AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 13. maj 2021, 10:30

Julgranen skrev:
13. maj 2021, 00:13
Rams skrev:
12. maj 2021, 23:23
Vores gode ven Pavol Safranko rykker tilsyneladende til Premiership efter et udmærket ophold i rumænske Sepsi.

Det er så desværre den sydafrikanske version hos Sundowns, men spændende eventyr dog.
Og vi får 200.000 af de 700.000 euro i overgangssum grundet en videresalgsklausul. Positivt. Et lille plaster på såret, ifht. hvad der overordnet set var et meget dyrt bekendtskab for AaB.
Kan stadig forbløffes over den transfer og de penge vi gav.
En ting er, at han viste sig ikke at være god nok. Godt nok var der ikke noget der isoleret set tydede på han var det inden han kom, men ved aldrig som fan. Noget andet er, at han passede så eklatant dårligt til den spillestil man påstod at rekruttere til. Safranko er det tydeligste eksempel på at hele den retning Gaarde regimet gav udtryk fra var varm luft.
RAUS RAUS SSE!

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 13. maj 2021, 11:10

Det kan jo koges ned til, at man valgte at udlicitere dele af scoutingen som en del af aftalen med Wieghorst. Helt håbløst!

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 13. maj 2021, 11:50

Jakobsen skrev:
13. maj 2021, 10:30
Julgranen skrev:
Rams skrev:
Vores gode ven Pavol Safranko rykker tilsyneladende til Premiership efter et udmærket ophold i rumænske Sepsi.

Det er så desværre den sydafrikanske version hos Sundowns, men spændende eventyr dog.
Og vi får 200.000 af de 700.000 euro i overgangssum grundet en videresalgsklausul. Positivt. Et lille plaster på såret, ifht. hvad der overordnet set var et meget dyrt bekendtskab for AaB.
En ting er, at han viste sig ikke at være god nok. Godt nok var der ikke noget der isoleret set tydede på han var det inden han kom, men ved aldrig som fan. Noget andet er, at han passede så eklatant dårligt til den spillestil man påstod at rekruttere til. Safranko er det tydeligste eksempel på at hele den retning Gaarde regimet gav udtryk fra var varm luft.
Jeg tror faktisk han kunne have blivet en ok spiller, hvis AaB havde spillet en stil der mere passede den type angriber han var. Dermed ikke sagt prisen for ham var fair. Men det viser jo meget godt hvordan det sejede i AaB i den tid. Lige som Holgersen hvor Gaardes beskrivelse af ham som spiller, var noget helt andet end det vi fik.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 13. maj 2021, 12:24

gravballe skrev:
13. maj 2021, 11:50
Jakobsen skrev:
13. maj 2021, 10:30
Julgranen skrev:
Rams skrev:

Jeg tror faktisk han kunne have blivet en ok spiller, hvis AaB havde spillet en stil der mere passede den type angriber han var. Dermed ikke sagt prisen for ham var fair. Men det viser jo meget godt hvordan det sejede i AaB i den tid. Lige som Holgersen hvor Gaardes beskrivelse af ham som spiller, var noget helt andet end det vi fik.
Jeg er enig et stykke af vejen. Han ville helt klart falde mindre igennem i en anden spillestil end den AaB påstod de var bedst til at spille. Han kunne sikkert godt være tæt på fast mand i en bundklub.
RAUS RAUS SSE!

Silver77
2. div
2. div

Indlæg af Silver77 » 13. maj 2021, 19:47

Til dem der ikke ved det, så er Joakim mælhe, live på Twitch hvor ham gamer football manager

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 13. maj 2021, 20:33

Tidligere AaB spiller Thomas Thomasberg vandt årets pokalfinale som træner for rabders fc :aabfan: :aabfan: :aabfan:
AaB - the Nordic gateway to Europe

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 13. maj 2021, 22:03

Brent skrev:
13. maj 2021, 20:33
Tidligere AaB spiller Thomas Thomasberg vandt årets pokalfinale som træner for rabders fc :aabfan: :aabfan: :aabfan:
Tillykke til Danmarks mest sammenbidte træner. Lige pt. drager han nytte af den kontinuitet vi ikke har haft glæden af i AaB længe.

