Kamptråd: AaB - Lyngby Boldklub, 13.12.2020
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Re: Kamptråd: AaB - Lyngby Boldklub, 13.12.2020
Truppen er udtaget. Prica har karantæne, Hiljemark, Andersen og J. Pedersen er skadede.
Kan godt tænke mig at se en fronttrio bestående af Kusk, Børsting og Fossum.
Det kan vi jo ikke rigtigt bruge til noget, når han konsekvent er skadet eller i genoptræningsfase. Af samme årsag bliver det jo heller ikke en spiller, vi kan lave et nævneværdigt salg på.
For meget løb og for lidt fodbold - vi skal starte med Van Weert.Aalborg frederikshavner skrev: ↑12. dec 2020, 16:10Truppen er udtaget. Prica har karantæne, Hiljemark, Andersen og J. Pedersen er skadede.
Bare vi ikke skal se Nkada
jeg mindes næsten ikke at have set en ringere angriber i AaB, siden vi hentede et væld af brasilianske lykkeriddere i start nullerne
næj hvor er han ringe
Helt enig, han har intet at gøre på det her hold. Håber virkelig at Inge har reddet sig en agent tjeneste eller noget lignende, og at han ikke reelt havde scoutet ham og tænkt "ham skal vi have".Gazza skrev:Bare vi ikke skal se Nkadajeg mindes næsten ikke at have set en ringere angriber i AaB, siden vi hentede et væld af brasilianske lykkeriddere i start nullerne
næj hvor er han ringe
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Han sagde i hvert fald at han var blevet scouted. Noget med at hvis han kunne lave ligeså mange sprints i superligaen, så ville han blive en kæmpe gevinst. Så det er i hvert fald et slag imod visionen om et salgbart scouting system på samme måde som Ferreira trækker den anden vej.Hanga skrev: ↑12. dec 2020, 17:19Helt enig, han har intet at gøre på det her hold. Håber virkelig at Inge har reddet sig en agent tjeneste eller noget lignende, og at han ikke reelt havde scoutet ham og tænkt "ham skal vi have".Gazza skrev:Bare vi ikke skal se Nkadajeg mindes næsten ikke at have set en ringere angriber i AaB, siden vi hentede et væld af brasilianske lykkeriddere i start nullerne
næj hvor er han ringe
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Lidt tynd konklusion. Manden er hentet på en billig lejeaftale. Flere Ligue 1 og 2-klubber var interesseret, ligeså Southampton, inden han tog til Reims.Buzz Killington skrev: ↑12. dec 2020, 17:25Han sagde i hvert fald at han var blevet scouted. Noget med at hvis han kunne lave ligeså mange sprints i superligaen, så ville han blive en kæmpe gevinst. Så det er i hvert fald et slag imod visionen om et salgbart scouting system på samme måde som Ferreira trækker den anden vej.
Han kan noget, men har ikke vist det i AaB. Startede i dårlig form da han kom. Brændte et par store chancer undervejs der kunne have givet selvtillid, men er heller ikke blevet spillet i form som f.eks. Kamara i Randers.
Men det er ikke en spiller vi har sat det store til på.
Han kan ikke sammenlignes med f.eks. Safranko og Sylvestr, der begge var meget dyre.
Vi vidste at vi havde to med højt teknisk niveau til kanterne i frontkæden. Han har så bare ikke i tilstrækkelig grad kunnet udfordre Van Weert.
Chris Kiwomya eller hva dælen han hed :-) eller Erik Bo da han vendte retur. Men Nkada slår da godt nok rekorder.
- Buzz Killington
- Allstar

What!? Han har direkte sagt det jeg skrev. Hvis det er tyndt er det Inge der er tynd.Julgranen skrev: ↑12. dec 2020, 18:07Lidt tynd konklusion. Manden er hentet på en billig lejeaftale. Flere Ligue 1 og 2-klubber var interesseret, ligeså Southampton, inden han tog til Reims.Buzz Killington skrev: ↑12. dec 2020, 17:25Han sagde i hvert fald at han var blevet scouted. Noget med at hvis han kunne lave ligeså mange sprints i superligaen, så ville han blive en kæmpe gevinst. Så det er i hvert fald et slag imod visionen om et salgbart scouting system på samme måde som Ferreira trækker den anden vej.
Han kan noget, men har ikke vist det i AaB. Startede i dårlig form da han kom. Brændte et par store chancer undervejs der kunne have givet selvtillid, men er heller ikke blevet spillet i form som f.eks. Kamara i Randers.
Han kan ikke sammenlignes med f.eks. Safranko og Sylvestr, der begge var meget dyre.
