Mål og ambitioner i AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Mål og ambitioner i AaB

Indlæg af Gnu » 12. aug 2015, 09:42

KlaskmyggenNoah skrev:
KlaskmyggenNoah skrev:Lige nu accepterer flere af vores konkurrenter tocifrede million underskud, som kun kan afværges af salg af profiler eller deltagelse i CHL/EL og det sidste ser ikke ud til at redde butikken for dem i år..

Vi skiller os jo også af med profilerne, men modsat de andre får vi ikke andet end småpenge for dem. Er det noget at være stolt af?
Nu prøvede jeg jo i mit indlæg at se lidt fremad og på den strategi vi har nu, kontra vores "kollegaer" i superligaen. Den der diskussion med hvem der er bedst til at sælge sine profiler bedst, er mere kompliceret end folk her på chatsiden vil gøre den til...for ja det er nemmere at sælge til høje beløb hvis man hedder FCK og konstant ligger i i toppen, og ja umiddelbart ser det ud til at vi er bedre til at købe billigt end sælge dyrt, men i den sammenligning vil man jo altid sammenligne pærer og bananer, hvis det skulle være fair skulle vi jo have haft Corner's enæggede tvillingbror og så set hvad AaB ku ha fået for ham :D

Skal jeg smide AaB brillerne lidt, så er det jo også begrænset hvad der løber rundt af ex-AaB'er i topklubber i Europa, så ved ikke lige hvem der ville kunne ha indbragt et kæmpe beløb.

Så for at svare på dit spørgsmål, ja jeg er stadig en stolt AaB supporter :aabfan:
Selv ikke-topklubber er bedre til at sælge spillere end os som Yankee flere gange har demonstreret, og det er altså et kæmpe problem for AaB, at man ikke evner at få noget for vores spillere. Vores mesterhold er blevet skilt fuldstændig ad, og vi har ikke fået andet end peanuts. Thelander gik angiveligt for to-tre millioner kroner. Det er sgu for sløjt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 12. aug 2015, 10:36

Næsten alle klubber følger en af to retninger:

Købe billigt, sælge billigt. Afgjort AaB
Købe dyrt, sælge dyrt.

Den eneste klub, som jeg rigtig kan se falder udenfor de to kategorier er Esbjerg, de har købt billigt, men også solgt dyrt. Brøndby og FCK har i perioder købt dyrt og solgt usandsynligt billigt.

Randers og OB betaler en del for deres spillere, men får også typisk mere end os. FCM har lavet gode handler med akademispillere, men hvor de står i øjeblikket er jeg noget usikker på.
- FlæskeFrank

Strandli
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Strandli » 12. aug 2015, 10:48

jonas386 skrev:Af ren nysgerrighed. Hvilken liste er det jeg er med på?
Hej Jonas du står også på min liste.
Jeg bruger dagligt min. Et pr timer på debatsiden og bold.dk.
Og dine indlæg og kommentarer er, i bedste fald, ligegyldige.
Senest dit forsøg på at sætte Allan p(tror jeg han hedder?) på plads i transfertråden var,ja komisk.
Jeg kan ikke svare på Gnu's vejne, men jeg ved der er mange der har det sådan med dig, og de to andre navne på hans lille liste.

Selv tak! Håber du fik stillet din nysgerrighed

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 12. aug 2015, 11:08

FlæskeFrank skrev:Næsten alle klubber følger en af to retninger:

Købe dyrt, sælge dyrt.

Den eneste klub, som jeg rigtig kan se falder udenfor de to kategorier er Esbjerg, de har købt billigt, men også solgt dyrt. Brøndby og FCK har i perioder købt dyrt og solgt usandsynligt billigt.

Randers og OB betaler en del for deres spillere, men får også typisk mere end os. FCM har lavet gode handler med akademispillere, men hvor de står i øjeblikket er jeg noget usikker på.
Jeg ser nu mere OB som en copycat af AaB. De har prøvet flere modeller og lige nu prøver det samme som AaB, men indtil nu har de mest været til grin i Danmark. Trænerfyringer og 10.pladser er det, der har præget dem de de seneste år.
Randers? Hvad har de præsteret ud over at vinde pokalfinalen i 1968?

