Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Frygah
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)

Indlæg af Frygah » 28. apr 2017, 10:53

Rams skrev:Spørgsmålet er om de unge knægte på midten er for ens. Personligt så jeg gerne vi hentede krigeren Bjarke Jacobsen i Vendsyssel. Kanstrup med udløb til sommer ville være oplagt som den spillende stopper. Så kunne vi hente tyske Thomas Daehne i Helsinki som har udløb ved årskiftet, og derfor formentlig kan snuppes for et mindre beløb. Han er en klassekeeper, der har været igennem RB Salzburg-systemet.

Og så tilbage til Basso-millionerne. Dem kunne vi prøve at smide efter Hr Andersen i Schweiz og så se om der er nogle tilbage til en angriber, der er bedre end Pohl.
Jeg synes det her fortjener at blive gentaget!

Jeg er nemlig 100% enig i at vores spillere der kommer op, især på midtbanen, er for ens. De er allesammen dygtige spillere, har en udmærket teknik og er villige til at løbe meget. Men det er sgu som om de allesammen er meget, meget lette udgaver af William Kvist. De har ingen spidskomeptencer. Ingen af dem er fysiske monstre der kan dominere en midtbane. Ingen af dem er Phiri-typer, der kan erobre og generobre bolde og sætte den hurtigt videre, ingen af dem er tekniske og hurtige som Marcondes eller Mukhtar, og ingen af dem kan slå bolde som Pirlo (på SL-niveau), ingen af dem kan være den rolige, spillende forsvarer, og ingen af dem er Thelander-typen der kan lukke en modstander fulstændig ned. Det virker som en grå masse, hvor der virkelig ingen "naturlige" spidskompetencer er, som Basso, Kusk, Dalsgård, Thomsen eller Spalvis eksempelvis havde i AaB. Den eneste jeg ser pt der har noget der minder om det, er Mæhle på backen.

Det er i min verden dét vi skal gå efter når vi kigger på nye spillere. De skal have nogle spidskompetencer vi kan bruge her og nu, og ikke blot være mere af den samme klump af "fornuftige" all-round spillere.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 28. apr 2017, 11:21

jernskjorten skrev:
Forza skrev:Nu vi forhåbentligt kommer af med Nicolai Larsen til sommer kunne man måske håbe at Anders Lindegaard kunne hentes hjem.

Hans karriere har taget et stort dyk i England. Faktum er dog at han har en masse kompetencer, erfaring og ville i min optik vær noget nær den bedste målmand vi kunne drømme om.

Spørgsmålet er dog om vi økonomisk kan være med og om han har ambitioner om at vende hjem til Danmark.
Så ville jeg nok hellere, at vi fik fingrene i Mikkel Andersen, alene af den grund at Andersen er 28 og Lindegaard er 33 år gammel. Synes også, at MA har vist, at han har et meget højt niveau, og efter en lidt omtumlet karriere med mange lejemål, må han være sulten efter at være sikker første mand i en veletableret midterklub (...) i Superligaen.
Jeg kan godt følge dig. Mit kendskab til MA er ikke stort nok til at jeg kan argumentere for og imod, men aldersmæssigt lyder det rigtig fint.

Jeg er dog ikke så skræmt af Lindegaards alder. Målmænd er langtidsholdbare hvis de passer godt på deres kroppe.
Det ville virkelig bare være fantastisk med en målmand der rent faktisk fylder lidt i feltet. Alt bliver farligt i vores felt når mand har en målmand som ligner en lille konfirmand.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 28. apr 2017, 11:24

Forza skrev:
jernskjorten skrev:
Forza skrev:Nu vi forhåbentligt kommer af med Nicolai Larsen til sommer kunne man måske håbe at Anders Lindegaard kunne hentes hjem.

Hans karriere har taget et stort dyk i England. Faktum er dog at han har en masse kompetencer, erfaring og ville i min optik vær noget nær den bedste målmand vi kunne drømme om.