Ville dog ikke bytte for noget i verden - hvad skal vi med en træner der aldrig har udviklet nogen talenter? Han ville være et helt forkert match for AaB.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 13. maj 2021, 22:08

Silver77 skrev:
13. maj 2021, 19:47
Til dem der ikke ved det, så er Joakim mælhe, live på Twitch hvor ham gamer football manager
Uden at ane hvad twitch er, så lyder det der fjollet.

Ang Mæhle, så kan jeg se han spiller fast, som back i et 5-mands forsvar? Altså med stort mandat til at komme med frem, men han ikke scoret eller haft mange assist.
Er der nogen der ser kampene, som kan sige hvordan han gør det?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 13. maj 2021, 23:28

Sønderhof skrev:
13. maj 2021, 22:08
Silver77 skrev:

Ang Mæhle, så kan jeg se han spiller fast, som back i et 5-mands forsvar? Altså med stort mandat til at komme med frem, men han ikke scoret eller haft mange assist.
Ser ikke Serie A, da jeg ikke gider investere endnu en pakke. Til gengæld hører jeg Medianos Seria A magasin, hvor de er meget imponerede over Mæhle og hans debut. Selv den til tider noget knotne Carsten Krogh roser ham til skyerne.
RAUS RAUS SSE!

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 14. maj 2021, 09:02

Jakobsen skrev:
13. maj 2021, 23:28
Sønderhof skrev:
Silver77 skrev:

Ser ikke Serie A, da jeg ikke gider investere endnu en pakke. Til gengæld hører jeg Medianos Seria A magasin, hvor de er meget imponerede over Mæhle og hans debut. Selv den til tider noget knotne Carsten Krogh roser ham til skyerne.
jeg ser som mit navn måske antyder (og kærlighed til AC Milan) en hel del Serie A - og må bare sige at Mæhle gør det super godt. har set en del kampe og han får meget spilletid. Han er med i rigtigt meget, og han passer genialt til Atalantas spillestil.
De kører en aggresiv 3-4-2-1 hvor Mæhle ligger som højre wingback.
Syns det er lidt ala det AaB har gjort hvor kusk og lucas har været mere centreret med en angriber foran dem i boksen. Det er sådan Atalanta gør, og de er ret skarpe til det.

Silver77
2. div
2. div

Indlæg af Silver77 » 14. maj 2021, 13:47

Sønderhof skrev:
Silver77 skrev:

Twitch er en app hvor alle muliglige Gamers streamer fra, lidt ligesom at være live på youtube

Fastland
2. div
2. div
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Fastland » 17. maj 2021, 13:03

Sebastian Grønning har også gjort det godt for Viborg i denne sæson. Det bliver spændende at følge ham i Superligaen igen :)

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 17. maj 2021, 16:05

Abildgaard på årets hold i Rusland :aabfan:

Kan være Gaarde har fået lidt %'er med i handelen, selvom det næsten ville være for meget af det gode.

Gad vide om han kan snige sig med til EM, nu hvor der er 26-mands trupper. Det er vel umiddelbart Phillip Billing, Mathias Jensen, Jens Jønsson og Lasse Schöne han skal kæmpe med om den sidste plads.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

TK-allez
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af TK-allez » 17. maj 2021, 16:26

Jores Okores nye kinesiske hold - med ham som fast starter - har holdt buret rent i de sidste fire kampe. Okore-effekten.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 17. maj 2021, 16:30

TK-allez skrev:
17. maj 2021, 16:26
Jores Okores nye kinesiske hold - med ham som fast starter - har holdt buret rent i de sidste fire kampe. Okore-effekten.
Han er satme savnet.
Ædruelighedens stemme

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 17. maj 2021, 19:48

R Rosenberg skrev:
17. maj 2021, 16:30
TK-allez skrev:
Han er satme savnet.
Og langt mere end jeg forventede.

