Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Dejligt med debatside.dk tilbage!
Prip ligner en seriøs gevinst. Han har en dejlig direkte spillestil. Han bliver en stor profil for os.
Vi skal have hentet en angriber, der er god i boksen. De mange kvalitetsindlæg fra bl. a. Prip, skal udnyttes.
Prip ligner en seriøs gevinst. Han har en dejlig direkte spillestil. Han bliver en stor profil for os.
Vi skal have hentet en angriber, der er god i boksen. De mange kvalitetsindlæg fra bl. a. Prip, skal udnyttes.
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Kusk nåede kun 10 måneder under Wieghorst, men whatever rocks your boat :-)Julgranen skrev: ↑10. jul 2021, 11:35Startede inde i hele opstarten med Wieghorst, og missede kun ganske få kampe fra start i det 1,5 år Hesten var her.
Men whatever rocks your boat :-)
Magnus er der ingen fremtid i, og intet videresalgspotentiale. Spørgsmålet er om man også vil sende Højholt videre, eller udleje Jeppe Pedersen igen.
Børsting ser også færdig ud i AaB.
Vi må også bare erkende at niveauet på talenter de senere år har været for lavt.
Så det er godt at se at Inge går en anden vej og forsøger at rekruttere udenfor Vestdanmark.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Altså nu har du i årevis taget fejl i forhold til Magnus. Tror du ikke bare, du skulle kaste dine kræfter ind på noget, du har forstand på?Julgranen skrev: ↑10. jul 2021, 11:35Startede inde i hele opstarten med Wieghorst, og missede kun ganske få kampe fra start i det 1,5 år Hesten var her.
Men whatever rocks your boat :-)
Magnus er der ingen fremtid i, og intet videresalgspotentiale. Spørgsmålet er om man også vil sende Højholt videre, eller udleje Jeppe Pedersen igen.
Børsting ser også færdig ud i AaB.
Vi må også bare erkende at niveauet på talenter de senere år har været for lavt.
Så det er godt at se at Inge går en anden vej og forsøger at rekruttere udenfor Vestdanmark.
Kritikken af købet må i hvert fald forstumme. Han kan blive meget mere værd end han er købt for, og gør os markant farligere på dødbolde. Desuden har han kvaliteten til at dække 3-4 pladser.
Hvis Magnus ikke er færdig i AaB senest ved kontraktudløb om et år, så møder jeg op på dit kontor med en ramme bajere, Bo
P.S. God tone.
-
Debatjuntaen
- Administrator

Vi holder lige fokus på debatten og afholder os fra personangreb og andet personfnidder!
Prip ser rigtig spændende ud!!
Generelt har det set mere stabilt ud synes jeg.
Langt bedre opstart end sidst.
Vi mangler ANGRIBEREN og så kommer Prip og kusk til at lave MANGE assists tror jeg på.
Generelt har det set mere stabilt ud synes jeg.
Langt bedre opstart end sidst.
Vi mangler ANGRIBEREN og så kommer Prip og kusk til at lave MANGE assists tror jeg på.
Og en erstatning for Hiljemark, har Inge også nævnt.
Ville gerne ha haft noget til forsvaret også, men det kommer nok ikke.
Helt enig. Bliver vi ramt af lidt skader og/eller karantæner i forsvaret, så er vi udfordret. Og så er der kvaliteten, hvor en spiller som Granli stadig er for tæt på startopstillingen til min smag.
Der burde hentes en profil til hver kæde, men det kommer som du siger næppe til at ske... og så har jeg ikke engang nævnt højreback, hvor Pallesen kommer til at få endnu en sæson uden nævneværdig konkurrence.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Ja for MC har jo været en drønende succes eller hvad?
MC hører selvfølgelig ikke til på et tophold. Han spiller langsomt og aldrig fremad, han er langsom på de første meter og så går han altid og gemmer sig i kampene. MC er en habil Superliga-spiller og måske en OK reserve, men absolut ikke mere.
AaB skal have nogle helt andre dynamiske og aggressive spiltyper ind på den midtbane. Det bliver ren søvngængerbold med Højholt og MC
Noget jeg undrer mig over er at der år efter år tilsyneladende aldrig er nogen særlig interesse for Rinne. Det er simpelthen vildt at man ikke kan få ham solgt med de kvaliteter han indeholder.
Men omvendt endte Grytebust også med at gå på en fri transfer i OB. Det er vel lidt en lignende case.
Men omvendt endte Grytebust også med at gå på en fri transfer i OB. Det er vel lidt en lignende case.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Enig i analysen - men det er jo isoleret set positivt at man har to virkelig gode højrekanter. Jeg tror også sagtens de kan spille på samme tid.Hanga skrev: ↑10. jul 2021, 10:14Meget enig.
Det lader desværre til, at Prip er hentet for at afløse/konkurrere med Kusk. Jeg forstår ikke, at der ikke er plads til begge. Kusk har alle dage været kampafgørende, men præstationerne har været svingende. Jeg synes dog at den sidste sæson var hans klart bedste, siden han vendte hjem til AaB. Jeg synes virkelig ikke at han har spillet sig af, tværtimod. Er bange for at det stadig handler om løbepensum, som jeg synes vi ofrer for meget på bekostning af. Han er en af de få spillere vi har, der kan gøre en forskel offensivt.
