Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 29 (Sommervinduet 20)

Indlæg af FIDEL » 21. aug 2020, 12:14

Hanga skrev:
21. aug 2020, 12:09
FIDEL skrev:
21. aug 2020, 11:57
Set på Twitter: Stig Inge Bjørnebye er set ved Aalborg stadion. Måske bare for at se på vores nye græs, eller måske ny træner?
Denne her? Umiddelbart det eneste jeg kan finde.
Han har ikke været træner siden 2007 så næppe aktuelt. Senest sportsdirektør i Rosenborg. Hvis han er i Aalborg er det vel bare for at besøge Inge.
Tror også bare han er på ferie og/eller besøger Inge André. Min fornemmelse siger mig bare, at Friis bliver erstattet snart. Det er jo helt tydeligt, at vores nye sportschef vil ha´ en ny retning.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 21. aug 2020, 12:18

FIDEL skrev:
21. aug 2020, 12:14
Hanga skrev:
FIDEL skrev:
Set på Twitter: Stig Inge Bjørnebye er set ved Aalborg stadion. Måske bare for at se på vores nye græs, eller måske ny træner?
Han har ikke været træner siden 2007 så næppe aktuelt. Senest sportsdirektør i Rosenborg. Hvis han er i Aalborg er det vel bare for at besøge Inge.
Tror også bare han er på ferie og/eller besøger Inge André. Min fornemmelse siger mig bare, at Friis bliver erstattet snart. Det er jo helt tydeligt, at vores nye sportschef vil ha´ en ny retning.
Jeg ser slet ikke en chance for ham som træner, men hvad han laver heroppe er svært at sige.

Jeg tror ikke Friis ryger lige nu, for så havde man næppe givet ham opstarten. Men samtidig tror jeg heller ikke han holder sæsonen ud. Inge virker ikke til at give den uendelig lange snor som Gaarde gav det sidste trænerskud han havde tilbage i bøssen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 21. aug 2020, 12:20

Mon ikke en ny træner var noget af det første der var kommet til efter sæsonen, hvis planen var at gå med et andet navn. Og hvorfor lige Stig Inge? Hvilke kvaliteter har han på træningsbanen der gør ham relevant? Carsten V Jensen er vel det bedste eksempel på at en umiddelbart dygtig sportsdirektør ikke nødvendigvis er en super dygtig træner.

Jeg har en svag ide om, at Inge kunne være varm på Bodø's træner, men det er udelukkende ud fra hvad jeg læser om ham, og den måde Bodø virker til at spille på. Jeg tror dog ikke at det kan være aktuelt før sæsonen er slut i Norge.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 21. aug 2020, 12:25

Det er fuldstændig udelukket, at Bjørnebye skal være træner her - stop nu lige.
Han har ikke været træner siden Berlinmuren faldt.

Hvorfor han er i Aalborg vides ikke. Mig bekendt er han ikke tilknyttet noget agentfirma, eller er repræsentant for nogen spillere.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 21. aug 2020, 12:27

FIDEL skrev:
Hanga skrev:
FIDEL skrev:
Hvad er det der er tydeligt? Jeg kan i hvert fald ikke se det. Friis tanker om spillerstil matcher da glimrende med de folk der hentet til klubben. Han er også firmaets mand, der formentlig er villig til at indordne sig under Inges tanker om individuelle planer, og om at spillernes udvikling i højere grad kommer til at diktere startopstilling end kortsigtede resultater. Han sluttede også fint af med en finale og en 5-plads, samt at han har kørt en spillestil der har fået de unge ind i truppen, og resulteret i millionsalg af egne spillere.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 21. aug 2020, 12:29

Julgranen skrev:
21. aug 2020, 12:25

Hvorfor han er i Aalborg vides ikke. Mig bekendt er han ikke tilknyttet noget agentfirma, eller er repræsentant for nogen spillere.
Hvis han da overhovedet er i Aalborg. Der er én (for mig ukendt) person på twitter der skriver det. Tænker også det er de færreste der bare sådan lige genkender ham.

Hvis han er her, er det bedste bud vel at han kender Inge og er på besøg for at se hans nye klub.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 21. aug 2020, 12:35

Hanga skrev:
21. aug 2020, 12:29
Julgranen skrev:
21. aug 2020, 12:25

Hvis han da overhovedet er i Aalborg. Der er én (for mig ukendt) person på twitter der skriver det. Tænker også det er de færreste der bare sådan lige genkender ham.

