Kamptråd: FC København - AaB, 13.09.2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
STE
2. div
2. div

Re: Kamptråd: FC København - AaB, 13.09.2015

Indlæg af STE » 13. sep 2015, 18:12

Jeg synes egentlig, der var flere opløftende elementer i dagens kamp.
Vi spiller en rigtig flot 1. halvleg, men i 2. bliver vi simpelthen bare mast fysisk efter en hurtig udligning fra dem. Rimelig klassisk FCK, der bare har flere muskler end os over 90 minutter. Det er for let at kalde det manglende rygrad.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. sep 2015, 18:17

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Ikke at jeg skal begive mig ud i et kæmpe forsvar as KP, men for det første, så er dette kun hans tredje kamp i år (hvor vi vandt den ene 5-1 over OB), så antallet af mål imod kan jo ikke i specielt grad tilskrives ham. Derudover kan jeg heller ikke se at sådan en refleksreaktion som resulterede i et selvmål, ikke skal klandres spilleren. Det kunne have været hvem som helst. Men når alt det er sagt, så er det da sigende at KEP er vores klart bedste CB, og både Blåbjerg og KP mangler stadig meget.
Det skulle ikke forstås som at KP har været skyld i at vi har lukket mange mål ind, bare at han ikke skal hypes mere end nødvendigt når det er synligt på banen at han stadig ikke er mere end en gennemsnitlig superliga-spiller.

Men det er nu generelt vores forsvar der er vores største problem nu, og at vi får store problemer med at holde os i top 6 hvis ikke vi bliver bedre til at lukke af.
Enig. Selvom sidste år heller ikke stod i forsvarets tegn i AaB, så virkede den defensive organisation langt bedre under Kent. Specielt i Dalles side virker nu det ekstremt kaotisk, og vi ser slet ikke ud til at være gearet til at spille med så dynamisk en højreback. Det hjælper dog heller ikke at Dalle så spiller langt mere usikkert når han går med frem, og derfor ofte bringer os i ubalance.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 13. sep 2015, 18:24

Træner teamet har en stor opgave i at få en bedre balance ind på vores hold.. Vi skal kunne falde tilbage på en solid defensiv i svære tider. Men det lader til at man i AaB kun går op i at spille pæn fodbold.
Og jeg tror ikke på en mere stabil organisation med kep nede bagved. Desværre er AaBs bestyrelse skræmt af fortiden og tør ikke bruge penge...

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 13. sep 2015, 19:33

Fra Nordjyske:

- Vi var jo klar over, at vi skulle spille med mod og være hårde i nærkampene. Det lykkedes fuldt ud i første havleg. Anden halvleg blev en anden situation. Primært på grund af det tidlige mål, som vi giver væk til dem, siger AaB-træneren.

- Hvis der var gået 10 minutter mere af anden halvleg, så tror jeg, at det var blevet en anden kamp. Så kunne vi havde øjnet afslutningen og de var blevet mere desperate. Sådan gik det ikke, konstaterer AaB-træneren.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 13. sep 2015, 19:44

Påfaldende hvordan Dalsgaard igen i dag koster et mål. De fejl KEP begik i foråret, har Dalle nu overtaget. Hvis han insistere på at vil til udlandet, tror jeg han skal satse på enten Norge eller Sverige, da hans mangler har været åbenlyse for klubber fra ligaer der er over den danske. Ser gerne at han bænkes, når Ahlmann er klar til at spille fast. Er mere tryg ved PK, som samtid indgår bedre i kombinationerne.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 13. sep 2015, 20:00

Hvor er det bare ringe, hold kæft hvor er det ynkeligt, at vores ledelse er gået i stå med naive strategier om et rent nordjysk hold og overdreven økonomisk mådehold. Man har alle chancer for at lave et resultat efter 1. halvleg og så kommer der et hold ud uden niveau og totalt i koma. Nu må CBS Gaarde se at få fingeren ud og vise han er andet end luftig snak.

Brugeravatar
Dr.Jones
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Andersen og Thomsen

Indlæg af Dr.Jones » 13. sep 2015, 20:05

KEP smed mange bolde væk, det samme gjorde KP.

