Eksil skrev:FCM skrev:
Nu har jeg jo ikke sagt, at jeg mangler adgang til noget. Jeg har blot fortalt, hvorfor jeg ikke gav et link.
Når du nu er igang med at tale om at læse ting, har du så læst det link, som jeg oprindelige lagde ud, og efterfølgende har omtalt? Der står hvordan de har defineret held/tilfælde og viser også deres data i diagramform. Jeg er med på, at det er på tysk, men eftersom det jo viser sig, at debatside er overbefolket med folk der både læser og forstår fremmedsprog, så regnede jeg ikke med, at der var nogen større barriere.
Men i øvrigt fedt, at tilfældige sidebemærkninger nu skal igennem en peer-review proces på debatside og leve op til videnskabelige standarder. Glæder mig allerede til næste kamptråd, hvor de kriterier effektueres. Det kan kun blive festligt

Du er ikke nemt at hjælpe. Du henviser til et studie, som jeg så gerne vil give dig adgang til, men nu vil du ikke have det. Du forsøger at lancere ideen om forventede og faktiske point, men vil ikke diskutere præmisserne for det første.
Jeg synes simplethen, at dene tråd har taget en exceptionel underholdende drejning. Folk smider om sig med specialer og titler i sådan en hast, at de slet ikke bekymrer dig om at læse indlæg eller argumentere på en måde, som kunne indikere, at de reelt har den kogntive kapacitet, som de så desperat forsøger at dokumentere.
Bare lige for at påpege er par ting:
1. Jeg har ikke bedt om din hjælp til at få fat i noget. Faktisk har jeg helt eksplicit skrevet, at jeg ikke har brug for den efter du tilbød den. Hvis du tænker dig om en ekstra gang, kan du sikkert regne ud hvorfor (iøvrigt har jeg også påpeget, at de primære oplysninger, som du og andre efterlyser ift held/tilfældighedsstudiet (operationaliseringen af held samt et diagram over data) er offentligt tilgængeligt i det link jeg gav)
2. Jeg har ikke lanceret ideen om fakiske og forventede point. Det var det andre, der gjorde. Jeg har forklaret, hvad tanken bagved er.
3. Jeg synes ikke, at jeg har gjort andet, end at diskutere præmissen for forventede point. Den er grundlæggende, at fodbold i høj grad er præget af tilfældigheder og derfor er det faktuelle antal point ikke nødvendigvis retvisende for hvordan man har præsteret. Det tror jeg reelt set ikke så mange er uenige i. Men der er godt nok nogle stykker, som går helt op på den store klinge ift krav om videnskabelighed, hvis der linkes til en simpel statistisk udregning, der demonstrerer det.