Spørgsmålet er dog om vi økonomisk kan være med og om han har ambitioner om at vende hjem til Danmark.
Så ville jeg nok hellere, at vi fik fingrene i Mikkel Andersen, alene af den grund at Andersen er 28 og Lindegaard er 33 år gammel. Synes også, at MA har vist, at han har et meget højt niveau, og efter en lidt omtumlet karriere med mange lejemål, må han være sulten efter at være sikker første mand i en veletableret midterklub (...) i Superligaen.
Jeg kan godt følge dig. Mit kendskab til MA er ikke stort nok til at jeg kan argumentere for og imod, men aldersmæssigt lyder det rigtig fint.

Jeg er dog ikke så skræmt af Lindegaards alder. Målmænd er langtidsholdbare hvis de passer godt på deres kroppe.
Det ville virkelig bare være fantastisk med en målmand der rent faktisk fylder lidt i feltet. Alt bliver farligt i vores felt når mand har en målmand som ligner en lille konfirmand.
Lindegaard ville være et fantastisk scoop - men det er totalt urealistisk. Svjh. har han også afvist det skulle være en mulighed at komme hjem til OB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 28. apr 2017, 11:27

Forza skrev: Det ville virkelig bare være fantastisk med en målmand der rent faktisk fylder lidt i feltet. Alt bliver farligt i vores felt når mand har en målmand som ligner en lille konfirmand.
Billede
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 28. apr 2017, 11:28

Forza skrev:
jernskjorten skrev:

Så også gerne Lindegaard, men jeg tror han har lidt højere tanker om sig selv. Det skal da prøves, hvis vi er på udkig efter en ny sidste skanse, men MA er måske lidt mere realistisk. Jeg tror begge ville være et glimrende valg.
Aalborg BK 1885!

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 28. apr 2017, 11:39

Spørgsmålet er, om Mikkel Andersen er interesseret i at skifte FCM ud med AaB. Brøndby har meldt ud, at Rønnow skal sælges, så jeg tror de henter Mikkel Andersen ind.

Måske skulle man prøve at fiske Jesper Hansen i Lyngby. Jeg ved godt, at de også ligger over AaB i øjeblikket, men de kan godt få det rigtig svært i næste sæson, og det er deres spillere nok også klar over. Lyngbys økonomiske problemer er velkendte, så de kan formentlig ikke tillade sig at sige nej til ret mange bud.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 28. apr 2017, 11:41

Gnu skrev:Spørgsmålet er, om Mikkel Andersen er interesseret i at skifte FCM ud med AaB. Brøndby har meldt ud, at Rønnow skal sælges, så jeg tror de henter Mikkel Andersen ind.

Måske skulle man prøve at fiske Jesper Hansen i Lyngby. Jeg ved godt, at de også ligger over AaB i øjeblikket, men de kan godt få det rigtig svært i næste sæson, og det er deres spillere nok også klar over. Lyngbys økonomiske problemer er velkendte, så de kan formentlig ikke tillade sig at sige nej til ret mange bud.
Brøndby har da vist hentet afløseren for Rønnov allerede. Tror ikke Mikkel Andersen er interesseret i at skifte en reservetjans med en anden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 28. apr 2017, 12:28

Gnu skrev:Spørgsmålet er, om Mikkel Andersen er interesseret i at skifte FCM ud med AaB. Brøndby har meldt ud, at Rønnow skal sælges, så jeg tror de henter Mikkel Andersen ind.

Der er jo mange ting, der skal være rigtige, før et skifte falder på plads, men som 28-årig målmand med lutter lejeophold og reservetjanser kunne jeg sagtens forestille mig, at en mand som Mikkel Andersen egentlig er ligeglad med, at armbevægelserne i AaB i det daglige måske er mindre end i Midtjylland, men at det betyder mere, at han kan få en rolle som fast mand på et hold, der har ambitioner om at være med i toppen.

Jeg ved dog ikke, om han (stadig) har et navn i England, for i så fald vil vi nok ikke kunne være med på lønniveauet.