Strandli
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Strandli » 12. aug 2015, 11:17

Det, der overbeviser mig, er dog hverken spil eller resultater. Den slags går altid op og ned. Det, der overbeviser mig, er pippene fra eksempelvis Risgård om, at der er brug for tilgang. Har en fodboldspiller noget sted nogensinde sagt sådan, hvis der ikke har været noget om det?[/quote]

Yes, nu kan vi vidst godt aflyse heksejagten på ham Allan P.
Han havde ret i hans holdning til truppens kvalitet.
Dvs. Dig, JSJ, Freddie , kunji mfl. Har tager noget så grueligt fejl når i har forsøgt at latterliggøre ham.
Det må være konklusionen, når to generaler udtaler sig som de gør( KEP og Risgaard)

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 12. aug 2015, 11:23

Gnu skrev: Selv ikke-topklubber er bedre til at sælge spillere end os som Yankee flere gange har demonstreret, og det er altså et kæmpe problem for AaB, at man ikke evner at få noget for vores spillere. Vores mesterhold er blevet skilt fuldstændig ad, og vi har ikke fået andet end peanuts. Thelander gik angiveligt for to-tre millioner kroner. Det er sgu for sløjt.
Nu ved jeg tilfældigvis hvad AB modtog som kompensation for uddannelse af Thelander, og jeg kan sige dig, at de rygter som du, og andre, sender videre, ikke er sande. Ved simpel tilbageregning kan jeg meddele dig, at beløbet var det dobbelte. Samtidig er alle de tal, der florerer, avisgætterier. De er så usikre at de ikke kan bruges til noget som helst, heller ikke selv om du kan citere Yankee. Men hvis du erhverver papirudgaven, kan du i det mindste bruge dem som toiletpapir.
Selv om dine betragtninger skulle være sande, er det under ingen omstændigheder noget problem for AaB, for selskabet sikrer sig en drift der balancerer ved almindelig drift. Det betyder på godt dansk, at pengene passer uanset spillersalg, der således er bonus.

seamann

Indlæg af seamann » 12. aug 2015, 11:25

Strandli skrev:
Senest dit forsøg på at sætte Allan p(tror jeg han hedder?) på plads i transfertråden var,ja komisk.
Jeg kan ikke svare på Gnu's vejne, men jeg ved der er mange der har det sådan med dig, og de to andre navne på hans lille liste.

Hej Allan,

Hvorfor nu en ny bruger?

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 12. aug 2015, 11:29

Strandli skrev:Det, der overbeviser mig, er dog hverken spil eller resultater. Den slags går altid op og ned. Det, der overbeviser mig, er pippene fra eksempelvis Risgård om, at der er brug for tilgang. Har en fodboldspiller noget sted nogensinde sagt sådan, hvis der ikke har været noget om det?
Dvs. Dig, JSJ, Freddie , kunji mfl. Har tager noget så grueligt fejl når i har forsøgt at latterliggøre ham.
Det må være konklusionen, når to generaler udtaler sig som de gør( KEP og Risgaard)
Allan P har inspireret den nye debatsidebruger Standli til også at skrive i vers.

Strandli
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Strandli » 12. aug 2015, 11:37

seamann skrev:
Strandli skrev:

Hej Allan,

Hvorfor nu en ny bruger?
Er det et forsøg på at være sjov ? Det er yderst sjældent man læser andet fra fra din side, latterlige oneliners og små stikpiller.
Men det der er sku for sølle. Tror du, du er gammel nok til at gebære dig på dette forum ?

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 12. aug 2015, 11:38

Strandli skrev: Yes, nu kan vi vidst godt aflyse heksejagten på ham Allan P.
Jeg deltager ikke i nogen heksejagt på nogen. Allan P. er for længst sat på min ignoreliste, men jeg tager mig da den frihed at kommentere hans snak, hvis det passer mig.
Med den aktiepost han ejer, er det jo stof til en generalforsamling og ikke til et debatforum han sender ud i verden. Men han viger tilsyneladende tilbage for at investere så meget, at han får noget at sige i forhold til strategien i AaB. Han er mindretalsaktionær, og kan tydeligvis ikke finde grobund for sine synspunkter i selskabet. Efter min mening må man tage udgangspunkt i den strategi flertallet af ejerne har besluttet.
Med hensyn til KEPs og Risgårds meninger aner jeg ikke hvor de kommer fra, men det er måske min egen skyld? Hvordan udtaler de sig? Er det ikke Rasmus Würtz, der er anfører?
Det er dog ikke gået helt tosset i de sidste år, og hvís nogen tror, at det er penge og indkøb, der skal levere resultaterne, så kan de jo bare spørge Ståle efter hvordan han selv synes, det går.