Thomsen var fraværende i sit forsvarspil, og solgte Dalle flere gange. Havde jeg været Søndergaard var Thomsen blevet revet ud efter 55 min.

Ok indsats i 1. - i 2.var fight og vilje en mangelvare hos de fleste.

Helle nåede også at smide et par bolde væk.

En skuffende dag i Parken alt i alt.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 13. sep 2015, 20:06

thomasjn skrev:Hvor er det bare ringe, hold kæft hvor er det ynkeligt, at vores ledelse er gået i stå med naive strategier om et rent nordjysk hold og overdreven økonomisk mådehold. Man har alle chancer for at lave et resultat efter 1. halvleg og så kommer der et hold ud uden niveau og totalt i koma. Nu må CBS Gaarde se at få fingeren ud og vise han er andet end luftig snak.
Hva', mener du vores hold havde været mere klar til anden halvleg hvis Thomsen, Würtz og Larsen havde haft Polsk statsborgerskab eller hvis Gaarde havde gået på Aalborg Uni?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 13. sep 2015, 20:09

Buzz Killington skrev:
thomasjn skrev:Hvor er det bare ringe, hold kæft hvor er det ynkeligt, at vores ledelse er gået i stå med naive strategier om et rent nordjysk hold og overdreven økonomisk mådehold. Man har alle chancer for at lave et resultat efter 1. halvleg og så kommer der et hold ud uden niveau og totalt i koma. Nu må CBS Gaarde se at få fingeren ud og vise han er andet end luftig snak.
Hva', mener du vores hold havde været mere klar til anden halvleg hvis Thomsen, Würtz og Larsen havde haft Polsk statsborgerskab eller hvis Gaarde havde gået på Aalborg Uni?
Nej, jeg mener det er amatøragtigt og utilgiveligt at ledelsen ikke har sørget for vi har et konkurrencedygtigt hold, som i det mindste har mental rygrad fremfor en flok knægte der falder sammen så snart de andre siger bøh. Jeg giver ikke en skid for Gaardes tomme snak om nordjysk DNA, som i det her tilfælde bare er et skalkeskjul for han ikke har gjort en skid. Det eneste hold under Gaarde der har set stærkt ud var det han arvede fra Lynge.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 13. sep 2015, 20:13

thomasjn skrev: Nej, jeg mener det er amatøragtigt og utilgiveligt at ledelsen ikke har sørget for vi har et konkurrencedygtigt hold, som i det mindste har mental rygrad fremfor en flok knægte der falder sammen så snart de andre siger bøh. Jeg giver ikke en skid for Gaardes tomme snak om nordjysk DNA, som i det her tilfælde bare er et skalkeskjul for han ikke har gjort en skid. Det eneste hold under Gaarde der har set stærkt ud var det han arvede fra Lynge.
Det hold som Gaarde arvede var jo i lige så høj grad efter opskriften om nordjyske talenter... og det hold skaffede os historiske resultater!

Jeg er dog helt på linje med dig i, at vi er for defensive i vores ageren, og at holdet trænger til en kvalitetsspiller eller to, hvis vi skal blande os i den sjove ende... men hvor er det dog nemt at placere hele ansvaret hos Gaarde! Skyd nu efter hele ledelsen, Gaarde bestemmer jo ikke strategierne i AaB på egen hånd. Du ved ikke hvilket budget og rammer han skal arbejde efter, det er han jo ikke alene om at bestemme.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 13. sep 2015, 20:18

Hanga skrev:
thomasjn skrev: Nej, jeg mener det er amatøragtigt og utilgiveligt at ledelsen ikke har sørget for vi har et konkurrencedygtigt hold, som i det mindste har mental rygrad fremfor en flok knægte der falder sammen så snart de andre siger bøh. Jeg giver ikke en skid for Gaardes tomme snak om nordjysk DNA, som i det her tilfælde bare er et skalkeskjul for han ikke har gjort en skid. Det eneste hold under Gaarde der har set stærkt ud var det han arvede fra Lynge.
Det hold som Gaarde arvede var jo i lige så høj grad efter opskriften om nordjyske talenter... og det hold skaffede os historiske resultater!