Jeg har hele tiden holdt fast i at jeg mente han var god, men at han ikke gjorde spillerne omkring sig bedre, hvilket var min forventning af ham som så stor en profil som han var. Må nok erkende at han er savnet på alle parametre, uagtet en hjerneblødning i ny og næ.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 17. maj 2021, 20:25

Frygah skrev:
17. maj 2021, 19:48
R Rosenberg skrev:
TK-allez skrev:
Han er satme savnet.

Jeg har hele tiden holdt fast i at jeg mente han var god, men at han ikke gjorde spillerne omkring sig bedre, hvilket var min forventning af ham som så stor en profil som han var. Må nok erkende at han er savnet på alle parametre, uagtet en hjerneblødning i ny og næ.
Men det gjorde han jo. Thelander var bedre med ham. Ross især var bedre med de to.
Og de hjerneblødninger har jeg aldrig set, så jeg forstår ikke, når folk taler om dem.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 17. maj 2021, 20:32

R Rosenberg skrev:
17. maj 2021, 20:25
Frygah skrev:
R Rosenberg skrev:
TK-allez skrev:
Han er satme savnet.

Men det gjorde han jo. Thelander var bedre med ham. Ross især var bedre med de to.
Og de hjerneblødninger har jeg aldrig set, så jeg forstår ikke, når folk taler om dem.
Enig, er altid forundret, når folk påstår, at Okore skulle stå for specielt mange hjerneblødninger.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 17. maj 2021, 20:52

R Rosenberg skrev:
Frygah skrev:
R Rosenberg skrev:
TK-allez skrev:
Han er satme savnet.

Ja, det er jo også det jeg skriver nu efterfølgende? Jeg erkender at jeg tog fejl... Jeg ved ikke rigtig hvad det er du er på krigsstien for?

Når jeg tænker hjerneblødninger, så tænker jeg eksempelvis den her: https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... n-lige-her

Eller da han spurgte dommeren om han var racist og fik 2 spilledages karantæne på det.

Eller her, da han får direkte rødt for at sparke Kliment efter han er blevet fældet (groft, skal det nævnes): https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... an-kliment

Man kan diskutere om 2 gule kort i første halvleg er hjerneblødning, men det er fandme dumt at score sig et gult kort for brok, for så derefter at nuppe et gult mere inden pausen: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -ikke-okay

Jeg synes ikke ovenstående er "normale" røde kort, som spillere naturligvis kan risikere at få når der spilles bold. Du er velkommen til at mene noget andet.

Derudover havde han nogle absurde raids fremad banen, hvor han forsøgte at drible et halvt hold, og præsterede så at smide bolden væk, hvorefter han luntede hjemad, hvilket også afstedkom kritik fra Friis - Det vil jeg også kalde en hjerneblødning, og Okore var da også enig i kritikken: https://sn.dk/Sport/Okore-om-Friis-paat ... kel/875339

Så er det virkelig så kontroversielt at skrive en hjerneblødning i ny og næ, fremfor dit "Og de hjerneblødninger har jeg aldrig set" statement? Eller mener du ovenstående er helt normalt for en Superligaspiller?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 17. maj 2021, 20:53

Brodernumsi skrev:
17. maj 2021, 20:32
R Rosenberg skrev:
Frygah skrev:
R Rosenberg skrev:
TK-allez skrev:
Han er satme savnet.

Enig, er altid forundret, når folk påstår, at Okore skulle stå for specielt mange hjerneblødninger.
Enig men mon ikke der tænkes på et par ukoncentreret straffespark og røde kort.
Men ja Okore var klasse og blandt de fem bedste på pladsen i superligaen. Nu har vi fået Granli :o
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar