Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Fromthecradle
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.

Indlæg af Fromthecradle » 21. mar 2021, 00:20

Lyfe skrev:
21. mar 2021, 00:03
Fromthecradle skrev:
20. mar 2021, 22:08
Forza skrev:
20. mar 2021, 21:41
FlæskeFrank skrev:
20. mar 2021, 20:36
Man kunne også udtage hele klubben inklusiv kantinedamen, så vil hele klubben være skarpe og forstå alvoren.

Det giver jo ingen mening at udtage en bruttotrup, hvis ingen sorteres fra. Men lad os bare gøre det fremadrettet, det skærper jo spillerne!
Måske giver det ikke noget, men det gør da intet negativt? Jeg forstår slet ikke hvad det er du er så forarget over.
Det negative skulle vel være ift dem der ved, de alligevel bliver siet fra. Er det god mandskabsbehandling? Jeg er i tvivl, og kan ikke lige se hvad Cifuentes forsøger at opnå. Måske en eller anden form for fællesskabsfølelse?
Du får det til at lyde negativt med en form for fællesskabsfølelse.. Er ikke blindt forelsket i Marti men må tilså jeg sq godt kan li at han har udtaget hele truppen for netop at skabe et fællesskab blandt hele truppen. De næste 10 kampe kommer til at definere om han netop kan skabe et omklædningsrum der vil gå igennem ild og vand eller om det er flokser.
Det var nu ikke ment negativt. Jeg er blot i tvivl om det er det, der er årsagen til udtagelse af hele truppen. Og om det i givet fald virker ift dem der ved at de alligevel ender på tribunen. Men hvis det virker, så fint med mig.
You pay for this?

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 21. mar 2021, 06:26

NORDJYSKEs Forventede AaB-opstilling mod OB

(4-2-3-1): Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Mathias Ross, Rasmus Thelander, Jakob Ahlmann - Malthe Højholt, Pedro Ferreira - Kasper Kusk, Iver Fossum, Martin Samuelsen - Tom van Weert

AaB har udtaget alle spillere, selvom Lucas Andersen, Vladimir Prijovic og Rufo ikke har trænet med i den seneste tid.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 21. mar 2021, 06:52

Vent lige..

Det er kontroversielt, at alle er udtaget? 😂

Alle er da udtaget, da alle skal stå sammen om jagten på top 6 i sidste kamp. Fedt træk fra Marti. Uanset om du er ude eller inde, så er du en del af teamet.

Som pædagog varmer det mit hjerte, at der tænkes fællesskab, samarbejde og sammenhold.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 21. mar 2021, 07:04

Dennis Nielsen skrev:
21. mar 2021, 06:52
Vent lige..

Alle er da udtaget, da alle skal stå sammen om jagten på top 6 i sidste kamp. Fedt træk fra Marti. Uanset om du er ude eller inde, så er du en del af teamet.

Som pædagog varmer det mit hjerte, at der tænkes fællesskab, samarbejde og sammenhold.
Præcis. Og dem der ikke skal spille er nok klar over det.

Hvis man finder et problem i det, så er man for farvet af sin egen agenda.

Bliver en spændende kamp! Hvis nordjyskes opstilling holder så er jeg egentligt godt tilfreds - dog med undtagelse af Tom Van Weert. Jeg havde hellere set Prica inde.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 21. mar 2021, 07:21

Spanky skrev:
21. mar 2021, 06:26

(4-2-3-1): Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Mathias Ross, Rasmus Thelander, Jakob Ahlmann - Malthe Højholt, Pedro Ferreira - Kasper Kusk, Iver Fossum, Martin Samuelsen - Tom van Weert

AaB har udtaget alle spillere, selvom Lucas Andersen, Vladimir Prijovic og Rufo ikke har trænet med i den seneste tid.
Godt at se Ross er foran Granli. Helt enig. Havde dog gerne set Prica fremfor van Wert selvom sidstnævnte fik hul på bylden sidste weekend.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 21. mar 2021, 07:36

Jeg har bange anelser før dagens kamp.