Jeg er dog helt på linje med dig i, at vi er for defensive i vores ageren, og at holdet trænger til en kvalitetsspiller eller to, hvis vi skal blande os i den sjove ende... men hvor er det dog nemt at placere hele ansvaret hos Gaarde! Skyd nu efter hele ledelsen, Gaarde bestemmer jo ikke strategierne i AaB på egen hånd. Du ved ikke hvilket budget og rammer han skal arbejde efter, det er han jo ikke alene om at bestemme.
Du har ret i det også var et nordjysk hold med mange talenter han arvede, men det var også et hold med en helt anden talentmasse hos de unge end det nuværende + man havde noget rutineret rygrad på holdet, som også var færdifuldt (Curth og Due f.eks.). I forhold til vi har solgt AK og Thelander må der være penge i budgettet og jeg finder det skræmmende man intet har gjort. Jeg forventer ikke nødvendigvis tre hylde A-spillere, men jeg forventer et vist niveau som også må kunne nås uden klubben er ved at gå konkurs.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 13. sep 2015, 20:26

thomasjn skrev:
Buzz Killington skrev:
Nej, jeg mener det er amatøragtigt og utilgiveligt at ledelsen ikke har sørget for vi har et konkurrencedygtigt hold, som i det mindste har mental rygrad fremfor en flok knægte der falder sammen så snart de andre siger bøh. Jeg giver ikke en skid for Gaardes tomme snak om nordjysk DNA, som i det her tilfælde bare er et skalkeskjul for han ikke har gjort en skid. Det eneste hold under Gaarde der har set stærkt ud var det han arvede fra Lynge.
At vi skal satse nordjysk, er ikke et skalkeskjul, men en helt bevist strategi. Det var det også før transfervinduet. Og det økonomiske mådehold er formentlig en forudsætning for at AaB ikke kun ligger og roder rundt nede i danmarksserien, da det har været et krav at vi har kunnet give vores økonomiske redningsmænd lovning om at der i en årrække ikke kommer flere penge ud af kassen end der ryger ud. Og så er det immervæk svært at klandre Gaarde for ikke at tage spenderbukser på. Vi kan sagtens diskutere om det er fornuftigt af investorerene at udstikke den nuværende kurs (jeg er personligt kæmpe fan!), men jeg har godt nok svært ved at se hvad Gaarde har gjort så forkert.

Mon ikke du ser en smule mere nuanceret på sagerne i morgen og så husker hvad Gaarde, og ikke Lynge, alligevel har formået at få til klubben for meget få penge.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 13. sep 2015, 20:53

thomasjn skrev: Du har ret i det også var et nordjysk hold med mange talenter han arvede, men det var også et hold med en helt anden talentmasse hos de unge end det nuværende + man havde noget rutineret rygrad på holdet, som også var færdifuldt (Curth og Due f.eks.). I forhold til vi har solgt AK og Thelander må der være penge i budgettet og jeg finder det skræmmende man intet har gjort. Jeg forventer ikke nødvendigvis tre hylde A-spillere, men jeg forventer et vist niveau som også må kunne nås uden klubben er ved at gå konkurs.
Jeg er ikke uenig, min pointe var mere at det er nemt at parkere al ansvar ved Gaarde, når han jo i realiteten kun er en del af ledelsen. AaBs overordnede strategier, budgetter etc. bestemmer han jo ikke alene, men skal naturligvis stå på mål for dem, uanset om han kunne tænke sig en signing eller ej.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 13. sep 2015, 21:43

En god 1. halvleg blev afløst af en katastrofal 2. halvleg hvor der var dømt ren nedsmeltning. Skuffende at vi ikke kunne bygge videre på de gode takter fra 1. halvleg, der var ellers alle muligheder for at få noget med fra Parken da FCK bestemt var til at tale med.

Når vores boldomgang er sløset og er uden tempo så har vi store problemer. Vi blev mast fysisk efter halvlegen, hvilket også var tilfældet i 1. halvleg hjemme mod FCM.
Blåbjerg fik meget kritik for sine præstationer da han spillede i starten af sæsonen, mens Kasper P. underligt nok er gået fri. Kasper var meget usikker i Parken og kostede også dyrt mod Randers.

