Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Runschen » 13. apr 2016, 20:21

Rams skrev:Man skal altid passe på øjebliksbilleder, men i dag blev det udstillet, at vi har brug for en voksen mand som gardering på den centrale midt.
En ny rutineret stopper, en rutineret mand til midten og en venstre back skal der til.

Enig mht de tre positioner!

Jeg tænker lidt Jonas Damborg måske ku' være en fin substitut på midten, når vi har skader/karantæne.

Jim Larsen eller Kris Stadsgaard på en etårig.

Kristian Pedersen fra HB Køge til venstre back.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 13. apr 2016, 20:47

Runschen skrev:
Rams skrev:Man skal altid passe på øjebliksbilleder, men i dag blev det udstillet, at vi har brug for en voksen mand som gardering på den centrale midt.
En ny rutineret stopper, en rutineret mand til midten og en venstre back skal der til.

Enig mht de tre positioner!

Jeg tænker lidt Jonas Damborg måske ku' være en fin substitut på midten, når vi har skader/karantæne.

Jim Larsen eller Kris Stadsgaard på en etårig.

Kristian Pedersen fra HB Køge til venstre back.
Der skal hentes kvalitet, men jeg ser gerne nogle andre spillere end dem du nævner. Jim Larsen har glasben og Kris Stadsgaard har ikke spillet førsteholdsfodbold i 24 måneder

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 13. apr 2016, 21:14

Eksil skrev:
Martino skrev:
Eksil skrev:
raekkeettre skrev:Her har vi ham - når vi alle taler om, at vi er for unge, og vi mangler nogle rutine også på midtbanen til næste sæson, kan jeg da ikke se nogle bedre til at gå ind på en kant, eller måske endda en 8'er position end Martin Vingaard, og da han har kontrakt udløb til Sommer og kun er 31 - passer det da perfekt!!!

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ving ... od-udloeb/
Ikke et dumt bud. Giv ham 2 år, så skulle der være en ung spiller klar bag ham. Jeg fortrækker dog stadig Borring, hvis han har fået hovedet på plads igen.
Sjovt. Jeg kan slet ikke se fidusen med Borring, hvorimod Vingaard på en to årig kontrakt er et stort JA tak. Meget bedre boldspiller og kan spille flere positioner.
Vingaard er en teknisk bedre fodboldspiller, der bedre ville kunne indgå i småspillet og levere assists. Borring er fysisk stærkere og vil kunne levere flere gennembrud. Vingaard er nok en mere oplagt erstatning for Thomsen (selvom det naturligvis er en nedgradering), men Borring kan noget af det der nogle gang mangler.
Jeg ser din pointe, men så hellere se en anden end Borring. HVIS vi skulle få fingre i Vingaard klapper jeg dog i mine fede hænder.
Derudover synes jeg vi skal tage en chance og hente Stadsgaard udover FRELSEREN...Går det ikke og han igen bliver skadet...so be it.
Jeg savner Winsnes

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 13. apr 2016, 21:33

Seriøst? Stadsgaard? Hvorfor?
Vi må fandeme kunne sigte højere end det.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 13. apr 2016, 21:41

Martino skrev: Jeg ser din pointe, men så hellere se en anden end Borring. HVIS vi skulle få fingre i Vingaard klapper jeg dog i mine fede hænder.
Derudover synes jeg vi skal tage en chance og hente Stadsgaard udover FRELSEREN...Går det ikke og han igen bliver skadet...so be it.
Hent Standsgaard og Jim Larsen, så har vi rask midterforsvarer når der er to torsdage på en uge :-(

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 13. apr 2016, 22:07

seamann skrev:
Eksil skrev:Håber at de også handler en back mere til sommer, ud over erstatningerne for Thomsen og KEP. Ahlmann har stort set ikke spillet siden knæskaden for 1½ år siden og dem vi har dernede kunne godt trænge til konkurrence. Desuden kommer forsvaret bare nemt i numerisk undertal, da der kun er seks aktive spillere + Ahlmann.

