ENIG! Det spørgsmål har jeg stillet længe... Hvorfor er en sjetteplads pludselig acceptabelt? Det må det godt være i en overgangsfase, men AaBs langtsigtede mål skal være mere ambitiøst.Gamen skrev:Og så har jeg slet ikke nævnt det absurde i, at strukturændringen betyder at der rykker to hold op med halvdelen af vores spillerbudget, og pludselig hedder målsætningen top 6 i stedet for top 4.
Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)
Re: Transferønsker vol. 23 (sommervinduet 2017)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Hey Gamen, har du hørt noget om en spansk spiller(evt blot spansktalende?). Der skulle være/have været kontakt med en, men jeg er ikke 100% sikker lige nu om det er korrekt.Gamen skrev:Lad os nu se, når afgange og tilgange bliver gjort op. Og hvis man ikke ønsker at halvdelen af holdet skal skiftes hver sommer, så skal man lade være med at købe så dårligt ind, at 3 ud af 4 profilindkøb enten er på bænken eller udenfor truppen når sæsonen er overstået.le Cid skrev: Det er også vigtigt, at vi får noget kontuinitet ind på holdet, og det får man altså ikke, hvis halvdelen af holdet skal skiftes hver sommer.
Hvis Wieghorst vil spille sin possession-fodbold, så kræver det i øvrigt også at vi får tilført en spiller á la Lobotka der kan noget med en bold, og ikke to boldflyttere på midten. Der skal nok ske noget rundt omkring, men nettotilgange lander nok på 3-4 stykker, og så vil der blive noget bytte-bytte købmand ifht. spillere vi skal af med hvor vi får nye ind.
Grønning skal ud på leje - det skulle være besluttet. Sylvestr skulle være færdig.
Pohl får formentlig denne sæson (sammen med en ny angriber) til at vise sit værd.
På forsvarssiden jagter vi stensikkert 1 profil, og det må alt andet lige betyde farvel til Holgersson, tror jeg.
Højre back ved vi vi får.
Ja, jeg kan i hvert fald se 3-4 nettotilgange når dette vindue er ovre, hvis AaB skal komme i nærheden af at indfri egne ambitioner som altså, udover top 6, hedder at DETTE hold skal toppe i den kommende sæson. Det er det altoverskyggende sportslige mål, og har været det siden 2014 iflg. strategiplanen. Medmindre de melder andet ud, så forventer jeg selvfølgelig også at man forfølger dette.
Jeg savner Winsnes
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Martino skrev:Hey Gamen, har du hørt noget om en spansk spiller(evt blot spansktalende?). Der skulle være/have været kontakt med en, men jeg er ikke 100% sikker lige nu om det er korrekt.Gamen skrev:Lad os nu se, når afgange og tilgange bliver gjort op. Og hvis man ikke ønsker at halvdelen af holdet skal skiftes hver sommer, så skal man lade være med at købe så dårligt ind, at 3 ud af 4 profilindkøb enten er på bænken eller udenfor truppen når sæsonen er overstået.le Cid skrev: Det er også vigtigt, at vi får noget kontuinitet ind på holdet, og det får man altså ikke, hvis halvdelen af holdet skal skiftes hver sommer.
Hvis Wieghorst vil spille sin possession-fodbold, så kræver det i øvrigt også at vi får tilført en spiller á la Lobotka der kan noget med en bold, og ikke to boldflyttere på midten. Der skal nok ske noget rundt omkring, men nettotilgange lander nok på 3-4 stykker, og så vil der blive noget bytte-bytte købmand ifht. spillere vi skal af med hvor vi får nye ind.
Grønning skal ud på leje - det skulle være besluttet. Sylvestr skulle være færdig.
Pohl får formentlig denne sæson (sammen med en ny angriber) til at vise sit værd.
På forsvarssiden jagter vi stensikkert 1 profil, og det må alt andet lige betyde farvel til Holgersson, tror jeg.
