Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 7. apr 2016, 18:46

Nu er der jo to scenarier.

1) Vi får kun en ind i midterforsvaret og det er kvalitet.

2) Vi får to ind til midterforsvaret, hvoraf den ene er kvalitet og den anden har talentet til at blive det, altså f.eks. en Thelander.

Vi er vel blevet lovet minimum 1), men hvis AaB også mener, at forsvaret er for tyndt i foråret og Rokkedals oprykning ikke er "nok" til bredden, så kunne et scenarie vel være, at 2) den anden som skal udfordre Blåbjerg og Kasper P bliver hentet tidligt, mens den anden ikke behøver, at være til sæsonstart.

Hvis eller NÅR vi bliver pokalvindere, så træder vi vel først ind i kvalifikationen omkring 1. august, så behøver førstemanden vel ikke være i truppen 20. juni
- FlæskeFrank

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 7. apr 2016, 19:05

FlæskeFrank skrev:Nu er der jo to scenarier.

1) Vi får kun en ind i midterforsvaret og det er kvalitet.

2) Vi får to ind til midterforsvaret, hvoraf den ene er kvalitet og den anden har talentet til at blive det, altså f.eks. en Thelander.

Vi er vel blevet lovet minimum 1), men hvis AaB også mener, at forsvaret er for tyndt i foråret og Rokkedals oprykning ikke er "nok" til bredden, så kunne et scenarie vel være, at 2) den anden som skal udfordre Blåbjerg og Kasper P bliver hentet tidligt, mens den anden ikke behøver, at være til sæsonstart.

Hvis eller NÅR vi bliver pokalvindere, så træder vi vel først ind i kvalifikationen omkring 1. august, så behøver førstemanden vel ikke være i truppen 20. juni
Hvad får dig til at tro at man vil henter to midterforsvarere? Synes umiddelbart det vil være mærkeligt, hvis man henter et talent. Det er vel kun i tilfælde af man ikke tror Blåbjerg og Kasper P. har potentialet til at være fast mand i AaB. Numerisk er vi fint besat, sammenlignet med den generelle trupsammensætning.

Så hellere en ekstra offensiv midtbanespiller/kant så vi har flere tangenter til at åbne modstanderne.

Hvis man vil have i både pose og sæk skal man holde med et andet hold end AaB ;)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 7. apr 2016, 19:49

Sønderhof skrev:Hvad får dig til at tro at man vil henter to midterforsvarere? Synes umiddelbart det vil være mærkeligt, hvis man henter et talent. Det er vel kun i tilfælde af man ikke tror Blåbjerg og Kasper P. har potentialet til at være fast mand i AaB. Numerisk er vi fint besat, sammenlignet med den generelle trupsammensætning.

Så hellere en ekstra offensiv midtbanespiller/kant så vi har flere tangenter til at åbne modstanderne.

Hvis man vil have i både pose og sæk skal man holde med et andet hold end AaB ;)
Jeg tror også AaB har bemærket, at vi et problem med Ahlmanns kroniske skader, som binder Blåbjerg til backen.

Augu har AaB tidligere nævnt kan være i midterforsvaret - han er væk til sommer, så med KEPs afgang og Blåbjerg måske halv tid på backen er det ikke nok med Rokkedal og en ny. Og igen henter AaB f.eks. Jim Larsen til centerforsvaret, så har han udvist en skadesfrekvens som er Agger værdigt og så er der måske brug for endnu en spiller til midterforsvaret.

Jeg forventer ikke mange spillere, men undres som flere over, at man sagde farvel til Raitala i vinter uden at hente ind, når Ahlmann jo åbenbar ikke var klar. Det synes risky pt. og det kan godt være økonomisk ansvarlighed, men håber økonomien er bedre nu og man finder en ekstra til forsvaret.
- FlæskeFrank

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 7. apr 2016, 21:17

FlæskeFrank skrev:
Sønderhof skrev:Hvad får dig til at tro at man vil henter to midterforsvarere? Synes umiddelbart det vil være mærkeligt, hvis man henter et talent. Det er vel kun i tilfælde af man ikke tror Blåbjerg og Kasper P. har potentialet til at være fast mand i AaB. Numerisk er vi fint besat, sammenlignet med den generelle trupsammensætning.

Jeg tror også AaB har bemærket, at vi et problem med Ahlmanns kroniske skader, som binder Blåbjerg til backen.

Augu har AaB tidligere nævnt kan være i midterforsvaret - han er væk til sommer, så med KEPs afgang og Blåbjerg måske halv tid på backen er det ikke nok med Rokkedal og en ny. Og igen henter AaB f.eks. Jim Larsen til centerforsvaret, så har han udvist en skadesfrekvens som er Agger værdigt og så er der måske brug for endnu en spiller til midterforsvaret.