Vi vidste at vi havde to med højt teknisk niveau til kanterne i frontkæden. Han har så bare ikke i tilstrækkelig grad kunnet udfordre Van Weert.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Jo, men det her en spiller Inge har set live, bl.a. ved en U-landsholdsturnering - en spillet hentet gennem netværk.Buzz Killington skrev: ↑12. dec 2020, 18:23What!? Han har direkte sagt det jeg skrev. Hvis det er tyndt er det Inge der er tynd.
Det har intet at gøre med et scoutingsystem der skal lokalisere spillere vi IKKE kan se live umiddelbart, og som vi får ud via systemet baseret på data, og så efterfølgende kan se på.
Som Ferreira, der aldrig er blevet set andet end video af, efter han blev trukket ud af systemet.
Så, det er et billigt vildskud hentet gennem netværk, hvilket Inge selv har bekræftet.
Du forsøger at knytte det op på vores databaserede scouting, og de to ting har ikke en fløjtende fis med hinanden at gøre.
- Buzz Killington
- Allstar

Når Inge siger man har tjekket data på ham, og derigennem sagt god for ham, så har man scouted ham. Så selvfølgelig siger det noget om vores scoutingsystem hvis det viser sig at realiteten ikke stemmer overens med data. Inge plejer at sige at "data lyver ikke", hvilket i Nkada's tilfælde ikke ser ud til at holde stik.Julgranen skrev: ↑12. dec 2020, 18:42Jo, men det her en spiller Inge har set live, bl.a. ved en U-landsholdsturnering - en spillet hentet gennem netværk.Buzz Killington skrev: ↑12. dec 2020, 18:23What!? Han har direkte sagt det jeg skrev. Hvis det er tyndt er det Inge der er tynd.
Det har intet at gøre med et scoutingsystem der skal lokalisere spillere vi IKKE kan se live umiddelbart, og som vi får ud via systemet baseret på data, og så efterfølgende kan se på.
Som Ferreira, der aldrig er blevet set andet end video af, efter han blev trukket ud af systemet.
Så, det er et billigt vildskud hentet gennem netværk, hvilket Inge selv har bekræftet.
Du forsøger at knytte det op på vores databaserede scouting, og de to ting har ikke en fløjtende fis med hinanden at gøre.
Jeg kan ikke få øje på den sondring du er ude i her hvor dette ikke falder ind under scouting.
Hvis en klub har tænkt sig at lease vores scoutingsystem, så vil de da være forbeholdne hvis det viser sig at der er for mange svipsere som Nkada, uanset den sondring du forsøger at lave.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Underligt at de ikke har prøvet at hive en kanin op af hatten ved trupudtagelsen. Altså en U17 eller U19 spiller, som måske kunne komme ind og ruske op i "vi plejer". Selvfølgelig ikke som starter, men ville kunne få journalisterne til at kaste sig over hvem han er, og så måske kunne give ham et par minutter.
Hvis Feher havde gjort det, så kunne han jo også sige, at det var ham, som gav han chancen, selvom årsagen var helt anderledes.
Hvis Feher havde gjort det, så kunne han jo også sige, at det var ham, som gav han chancen, selvom årsagen var helt anderledes.
- FlæskeFrank
Hold op, hvor du snakker for din syge moster.Buzz Killington skrev: ↑12. dec 2020, 18:56Når Inge siger man har tjekket data på ham, og derigennem sagt god for ham, så har man scouted ham. Så selvfølgelig siger det noget om vores scoutingsystem hvis det viser sig at realiteten ikke stemmer overens med data. Inge plejer at sige at "data lyver ikke", hvilket i Nkada's tilfælde ikke ser ud til at holde stik.
Jeg kan ikke få øje på den sondring du er ude i her hvor dette ikke falder ind under scouting.
Hvis en klub har tænkt sig at lease vores scoutingsystem, så vil de da være forbeholdne hvis det viser sig at der er for mange svipsere som Nkada, uanset den sondring du forsøger at lave.
Han har set ham live og hentet ham gennem netværk fra Stabæk-tiden.
Hvor i alverden ser du at AaB har fundet ham på baggrund af data?! Han har sagt at han er fundet gennem netværk, såvidt jeg husker kender han Reims eller Rennes sportschef eller sådan noget - det står i en af artiklerne om lejemålet.
Han kan således overhovedet ikke sammenlignes med Ferreira, som Inge netop har brugt som eksempel på at vi nu kan finde spillere ved at søge ud på kriterier når vi fodrer systemet med data. Spillere vi ellers ikke ville have kendskab til.
Nkada er en spiller han kendte og har haft på blokken, også før han landede i AaB!
Hvorfor i alverden skulle de gøre det?FlæskeFrank skrev: ↑12. dec 2020, 19:10Underligt at de ikke har prøvet at hive en kanin op af hatten ved trupudtagelsen. Altså en U17 eller U19 spiller, som måske kunne komme ind og ruske op i "vi plejer". Selvfølgelig ikke som starter, men ville kunne få journalisterne til at kaste sig over hvem han er, og så måske kunne give ham et par minutter.
