Lars Friis
Re: Lars Friis
Der kan med rette stilles store spørgsmåltegn ved om Midtjylland-assissten evener at bygge et hold fra bunden. Jeg vil gerne have noget ro og noget kontinuitet i den her klub snart, men jeg synes godt nok at han får væsneligt mindre ud af det end forgængerne.
Cifuentes fik en del hug, men egentlig fik han jo også stabliseret holdet og bygget en solid base, hvor man nok kunne have bygget noget fra og under Jacob Friis var der da en offensiv dimension omend den var alt alt for ensidig. Dengang tænkte man da altid på dagen, at holdet kunne shine. Nu er man i tvivl om, hvorvidt vi kan komme til en afslutning ved en tilfældighed.
Under Midtjylland assistensen synes jeg, at alting er gået den gale vej. Den spillemæssige udvikling er ikke til at se for tilbagegang og ingen af vores spillere er aktuelt den bedste udgave af dem selv og spillerne virker rådvilde alt imens vi har en træner, som er bedst til at snakke om heart, passion og at turde at være derude. Jeg har meget svært ved at se, hvor pokker det er vi skulle være på vej hen udover en deprimerende tid i nedrykningsspillet.
Jeg sagde det da han kom og jeg er ikke bleg for at gentage det. Lars Friis har aldrig nogensinde bevist, at han evner at bygge et hold. I Viborg overtog han et velfungerende hold, hvor klubben ejede konceptet og han "bare" skulle eksekvere på det hele truppen var castet efter. Alle hans øvrige job har været som assistent. Jeg ville anyday hellere have smidt lidt ekstra penge for Thomasberg end Lars Friis.
Cifuentes fik en del hug, men egentlig fik han jo også stabliseret holdet og bygget en solid base, hvor man nok kunne have bygget noget fra og under Jacob Friis var der da en offensiv dimension omend den var alt alt for ensidig. Dengang tænkte man da altid på dagen, at holdet kunne shine. Nu er man i tvivl om, hvorvidt vi kan komme til en afslutning ved en tilfældighed.
Under Midtjylland assistensen synes jeg, at alting er gået den gale vej. Den spillemæssige udvikling er ikke til at se for tilbagegang og ingen af vores spillere er aktuelt den bedste udgave af dem selv og spillerne virker rådvilde alt imens vi har en træner, som er bedst til at snakke om heart, passion og at turde at være derude. Jeg har meget svært ved at se, hvor pokker det er vi skulle være på vej hen udover en deprimerende tid i nedrykningsspillet.
Jeg sagde det da han kom og jeg er ikke bleg for at gentage det. Lars Friis har aldrig nogensinde bevist, at han evner at bygge et hold. I Viborg overtog han et velfungerende hold, hvor klubben ejede konceptet og han "bare" skulle eksekvere på det hele truppen var castet efter. Alle hans øvrige job har været som assistent. Jeg ville anyday hellere have smidt lidt ekstra penge for Thomasberg end Lars Friis.
RAUS RAUS SSE!
Jacob Friis og Martí ønskede begge at spille offensiv fodbold i en 4-3-3, men måtte begge sande vi ikke havde truppen til det, derfor gik de begge over til betonforsvaret med 3 centrale forsvarsspillere.Jakobsen skrev: ↑17. jul 2022, 19:11Der kan med rette stilles store spørgsmåltegn ved om Midtjylland-assissten evener at bygge et hold fra bunden. Jeg vil gerne have noget ro og noget kontinuitet i den her klub snart, men jeg synes godt nok at han får væsneligt mindre ud af det end forgængerne.
Martí fik en ekstra dimension til vores spil, da vi blev effektive på standard situationer, men det blev jo aldrig god offensiv bold under Martí.
Nu er Lars Friis så den tredje i rækken der forsøger sig med 4-3-3, og han var meget stålsat i optakten i dag, og sagde det er sådan vi spiller nu og det bliver ikke ændret.
På den ene side er det meget fedt med en kompromisløs træner, på den anden side kan man frygte hvordan truppen reagerer hvis vi nu ikke har vundet efter de fem første kampe?
Et godt eksempel på en spiller der fungerer langt bedre i 3 backkæden er Mathias Ross, hvor han kan gå frem og tage dueller, hvorimod der bliver stillet krav til hans pasningsevner i en 4-3-3, det evner han ikke og derfor kom Hagelskjær ind i dag.
Det samme kan siges om Pallesen, der i mindre grad får udstillet sine defensive mangler når der er tre centrale forsvarsspillere.
Uanset hvordan man vender og drejer den, begynder pilen i højere og højere grad at pege på Inge, han har endnu ikke formået at skabe en trup der er gode nok og/eller passer til trænernes ambitioner.