Ja, jeg kan i hvert fald se 3-4 nettotilgange når dette vindue er ovre, hvis AaB skal komme i nærheden af at indfri egne ambitioner som altså, udover top 6, hedder at DETTE hold skal toppe i den kommende sæson. Det er det altoverskyggende sportslige mål, og har været det siden 2014 iflg. strategiplanen. Medmindre de melder andet ud, så forventer jeg selvfølgelig også at man forfølger dette.
Et skud i blinde: Kunne det være Pau Morer fra Sandefjord? Fin bette teknisk spansk midtbanemand, med en fortid i Swansea's ungdomsrækker under Wieghorsts assistentskab. Har udløb til vinter så vidt jeg kan se. Følger dog ikke norsk fodbold, så kender intet til niveauet ud over hans ok stats.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Ham kender jeg slet ikke, men qua Wieghorsts fortid er det da ikke noget dumt bud.Buzz Killington skrev:Martino skrev:Hey Gamen, har du hørt noget om en spansk spiller(evt blot spansktalende?). Der skulle være/have været kontakt med en, men jeg er ikke 100% sikker lige nu om det er korrekt.Gamen skrev:Lad os nu se, når afgange og tilgange bliver gjort op. Og hvis man ikke ønsker at halvdelen af holdet skal skiftes hver sommer, så skal man lade være med at købe så dårligt ind, at 3 ud af 4 profilindkøb enten er på bænken eller udenfor truppen når sæsonen er overstået.le Cid skrev: Det er også vigtigt, at vi får noget kontuinitet ind på holdet, og det får man altså ikke, hvis halvdelen af holdet skal skiftes hver sommer.
Et skud i blinde: Kunne det være Pau Morer fra Sandefjord? Fin bette teknisk spansk midtbanemand, med en fortid i Swansea's ungdomsrækker under Wieghorsts assistentskab. Har udløb til vinter så vidt jeg kan se. Følger dog ikke norsk fodbold, så kender intet til niveauet ud over hans ok stats.
Jeg savner Winsnes
Det er forhåbentlig ikke den hylde vi kigger på i første omgang, men nu hvor divisionerne synger på sidste vers skal vi vel have en opdatering på emner i de lavere rækker:
Keeper:
Mikkel Bruhn (Helsingør) - stadig landets største keeper-talent efter min smag.
Frederik Schram (Roskilde) - lidt svingende, men meget spændende islandsk u21-keeper.
Foravar:
Mads Aaquist (Helsingør) - Gammel FCK-back der nu spiller kant i Helsingør. Hurtig, intelligent og boldsikker, men alt for lille.
Alexander Ludwig (HB Køge): Stærk stopper med god teknik og rækkens bedste clearinger. Udløb til sommer og klart en opgradering fra Blåbjerg.
Viljomur Davidsen (Vejle): Driftsikker to-vejs-back. Perfekt Ahlmann-reserve.
Midtbane:
Bjarke Jacobsen (Vendsyssel): Danmarks Rui Costa. Minder nok lidt for meget om MC i type selvom Bjarke er meget mere kreativ.
Ayinde Lawal (Skive): Rækkens bedste 6'er og den perfekte Würtz-reserve. Komplet balancespiller.
Mikkel Nøhr (Roskilde): Uden tvivl kommende Superliga-spiller. Spørgsmålet er vel bare hvem der snupper ham.
Angreb:
Dom Vinicius (Vejle): 1. Divisions Paul. Han skal jo nævnes, men slet ikke en AaB-spiller.
Allan Sousa (Vejle): Spændende, bevægelig og teknisk stærk angriber. Scorer mindst 10 næste sæson.
Emmanuel Ogude (B93): Meget usleben, men sikke et niveau 1-mod-1. Jeg begriber ikke hvis han stadig spiller 2. division næste år. Hans spidskompetencer er langt over Superliga-niveau.
Joachim Wagner (Nykøbing): Kæmpe humørspiller, men jeg kunne altså godt se en AaB-4-3-3-kant i ham. Har båret Nykøbing op i 1. division og jeg tror godt han kunne have det næste skridt i sig.