Jeg forventer ikke mange spillere, men undres som flere over, at man sagde farvel til Raitala i vinter uden at hente ind, når Ahlmann jo åbenbar ikke var klar. Det synes risky pt. og det kan godt være økonomisk ansvarlighed, men håber økonomien er bedre nu og man finder en ekstra til forsvaret.
Er for så vidt enig i dit ræsonnement.
Sagen er jo bare den, at vi kører med en meget smal trup, når det kommer til bærende spillere (læs løntunge). Dertil kommer at det forlydes, at der rykkes op til 6 u-spillere op til sommer. Heriblandt Rokkedal og Bardech, som begge kan dække venstre back.

Jeg har hele tiden advokeret for at denne kurs er naiv. Vi skal finde en balance mellem at drive en økonomisk sund forretning og stille et slagkraftigt hold, som sæson efter sæson kan spille med i top 4.
Havde vi haft samme skadeskvaler som FCM på de bærende positioner i denne sæson, ville vi ligge nr. 6-8 pt.
Jeg siger ikke vi skal satse i samme stil som dem, det er uforsvarligt, men truppen kunne godt trænge til at få 3 topspillere ind.
Den første burde vi have hentet allerede i det overstående vintervindue, istedet for at vi ender med at skulle stille med 2-4 helt nye folk i idealopstillingen til sommer. Lidt fremsyn vil være rart.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 7. apr 2016, 22:14

I store træk er vi enige og vi ved selvfølgelig heller hvor mange som skal erstattes til sommer. I bedste/værste fald skal vi erstatte Spalvis, KEP, mens Jönsson, Ene og Thomsen måske også er væk. Det er mange lønkroner som frigives, men også en udfordring for holdsammensætningen og rutine.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 8. apr 2016, 10:03

Jeg vil faktisk også mene, at vi skal hente 2 midterforsvarere. Vi mister 2 inkl. Augu - og med en skade til Kasper P eller afløseren for KEP, ser det meget tyndt ud.
Til gengæld mener jeg ikke, vi skal hente erstatning for Jönsson (som næppe får forlænget). Med Helenius tilbage og Pohl, der helt klart banker på til fast spilletid, er vi ok besat i angrebet, mens Børsting bør spille resten af foråret på højrekanten.

Nikolaj Thomsen kræver til gengæld til erstatning, da Bruhn/Bassogog næppe kan løfte hans opgaver.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 8. apr 2016, 10:15

Mht. angrebet, så tror jeg ikke der sker noget før august medmindre Helenius eller Ene også forsvinder.

1. juli er gameplanen vel pt. at angrebet hedder Ene og Helenius, suppleret med Pohl og ? V. Ahlmann og nyoprykket angribere. Tyndt for Europa, men kan godt klare juli-lidt august.

Tror Jönsson får kontraktudspil, men om han vil acceptere er svært at spå om, for han er ikke sikker starter, når Spalvis forsvinder.
- FlæskeFrank

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 8. apr 2016, 12:55

Jeg troede aldrig at jeg skulle skrive dette,,men jeg ser heller ikke at man forlænger med Jönsson. Jeg ved ikke om hans mange skader dræbte den sidste rest af fart i fødderne, men det har godt nok været pauvert dette forår. Han laver en rigtig fin pasning i kampen mod Farum, som så indirekte fører til vores scoring. Resten af kampen er han helt væk. Jeg aner ikke hvordan trænerteamet kan få han igang igen, så måske det er på tide at spare kronerne og sende ham til Sverige. Om der skal hentes en ny spiller ind hænger lidt sammen med om Helenius og Ene er i AaB efter sommer. Jeg er med på at give Pohl en chance. Ahlmann jr, tror jeg ikke på.
Thrane kunne evt lave en Enevoldsen og prøves længere fremme...jeg synes selv der kunne være potentiale i den idé, for han er altså god nok til Superliga-bold.
Jeg savner Winsnes