Strandli
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Strandli » 12. aug 2015, 11:40

dyhrmaN skrev:
Strandli skrev:Det, der overbeviser mig, er dog hverken spil eller resultater. Den slags går altid op og ned. Det, der overbeviser mig, er pippene fra eksempelvis Risgård om, at der er brug for tilgang. Har en fodboldspiller noget sted nogensinde sagt sådan, hvis der ikke har været noget om det?
Allan P har inspireret den nye debatsidebruger Standli til også at skrive i vers.
Sådan kan det gå når man skriver fra sin tlf.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 12. aug 2015, 11:40

Freddie skrev:
FlæskeFrank skrev:Næsten alle klubber følger en af to retninger:

Købe dyrt, sælge dyrt.

Jeg ser nu mere OB som en copycat af AaB. De har prøvet flere modeller men lig nu prøver det samme som AaB, men indtil nu har de mest været til grin i Danmark. Trænerfyringer og 10.pladser er det, der har præget dem de de seneste år.
Randers? Hvad har de præsteret ud over at vinde pokalfinalen i 1968?
Og nogen kunne måske finde på at sige, at den nye AaB strategi ligger endog meget tæt op af den man praktiserer i FCN.

De har i en række år drevet en overskudsgivende fodboldforretning. De satser på talentudvikling. De spillere de henter, er enten ældre erfarne der skal agere rygrad på holdet, eller unge med videresalgspotentiale. Jeg syntes de har lavet flere gode salg. F.eks. så man at de efter deres mesterskabssæson solgte deres største profiler for rigtigt høje beløb. Den totalt omvendte situation gør sig gældende for AaB's mesterskabshold.

Nu er FCN igang med at bygge op igen med egne talenter (Marcondes m.fl.) og nye unge spillere hentet udefra (Bruninho og den anden brasilianer).

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 12. aug 2015, 11:42

Freddie skrev:
Gnu skrev: Selv ikke-topklubber er bedre til at sælge spillere end os som Yankee flere gange har demonstreret, og det er altså et kæmpe problem for AaB, at man ikke evner at få noget for vores spillere. Vores mesterhold er blevet skilt fuldstændig ad, og vi har ikke fået andet end peanuts. Thelander gik angiveligt for to-tre millioner kroner. Det er sgu for sløjt.
Nu ved jeg tilfældigvis hvad AB modtog som kompensation for uddannelse af Thelander, og jeg kan sige dig, at de rygter som du, og andre, sender videre, ikke er sande. Ved simpel tilbageregning kan jeg meddele dig, at beløbet var det dobbelte. Samtidig er alle de tal, der florerer, avisgætterier. De er så usikre at de ikke kan bruges til noget som helst, heller ikke selv om du kan citere Yankee. Men hvis du erhverver papirudgaven, kan du i det mindste bruge dem som toiletpapir.
Selv om dine betragtninger skulle være sande, er det under ingen omstændigheder noget problem for AaB, for selskabet sikrer sig en drift der balancerer ved almindelig drift. Det betyder på godt dansk, at pengene passer uanset spillersalg, der således er bonus.
Selv hvis vi taler 4-6 millioner er det jo stadig latterligt billigt for en doublevinder og rene peanuts for en stor klub som Panathinaikos.

Fik vi nu bare det, vi skulle have for vores spillere, kunne vi jo i langt højere grad skrive lange kontrakter med dem vi tror på, sikre kontinuitet og købe forstærkninger.

Så selvfølgelig er det et kæmpe problem at vi får så lidt for vores spillere, og det er simpelthen noget sludder at skrive, at spillerslag blot er en bonus.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 12. aug 2015, 11:49

Patmand skrev: Og nogen kunne måske finde på at sige, at den nye AaB strategi ligger endog meget tæt op af den man praktiserer i FCN.

