Hanga skrev:Lukas Spalvis SKAL indbringe 3 millioner euro som minimum efter min mening. AaB må igang med at hype ham noget bedre hvis ikke det kan lade sig gøre.
Vi snakker altså om en gut på 21 år, der allerede har bevist sig på utrolig mange måder.
Han har målscorer genet.
Er fysisk stærk og vinder sine dueller i feltet.
God til at placere og bevæge sig rigtigt i feltet.
Reaktionsstærk (først over returbolde).
Sikker og koldblodig afslutter.
Udmærket i luftspillet.
Teknisk OK og deltager fornuftigt i det opbyggende spil.
Og måske vigtigst af alt, så har han vist at han er mental stærk... han har præsteret fra dag 1, og lige efter at være kommet tilbage fra en karrieretruende skade, går han direkte ind og er superligatopscorer på imponerende vis.
Han mangler en smule hurtighed og kan forbedre sin teknik yderligere, men han besidder virkelig mange kvaliteter den knægt!
Hvis ikke vi får over 20 millioner for Spalvis, så håber jeg godt nok vi beholder ham!
Der er ingen undskyldninger denne gang, det er der altså ikke!
Det kan godt være jeg er naiv, men hvis der bliver talt 50 mio for pisto, så er jeg ikke tilfreds med et salg under 40 mio for Splavis.
Det skal siges at jeg er ganske godt tilfreds med beløbene på alle de andre salg vi har lavet ( marginal spillerne Thelander og AK etc)- så det er ikke en "automat brokker" fra min side.
Pisto er god bevares, men der findes altså et hav mørke knægte på 18-22 år med hurtige fødder, men hvor mange bliver rigtigt til noget, hvis de ikke også har fysikken og det synes jeg kniber for ham?
Spalvis har udover de nævnte forcer ikke mindst en stærk mentalitet bedømt på at han var meget ung da han kom herop, samt måden han håndterede sin skade på. Han vi derfor kunne begå sig i alle ligaer. Pga af sproget og fysikken ser jeg ham som ideel til russisk, tysk og engelsk fodbold.
Spalvis er alt det de fleste klubber ønsker - så må de altså hoste op med klejnerne og er det en russisk klub der byder så ved de godt at de skal betale 50% mere end andre pga den manglende attraktivitet.