Keeper:
Frederik Schram (Roskilde) - lidt svingende, men meget spændende islandsk u21-keeper.
Foravar:
Mads Aaquist (Helsingør) - Gammel FCK-back der nu spiller kant i Helsingør. Hurtig, intelligent og boldsikker, men alt for lille.
Alexander Ludwig (HB Køge): Stærk stopper med god teknik og rækkens bedste clearinger. Udløb til sommer og klart en opgradering fra Blåbjerg.
Midtbane:
Bjarke Jacobsen (Vendsyssel): Danmarks Rui Costa. Minder nok lidt for meget om MC i type selvom Bjarke er meget mere kreativ.
Ayinde Lawal (Skive): Rækkens bedste 6'er og den perfekte Würtz-reserve. Komplet balancespiller.
Mikkel Nøhr (Roskilde): Uden tvivl kommende Superliga-spiller. Spørgsmålet er vel bare hvem der snupper ham.
Angreb:
Dom Vinicius (Vejle): 1. Divisions Paul. Han skal jo nævnes, men slet ikke en AaB-spiller.
Allan Sousa (Vejle): Spændende, bevægelig og teknisk stærk angriber. Scorer mindst 10 næste sæson.
Emmanuel Ogude (B93): Meget usleben, men sikke et niveau 1-mod-1. Jeg begriber ikke hvis han stadig spiller 2. division næste år. Hans spidskompetencer er langt over Superliga-niveau.
Joachim Wagner (Nykøbing): Kæmpe humørspiller, men jeg kunne altså godt se en AaB-4-3-3-kant i ham. Har båret Nykøbing op i 1. division og jeg tror godt han kunne have det næste skridt i sig.
Fin liste. Jeg ville tilføje Leonco fra Vendsyssel samt Mathias Pedersen fra Skive(som er en af rækkens mest kreative spillere når han er fit) samt Ninos Gouriye fra VEndsyssel. .Yankee skrev:Det er forhåbentlig ikke den hylde vi kigger på i første omgang, men nu hvor divisionerne synger på sidste vers skal vi vel have en opdatering på emner i de lavere rækker:
Keeper:
Foravar:
Midtbane:
Angreb:
Jeg savner Winsnes
- strangecap
- 1. div

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
- Geografisk sted: Sulsted
Synes da også Pål Alexander Kirkevold hører med på listenMartino skrev:Fin liste. Jeg ville tilføje Leonco fra Vendsyssel samt Mathias Pedersen fra Skive(som er en af rækkens mest kreative spillere når han er fit) samt Ninos Gouriye fra VEndsyssel. .Yankee skrev:Det er forhåbentlig ikke den hylde vi kigger på i første omgang, men nu hvor divisionerne synger på sidste vers skal vi vel have en opdatering på emner i de lavere rækker:
Keeper:
Foravar:
Midtbane:
Angreb:
Elsker rygter - fedt. Kender intet til ham men lyder som en mulighed. Næste vindue må blive Wieghorsts ellers giver det ingen mening at ansætte ham som træner.Buzz Killington skrev:Martino skrev:Hey Gamen, har du hørt noget om en spansk spiller(evt blot spansktalende?). Der skulle være/have været kontakt med en, men jeg er ikke 100% sikker lige nu om det er korrekt.Gamen skrev:Lad os nu se, når afgange og tilgange bliver gjort op. Og hvis man ikke ønsker at halvdelen af holdet skal skiftes hver sommer, så skal man lade være med at købe så dårligt ind, at 3 ud af 4 profilindkøb enten er på bænken eller udenfor truppen når sæsonen er overstået.le Cid skrev: Det er også vigtigt, at vi får noget kontuinitet ind på holdet, og det får man altså ikke, hvis halvdelen af holdet skal skiftes hver sommer.