Sidst vi mødte OB var en ganske forfærdelig kamp, hvor vi ikke havde noget modtræk til deres lange bolde mod Okosun, jeg gætter på Hemmingsen går efter samme kampbillede idag.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 21. mar 2021, 08:12

troelsh skrev:
21. mar 2021, 07:36
Jeg har bange anelser før dagens kamp.

Sidst vi mødte OB var en ganske forfærdelig kamp, hvor vi ikke havde noget modtræk til deres lange bolde mod Okosun, jeg gætter på Hemmingsen går efter samme kampbillede idag.
Jeg synes, der er en væsentlig forskel: træneren.
Hvis man kan tale om en kamp der blev smidt, så var det OB-kampen. Feher rodede rundt taktisk for 3. kamp i træk, og spillerne lignede ikke nogen der spillede for ham.

Indstilling og fight generelt har der ikke været noget at udsætte på under Cifuentes. Vi går mere til makronerne.

Den “simple” modgift til lange bolde mod Okosun? Vind flest anden bolde, og giv dem ikke lov til etableret spil hvor de kan stå og serve den ind mod ham.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 21. mar 2021, 08:23

Super spændende kamp som jeg mere i tvivl om end man burde. Som der er skrevet 100 - vi har alt at spille og OB intet. Tvivlen......vi er AaB.
Men generelt en super fed runde - vinder vi er top 6 rimeligt tæt Max 7 point op til 4. pladsen og alle skal møde hinanden to gange. Mere spændende end normalt.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 21. mar 2021, 08:59

Er ret sikker på at vi vinder idag. 2-0, Tom og Samuelsen. :aabfan:

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 21. mar 2021, 09:01

Maglau skrev:
21. mar 2021, 08:23
Som der er skrevet 100 - vi har alt at spille og OB intet.
Hvis Lyngby vinder, så kan OB hurtigt blive endog meget pressede så selvfølgelig har de noget at spille for.

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 21. mar 2021, 09:15

Der er vel ingen der aner om vi stepper op og rundbarberer OB 3-0 eller vender tilbage til Horsens-niveauet. Aldrig har jeg været så meget i tvivl om hvad der kommer til at ske. Spændende om Kusk holder niveauet fra Vejle.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 21. mar 2021, 09:18

Forza skrev:
21. mar 2021, 07:04
Dennis Nielsen skrev:
Vent lige..

Bliver en spændende kamp! Hvis nordjyskes opstilling holder så er jeg egentligt godt tilfreds - dog med undtagelse af Tom Van Weert. Jeg havde hellere set Prica inde.
Selvfølgelig. Jeg kunne ikke forestille mig, at sådan et tiltag ikke er kommunikeret klart ud - altså rollefordeling. Startere, reserver og tribunen.

Deres niveau er ca det samme, men Tom er lidt mere rutineret. Derfor er det et forståeligt valg.

Spændende kamp i dag. Der er en god del på spil ift sportslig forståelse - vores rolle i ligaen.

Den mentale tilstand i truppen er koblet op på ovennævnte sportslig forståelse.

Også lige en smule fred og ro til den sportslige ledelse og deres arbejde.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 21. mar 2021, 09:40

Hvor får man bedste odds på en ob sejr? AaB taber altid kampe som Idag, så nu sikre jeg dem en sejr ved at spille på AaB taber. Tak mig senere

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 21. mar 2021, 09:54

Julgranen skrev:
20. mar 2021, 17:27
Funky skrev:
20. mar 2021, 17:25
Jeg mener da, det var hjemme mod SJ, at de fik et hovedstød på overliggeren, og kampen efter mod Vejle at deres russer-angriber i overtiden kørte en hånd i hovedet på Granli og slap igennem til en afslutning, som Rinne så snuppede.
Vejle header på overliggeren i overtiden, hvor du brokkede dig over MC. Ikke Sønderjyske.