I særdeleshed hvis vi pt. ikke har nogen der er i nærheden af at have Superliga-niveau.
- Buzz Killington
- Allstar

Og hold kæft du kan lukke lort ud når du fornemmer at indrømmelserne trænger sig på og din puls kommer op. Jeg har ikke sagt en dyt om at man har fundet ham på baggrund af data. Alle ved sgu da at Inge havde forbindelser til Reims og det var derigennem man fik ham tilbudt. Jeg har sagt at man har scouted ham, som i man har tjekket data på ham. Ikke en skid andet mellem himmel og jord du får lyst til at pådutte mig. Det sagde Inge i ripodsten og/eller mediano-kavalkaden.Julgranen skrev: ↑12. dec 2020, 19:10Hold op, hvor du snakker for din syge moster.Buzz Killington skrev: ↑12. dec 2020, 18:56Når Inge siger man har tjekket data på ham, og derigennem sagt god for ham, så har man scouted ham. Så selvfølgelig siger det noget om vores scoutingsystem hvis det viser sig at realiteten ikke stemmer overens med data. Inge plejer at sige at "data lyver ikke", hvilket i Nkada's tilfælde ikke ser ud til at holde stik.
Hvor i alverden ser du at AaB har fundet ham på baggrund af data?! Han har sagt at han er fundet gennem netværk, såvidt jeg husker kender han Reims eller Rennes sportschef eller sådan noget - det står i en af artiklerne om lejemålet.
Han kan således overhovedet ikke sammenlignes med Ferreira, som Inge netop har brugt som eksempel på at vi nu kan finde spillere ved at søge ud på kriterier når vi fodrer systemet med data. Spillere vi ellers ikke ville have kendskab til.
Nkada er en spiller han kendte og har haft på blokken, også før han landede i AaB!
Og selvfølgelig kan han sammenlignes med Ferreira, når man mener hans data i Ligue 1 er en indikation af hans formodede præstationer i suppen. Systemet har rated ham for højt, og systemet har dermed en svaghed - i dette tilfælde.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Systemet kan nok desværre ikke tage højde for en cheftræner der VIL bruge Frederik Børsting, koste hvad det koste vil. Det er jo først under Feher vi reelt har fået Nkada at se.Buzz Killington skrev: ↑12. dec 2020, 19:24Og hold kæft du kan lukke lort ud når du fornemmer at indrømmelserne trænger sig på og din puls kommer op. Jeg har ikke sagt en dyt om at man har fundet ham på baggrund af data. Alle ved sgu da at Inge havde forbindelser til Reims og det var derigennem man fik ham tilbudt. Jeg har sagt at man har scouted ham, som i man har tjekket data på ham. Ikke en skid andet mellem himmel og jord du får lyst til at pådutte mig. Det sagde Inge i ripodsten og/eller mediano-kavalkaden.
Og selvfølgelig kan han sammenlignes med Ferreira, når man mener hans data i Ligue 1 er en indikation af hans formodede præstationer i suppen. Systemet har rated ham for højt, og systemet har dermed en svaghed - i dette tilfælde.
Jeg mener ikke han er SÅ ringe, som man gør ham til.
Jeg tvivler meget på at man har set særligt meget på data i hans tilfælde, og at Southampton har været i kontraktforhandlinger med ham er noget mere end hvad Børsting kan prale af.
Som sagt, jeg synes ikke det siger så meget om noget som helst. Det her er en spiller Inge kendte, og ikke et ubeskrevet blad, hvilket er hvor vores datasystem formodentlig skal komme til sin ret. For klubber der ligesom os ikke har mandskab og ressourcer til at kende alle spillere.
Og her adskiller Ferreira-casen væsentligt idet vi eftersøgte nøgleparametre, og fandt os en spiller som vi aldrig ellers havde fundet, der har sparket Magnus Baglæns i glemmebogen.
Lyngby skal spilles i morgen, som vi har gjort det de seneste gange vi har mødt dem. De falder sammen på et eller andet tidspunkt.
Er uden cheftræner, og har haft voldsomme problemer med at holde sammen på holdet i flere af deres seneste nederlag. De har typisk spillet 30-40 gode minutter og 50-60 rædselsfulde.
Kusk, Van Weert og Fossum på top og Børsting på backen, tak.
Er uden cheftræner, og har haft voldsomme problemer med at holde sammen på holdet i flere af deres seneste nederlag. De har typisk spillet 30-40 gode minutter og 50-60 rædselsfulde.
Kusk, Van Weert og Fossum på top og Børsting på backen, tak.