Jeg er sådan set helt enig i det hele. Der er stadig nogel designfejl i truppen, som i virkeligheden går helt tilbage til rekonstruktionen af holdet i 2016. På trods af de designfejl syne jeg dog, at Friis får meget meget lidt ud af det og også mindre end de to forgængere. Derfor bør han være til overvejelse. Dog helt enig i, at der skal investeres i et par centrale midtbanespillere der kan spille frem og agere hurtigt samt nok også en ekstra stopper. Granli og Halgeskjær er ikke sagen og ih' hvor jeg håber Ross kan blive en stor spiller for os, men hvor er jeg godt nok også ved at miste tålmodigheden/troen på ham.troelsh skrev: ↑17. jul 2022, 20:28Jacob Friis og Martí ønskede begge at spille offensiv fodbold i en 4-3-3, men måtte begge sande vi ikke havde truppen til det, derfor gik de begge over til betonforsvaret med 3 centrale forsvarsspillere.Jakobsen skrev: ↑17. jul 2022, 19:11Der kan med rette stilles store spørgsmåltegn ved om Midtjylland-assissten evener at bygge et hold fra bunden. Jeg vil gerne have noget ro og noget kontinuitet i den her klub snart, men jeg synes godt nok at han får væsneligt mindre ud af det end forgængerne.
Martí fik en ekstra dimension til vores spil, da vi blev effektive på standard situationer, men det blev jo aldrig god offensiv bold under Martí.
Nu er Lars Friis så den tredje i rækken der forsøger sig med 4-3-3, og han var meget stålsat i optakten i dag, og sagde det er sådan vi spiller nu og det bliver ikke ændret.
På den ene side er det meget fedt med en kompromisløs træner, på den anden side kan man frygte hvordan truppen reagerer hvis vi nu ikke har vundet efter de fem første kampe?
Et godt eksempel på en spiller der fungerer langt bedre i 3 backkæden er Mathias Ross, hvor han kan gå frem og tage dueller, hvorimod der bliver stillet krav til hans pasningsevner i en 4-3-3, det evner han ikke og derfor kom Hagelskjær ind i dag.
Det samme kan siges om Pallesen, der i mindre grad får udstillet sine defensive mangler når der er tre centrale forsvarsspillere.
Uanset hvordan man vender og drejer den, begynder pilen i højere og højere grad at pege på Inge, han har endnu ikke formået at skabe en trup der er gode nok og/eller passer til trænernes ambitioner.
RAUS RAUS SSE!
Vi har brug for lønkronerne fra fx Lucas og Kusk. Det er alt for mange penge for os at have på tribunen.
Lucas er det vel reelt slut med. Og Kusk er alle trænerne utilfredse med.
Ud med dem - og ind med noget centralt midt.
Lucas er det vel reelt slut med. Og Kusk er alle trænerne utilfredse med.
Ud med dem - og ind med noget centralt midt.
Vi bliver altså nødt til at se på, hvad der er galt.
En sejr i 10 kampe, eller hvor meget det nu er efterhånden.
Det kan jo ikke blive ved……
En sejr i 10 kampe, eller hvor meget det nu er efterhånden.
Det kan jo ikke blive ved……
Nej, det har været tydeligt i lang tid. Han har snart et pointsnit under Rioch, som var en joke.
Det, der slår mig mest med skiftet til Friis, hvor en træls taber-mentalitet er flyttet ind på holdet, er to ting:
For der første: Siden han er kommet til, har de defensive fejl stået i kø. Jeg kan nærmest ikke huske en kamp under ham, hvor der ikke har været graverende fejl i defensiven. Og når det sker så systematisk, peger pilen på træneren.
Det andet er, at AaB helt er holdt op med at “sætte” spillet offensivt. Det er som om, at man hele tiden (og i langsomt tempo) flytter bolden rundt om modstanderens 11 mand, uden at spille bolden frem og bryde kæderne - fx komme bag om forsvaret og slå et kvalitetsindlæg eller spille én af vores mange kreative kræfter i mellemrummene, hvor de kan blive retvendt i nærheden af feltet. Mange sætter næsten aldrig bolden på spil. Løbene kommer ikke, og den indbyrdes spilforståelse er der ikke. Vi skaber stort set kun chancer på dødbolde, hvor kvaliteten også har været dalende.
Og så kan jeg i øvrigt ikke huske en kamp, hvor vi fra bænken har formået at ændre kampbilledet fra bænken under en kamp.
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Han prøver at gå over til en 4 back kæde, det kræver nok lidt tid. Plus han har et forkert sammensat hold med samme typer og en akse op i banen som slet ikke er blevet adresseret efter Rinne, Thelander og Hiljemark er væk. Jeg ville slet ikke give ham skylden endnu. Jeg synes det ser fornuftigt ud og JEG kan lig hans tilgang. Tror det kommer når truppen forhåbentlig kommer på plads om et par uger.Proppen skrev: ↑24. jul 2022, 20:48Nej, det har været tydeligt i lang tid. Han har snart et pointsnit under Rioch, som var en joke.