Og ja, i samme kamp kom den med hånden i hovedet på Granli lige før slutfløjtet.
My bad så. Tak for opklaring.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 21. mar 2021, 09:57

Med AaB's budget så skal de i top-6 og det kommer de også, for idag bliver det en stensikker sejr over modløse OB.

Den kan simpelthen ikke fuckes op.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 21. mar 2021, 10:03

Spanky skrev:
21. mar 2021, 06:26

Det er vel så godt, som det kan være, når man ikke har Hiljemark klar til at starte inde. Godt at se Kusk i start-11. Egentlig også Tom, men det er også fordi, jeg synes, det er ærgerligt han åbenbart er på vej ud. Ferreira trænger til at levere en god kamp igen. Eller rettere, AaB trænger til, at Ferreira leverer en god kamp igen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 21. mar 2021, 10:21

Patmand skrev:
21. mar 2021, 09:57
Med AaB's budget så skal de i top-6 og det kommer de også, for idag bliver det en stensikker sejr over modløse OB.

Selvfølgelig kan den fuckes op....alle præmisser er til for lave en AaB classic.
Hvis ikke vi vinder i dag er det en total og gennemført fiasko. Vinder vi og alligevel ikke kommer i top 6 er det ærgerligt og fejlen skal findes i efteråret og så må vi videre.
Samme aggresivitet spm mod vej og Sdr jysk tak.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 21. mar 2021, 10:43

Maglau skrev:
21. mar 2021, 10:21
Patmand skrev:
21. mar 2021, 09:57

Selvfølgelig kan den fuckes op....alle præmisser er til for lave en AaB classic.
Hvis ikke vi vinder i dag er det en total og gennemført fiasko. Vinder vi og alligevel ikke kommer i top 6 er det ærgerligt og fejlen skal findes i efteråret og så må vi videre.
Samme aggresivitet spm mod vej og Sdr jysk tak.
Hvorfor har du ikke for længst valgt "ignorer bruger" ved Patmand?

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 21. mar 2021, 11:23

Det er ikke kampen i dag, der bliver definerende for år 2021 i AaB-regi.
Det er nok nærmere sommervinduet, der vil betyde massiv udskiftning og hvor vi gerne skal af med marginalspillerne, forlænge med Ahlmann og have tilknyttet flere nye spillere.

Dét vindue skal gerne munde ud i noget positivt.
Den her sæson har over en bred kam været noget makværk, foranlediget af Friis’ ærgerlige afsked, Fehers roderi, og så en ny træner.
Væsentlige skader til nøglespillere. Lucas’ mål og assists mangler vi jo i udpræget grad denne sæson.
Jeg var ikke udpræget fan af Friis, men jeg tror nu engang på at kontinuitet er vejen til gode resultater.

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 21. mar 2021, 11:27

Dennis Nielsen skrev:
21. mar 2021, 09:18
Forza skrev:
21. mar 2021, 07:04
Dennis Nielsen skrev:
Vent lige..

Selvfølgelig. Jeg kunne ikke forestille mig, at sådan et tiltag ikke er kommunikeret klart ud - altså rollefordeling. Startere, reserver og tribunen.

Deres niveau er ca det samme, men Tom er lidt mere rutineret. Derfor er det et forståeligt valg.

Spændende kamp i dag. Der er en god del på spil ift sportslig forståelse - vores rolle i ligaen.

Den mentale tilstand i truppen er koblet op på ovennævnte sportslig forståelse.

Også lige en smule fred og ro til den sportslige ledelse og deres arbejde.
OB uden Baskim Kadrii og Janus Drachmann. Men en offensiv med Sabbi, Mads Frøkjær, Okusun og Jebali skal nok skabe masser arbejde for vores forsvar.

Besvar