Vi har jo så også lige en Nicolaj Larsen, der gerne skulle afskibes til sommer, før ligningen går op, for jeg tror ikke på, at Gaarde leder efter en ny 1.målmand, med mindre han ved, at NL smutter.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 28. apr 2017, 12:48

Frygah skrev:
Rams skrev:Spørgsmålet er om de unge knægte på midten er for ens. Personligt så jeg gerne vi hentede krigeren Bjarke Jacobsen i Vendsyssel. Kanstrup med udløb til sommer ville være oplagt som den spillende stopper. Så kunne vi hente tyske Thomas Daehne i Helsinki som har udløb ved årskiftet, og derfor formentlig kan snuppes for et mindre beløb. Han er en klassekeeper, der har været igennem RB Salzburg-systemet.

Og så tilbage til Basso-millionerne. Dem kunne vi prøve at smide efter Hr Andersen i Schweiz og så se om der er nogle tilbage til en angriber, der er bedre end Pohl.
Jeg synes det her fortjener at blive gentaget!

Jeg er nemlig 100% enig i at vores spillere der kommer op, især på midtbanen, er for ens. De er allesammen dygtige spillere, har en udmærket teknik og er villige til at løbe meget. Men det er sgu som om de allesammen er meget, meget lette udgaver af William Kvist. De har ingen spidskomeptencer. Ingen af dem er fysiske monstre der kan dominere en midtbane. Ingen af dem er Phiri-typer, der kan erobre og generobre bolde og sætte den hurtigt videre, ingen af dem er tekniske og hurtige som Marcondes eller Mukhtar, og ingen af dem kan slå bolde som Pirlo (på SL-niveau), ingen af dem kan være den rolige, spillende forsvarer, og ingen af dem er Thelander-typen der kan lukke en modstander fulstændig ned. Det virker som en grå masse, hvor der virkelig ingen "naturlige" spidskompetencer er, som Basso, Kusk, Dalsgård, Thomsen eller Spalvis eksempelvis havde i AaB. Den eneste jeg ser pt der har noget der minder om det, er Mæhle på backen.

Det er i min verden dét vi skal gå efter når vi kigger på nye spillere. De skal have nogle spidskompetencer vi kan bruge her og nu, og ikke blot være mere af den samme klump af "fornuftige" all-round spillere.
Enigknappen i bund, som min gamle geografilærer i gymnasiet yndede at sige, når den sidste time fredag over middag gik på hæld og vi spurgte, om ikke tiden var moden til weekend.

Manglen på spidskompetencer er udpræget på det nuværende AaB-hold i en grad, jeg i hvert fald ikke kan mindes. Jeg kan ikke nævne en eneste styrke ved dette hold, og det er dét forhold, der skal rådes bod på i dette transfervindue. Vores manglende fart og kreativitet ville have færre konsekvenser, hvis vi havde en formidabel frisparksskytte og var stærke i luftrummet. Vores manglende mål ville betyde mindre, hvis vi havde et betonsvar. Og havde vi et livligt angreb med tekniske og driblestærke profiler ville manglende defensiv styrke være mindre fatal, som vi jo kendte det for år tilbage.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 28. apr 2017, 12:48

Og lad os bare være ærlige.. Hvilken udenlandsk klub til have NL? Han har ikke vist noget siden vi blev mester, og evt i europa..

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 28. apr 2017, 13:14

gravballe skrev:Og lad os bare være ærlige.. Hvilken udenlandsk klub til have NL? Han har ikke vist noget siden vi blev mester, og evt i europa..
Et skifte forudsætter jo nok, at AaB hverken forventer at få 6 millioner kr. for ham, (hvilket de næppe gør pt.) og at en ny klub ikke leder efter den nye Schmeichel.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 28. apr 2017, 13:53

jernskjorten skrev:
gravballe skrev:Og lad os bare være ærlige.. Hvilken udenlandsk klub til have NL? Han har ikke vist noget siden vi blev mester, og evt i europa..
Et skifte forudsætter jo nok, at AaB hverken forventer at få 6 millioner kr. for ham, (hvilket de næppe gør pt.) og at en ny klub ikke leder efter den nye Schmeichel.
Han er i min optik klart den dårligste keeper i ligaen. Kan vi overhovedet få en transferindtægt tror jeg vi skal være glade.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 28. apr 2017, 13:54