Kan han købes for en rimelig penge ville Kristian Pedersen fra Køge være den oplagte spiller, da han er ung, talentfuld og venstrebenet, så der er være videresalgspotentiale i ham.
Blåbjerg viser fine fremskridt, spiller backen på U21 landsholdet. At ønske sig ham på bænken, er at ønske et radikalt opgør med AaBs måde at gøre tingene på. Venstre back er nok den plads vi er bedst besat på med Ahlmann, Blåbjerg, Gili og PK.
Det er jo et håbløst argument det der. Bare forid vi har fire spillere der kan spille pladsen betyder det ikke de er gode. Patrick er en katastrofe på venstre back ifht. vores system, Gilli er stadig et yderst tvivlsomt kort uanset hvilken side han spiller i og Ahlmann er klasse men bliver han nogensinde klar? Blåbjerg er bestemt ikke den type jeg ser det store lys i. Han tager de rigtige løb ja, men han har ikke kompetencerne så de bliver farlige. Han er for lille til at være stopper og ikke dygtig nok til at være back. At man er starter på U/21 landsholdet er ikke noget endegyldigt kvalitetsstempel. Det har der altså være masser af spillere der ikke er blevet mere end halv-gode i Superligaen der har været det.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 13. apr 2016, 22:31

Eksil skrev:
Martino skrev: Jeg ser din pointe, men så hellere se en anden end Borring. HVIS vi skulle få fingre i Vingaard klapper jeg dog i mine fede hænder.
Hent Standsgaard og Jim Larsen, så har vi rask midterforsvarer når der er to torsdage på en uge :-(
Vi skal sgu ikke have Jim Larsen. Kris kan i det mindste SPILLE fodbold.
Jeg savner Winsnes

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 13. apr 2016, 22:49

Martino skrev:
Eksil skrev:
Kris Stadsgaard har spillet omkring 1½ kampe i Superligaen mere end mig de sidste to år. Jeg skal nok sidde på bænken for det halve og har mere holdbare knæ.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 13. apr 2016, 23:11

Eksil skrev:
Martino skrev:
Eksil skrev:
Kris Stadsgaard har spillet omkring 1½ kampe i Superligaen mere end mig de sidste to år. Jeg skal nok sidde på bænken for det halve og har mere holdbare knæ.
Jeg er med på at han er en chance at tage, hvorfor vi også skal have et sikkert kort hentet ind. Synes bare dagens kamp viser at vores centrale forsvar ikke er stærke nok mod store stærke spillere som feks Duncan og så løb omkring dem.
Jeg savner Winsnes

Lucas Kuskenius
1. div
1. div

Indlæg af Lucas Kuskenius » 14. apr 2016, 07:51

Jeg synes vi bør kigge i retning af Nicolaj Madsen fra SønderjyskeE. Han er i hvert fald en spiller, som kan give Risgaard og Würtz kamp til stregen. Spørgsmålet er bare om de vil slippe ham, og om udenlandske følere gør, at han ikke finder os interessant.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 14. apr 2016, 08:36

Det bliver et yderst interessant transfervindue forud for den nye turneringsstruktur. Trods de fleste klubber snakker om økonomisk mådehold så forudser jeg et mindre våbenkapløb til sommer. Det bliver et hundeslagsmål at kvalificere sig til slutspillet hvor økonomien og interessen er, senest har Esbjerg og Randers meldt ud (bold.dk) at de vil opruste i jagten på en slutspils plads. Som Esbjergs direktør rammende beskriver det så handler det om at nå med toget fra start, da han forudser at de hold som er med fra start vil sætte sig tungt på den sportslige succes fremadrettet.

Der er kun seks slutspilspladser hvorfor der helt sikkert vil blive nogle klubber som kommer til at stå med håret i postkassen.

Det er nu at Gaarde for alvor skal bevise sin værdi.

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Soren Evigglad

Indlæg af Flower » 14. apr 2016, 08:58

frederikshavneren skrev:Det bliver et yderst interessant transfervindue forud for den nye turneringsstruktur. Trods de fleste klubber snakker om økonomisk mådehold så forudser jeg et mindre våbenkapløb til sommer. Det bliver et hundeslagsmål at kvalificere sig til slutspillet hvor økonomien og interessen er, senest har Esbjerg og Randers meldt ud (bold.dk) at de vil opruste i jagten på en slutspils plads. Som Esbjergs direktør rammende beskriver det så handler det om at nå med toget fra start, da han forudser at de hold som er med fra start vil sætte sig tungt på den sportslige succes fremadrettet.

Der er kun seks slutspilspladser hvorfor der helt sikkert vil blive nogle klubber som kommer til at stå med håret i postkassen.

Pas nu på forventningerne. Folk der regner med at vi går ud og smider mange penge til sommer, har overhovedet ikke lyttet til vores ledelse de sidste 2 år. Det er ikke måden vi gør tingene på og det vil, på et eller andet tidspunkt, komme til at koste. Muligvis til næste sæson - og det må vi bare acceptere.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 14. apr 2016, 09:37

Flower skrev: Pas nu på forventningerne. Folk der regner med at vi går ud og smider mange penge til sommer, har overhovedet ikke lyttet til vores ledelse de sidste 2 år. Det er ikke måden vi gør tingene på og det vil, på et eller andet tidspunkt, komme til at koste. Muligvis til næste sæson - og det må vi bare acceptere.
Jeg er enig i at vi ikke bør skrue forventningerne højt op, for så tror jeg også vi bliver skuffet. Men ift. til at lytte til ledelsen vil jeg godt pointere, at de har gjort meget ud af at sige, at penge ind fra spillersalg skal geninvesteres sportsligt. Med salg af Spalvis til omkring de 15 og et muligt salg af Nicolaj Thomsen, bør der altså være pænt med penge at investere for, såfremt de holder hvad de lover... så må vi se om det bliver i spillere eller om det bliver i ny kunststofbane, pænere lamper til vores nye anlæg, eller lign.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 14. apr 2016, 09:38

Flower skrev:
frederikshavneren skrev:Det bliver et yderst interessant transfervindue forud for den nye turneringsstruktur. Trods de fleste klubber snakker om økonomisk mådehold så forudser jeg et mindre våbenkapløb til sommer. Det bliver et hundeslagsmål at kvalificere sig til slutspillet hvor økonomien og interessen er, senest har Esbjerg og Randers meldt ud (bold.dk) at de vil opruste i jagten på en slutspils plads. Som Esbjergs direktør rammende beskriver det så handler det om at nå med toget fra start, da han forudser at de hold som er med fra start vil sætte sig tungt på den sportslige succes fremadrettet.

Pas nu på forventningerne. Folk der regner med at vi går ud og smider mange penge til sommer, har overhovedet ikke lyttet til vores ledelse de sidste 2 år. Det er ikke måden vi gør tingene på og det vil, på et eller andet tidspunkt, komme til at koste. Muligvis til næste sæson - og det må vi bare acceptere.
Præcis. Vi kommer ikke til at hæve vores lønbudget mere, end hvad vores indtægter kan retfærdiggøre. Derfor skal nyindkøb rent lønmæssigt matche de lønkroner, der bliver frigivet ved spillerafgange. Og ud over Jönsson er det næppe store beløb, vi taler om.

Så den nye struktur kan blive farlig for os - men til gengæld er jeg sikker på, at vi på langt sigt har fat i den lange ende. Klubber, der satser benhårdt på nyinvesteringer over deres formåen, kan ende med at balancere på kanten af konkurs. Som fx Brøndby, der nu har indset, at de ikke kan købe sig til kortsigtet succes - det vil kræve mange flere penge, end de har. AGF, Randers, Esbjerg og måske også FCM vil komme til at indse det samme.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 14. apr 2016, 11:02

Hvis selv ikke Brøndbys krukke med guld eller glade givere er bundløs, så har AGF, OB og FCM det formentlig ligeså svært ved at skaffe penge.

Så Vi skal ikke "frygte" andre klubber i transferrus. Det kan godt være, at trupperne i efteråret er ekstraordinære store, men det er kvaliteten måske ikke.