Problemet er mere at man til 9'eren og venstrekanten kun har Prica, Rufo, Børsting og Hannesbo. Det er for tyndt og der skal fyldes op med én virkelig god spiller. Gerne en hurtig dybdeløber, som vi har skreget på de sidste 4-6 år.
Der skal i hvert fald noget kvalitet og stabilitet ind. MC er hverken en stjerne eller den ringeste i truppen. Han er middelmådig. Kakeeto, Højholt og Jeppe P er alle fyld uden den fornødende kvalitet. Vi skal rydde op.Yankee skrev: ↑10. jul 2021, 14:27Ja for MC har jo været en drønende succes eller hvad?
MC hører selvfølgelig ikke til på et tophold. Han spiller langsomt og aldrig fremad, han er langsom på de første meter og så går han altid og gemmer sig i kampene. MC er en habil Superliga-spiller og måske en OK reserve, men absolut ikke mere.
AaB skal have nogle helt andre dynamiske og aggressive spiltyper ind på den midtbane. Det bliver ren søvngængerbold med Højholt og MC
Ja det må også give lidt stof til eftertanke hos Rinne. Hvis en klub fra en større liga var på markedet efter ny førstemålmand, ville de fleste da nok kunne smide den 1 mio. euro, som Rinne vel koster på nuværende tidspunkt. Det kan være der kommer klubber på banen når han kan gå gratis, men er de tilstrækkeligt interesseret i ham, hvis ikke de vil betale nuværende transfer?Forza skrev: ↑10. jul 2021, 14:28Noget jeg undrer mig over er at der år efter år tilsyneladende aldrig er nogen særlig interesse for Rinne. Det er simpelthen vildt at man ikke kan få ham solgt med de kvaliteter han indeholder.
Det kunne snildt ende som med Grytebust, dvs. et skifte til større klub på samme liganiveau, evt. et skifte hjem til Sverige.
Det lyder desværre ikke til at en forlængelse kommer på tale. Jeg er stor fan af Rinne, synes han er en ret komplet keeper der for det meste har holdt et højt niveau. Ham kan vi fint tillade os at gøre til en af truppens mest velbetalte efter min mening. Men okay, vi har AH lurende i kulissen og måske også snart Theo.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Ikke et forsøg på et partsindlæg i den diskussion, men jeg er overrasket over hvor svært det har været at finde fornuftige alternative til den centrale midt, både i egne rækker og udefra når MC igen igen kæmper sig tilbage. Man plejer at sige at man kan fodre grissebasser med 8'ere i europæisk fodbold, men når jeg e.g. ser på superligaen, så er der godt nok meget leverpostej og utroligt få spidskompetencer på pladsen, som om 8'eren er blevet degradert til boldflytter. Og her syntes egentlig ikke MC skiller væsentligt ud.Yankee skrev: ↑10. jul 2021, 14:27Ja for MC har jo været en drønende succes eller hvad?
Det er egentlig ikke et forsvar af MC, men mere en iagtagelse om at det måske er blevet sværere at finde fornuftige spillere til pladsen der hæver sig over gennemsnittet.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Ronnie Schwartz var i Danmark forleden, for at ordne noget "personligt". Mon han er relevant? Jeg tror det ikke.
Mit indtryk er, at man i dansk fodbold har haft en grim vane med at rykke alle spillere med bare lidt fart på kanten eller i angrebet. Det er ligesom med forsvarsspillere der kan bare lidt med en fodbold og så rykkes op på midtbanen. Det er ikke såå underligt, at man ender med dårlige boldspillere i defensiven og ofte tunge spillere på den centrale midtbane. Det er heldigvis mit indtryk, at det er en udvikling der er ved at vende, og at vi over de næste par år nok vil se dygtigere boldspillende forsvarere og hurtigere spillere på den centrale midtbane.Buzz Killington skrev: ↑10. jul 2021, 14:45Ikke et forsøg på et partsindlæg i den diskussion, men jeg er overrasket over hvor svært det har været at finde fornuftige alternative til den centrale midt, både i egne rækker og udefra når MC igen igen kæmper sig tilbage. Man plejer at sige at man kan fodre grissebasser med 8'ere i europæisk fodbold, men når jeg e.g. ser på superligaen, så er der godt nok meget leverpostej og utroligt få spidskompetencer på pladsen, som om 8'eren er blevet degradert til boldflytter. Og her syntes egentlig ikke MC skiller væsentligt ud.Yankee skrev: ↑10. jul 2021, 14:27Ja for MC har jo været en drønende succes eller hvad?
Det er egentlig ikke et forsvar af MC, men mere en iagtagelse om at det måske er blevet sværere at finde fornuftige spillere til pladsen der hæver sig over gennemsnittet.
Sådan har det i øvrigt også været i det øvrige Europa, og jeg kan stadig huske da Christian Chivu kom frem i Ajax og blev fremhævet som en noget speciel spiller fordi han faktisk var ret god på bolden, men aldrig var blevet rykket op på den defensive midtbane som ellers havde været normen med lignende typer.
I dag vil man næppe have den diskussion overhovedet, og Mascheranos transformation fra central midtbane til midterforsvar er måske det endegyldige tidspunkt hvor den udvikling stoppede og faktisk endte med at blive vendt om.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Manglende spilletid, alderen og hans krav om løn + evt. transfer gør at jeg ikke tænker den er særlig sandsynlig.