Pastorius skrev:

Brøndby har da vist hentet afløseren for Rønnov allerede. Tror ikke Mikkel Andersen er interesseret i at skifte en reservetjans med en anden.
Se, dét var så gået min næse forbi.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 28. apr 2017, 14:36

Forza skrev:
jernskjorten skrev:
Han er i min optik klart den dårligste keeper i ligaen. Kan vi overhovedet få en transferindtægt tror jeg vi skal være glade.
Den vurdering kan jeg så ikke bakke op om. Som en anden vist nok har sagt tidligere: vi skal altså ikke forære spillere fra start-11'eren væk.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 28. apr 2017, 15:04

Forza skrev:
Arh, come on. Den der retorik er uklædelig. Vi er i en situation, hvor hele holdet ligner et 1.div. hold.

Nicolai har dog holdt et stabilt superliganiveau over en længere årrække. Der har været mindre gode perioder, men han er en middelgod superligamålmand.

Selvom det er fristende at sende 2/3 af truppen til Hjørring, vil det være yderst uklogt, og det kommer aldrig til at ske i AaB, heldigvis.

Der er enighed hos os fans om at vi skal have en til to centrale forsvarsspillere, 1-2 offensive kanter/angribere og også gerne en (i det mindste) brugbar mand til motorrummet. Det må være topprioriteterne til sommer, hvorfor jeg godt kan have min tvivl om hvorvidt Nicolai skifter væk til sommer.

Angående dit udsagn om Nicolai skulle være den klart dårligste keeper i ligaen, så er den eneste målmand hos de nedrykningstruede, som er bedre, Grytebust fra OB. Punktum.

Gamen

Indlæg af Gamen » 28. apr 2017, 18:12

Anders Madsen stoppet som talentchef i AGF. Lad det gerne være fordi han søger tilbage til AaB. Skabte rigtig gode resultater her i sin tid, inden han blev kapret af FC Midtjylland.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 28. apr 2017, 19:24

Gnu skrev:
Pastorius skrev:

Se, dét var så gået min næse forbi.
http://brondby.com/nyhed/2017/01/09/bro ... nd-i-norge
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 29. apr 2017, 21:33

Marco Djuricin - hvis vi nogensinde var interesserede i ham - har lejekontraktudløb med Ferencvaros i sommervinduet. Han har haft et på papiret godt ophold i de kampe han fik, men røg ud af holdet efter jul, bl.a. efter noget uenighed med træneren omkring hvor han skulle spille (ville spille angriber, men blev smidt ud på fløjen).

RB Salzburg som ejer ham har ingen interesse i at bruge ham længere, så han koster næppe mange penge. Han har også kun et år tilbage, så der bør kunne afsættes nogle Kinakroner til ham. Ville være et noget af et profilkøb for os. Største minus er at han nok ikke er vild efter at spille for en klub der kæmper om nedrykning. Vi kan dog håbe at Gaarde kan forvirre ham tilstrækkeligt omkring ligastrukturen til så han bliver overbevist om at AaB er en topklub. Vi kan i princippet stadig nå top-3 som det officielt hedder hvis vi får europaleaguepladsen (ja, det er faktisk tredje/fjerde-pladsen vi spiller om da UEFA kun vil rangere klubberne efter et ordinært ligasystem.).
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 30. apr 2017, 14:03

Sønderhof skrev:
Forza skrev:
Arh, come on. Den der retorik er uklædelig. Vi er i en situation, hvor hele holdet ligner et 1.div. hold.

Nicolai har dog holdt et stabilt superliganiveau over en længere årrække. Der har været mindre gode perioder, men han er en middelgod superligamålmand.

Selvom det er fristende at sende 2/3 af truppen til Hjørring, vil det være yderst uklogt, og det kommer aldrig til at ske i AaB, heldigvis.