Der er også Oscar Sielva, der spillede på samme U-21 hold i Swansea under Wieghorst. Han har efterfølgende spillet i den spanske næstbedste række, som fast mand på en række hold bl.a Marbella. Han er også midtbanemand og har udløb her den 30.06
In verbis simus faciles
-
Gamen
Jeg ser det som relativt usandsynligt at vi henter en spanier til midtbanen. Sporene skræmmer også fra de øvrige skandinaviske lande - det gik helt galt da Pep Clotet hentede 3 spaniere til Allsvenskan under hans tid i Halmstad. De passede slet ikke ind i den måde vi spiller fodbold på her.Rams skrev:Der er også Oscar Sielva, der spillede på samme U-21 hold i Swansea under Wieghorst. Han har efterfølgende spillet i den spanske næstbedste række, som fast mand på en række hold bl.a Marbella. Han er også midtbanemand og har udløb her den 30.06
Jeg tror nærmere på, at vi i så fald henter en spansktalende spiller der i forvejen er, eller har været, etableret andetsteds, hvor spillestilen ligner vores. Det kunne være en af de costaricanere der tidligere har spillet i Norge, eller noget lignende. Men nu bliver det lidt far-fetched. I bund og grund handler det meget om spillestil og at finde de rette typer. Donyoh var røv og nøgler i Allsvenskan, men passer perfekt i FCN's system. Asante var hurtig og intet andet i Start, men har vist sig at passe enormt godt til omstillingsfodbold.
Hvis vi vil tilbage og spille på den måde, så er vi nødt til at have hurtige kanter, og bytte mindst én af de to boldflyttere på midten ud med en, der mestrer de hurtige, direkte pasninger ved erobringer. Og nej, det evner hverken Magnus Christensen eller Würtz.
Dog tror jeg, at integrationen af Flores kræver en spansktalende legekammerat, så skal det bare helst være en der holder niveau
Men, men allerhelst håber jeg på, at Wieghorst fortsat plejer de gode forbindelser til Erik Larsen, der nu er scout for Anderlecht. Vi er simpelthen nødt til, at kunne trække på en kapacitet, der kan agere modvægt til de agent/brugtvognshandlere, der prøver at sweet talke Gaarde ind i alle mulige absurde handler
In verbis simus faciles
-
Gamen
Jeg tror også du tidligere har nævnt James Holland, som bl.a. har været i Austria Wien og Duisburg. Han blev løst fra sin kontrakt i Kina sidste uge - han kunne måske være et bud til vores midtbane.Rams skrev:Til gengæld var Rieds storhedstid i Østrig baseret på spanske sekundaspillere, og østrigsk fodbold svarer jo niveaumæssigt til DK. Men egentlig så jeg også hellere Bjarke Jacobsen, hvis Vendsyssel fejler.
Dog tror jeg, at integrationen af Flores kræver en spansktalende legekammerat, så skal det bare helst være en der holder niveau
Men, men allerhelst håber jeg på, at Wieghorst fortsat plejer de gode forbindelser til Erik Larsen, der nu er scout for Anderlecht. Vi er simpelthen nødt til, at kunne trække på en kapacitet, der kan agere modvægt til de agent/brugtvognshandlere, der prøver at sweet talke Gaarde ind i alle mulige absurde handler
-
Gamen
I angrebet kan vi måske reboote karrieren hos en anden, der tidligere har tiltrukket sig interesse fra skandinaviske klubber, selvom det er ved at være en 3-4 år siden. Innocent Emeghara, tidl. Zürich, Siena og Livorno, er transferfri efter et dårligt ophold i USA.
Erfaring fra Ligue 1 og Serie A.
https://en.wikipedia.org/wiki/Innocent_Emeghara
Erfaring fra Ligue 1 og Serie A.