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 8. apr 2016, 23:26

Martino skrev:Jeg troede aldrig at jeg skulle skrive dette,,men jeg ser heller ikke at man forlænger med Jönsson. Jeg ved ikke om hans mange skader dræbte den sidste rest af fart i fødderne, men det har godt nok været pauvert dette forår. Han laver en rigtig fin pasning i kampen mod Farum, som så indirekte fører til vores scoring. Resten af kampen er han helt væk. Jeg aner ikke hvordan trænerteamet kan få han igang igen, så måske det er på tide at spare kronerne og sende ham til Sverige. Om der skal hentes en ny spiller ind hænger lidt sammen med om Helenius og Ene er i AaB efter sommer. Jeg er med på at give Pohl en chance. Ahlmann jr, tror jeg ikke på.
Thrane kunne evt lave en Enevoldsen og prøves længere fremme...jeg synes selv der kunne være potentiale i den idé, for han er altså god nok til Superliga-bold.
Det er meget besynderligt, hvordan Jönsson helt synes at have mistet farten. Altså, han er 26 år og har nu været helt skadesfri i over et år - han burde jo være i sin bedste fodboldalder i disse år. Da han kom herhid i 2013, havde han været fuldtidsskadet i over 1 år og var konstant halvskadet i den tid, han brillerede og havde potentiale til at været blevet en af både AaBs og Superligaens største spillere overhovedet.

Den Jönsson, der har optrådt det sidste år, ville man jo aldrig have tilbudt kontrakt tilbage i 2014. Jeg var med på, at eksperimentet kunne være gået galt grundet skader, som vi nu ser det med Jakob Ahlmann, men jeg havde ikke forestillet mig, at han bare ville fise helt ud.

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 9. apr 2016, 11:23

FCM forlænger ikke med Jim Larsen, der således kan hentes på fri transfer til sommer. Well, rutineret midterforsvarer med fremragende fysik - og desværre også med et hav af skader....

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 9. apr 2016, 12:15

Hovedet skrev:
Martino skrev:Jeg troede aldrig at jeg skulle skrive dette,,men jeg ser heller ikke at man forlænger med Jönsson. Jeg ved ikke om hans mange skader dræbte den sidste rest af fart i fødderne, men det har godt nok været pauvert dette forår. Han laver en rigtig fin pasning i kampen mod Farum, som så indirekte fører til vores scoring. Resten af kampen er han helt væk. Jeg aner ikke hvordan trænerteamet kan få han igang igen, så måske det er på tide at spare kronerne og sende ham til Sverige. Om der skal hentes en ny spiller ind hænger lidt sammen med om Helenius og Ene er i AaB efter sommer. Jeg er med på at give Pohl en chance. Ahlmann jr, tror jeg ikke på.
Det er meget besynderligt, hvordan Jönsson helt synes at have mistet farten. Altså, han er 26 år og har nu været helt skadesfri i over et år - han burde jo være i sin bedste fodboldalder i disse år. Da han kom herhid i 2013, havde han været fuldtidsskadet i over 1 år og var konstant halvskadet i den tid, han brillerede og havde potentiale til at været blevet en af både AaBs og Superligaens største spillere overhovedet.

Den Jönsson, der har optrådt det sidste år, ville man jo aldrig have tilbudt kontrakt tilbage i 2014. Jeg var med på, at eksperimentet kunne være gået galt grundet skader, som vi nu ser det med Jakob Ahlmann, men jeg havde ikke forestillet mig, at han bare ville fise helt ud.

Til hans forsvar vil jeg dog sige, at Jönsson klart fungerer bedst som angriber, han har hverken fysik eller de defensive kvaliteter til andet.
I træningskampene gjorde han det faktisk rigtig godt på toppen, men det er klart at når man også har en Spalvis og en Enevoldsen, så er der hård kamp om pladserne.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 10. apr 2016, 13:12

Køb nu George fra Hobro. Han kan sagtens sætte 15 mål ind i en SL sæson. Enevoldsen, Helenius, George og Pohl ville være en rigtig god samling angribere.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 10. apr 2016, 14:42

troelsh skrev:
Hovedet skrev:

Til hans forsvar vil jeg dog sige, at Jönsson klart fungerer bedst som angriber, han har hverken fysik eller de defensive kvaliteter til andet.
I træningskampene gjorde han det faktisk rigtig godt på toppen, men det er klart at når man også har en Spalvis og en Enevoldsen, så er der hård kamp om pladserne.
Jeg er enig i jeres synspunkter. Måske han skal have et års forlængelse og så håbe han kan slå igennem igen, helt fremme på banen. Omvendt udelukker en et-årig kontrakt al chance for videresalg hvis han genfinder 2014niveauet. Han var klart min favoritspiller, men det er godt nok feset noget ud.
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 10. apr 2016, 22:17

Jeppe Tverskov er vel ikke blevet mindre interessant efter Randers's konebytteri. Måske han vil skifte fra galehus til roligere vande ?