Hvis han er her, er det bedste bud vel at han kender Inge og er på besøg for at se hans nye klub.
Helt enig. Man har lov at håbe, at han er personlig rådgiver for Markus Henriksen eller endda Mike Jensen. ;)

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 21. aug 2020, 12:36

Har fået fortalt af en kammerat at han har været i KBH for at holde foredrag og også skal afholde et i AA.. Kan dog ikke finde noget om dette..
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 21. aug 2020, 12:41

@Andreas, var Stig-besøget baggrunden for dit hurtigt slettede indlæg? :)
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 21. aug 2020, 12:44

Buzz Killington skrev:
21. aug 2020, 12:27
FIDEL skrev:
Hanga skrev:
FIDEL skrev:
Hvad er det der er tydeligt? Jeg kan i hvert fald ikke se det. Friis tanker om spillerstil matcher da glimrende med de folk der hentet til klubben. Han er også firmaets mand, der formentlig er villig til at indordne sig under Inges tanker om individuelle planer, og om at spillernes udvikling i højere grad kommer til at diktere startopstilling end kortsigtede resultater. Han sluttede også fint af med en finale og en 5-plads, samt at han har kørt en spillestil der har fået de unge ind i truppen, og resulteret i millionsalg af egne spillere.
Netop - de første spadestik til et galehus er taget, og vi kan så blive den næste "AGF". Efter denne her tsumani af ændringer både på de "bonede gulve" :thumbsup: og nu i spillertruppen - håber jeg dælme da på at Friis får lidt ro på bagsmækken...

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 21. aug 2020, 12:49

Buzz Killington skrev:
21. aug 2020, 12:41
Kæft hvor er det sjovt (og latterligt)
At man laver et opslag om en stor signing og bagefter sletter det, fordi man finder ud af en person "kun" er her for at holde foredrag.
Viser vist meget godt, hvor lidt man kan stole på kilder og rygter herinde :D

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 21. aug 2020, 12:50

Gaarde6 skrev:
21. aug 2020, 12:49
Buzz Killington skrev:
At man laver et opslag om en stor signing og bagefter sletter det, fordi man finder ud af en person "kun" er her for at holde foredrag.
Hvad skrev han???

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 21. aug 2020, 12:51

FIDEL skrev:
21. aug 2020, 12:50
Gaarde6 skrev:
Buzz Killington skrev:
Hvad skrev han???
Han slettede sit indlæg, så det ville være dårlig stil af mig at afsløre.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 21. aug 2020, 12:53

Buzz Killington skrev:
21. aug 2020, 12:51
FIDEL skrev:
21. aug 2020, 12:50
Gaarde6 skrev:
Buzz Killington skrev:
Hvad skrev han???
Han slettede sit indlæg, så det ville være dårlig stil af mig at afsløre.
OK, fair nok.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 21. aug 2020, 13:00

Måske vi skulle prøve at vende transfervinduet lidt om. Der skal vel spillere ud. Hvem tænker vi og realistiske klubber til at overtage.

Jeg tænker Kakeeto/MC må ud
2 af Ali, Thellufsen og Klitten.

Jeg har umiddelbart svært ved at se andre klubber i superligaen gå efter dem. Måske nogle af bundklubberne. Ellers ligner det vel afgange til 1.div eller eventuelt til norge/sverige. Ellers kommer vi godt nok til at have en stor trup

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 21. aug 2020, 13:06

Alexis skrev:
21. aug 2020, 13:00
Måske vi skulle prøve at vende transfervinduet lidt om. Der skal vel spillere ud. Hvem tænker vi og realistiske klubber til at overtage.

Jeg har umiddelbart svært ved at se andre klubber i superligaen gå efter dem. Måske nogle af bundklubberne. Ellers ligner det vel afgange til 1.div eller eventuelt til norge/sverige. Ellers kommer vi godt nok til at have en stor trup
I mine øjne, så skal Thellufsen og MC videre. Wessam er jeg lidt usikker på.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 21. aug 2020, 13:09

Alexis skrev:
21. aug 2020, 13:00

Både Kakeeto og Thellufsen har kontaktudløb til vinter, og jeg kan ikke forestille mig at de skulle få en ny aftale. Vi må derfor antage at det er spillere vi meget gerne vil sige farvel til allerede nu hvis muligt.