https://en.wikipedia.org/wiki/Innocent_Emeghara
Ja, James Holland er en fin spiller. Til angrebet kunne man jo også håbe at Nagoya Grampus fejler oprykningen til J-League her til august. Hvis ikke Toyota bliver ved at spæde til Robin Simovic løn kunne det være han var interessant. Det vil give noget tiltrængt tyngde, og hvis vi spiller med to på top, tror det kunne være rigtigt godt for Pohls gennembrud. Simovic har proklameret, at han ikke vil hjem til Sverige
In verbis simus faciles
Det tror jeg ikke kommer til at ske under MW. Hvertfald ikke som man kender AaB fra mesterskabsæsonen. Jeg kunne tilgengæld godt se Pohl fungere som bred angriber (mangel på bedre ord, FM vil nok kalde det indvendig angriber), hvor han spiller på kanten og på den måde kan skabe noget ravage med sin hurtighed og give plads til andre offensivspillere. Jeg synes Pohl har en spændende profil, hans hurtighed hjælper bare ikke det store når han er alene. Først og fremmest fordi han scorer for lidt, men han er også meget alene når han kommer til chancer, så det er heller ikke fordi han rigtigt får muligheden for at spille chancen større. Derfor kunne jeg godt se ham på kanten med en boksangriber (Makienok/Spalvis/Brock-Madsen/Berggreen typen) i front.Rams skrev: hvis vi spiller med to på top, tror det kunne være rigtigt godt for Pohls gennembrud. Simovic har proklameret, at han ikke vil hjem til Sverige
EDIT: Ja, eller ham svenskeren du nævner. Han er måske ikke noget dumt bud. Fin statistik. God størrelse og alder. Kender ham dog ikke.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Hvad er Emil Berggreens situation egentlig i Mainz? Ifølge Wiki har han ikke fået spilletid overhovedet, men husker ham da som en rimelig succes i Braunschweig. Han har udløb i 2019, men det er vel lidt ligegyldigt hvis han er langt fra holdet. kunne han være et emne?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Gaardsøe er med i seneste udgave af Ripodsten, og han lyder ikke som én der forventer at se Okore i AaB. Så med mindre han skjuler det godt, så har han ingen info fra sit agentnetværk om at den skulle være oppe over.
"Gaarde skal have talegaverne i orden hvis han skal overtale Okore".
Han foreslår selv Gammelby og Pusic som potentielle emner.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
Gamen
Gaarde skal også have pengepungen i orden, hvis han vil købe en middelmådig højre back fri, der har kontrakt 4 år endnu. Også selvom det er fra Silkeborg. Lad os begrave Gammelby - det ville være tåbeligt.Hanga skrev:Gaardsøe er med i seneste udgave af Ripodsten, og han lyder ikke som én der forventer at se Okore i AaB. Så med mindre han skjuler det godt, så har han ingen info fra sit agentnetværk om at den skulle være oppe over.
Enig, synes faktisk heller ikke Gammelby er specielt meget bedre end hvad vi selv kan præstere. Vil gerne et niveau op på den back.Gamen skrev:Gaarde skal også have pengepungen i orden, hvis han vil købe en middelmådig højre back fri, der har kontrakt 4 år endnu. Også selvom det er fra Silkeborg. Lad os begrave Gammelby - det ville være tåbeligt.Hanga skrev:Gaardsøe er med i seneste udgave af Ripodsten, og han lyder ikke som én der forventer at se Okore i AaB. Så med mindre han skjuler det godt, så har han ingen info fra sit agentnetværk om at den skulle være oppe over.
Jeg savner Winsnes
Man skal i hvert fald have i baghovedet at Gaardsøe kan have alle mulige andre motiver end AaB's bedste for at udtale sig som han gør. Han er ikke en objektiv part i sagen.Martino skrev:Enig, synes faktisk heller ikke Gammelby er specielt meget bedre end hvad vi selv kan præstere. Vil gerne et niveau op på den back.Gamen skrev:Gaarde skal også have pengepungen i orden, hvis han vil købe en middelmådig højre back fri, der har kontrakt 4 år endnu. Også selvom det er fra Silkeborg. Lad os begrave Gammelby - det ville være tåbeligt.Hanga skrev:Gaardsøe er med i seneste udgave af Ripodsten, og han lyder ikke som én der forventer at se Okore i AaB. Så med mindre han skjuler det godt, så har han ingen info fra sit agentnetværk om at den skulle være oppe over.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert