Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af troelsh » 25. feb 2017, 14:13

Kristian skrev:
Yankee skrev:Hvis jeg må bygge lidt videre på mit ønske om Jeppe Grønning, så er han på alle målbare parametre en liga-profil på 6'er-positionen.

- Defensiv: Grønning er Ligaens førende 6'er på bolderobringer og vundne dueller (1-mod-1). Lige netop bedre end Makrini, Würtz og Kvist.

- Fysisk: Grønning er blandt de førende på antal sprints, meter løbet, antal tacklinger og topfart. Han er rent fysisk på niveau med "energispillere" som Spelmann, Phiri og Jesper Christjansen og er sjældent skadet.

- Teknisk: Grønning er holdets førende på afleveringer og berøringer, hvilket viser at han er et omdrejningspunkt på Viborgs hold. Han er dog ikke ret involveret i deres gennembrudsspil, hvorfor han har meget få assists og afslutninger. På den front minder han igen meget om Makrini, Würtz og Kvist - selvom Viborg spiller på en noget anden måde.

Når man ser Grønning spille synes jeg desuden det er meget tydeligt at han har et kæmpe overskud og en super energi på banen. Han har alle ingredienserne til at være Rasmus Würtz' arvtager, og jeg synes det er helt hen i vejret at kalde ham for en leverpostej-spiller. Hvis han fastholder sit høje niveau fra efteråret så spiller han i Brøndby eller FC Midtjylland inden for et halvt til et helt år.
Supplere lige med lidt farver. Det viser vel meget godt, at Grønning har gjort det super godt i denne sæson på den position. At Viborg nok har været mere defensivt orienteret end AaB, kan der måske være snak om.
Men statistikken lyver bestemt ikke.
Grønning kunne godt være en transfermål for AaB.

Grønning:
Defensiv:
Tacklinger pr. kamp - 4,3
Bolderoberinger pr. kamp - 1,6
Frispark begået pr. kamp - 2,3
Clearinger pr. kamp - 5,7
Blokeringer pr. kamp - 3,2
Dueller vundet/taclinger - 2,3
Luftdueller vundet - 2,5

Offensiv:
Mål - 0
Assist - 0
Skud pr. kamp - 0,4
Afgørende afleveringer pr. kamp - 0,1
Berøringer pr. kamp - 117
Offsides pr. kamp - 0
Frispark pr. kamp - 1,0

Würtz:
Defensiv:
Tacklinger pr. kamp - 1,8
Bolderoberinger pr. kamp - 1,1
Frispark begået pr. kamp - 1,8
Clearinger pr. kamp - 2,9
Blokeringer pr. kamp - 1,8
Dueller vundet/taclinger - 2,4
Luftdueller vundet - 1,1

Offensiv:
Mål - 1
Assist - 0
Skud pr. kamp - 0,7
Afgørende afleveringer pr. kamp - 0,3
Berøringer pr. kamp - 155
Offsides pr. kamp - 0
Frispark pr. kamp - 0,9
Godt lavet! Selvom statistik selvfølgelig ikke fortæller alt :-)

Må indrømme jeg ikke har bidt så meget mærke i Grønning, han burde måske skille sig lidt mere ud på et svagt Viborg hold, men på den anden side, jeg havde heller ikke set Lerager være så god som han tilsyneladende er.

Jeg er derimod ret imponeret over Moro, der virkelig har løftet hele Silkeborgs hold, der ellers lignede en nedrykker efter de første runder.
De har dog lige forlænget med ham.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 25. feb 2017, 16:17

Når vi snakker driftsikre midtbanespillere så synes jeg vi til sommer, om muligt, skal erstatte Kakeeto og Akildgaard med en gammel kending nemlig Hallur Hansson. Hallur har virkelig løftet sit niveau via Vendsyssel og nu Horsens, hvor han sammen med Aabech virkelig er stjernen. Kan både dække centralt og kant og med en dejlig teknik og arbejdsradius.
Jeg savner Winsnes

KJ
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 2100 København Ø

Indlæg af KJ » 25. feb 2017, 20:41

Hallur Hansson har set stærk ud længe. Han er energisk, aggressiv og arbejdsom og har et glimrende spark og OK fart i fødderne. Vi kunne foreslå Horsens at bytte ham for Sloth.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. feb 2017, 20:58