Nu venter en vigtig hjemmekamp mod Brøndby. Med tre Superliga nederlag i træk er der optræk til en begyndende krise.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 13. sep 2015, 21:47

Man kan godt få ideen om at AaB nu har fået den mening, at man let kan køre talenter op hver gang man sælger, bare fordi vi var heldige og alt klappede og vi vandt guld på noget ligende. Omvendt så er det heller ikke nu, man skal ud og bruge en masse penge. Lad nu FCM, FCK, Brøndby, OB bruge løs af deres kasse beholdninger, når det våben kabløb er overstået, kan vi stå tilbage med en flok spillere der er spillet godt sammen, og der via et par indkøb med nogen lunde klasse, pludselig kan spille med om medaljer igen.

Alternativt, så må man ud og finde sig en rig onkel, der kan sprøjte penge ind som FCM har fået, for vores 70m, kommer ikke til at række langt lige nu.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 13. sep 2015, 22:24

Og nu har man så bandet hele verden langt væk de sidste 4 timer, og en underlig optimistisk følelse kommer snigende. Ja, vi taber 4-2 og endnu mere JA, vores forsvar var katastrofalt i 2. halvleg. Men for første gang i mange, mange år forsøgte vi rent faktisk at spille med. Ja, ser man rent spillemæssigt på det kunne vi godt have fortjent et point. Kynikerne vil sige, at det ingen forskel gør. Men det gør det for mig. Vi spillede sgu godt i første halvleg. Der var optimisme og knald på i nærkampene. Vi manglede vores vigtigste mand (Risgård), og skiftede ham ud med en uerfaren knægt og stillede op med et hold, der næsten udelukkende var egen avl. Og alligevel er vi i dag tættere på end længe...

Samtidig spillede vi den slags fodbold, som jeg elsker. Vi gik efter målene. Ikke noget Randers-fedt-spil men en reel kamp med masser af forsøg. Jeg tror sgu vi er på rette vej. Nu nakker vi Brøndby på Søndag og Viborg ugen efter og så kører toget. Hvis vi altså kan (og tør) holde niveauet.

:aabfan:

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 14. sep 2015, 09:10

thomasjn skrev:
Hanga skrev:

Du har ret i det også var et nordjysk hold med mange talenter han arvede, men det var også et hold med en helt anden talentmasse hos de unge end det nuværende + man havde noget rutineret rygrad på holdet, som også var færdifuldt (Curth og Due f.eks.). I forhold til vi har solgt AK og Thelander må der være penge i budgettet og jeg finder det skræmmende man intet har gjort. Jeg forventer ikke nødvendigvis tre hylde A-spillere, men jeg forventer et vist niveau som også må kunne nås uden klubben er ved at gå konkurs.
Du skriver det flot selv... der MÅ VÆRE PENGE... det er ren gætværk og uden nogen form for seriøsitet.

Hvis Gaarde IKKE har fået de penge til at investere i holdet, men de penge har ledelsen ment var bedre at bruge på de investeringer som de offentlig sagt der er lavet i år.
Jeg tror man har bedt Gaarde afventer forstærkningerne til 2016, så vi måske ser 1-2 forstærkninger i januar og sommeren - gerne defensivt og med stor kvalitet.
Strategien med egne folk er fantastisk og netop det der gør at når vi så får triumferne, kommer der rigtig meget ros i vores retning, fremfor det mesterskab FCM købte sig til... det er jo nærmest glemt i medierne her 3 måneder efter...

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 14. sep 2015, 10:20

hje1980 skrev:
thomasjn skrev:
Hanga skrev:

Du skriver det flot selv... der MÅ VÆRE PENGE... det er ren gætværk og uden nogen form for seriøsitet.