Jeg tænker at MC bliver for nu, med mindre vi vil ud og have endnu en 6'er. Det begynder bare at blive for voldsom en udskiftning. Jeg tror ikke på MC på sigt, og han må også øjne at AaB tvivler på ham med signingen af Ferreira, men på den korte bane er det en fornuftig løsning synes jeg. Kan han finde det niveau han havde i efteråret er han en fin backup. Han har 2 år tilbage af sin aftale og jeg forestiller ikke just at det vælter ind med bud fra interesserede klubber.

Dernæst kan der ikke være tvivl om at vi skal søge en udlejning for Oliver Klitten. Han har ikke markeret sig overhovedet trods mange chancer. Wessam har indtil vinduet lukker til at vise sit værd, ellers kunne han absolut også være et potentiel afgang, omend jeg så synes vi er tynde oppe foran igen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 21. aug 2020, 13:13

Hanga skrev:
21. aug 2020, 13:09

Både Kakeeto og Thellufsen har kontaktudløb til vinter, og jeg kan ikke forestille mig at de skulle få en ny aftale. Vi må derfor antage at det er spillere vi meget gerne vil sige farvel til allerede nu hvis muligt.

Jeg tænker at MC bliver for nu, med mindre vi vil ud og have endnu en 6'er. Det begynder bare at blive for voldsom en udskiftning. Jeg tror ikke på MC på sigt, og han må også øjne at AaB tvivler på ham med signingen af Ferreira, men på den korte bane er det en fornuftig løsning synes jeg. Kan han finde det niveau han havde i efteråret er han en fin backup. Han har 2 år tilbage af sin aftale og jeg forestiller ikke just at det vælter ind med bud fra interesserede klubber.

Dernæst kan der ikke være tvivl om at vi skal søge en udlejning for Oliver Klitten. Han har ikke markeret sig overhovedet trods mange chancer. Wessam har indtil vinduet lukker til at vise sit værd, ellers kunne han absolut også være et potentiel afgang, omend jeg så synes vi er tynde oppe foran igen.
Var lige ved at skrive et næsten identisk indlæg. Totalt enig.

Ift. Oliver Klitten og Wessam så synes jeg faktisk man skal smide et år mere på deres kontrakter og så sende dem til gode 1. divisionsklubber eller måske Sverige/Norge. Der er potentiale og værdi i de to knægte og det skal man prøve at maksimere. Der er ingen grund til bare at give slip på dem selvom de ikke helt er gode nok til top-Superliga.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 21. aug 2020, 13:31

Yankee skrev:
21. aug 2020, 13:13
Hanga skrev:
21. aug 2020, 13:09

Var lige ved at skrive et næsten identisk indlæg. Totalt enig.

Ift. Oliver Klitten og Wessam så synes jeg faktisk man skal smide et år mere på deres kontrakter og så sende dem til gode 1. divisionsklubber eller måske Sverige/Norge. Der er potentiale og værdi i de to knægte og det skal man prøve at maksimere. Der er ingen grund til bare at give slip på dem selvom de ikke helt er gode nok til top-Superliga.
Men den balance er ret svær. Giver vi Klitten og Wessam 1 år mere og sender dem på udlån hvor de brænder igennem, så får vi dem tilbage hvor de nærmest ikke har noget tid tilbage af kontrakten og derfor ikke får noget værdi for dem. Tænker det skal være enten eller. Tror man på dem, skriver man en 3-årig og lejer ud 1 år. Ellers burde det give mest mening af sige farvel og tak. Tror måske også det skaber mindre udsving i truppen hvis man skærer kakeeto fra fremfor MC, selvom MC nok får mere i løn og deres niveau er ca det samme

FIDEL
Allstar
Allstar

Indlæg af FIDEL » 21. aug 2020, 13:33

Nu er jeg her igen med et bold.dk-rygte:
Ang. Mike Jensen
"Aflytning af vandrørene på Hornevej giver ikke umiddelbart anledning til at "frygte", at AaB skulle være blandt de interesserede klubber. IOA arbejder angiveligt på højtryk på at hente en midtbanespiller med erfaring fra hollandsk fodbold. (Der har Mike Jensen vist IKKE huseret...)

Og nej, jeg ved ikke om det er Markus Henriksen. Min kilde ville kun ud med, at der er gang i forhandlinger, og at der som nævnt er tale om en spiller med erfaring fra Holland."

Låst