De har i en række år drevet en overskudsgivende fodboldforretning. De satser på talentudvikling. De spillere de henter, er enten ældre erfarne der skal agere rygrad på holdet, eller unge med videresalgspotentiale. Jeg syntes de har lavet flere gode salg. F.eks. så man at de efter deres mesterskabssæson solgte deres største profiler for rigtigt høje beløb. Den totalt omvendte situation gør sig gældende for AaB's mesterskabshold.

Nu er FCN igang med at bygge op igen med egne talenter (Marcondes m.fl.) og nye unge spillere hentet udefra (Bruninho og den anden brasilianer).
Det kunne man da sagtens sige. Der er bare himmelvid forskel på at gøre det på Sjælland hvor halvdelen af Danmarks befolkning bor, og så i Nordjylland, hvor 10 % af landets befolkning bor. FCN lever godt på at FCK og Brøndby ikke gider at uddanne deres egne spiller, selv om det retfærdigvis skal siges, at Brøndby er begyndt igen, efter at Michael Laudrup smadrede deres uddannelsessystem.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 12. aug 2015, 11:55

Offentlige ignorere lister er modbydelige. Kan det mobberi ikke stoppes?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Strandli
Lilleput
Lilleput

Indlæg af Strandli » 12. aug 2015, 12:21

Freddie skrev:
Jeg deltager ikke i nogen heksejagt på nogen. Allan P. er for længst sat på min ignoreliste, men jeg tager mig da den frihed at kommentere hans snak, hvis det passer mig.
Med den aktiepost han ejer, er det jo stof til en generalforsamling og ikke til et debatforum han sender ud i verden. Men han viger tilsyneladende tilbage for at investere så meget, at han får noget at sige i forhold til strategien i AaB. Han er mindretalsaktionær, og kan tydeligvis ikke finde grobund for sine synspunkter i selskabet. Efter min mening må man tage udgangspunkt i den strategi flertallet af ejerne har besluttet.
Med hensyn til KEPs og Risgårds meninger aner jeg ikke hvor de kommer fra, men det er måske min egen skyld? Hvordan udtaler de sig? Er det ikke Rasmus Würtz, der er anfører?
Det er dog ikke gået helt tosset i de sidste år, og hvís nogen tror, at det er penge og indkøb, der skal levere resultaterne, så kan de jo bare spørge Ståle efter hvordan han selv synes, det går.
Ja, KEP og Risgaard været ude og sige der mangler kvalitet over hele linjen(bold.dk bla.)
Selfølgelig skal man følge den strategi , som flertallet af ejerne har besluttet.
Men har man som blod-sved-tåre fan/supporter ikke ret til at stille spørgsmålstegn ?
Jeg tror flertallet af ejerne vil være træt af deres investering, hvis der kun sidder 3500-4000 kigger på den. Der er ved at sprede dig en dårlig stemning omkring de røde.
Kig AaB's Facebook side. Voksne mennesker med navn og billede(det er jo dejligt anonymt herinde) sviner Gaarde til. Mange vil smide Søndergaard af helveds til efter fire kampe.
I opslaget under Gf kampen, bliver vi hånet.
Folk skriver de ikke kunne drømme om at bruge tid og penge på at se Sønderjyske 2 blive smasket igen.Det er en dårlig stemning der spreder sig hurtigt, hver gang der bliver snakket AaB nu på diverse arbejdspladser skoler osv. Er det negativt og 'træls' det hele. Det eneste man har hørt fra Gaarde's mund er, vi skal ligge i toppen-der bliver måske købt, hvis vi sælger først. Come on man.
Det nytter jo ingenting, at i en lille flok herinde(JSJ, buzz, kunji m.fler) der syntes det en pissegod strategi, og det bare køre derudaf.
Vi taber en helveds masse potientielle stadiongængere,trøjekøber osv. På gulvet i disse dage.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 12. aug 2015, 12:23

Gnu skrev: Selv hvis vi taler 4-6 millioner er det jo stadig latterligt billigt for en doublevinder og rene peanuts for en stor klub som Panathinaikos.

Fik vi nu bare det, vi skulle have for vores spillere, kunne vi jo i langt højere grad skrive lange kontrakter med dem vi tror på, sikre kontinuitet og købe forstærkninger.

Så selvfølgelig er det et kæmpe problem at vi får så lidt for vores spillere, og det er simpelthen noget sludder at skrive, at spillerslag blot er en bonus.
Måske, men du har allerede fået svar fra mig på de indvendinger, og for mig er 4-6 millioner en fin pris for en spiller, der ikke kunne regne med spilletid, med mindre der var skader. For lige at dokumentere at Thelanders niveau var faldet, kunne du passende følge dette link. 0.45. Det var desværre hans afskedskamp, og det ærgrer mig, da en af de største præstationer i AaBs nyere historie var fra Thelander i pokalfinalen 2014. Hvad tror du Panathinaikos havde tilbudt hvis de havde set de billeder.

https://www.youtube.com/watch?v=F-1qcj6F2xM

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 12. aug 2015, 12:32

Strandli skrev:
Freddie skrev:
Ja, KEP og Risgaard været ude og sige der mangler kvalitet over hele linjen(bold.dk bla.)
Selfølgelig skal man følge den strategi , som flertallet af ejerne har besluttet.
Men har man som blod-sved-tåre fan/supporter ikke ret til at stille spørgsmålstegn ?
Jeg tror flertallet af ejerne vil være træt af deres investering, hvis der kun sidder 3500-4000 kigger på den. Der er ved at sprede dig en dårlig stemning omkring de røde.
Kig AaB's Facebook side. Voksne mennesker med navn og billede(det er jo dejligt anonymt herinde) sviner Gaarde til. Mange vil smide Søndergaard af helveds til efter fire kampe.
Folk skriver de ikke kunne drømme om at bruge tid og penge på at se Sønderjyske 2 blive smasket igen.Det er en dårlig stemning der spreder sig hurtigt, hver gang der bliver snakket AaB nu på diverse arbejdspladser skoler osv. Er det negativt og 'træls' det hele. Det eneste man har hørt fra Gaarde's mund er, vi skal ligge i toppen-der bliver måske købt, hvis vi sælger først. Come on man.
Det nytter jo ingenting, at i en lille flok herinde(JSJ, buzz, kunji m.fler) der syntes det en pissegod strategi, og det bare køre derudaf.
Vi taber en helveds masse potientielle stadiongængere,trøjekøber osv. På gulvet i disse dage.
Jeg er enig. Vi bør tilrettelægge vores strategi og agerren efter stemningen før under og efter en kamp i henhold til FB. Primært fordi personer ikke er anonyme der. Når personer ikke er anonyme, gør det deres udsagn ikke bare meningsfyldte, men sande. F.eks. ved jeg hvad en række af mine FB venner fik at spise i går.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 12. aug 2015, 12:34

Strandli skrev:
Jeg vil ikke ud i en lang tirade af gentagelser. Kun kort sige, at det, der har skabt orden i AaB er mådehold, tålmodighed, godt arbejde og en heldig hånd. Det der har skabt problemer gennem årene er alt for dyre spillerkøb og deraf følgende tab af store formuer på kort tid. Hvis man ikke har fattet, at man skal lære af historien, er der ikke noget at gøre. Du kan selv se at FCK lige har nedjusteret til et underskud på 55 mio for sæsonen her, fordi de ikke var gode nok til at slå sig igennem til gruppespil. Er det virkelig det, du ønsker for AaB? Det har vi måske råd til en gang, og så er vi døde.
Bare for en ordens skyld behøver du ikke svare. Den her debat er slut for mit vedkommende, og jeg er ikke sikker på, at jeg ikke diskuterer med Allan P, og jeg gider ikke argumentere mod fastfrosne meninger.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 12. aug 2015, 12:35

NIN den fromme skrev: Jeg er enig. Vi bør tilrettelægge vores strategi og agerren efter stemningen før under og efter en kamp i henhold til FB. Primært fordi personer ikke er anonyme der. Når personer ikke er anonyme, gør det deres udsagn ikke bare meningsfyldte, men sande. F.eks. ved jeg hvad en række af mine FB venner fik at spise i går.
Vil dine venner også dække underskuddene?

Besvar