KJ skrev:Hallur Hansson har set stærk ud længe. Han er energisk, aggressiv og arbejdsom og har et glimrende spark og OK fart i fødderne. Vi kunne foreslå Horsens at bytte ham for Sloth.
Tvivler på han vil tilbage til den bænk han allerede en gang er flygtet fra.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 25. feb 2017, 21:42

Jesper Schmidt skrev:
KJ skrev:Hallur Hansson har set stærk ud længe. Han er energisk, aggressiv og arbejdsom og har et glimrende spark og OK fart i fødderne. Vi kunne foreslå Horsens at bytte ham for Sloth.
Pointen er jo netop at han har udviklet sig som spiller siden han var i AaB.
Jeg savner Winsnes

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 25. feb 2017, 22:52

Martino skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Jeg er helt enig, og jeg synes han er en fin spiller. Men jeg kan ikke forestille mig at han er interesseret i at komme tilbage til AaB, hvor risikoen for ikke at få en stamplads er stor.

Martino
Allstar
Allstar

Indlæg af Martino » 26. feb 2017, 11:09

Jesper Schmidt skrev:
Martino skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Jeg er helt enig, og jeg synes han er en fin spiller. Men jeg kan ikke forestille mig at han er interesseret i at komme tilbage til AaB, hvor risikoen for ikke at få en stamplads er stor.
Med to aldrende centrale midtbanespillere, og en Sloth som endnu ikke er trådt i karakter, kan jeg sagtens se ham tage en plads i start 11. Han kan også spille i stedet for Børsting, og ellers agere backup på alle midtbanepositioner. Jeg er ikke tryg ved Kakeeto og Abildgaard. Jeg HÅBER at Gaarde og Wieghorst henter Alexander Tved op til sommer, men han får brug for tid til at lære tempoet.
Jeg savner Winsnes

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. feb 2017, 12:51

Martino skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Martino skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Med to aldrende centrale midtbanespillere, og en Sloth som endnu ikke er trådt i karakter, kan jeg sagtens se ham tage en plads i start 11. Han kan også spille i stedet for Børsting, og ellers agere backup på alle midtbanepositioner. Jeg er ikke tryg ved Kakeeto og Abildgaard. Jeg HÅBER at Gaarde og Wieghorst henter Alexander Tved op til sommer, men han får brug for tid til at lære tempoet.
Jeg er da enig i at det KAN han. Men at tage tilbage til en klub hvor man en gang er blevet skuffet/droppet og møde en situation hvor der absolut ikke er garanti for en stamplads, og som minder meget om da han var her sidst... det kan jeg ikke se hvorfor han skulle have lyst til.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 27. feb 2017, 10:16

Transfervinduet i Kina lukker først i morgen. Jeg håber, at Gaarde er vaks ved havelågen, og lige fikser noget video af Holgerssons start på foråret og sender det til de kinesiske klubber. Vi kan nok ikke forvente beløb i Basso-størrelsen, men 20-30 millioner er også penge.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

RendOs
Junior
Junior

Indlæg af RendOs » 27. feb 2017, 12:58

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/heer ... li-option/

Younes Namli har set spændende ud i denne sæson, og er kontraktløs til sommer. Kunne han være en mulighed?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 27. feb 2017, 13:00

RendOs skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/heer ... li-option/

Younes Namli har set spændende ud i denne sæson, og er kontraktløs til sommer. Kunne han være en mulighed?
Vel umiddelbart ikke på kanterne vi mangler mest. Skulle vi hente en ny offensiv midtbanespiller/kant skal vi op i Kusk klassen. Der tror jeg ikke Namli er selvom han har spillet mere Æresdivision end Kusken.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 27. feb 2017, 13:24

RendOs skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/heer ... li-option/

Altså fik vi muligheden for at bytte Namli ud med Sloth eller Meilinger til sommer, så ville jeg bestemt sige ja tak.

Men det kunne godt ligne en spiller bif kunne finde på at signe hvis de ikke kan forlænge med Mukhtar.