Når det så er sagt, så har nogle klubber mindst ligeså store strukturelle problemer med truppen som vi kan få. Vi får nok en udfordring med at sluse mange unge ind, mens en del profiler forsvinder vanskelig balancegang.
Men OB har stadig efter deres opbremsning ikke en trup i klar balance(forstået på den måde, der er stadig nogle leftovers og nogle spillere, som bare ikke bør spille på den plads, hvis klubben vil højere op). AGF skal igennem første sæson overstået - de dårlige skal ud - her kommer også til at ske meget og nogle kan ikke forsvinde allerede til sommer. Randers er en klub i borgerkrig, så der kommer også til at ske noget.

SønderjyskE - det kan blive en træls størrelse, god balance og økonomi. FCN er en uklar størrelse.

Brøndby står på bremsen - sjældent en sådan transformation lykkes i første hug. FCM igen en klub, som nok skal kigge på økonomien og har fået sammensat en underlig trup - lejesvende og måske store talenter, men mangler måske en spillestil eller strategi.

Esbjerg er måske gode det ene år og dårlige det næste. Så det kunne tyde på et godt år næste sæson. Jeg synes dog ikke profilerne lyser ud af truppen i dag.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 14. apr 2016, 12:05

Holgersson til AaB - godt kaldt Gamen :thumbsup:

Rettidig omhu af Gaarde. Næste mand på listen, gardering til midtbane (rutineret - alder 25-30 år). Vi skal have bygget skelettet op til fremtidens AaB.
In verbis simus faciles

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 14. apr 2016, 12:56

Indskiftningsbraller, kom så!

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 14. apr 2016, 19:33

Sidder og ser Vejle mod Helsingør og endnu engang er jeg imponeret over Vito Mistrati - tidligere Lyngby og FCM. Vi havde store problemer med ham i vores pokalkamp mod Lyngby. Han kan holde på bolden og spille frem i banen - lidt en Risgaard type. Det kan vel ikke være umuligt at få en prøvetræning i stand da Helsingør ikke er fuldtidsproffer. Jeg ser ikke Kakeeto eller Asger Bust som spillere der kan være med i vores spillestil, skønt jeg kan tage fejl. Jeg ved ikke om Magnus Christensen er klar til at kæmpe om spilletid fra start, ellers er Vito et bud, hvis vi skiller os af med flere af marginalspillerne. Zinkernagel, som vi havde på prøve, er i øvrigt med for FCH, og gør det OK, men han er ikke superliga potentiale, som jeg ser det.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 15. apr 2016, 08:57

Martino skrev:Sidder og ser Vejle mod Helsingør og endnu engang er jeg imponeret over Vito Mistrati - tidligere Lyngby og FCM.
Tænk lige tanken igennem - hvorfor mon en spiller skifter fra Lyngby til Helsingør?

Hvorfor så ikke gå efter en Frederik Gytkjær, som har et meget, meget højere topniveau end Mistrati og som stadig kun er 22? Jeg tror mange vil blive overrasket over hans evner uanset hvor i Superligaen han havner næste sæson.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 15. apr 2016, 12:42

Yankee skrev:
Martino skrev:Sidder og ser Vejle mod Helsingør og endnu engang er jeg imponeret over Vito Mistrati - tidligere Lyngby og FCM.
Tænk lige tanken igennem - hvorfor mon en spiller skifter fra Lyngby til Helsingør?

Hvorfor så ikke gå efter en Frederik Gytkjær, som har et meget, meget højere topniveau end Mistrati og som stadig kun er 22? Jeg tror mange vil blive overrasket over hans evner uanset hvor i Superligaen han havner næste sæson.
Det gjorde jeg også. Selvfølgelig ringer alarmklokkerne, MEN...han var virkelig god mod os, og han var virkelig god igår. Der kan jo være mange grunde...måske følte fisker-david ikke at han var stærk nok defensivt eller bare ikke passede ind. Måske skal Daniel Jensen spille hver gang...der kan være flere scenarier. Jeg mener blot at han - ligesom Gytkjær - har niveau/potentiale til mere end 1.div. Om det så bliver forløst er en anden sag. Zinkernagel som var på prøve hos os, scorede og lavede en assist mod Vejle, det er vel også godkendt, men han er ikke bedre end det vi selv har på kanterne.
Lyngby har generelt et ret stærkt hold...
Jeg savner Winsnes

Låst