omvendte, der er brug for.
Jesper Grønkjær er den uden sammenligning bedste spiller, der nogensinde er kommet fra AaB, og alene sammenligningen med en Andreas Bruhn forekommer mig så langt ude, som den overhovedet kan komme. Han blev solgt for omkring 30 millioner kr. til Ajax som 19-årig (svarende til ca. 45 millioner kr. i dag!), og da han var knapt et år ældre end Andreas Bruhn er nu, blev han solgt for over 100 millioner til Chelsea (den dyreste danske spiller nogensinde, i hvert fald på det tidspunkt).

Uden at skulle fremhæve enkelte detaljer fra Grønkjærs AaB-tid (selv om det er fristende at henvise til oplægget til Jens Madsens sejrsmål mod Panathinaikos i Champions League i 1995) fremstår det vist ganske klart, at et sådant karriereforløb ikke er grundlagt på en god detalje i en træningskamp mod AGF, en dribletur i en pokalkamp mod Skjold Birkerød og 1 mål mod Aarhus Fremad i en betydningsløs Superligakamp over 2 sæsoner i AaB-trøjen.

Det er jo ikke, fordi den (ikke helt) unge Bruhn skal hænges ud og lægges på hjul og stejle, men når man debatterer talentudvikling, er det jo også umuligt at undgå at nævne navne ved konkrete eksempler.

Gamen

Indlæg af Gamen » 6. aug 2015, 17:28

Øv, kæmpetalentet Melker Hallberg er lige skiftet på leje til Vålerenga.

Debut som 16-årig i Allsvenskan, og året efter kåret til bedste unge talent og en af ligaens 15 bedste spillere. Skiftede til Udinese for 15 millioner kr. Har allerede fået sin Serie A-debut og er en spiller Udinese vil satse på. Spiller på U 21-landsholdet i Sverige, og er en fantastisk spiller.

Ville have været rigtig god for os på midtbanen, hvor han har nogle helt åbenlyse spidskompetencer offensivt som vi i dén grad skriger på.

Låst