R Rosenberg skrev: ↑25. jul 2021, 00:32
Legum Magister skrev: ↑24. jul 2021, 23:41
Efter at have overværet kampen mod FCM, har jeg svært ved at tro, at AaB blot skulle være en central/defensiv midtbanespiller fra, at kunne gøre sig gældende.
Midtbanen har behov for en styrmand a.s.a.p.; men forsvaret er godt nok også under al kritik.
En ting er at Ross - som nogle fortsat anser for et stort talent, der blot har behov for at fortsætte sin udvikling - spiller på et niveau, der er langt under, hvad man kan forvente af en superligaspiller, noget andet er, at Thelander gang på gang virker ude af position og uden overblik. Det er bekymrende, at han ikke har kunnet påtage sig lederrollen i forsvaret efter Okores afgang.
Efter en kamp som i dag, hvor hverken forsvar eller midtbane fungerer, er det ikke til at vurdere, hvorvidt den forreste kæde trænger til forstærkning, særligt da vi endnu har til gode for alvor at se, hvad Makaric kan levere. Kusk og Prip var helt væk, bl.a. fordi FCM uden problemer kunne koncentrere sig om dem, da de resterende midtbanespillere på intet tidspunkt gjorde anledning til at udgøre en trussel offensivt. Måske det ville have set anderledes ud, hvis en ny indpisker på midtbanen kunne tilføre noget flow og bl.a. frigøre Fossum for en del af de defensive pligter, så han kunne søge flere dybdeløb, det kunne måske have bragt FCM forsvaret lidt ud af position fra tid til anden. Under alle omstændigheder må dagens kamp være alamerende for IAO, der godt nok har et stort arbejde foran sig.
Jeg har siden salget af Okore råbt og skreget på en ny midterforsvarer.
Der er simpelthen ikke kvalitet nok overall.
Jeg ser gerne Ross spille der (hvis han da kan finde ud af at holde op med at fjumre og losse) sammen med Thelander OG en ny, stærk, pasningssikker LEDERskikkelse. Thelander og Okore var gode sammen, og Ross havde det godt, flankeret af de to kødædere. Ham lederen har vi ikke haft siden KEP, og det har været en af grundene til, at det så ofte sejler i det forsvar.
Midtbanen skriger på kvalitet OG ledelse. Og har skreget siden Würtz og Risgård styrede det med hård hånd. Vi fik det endelig med Hiljemark, men det viste sig jo desværre at være et fatamorgana.
MC og Fossum er de mest røvsyge og ligegyldige alibispillere, der intet skaber og på ingen måde er ledere. Bob er i samme kategori. Det bliver ikke mere gabende forudsigeligt og ufarligt. Højholt er ikke færdigbagt, og Ferreira holdt af uransagelige årsager pludselig op med at kunne spille fodbold fra den ene dag til den anden.
Offensiven mangler noget kvalitet i venstre side. Men ellers vil jeg gerne vente med at håbe på mere der. Kusk KAN spille bold, Prip viser også evner, Prica har jeg stor tiltro til på sigt, og nu står vi med en serbisk topscorer. Det burde være rigeligt.
Men er det vi ser nu ikke bare AaB, som AaB har været de sidste 7 år?
En spillertrup med alt for meget leverpostej og for lidt kvalitet?
Jeg får knopper, hver gang jeg på de sociale medier ser folk skrive: Fyr Søndergaard. Fyr Wieghorst. Fyr Friis. Fyr Feher. Fyr Marti osv osv.
Det er for pokker ikke træneren, som kan gøre for at truppen ikke har været bedre gennem de sidste mange år!
Det er ledelsen, Direktøren og Sportsdirektøren, som sørger for vores træner får et materiale at arbejde med og skabe resultater ud fra.
Den selvsamme ledelse sidder så i baggrunden og råber os op til noget vi SLET IKKE er! Nemlig tophold. Og når det så går galt år efter år. Så er det træneren, som ikke er god nok?!?!
Som jeg har skrevet et utal af gange. Hvis du har en trup, hvor du for det første ikke har et forsvar, som er stærkt nok. Eller bredt nok til i det mindste at kunne skifte ud. Så bliver man IKKE et tophold!
Hvis du har en midtbane, hvor du kan vælge mellem: MC, Kakeeto, Fossum, Højholt og Pedro. Så kan du ikke stå i mod ret mange hold i superligaen og du vil 1) Blive overspillet gang på gang. 2) miste bolden, når modstanderne presser og 3) Få virkelig svært ved at skabe chancer fremad.
Vi har en midtbane helt uden fart, fysik eller offensiv mindset.
Og hvis du har en trup, hvor du ikke kan skifte en mand ud, uden du bliver svækket. Så er truppen hverken stærk nok eller bred nok til at blive tophold!
Og sådan har det været år efter år og under et utal af trænere!
Vi har et hold, hvor resultaterne viser at vi ikke er bedre end en lav midterklub. Hvor spillermaterialet viser at vi ikke er bedre end en lav midterklub OG så en ledelse, som fortæller at vi er gode nok til top 6!?! Det hænger jo SLET IKKE sammen!
Det kan jo ikke være tilfældigt at de sidste mange år er blevet til en 5 plads som det bedste?
HVIS vi vil noget som helst. Så skal der meget mere kvalitet ind! Nogle ledere til holdet og det gælder i alle kæder. Hvis ikke der er råd til det. Så skal man holde sin kæft om at vi er gode nok til top 6. For det viser 7 års resultater, med 5 trænere ved roret at vi IKKE er!
Da jeg skrev til Bælum om målsætningen virkelig er top 4 og han svarer: At de vil gerne overpræstere og komme i top 4. Så viser det mig at man slet ikke er i sync med den spillertrup, som render på Hornevej!