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 27. feb 2017, 13:37

Tror i det kan passe at AaB forhandler med kineserne om Jakub Sylvestr?

Brugeravatar
Mini-p
Landshold
Landshold
Geografisk sted: NEW YORK

Indlæg af Mini-p » 27. feb 2017, 13:52

9800 skrev:Tror i det kan passe at AaB forhandler med kineserne om Jakub Sylvestr?
Han skal lige op på 8 mål, så byder de 80 mil!
Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 27. feb 2017, 15:14

9800 skrev:Tror i det kan passe at AaB forhandler med kineserne om Jakub Sylvestr?
Hvor har du det fra?
Der var en joke om det i går. Men det var kun en joke.

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 27. feb 2017, 23:05

Jeg kender INTET til økonomien i svenske klubber, men mener dog at vide, at det ikke ser alt for lyst ud for IFK Gøteborg. Med tanke på at Søren Rieks´s kontrakt udløber og han tøver med at forlænge, tænkte jeg, om han kunne være interessant og samtidig indenfor "økonomisk rækkevidde". Han gør det godt derovre, hvor han vist typisk spiller venstre kant. Hvis man stadig har fidus til Flores (hvilket jeg håber) og det er den position han er tiltænkt, så er det selvfølgelig ikke så smart. Derudover har jeg også lidt svært ved at se, hvor nogle af de unge evt. vil gøre sig bedst (her tænker jeg specielt på Børsting (som jeg ved, mange ikke er fan af) og Thellufsen.

Rieks er (eller fylder snart) 30, så der kunne sagtens være 3 gode år tilbage i ham.

For og/eller imod?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 27. feb 2017, 23:15

Mogens skrev:Jeg kender INTET til økonomien i svenske klubber, men mener dog at vide, at det ikke ser alt for lyst ud for IFK Gøteborg. Med tanke på at Søren Rieks´s kontrakt udløber og han tøver med at forlænge, tænkte jeg, om han kunne være interessant og samtidig indenfor "økonomisk rækkevidde". Han gør det godt derovre, hvor han vist typisk spiller venstre kant. Hvis man stadig har fidus til Flores (hvilket jeg håber) og det er den position han er tiltænkt, så er det selvfølgelig ikke så smart. Derudover har jeg også lidt svært ved at se, hvor nogle af de unge evt. vil gøre sig bedst (her tænker jeg specielt på Børsting (som jeg ved, mange ikke er fan af) og Thellufsen.

Rieks er (eller fylder snart) 30, så der kunne sagtens være 3 gode år tilbage i ham.

For og/eller imod?
Jeg ser ingen grund til at hente ham. Synes hellere der skal satses på dem vi har i truppen pt., Flores, Børsting, Thellufsen samt Meilinger.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 28. feb 2017, 00:29

Mogens skrev:Jeg kender INTET til økonomien i svenske klubber, men mener dog at vide, at det ikke ser alt for lyst ud for IFK Gøteborg. Med tanke på at Søren Rieks´s kontrakt udløber og han tøver med at forlænge, tænkte jeg, om han kunne være interessant og samtidig indenfor "økonomisk rækkevidde". Han gør det godt derovre, hvor han vist typisk spiller venstre kant. Hvis man stadig har fidus til Flores (hvilket jeg håber) og det er den position han er tiltænkt, så er det selvfølgelig ikke så smart. Derudover har jeg også lidt svært ved at se, hvor nogle af de unge evt. vil gøre sig bedst (her tænker jeg specielt på Børsting (som jeg ved, mange ikke er fan af) og Thellufsen.

For og/eller imod?
Han er en god spiller. Men mener vores penge skal bruges i forsvaret.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 28. feb 2017, 09:58

Brodernumsi skrev:

For og/eller imod?
Sådan som Børsting har startet året er jeg absolut på vej ind i fanskaren.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 28. feb 2017, 14:43

Funky skrev:
Brodernumsi skrev:

For og/eller imod?
Sådan som Børsting har startet året er jeg absolut på vej ind i fanskaren.
Jep han er pludselig rigtig stærk - både i presspillet og som oplægger. Vildt at han kan være SÅ god, når han kun kan finde ud af at "pøle"...;)

Låst