Tverskov kunne vel være fin i en næsten lige konkurrence med Kasper P og Blåbjerg. Ingen vil være fuldstændig uden chance for at komme på hold. Blåbjerg vil kunne vikariere på venstrebacken og Tverskov for Würtz, når han er ude.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 10. apr 2016, 22:50

Jeg har ikke set nok med Randers. Men det sidste jeg har læst om Tverskov er han lige har været ude med en skade i længere tid. Jeg tror derudover vi skal passe på med for mange halve løsninger.
Den nye midterforsvarer skal være en spiller der kan gå direkte ind på holdet. Vi har ikke brug for at hente bredde- og konkurrencespillere udefra. Især midterforsvaret skal gerne have noget erfaring, og noget sikkerhed, som også kan komme de andre til gode.
Ahlmann har været så meget ude det sidste stykke tid, at der ikke rigtigt længere kan være tale om et vikariat. Der mangler truppen en venstreback mere. Især når vi ikke har flere midterforsvarer end vi har. Hvis Blåbjerg er på backen, hvem spiller så når en af de andre har karantæne? Jeg synes dog ikke man nødvendigvis bør hente en profil, en ung spiller udefra kan give god mening her, fordi vi ikke har nogle naturlige vensterbacki truppen, og det mangler vi altså. Kristian Pedersen fra Køge lyder interessant, men kan også forstå at betydeligt større klubber er efter ham. Men sådan var det jo også med Thelander.

Det vil give et forsvar der hedder

Gilli
PK

Ny
Blåbjerg
Pedersen
Rokkedal
Evt anden oprykket u-spiller

Ahlmann
Kristian Pedersen

Hvis vi gerne vil noget i næste sæson, forhåbentligt også med Europa, så er vi også nødt til at give træneren ordentlige arbejdsbetingelser, og ikke tvinge ham ud i alle mulige krumspring for at stille en nogenlunde start-11'er.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 11. apr 2016, 09:54

FlæskeFrank skrev:Blåbjerg vil kunne vikariere på venstrebacken og Tverskov for Würtz, når han er ude.
Hvem skal så spille i centerforsvaret?

Blåbjerg er lige nu vores faste venstreback. Sådan er det. Ahlmann har spillet 8 kampe på 23 måneder - det er ikke seriøst at regne med at han kan spille noget der nærmer sig søndag-torsdag-søndag i efteråret.

Derfor kan Blåbjerg selvfølgelig ikke tælle med som centerforsvarer. Det er altså virkeligheden. Stamspillere kan jo ikke vikariere på andre pladser - for hvem skal så spille deres egen plads?

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 11. apr 2016, 10:11

Eksil skrev:Køb nu George fra Hobro. Han kan sagtens sætte 15 mål ind i en SL sæson. Enevoldsen, Helenius, George og Pohl ville være en rigtig god samling angribere.
Enig... håber i den grad Gaarde holder øje med ham... og tror næppe han vil spille 1. division til efteråret.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 11. apr 2016, 10:46

hje1980 skrev:
Eksil skrev:Køb nu George fra Hobro. Han kan sagtens sætte 15 mål ind i en SL sæson. Enevoldsen, Helenius, George og Pohl ville være en rigtig god samling angribere.
Enig... håber i den grad Gaarde holder øje med ham... og tror næppe han vil spille 1. division til efteråret.
Nope og han har et år tilbage, så han kommer ikke til at stå i en formue.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 11. apr 2016, 11:23

Yankee skrev:
FlæskeFrank skrev:Blåbjerg vil kunne vikariere på venstrebacken og Tverskov for Würtz, når han er ude.
Hvem skal så spille i centerforsvaret?

Blåbjerg er lige nu vores faste venstreback. Sådan er det. Ahlmann har spillet 8 kampe på 23 måneder - det er ikke seriøst at regne med at han kan spille noget der nærmer sig søndag-torsdag-søndag i efteråret.

Derfor kan Blåbjerg selvfølgelig ikke tælle med som centerforsvarer. Det er altså virkeligheden. Stamspillere kan jo ikke vikariere på andre pladser - for hvem skal så spille deres egen plads?
Nu var mit scenario ikke at begge manglede(Ahlmann og Würtz), men det kunne være en mulighed. For så har du ret i, at en ekstra skal ind. Men det håber vi vel også - 2 midterforsvarere/1 midt + 1 venstreback.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 11. apr 2016, 12:03

FlæskeFrank skrev:
Nu var mit scenario ikke at begge manglede(Ahlmann og Würtz), men det kunne være en mulighed. For så har du ret i, at en ekstra skal ind. Men det håber vi vel også - 2 midterforsvarere/1 midt + 1 venstreback.
En mulighed - ja, det skete jo så sent som i går.

Ahlmann kan vi i hvert fald ikke regne med andet end som en joker. Hvis han er klar er det selvfølgelig dejligt, men vi er nødt til at arbejde ud fra at Blåbjerg er fast venstre back.

Låst