Men data er jo aldrig nogensinde garanti for succes, men kan give et godt indblik i spidskompetencer. Den vil dog aldrig kunne tage højde for det mentale eller hvordan en spiller tilpasser sig et nyt land/træningsmiljø/spillestil osv. Pedro er et scoop af dimensioner men der vil altid være spillere der flopper, til trods for data der matcher det man søger.Buzz Killington skrev: ↑12. dec 2020, 19:24Og hold kæft du kan lukke lort ud når du fornemmer at indrømmelserne trænger sig på og din puls kommer op. Jeg har ikke sagt en dyt om at man har fundet ham på baggrund af data. Alle ved sgu da at Inge havde forbindelser til Reims og det var derigennem man fik ham tilbudt. Jeg har sagt at man har scouted ham, som i man har tjekket data på ham. Ikke en skid andet mellem himmel og jord du får lyst til at pådutte mig. Det sagde Inge i ripodsten og/eller mediano-kavalkaden.Julgranen skrev: ↑12. dec 2020, 19:10Hold op, hvor du snakker for din syge moster.Buzz Killington skrev: ↑12. dec 2020, 18:56Når Inge siger man har tjekket data på ham, og derigennem sagt god for ham, så har man scouted ham. Så selvfølgelig siger det noget om vores scoutingsystem hvis det viser sig at realiteten ikke stemmer overens med data. Inge plejer at sige at "data lyver ikke", hvilket i Nkada's tilfælde ikke ser ud til at holde stik.
Nkada er hurtig og hentet billigt på en lejekontrakt fordi man manglede alternativer med fart. Økonomisk er det en fuldstændig ligegyldig handel. Den “straffer” os ikke som Safranko og co.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Uanset om Nkada er scoutet, hentet på anbefaling, via data eller whatever, så taler det ikke til Inges fordel at hente så dårlig en spiller. Om Southampton har været interesseret er sådan set også ligegyldigt, for jeg har øjne i hovedet, og jeg kan se, at han er grotesk ringe, og det kan heller ikke tilskrives manglende selvtillid eller dårlig form. Det ser simpelthen totalt mærkeligt ud, det han foretager sig på banen. Altså, det ser ud som om han har taktisk forståelse som Marcus Tracy eller Bassogog, har nul overblik, og vælter ved den mindste fysisk kontakt. Han ligner ganske enkelt ikke en fodboldspiller.Julgranen skrev: ↑12. dec 2020, 18:07Lidt tynd konklusion. Manden er hentet på en billig lejeaftale. Flere Ligue 1 og 2-klubber var interesseret, ligeså Southampton, inden han tog til Reims.Buzz Killington skrev: ↑12. dec 2020, 17:25Han sagde i hvert fald at han var blevet scouted. Noget med at hvis han kunne lave ligeså mange sprints i superligaen, så ville han blive en kæmpe gevinst. Så det er i hvert fald et slag imod visionen om et salgbart scouting system på samme måde som Ferreira trækker den anden vej.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Det er vel en subjektiv vurdering - jeg synes ikke han er elendig. Hvad man kan konstatere er, at han har spillet lidt kampe for U19 og U20 landshold, lavet en række mål for Rennes B-hold, og så er blevet købt på lang kontrakt til Reims. Så et eller andet kan han - og vi har ikke rigtig fået set det i AaB.Gnu skrev: ↑12. dec 2020, 20:25Uanset om Nkada er scoutet, hentet på anbefaling, via data eller whatever, så taler det ikke til Inges fordel at hente så dårlig en spiller. Om Southampton har været interesseret er sådan set også ligegyldigt, for jeg har øjne i hovedet, og jeg kan se, at han er grotesk ringe, og det kan heller ikke tilskrives manglende selvtillid eller dårlig form. Det ser simpelthen totalt mærkeligt ud, det han foretager sig på banen. Altså, det ser ud som om han har taktisk forståelse som Marcus Tracy eller Bassogog, har nul overblik, og vælter ved den mindste fysisk kontakt. Han ligner ganske enkelt ikke en fodboldspiller.
Han har noget fart og nogle gode detaljer, men hans tidlige udmelding i oktober ifht. at være skuffet over udbyttet her siger måske noget om, at han heller ikke helt har været tilfreds med sin egen præstation.
Det var et billigt vildskud, og sådan nogle vil vi ramme i ny og næ. Så længe vi ikke rammer dem når det gælder spillere der er udset til at spille en nøglerolle på holdet á la Ferreira, så er det fint.
Hellere det end at vi ender med at lave store million-handler pga. en eller anden inkompetent agent, bare fordi vores egen sportschef ikke selv kan løfte opgaven. Det kostede os umanerligt dyrt.
Vi må videre, og Inge har en opgave foran sig med at få løst angriber-situationen og få en afklaring på Van Weerts situation.