Hvis Gaarde IKKE har fået de penge til at investere i holdet, men de penge har ledelsen ment var bedre at bruge på de investeringer som de offentlig sagt der er lavet i år.
Jeg tror man har bedt Gaarde afventer forstærkningerne til 2016, så vi måske ser 1-2 forstærkninger i januar og sommeren - gerne defensivt og med stor kvalitet.
Strategien med egne folk er fantastisk og netop det der gør at når vi så får triumferne, kommer der rigtig meget ros i vores retning, fremfor det mesterskab FCM købte sig til... det er jo nærmest glemt i medierne her 3 måneder efter...
Hvis vi havde de penge FCM har nu, og er godt på vej til at tage et mesterskab mere, så tror jeg de fleste af os, har været godt tilfredse. Vores sidste mesterskab var flot ja, men det har jo ikke mere værdi end når FCM eller FCK har købt sig til deres. Især når vi ikke formår at bygge vidre på det, men altid starter fra bunden af igen, efter vi har toppet...

Gamen

Indlæg af Gamen » 14. sep 2015, 10:46

hje1980 skrev:
Strategien med egne folk er helt fin, men vi skal bare huske på at det langtfra er alle årgange der producerer et egnet antal Superliga-spillere. Som et eksempel kan 88/89-årgangen nævnes. Herfra var det kun Lasse Nielsen der brød igennem for AaB og det tog også et godt stykke tid, og Daniel Christensen og Ronnie Schwartz fandt senere i karrieren lykken andetsteds, trods at det blev beskrevet som en utroligt talentfuld årgang.

Og så må man så også bare lige huske på, at det jo kun er en retning der er valgt fordi vi pludselig var tvunget til det. Det er jo ikke sådan at AaB satte sig ned for 6-7 år siden og sagde at det fremadrettede Superliga-hold skulle bygge på lokale knægte. Strategien mens vi havde penge var netop, at langt de fleste af de ungdomsspillere der fik kontrakt også enten blev skibet videre eller vippet ud af vagten efter relativt kort tid. En Daniel Christensen havde man måske satset på den dag i dag, hvor tålmodigheden er en helt anden.

Vi skal stadigvæk finde en meget fin balance imellem at være bevidst om flowet af spillere fra ungdomsrækkerne, og samtidig sikre at vi ikke lige pludselig fylder huller i truppen ud med nogen der ikke har kvalitet til at blive Superliga-spillere.

For lige så godt det ser ud når vi klarer os godt, ligeså dårlig en beslutning virker det til når vi taber kampe og kun har 16 mand med Superliga-kvalitet i truppen. Så kommer vi til at ligne en klub uden ambitioner.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 14. sep 2015, 11:23

Gamen skrev:
hje1980 skrev:
Strategien med egne folk er helt fin, men vi skal bare huske på at det langtfra er alle årgange der producerer et egnet antal Superliga-spillere. Som et eksempel kan 88/89-årgangen nævnes. Herfra var det kun Lasse Nielsen der brød igennem for AaB og det tog også et godt stykke tid, og Daniel Christensen og Ronnie Schwartz fandt senere i karrieren lykken andetsteds, trods at det blev beskrevet som en utroligt talentfuld årgang.

Og så må man så også bare lige huske på, at det jo kun er en retning der er valgt fordi vi pludselig var tvunget til det. Det er jo ikke sådan at AaB satte sig ned for 6-7 år siden og sagde at det fremadrettede Superliga-hold skulle bygge på lokale knægte. Strategien mens vi havde penge var netop, at langt de fleste af de ungdomsspillere der fik kontrakt også enten blev skibet videre eller vippet ud af vagten efter relativt kort tid. En Daniel Christensen havde man måske satset på den dag i dag, hvor tålmodigheden er en helt anden.

Vi skal stadigvæk finde en meget fin balance imellem at være bevidst om flowet af spillere fra ungdomsrækkerne, og samtidig sikre at vi ikke lige pludselig fylder huller i truppen ud med nogen der ikke har kvalitet til at blive Superliga-spillere.

For lige så godt det ser ud når vi klarer os godt, ligeså dårlig en beslutning virker det til når vi taber kampe og kun har 16 mand med Superliga-kvalitet i truppen. Så kommer vi til at ligne en klub uden ambitioner.
Begavet og fuldstændig korrekt beskrivelse af de foregående år, samt den aktuelle situation i AaB.

Besvar