Der er enighed hos os fans om at vi skal have en til to centrale forsvarsspillere, 1-2 offensive kanter/angribere og også gerne en (i det mindste) brugbar mand til motorrummet. Det må være topprioriteterne til sommer, hvorfor jeg godt kan have min tvivl om hvorvidt Nicolai skifter væk til sommer.

Angående dit udsagn om Nicolai skulle være den klart dårligste keeper i ligaen, så er den eneste målmand hos de nedrykningstruede, som er bedre, Grytebust fra OB. Punktum.
Den er da overhovedet ikke udklædelig? Medmindre du bedømmer Larsens kvaliteter ud fra mesterskabsæsonen så byder han jo ikke ind med noget?

Han er ekstrem dårlig i feltet. Laver konsekvent fejludkast/spark. Tager ingen store redninger. På stregen er han nogenlunde når han er bedst. Jeg kan ikke nævne 1 keeper med ligeså lidt spidskompetencer i ligaen.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 30. apr 2017, 16:24

Nu kan Allan Gaarde forberede sig til sommerens transfervindue velvidende om, at vi også i næste sæson skal kæmpe om at komme i top 6.

Ønskeliste:
Ny 10'er: Vi har brug for en 10'er, som er kreativ, kan skabe chancer på egen hånd og selvfølgelig er målfarlig. Her er Lucas Andersen et naturligt emne, men hvis Gaarde kan finde en lignende type, ville det også være rigtig godt.

Ny højrekant: Vi har brug for en højre kant, som er venstrebenet med fart, gode driblinger, målfarlighed og kan vende spillet. Potentielle emner er Kasper Kusk og Younes Namli fra Heerenveen, hvor sidstnævnte har kontraktudløb denne sommer.

Central forsvarsspiller: Vi har behov for en central forsvarsspiller, som kan tage lederrollen i midterforsvaret. Gerne duelstærk, rimelige færdigheder med fødderne samt tør råbe højt og tage ansvar. Pierre Kanstrup vil være en klar forstærkning, mens Bubacar Sanneh også i min optik er en spiller med stort udviklings- og salgspotentiale. Vi har tidligere haft succes med normænd og svenskere i midterforsvaret, hvilket også er en god mulighed.

Central midtbanespiller (8'er): Vi har behov for en spiller på den centrale midtbane, som er dygtig med fødderne, målfarlig, kan være tredjesidste fod i vores opstil til mål og kan indtage en lederrolle fra første dag. Mads Albæk er i min optik et naturlig emne, da han indeholder stor kvalitet.

Flores: Flores er en virkelig dygtig fodboldspiller, men vi har endnu ikke set det endnu. Mit håb til næste sæson er, at Flores kan få en ordentlig opstart således, at han kan bidrage til vores offensive spil og her naturligt blive en profil for vores hold.

Afgang:
- Jeg håber, at Enevoldsen er færdig i klubben. Han har leveret en fin indsats, men hans skadefrekvens er for høj. Vi har brug for nye kræfter, nyt blod og en ny profil til vores startopstilling.
- Desuden synes Lucic færdig efter lejeopholdet, da han ikke udviser den proffessionalisme, som skal til for at spiller i AaB.
- Kakeeto er uden tvivl på en bankelev løn i AaB, men jeg håber også, at han og AaBs veje skilles til sommer. Han er 6 valg til midtbanen og milevidt fra spilletid.
- Casper Sloth er ud fra EB og BT en af de dyreste spillere rent lønmæssigt i AaB. Han har gode tekniske færdigheder, men mentalt virker han ikke til at være klar på at løbe defensivt eller arbejde hårdt nok. Jeg håber, at vi kan finde en spiller, som kan bidrage med større kvalitet i startopstillingen.
- Såfremt Nicolai Larsen bliver solgt, har vi brug for en ny førstemålmand. Gerne en målmand, som er stærk i feltet, dygtig til at kommunikere og udviser ro. Spillet med fødderne er også vigtigt, så hvis det er på et rimeligt niveau, er det fint med mig i Superligaen. Her er Mikkel Andersen et enme, som er transferfri og kan være en forstærkning til vores hold.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Låst