Det, der slår mig mest med skiftet til Friis, hvor en træls taber-mentalitet er flyttet ind på holdet, er to ting:
For der første: Siden han er kommet til, har de defensive fejl stået i kø. Jeg kan nærmest ikke huske en kamp under ham, hvor der ikke har været graverende fejl i defensiven. Og når det sker så systematisk, peger pilen på træneren.
Det andet er, at AaB helt er holdt op med at “sætte” spillet offensivt. Det er som om, at man hele tiden (og i langsomt tempo) flytter bolden rundt om modstanderens 11 mand, uden at spille bolden frem og bryde kæderne - fx komme bag om forsvaret og slå et kvalitetsindlæg eller spille én af vores mange kreative kræfter i mellemrummene, hvor de kan blive retvendt i nærheden af feltet. Mange sætter næsten aldrig bolden på spil. Løbene kommer ikke, og den indbyrdes spilforståelse er der ikke. Vi skaber stort set kun chancer på dødbolde, hvor kvaliteten også har været dalende.
Og så kan jeg i øvrigt ikke huske en kamp, hvor vi fra bænken har formået at ændre kampbilledet fra bænken under en kamp.
Jamen, hvis vi skal følge den logik, så er det jo allerede nu farvel til denne sæson - og altså endnu en fiasko under Inge. For inden vi får set os om, er en tredjedel af grundspillet overstået, og så hænger vi i dyndet. Hvis AaB har hentet deres “førsteprioritet” som træner for mange måneder siden, og vi så ikke stiller krav om resultater fra sæsonstart, så er det da dybt godnat. Og det kommer så i tillæg til de kæmpe mangler i både det offensive og defensive spil, som jeg nævner.raekkeettre skrev: ↑24. jul 2022, 22:17Han prøver at gå over til en 4 back kæde, det kræver nok lidt tid. Plus han har et forkert sammensat hold med samme typer og en akse op i banen som slet ikke er blevet adresseret efter Rinne, Thelander og Hiljemark er væk. Jeg ville slet ikke give ham skylden endnu. Jeg synes det ser fornuftigt ud og JEG kan lig hans tilgang. Tror det kommer når truppen forhåbentlig kommer på plads om et par uger.Proppen skrev: ↑24. jul 2022, 20:48Nej, det har været tydeligt i lang tid. Han har snart et pointsnit under Rioch, som var en joke.
Igen: Manden har nu et pointsnit på 0,9. Nul komma ni!!! Det er altså ikke AaB værdigt.
Jeg er ved gud heller imponeret over Friis, men han skal have sæsonen ud. Eneste undtagelse er hvis nedrykning bliver en reelt ting.
Hvis man giver AaB fiktive 1 point i Europa-playoff-kampen mod Viborg, som vi tabte på straffespark, har vi samlet 14 point i Friis’ 17 kampe. Det giver et snit på 0,82 point. Det er altså helt vildt.Proppen skrev: ↑24. jul 2022, 22:42Jamen, hvis vi skal følge den logik, så er det jo allerede nu farvel til denne sæson - og altså endnu en fiasko under Inge. For inden vi får set os om, er en tredjedel af grundspillet overstået, og så hænger vi i dyndet. Hvis AaB har hentet deres “førsteprioritet” som træner for mange måneder siden, og vi så ikke stiller krav om resultater fra sæsonstart, så er det da dybt godnat. Og det kommer så i tillæg til de kæmpe mangler i både det offensive og defensive spil, som jeg nævner.raekkeettre skrev: ↑24. jul 2022, 22:17Han prøver at gå over til en 4 back kæde, det kræver nok lidt tid. Plus han har et forkert sammensat hold med samme typer og en akse op i banen som slet ikke er blevet adresseret efter Rinne, Thelander og Hiljemark er væk. Jeg ville slet ikke give ham skylden endnu. Jeg synes det ser fornuftigt ud og JEG kan lig hans tilgang. Tror det kommer når truppen forhåbentlig kommer på plads om et par uger.Proppen skrev: ↑24. jul 2022, 20:48Nej, det har været tydeligt i lang tid. Han har snart et pointsnit under Rioch, som var en joke.
Igen: Manden har nu et pointsnit på 0,9. Nul komma ni!!! Det er altså ikke AaB værdigt.
-
R Rosenberg
- Allstar

Du gad jo ikke svare andetsteds.
Tror du, at Horsens og Farum bliver 1 og 2 eller omvendt?
Ædruelighedens stemme
Skylder vist ikke dig svar nogensteder. Men nej, det gør jeg ikke.R Rosenberg skrev: ↑1. aug 2022, 00:46Du gad jo ikke svare andetsteds.
-
R Rosenberg
- Allstar

Næ, du svarede bare ikke.Proppen skrev: ↑1. aug 2022, 06:46Skylder vist ikke dig svar nogensteder. Men nej, det gør jeg ikke.R Rosenberg skrev: ↑1. aug 2022, 00:46Du gad jo ikke svare andetsteds.
Ok, men dem der ligger øverst, mener du ikke vinder på baggrund af tre kampe, mens dem, der ligger i bunden er dømt til nedrykning efter selvsamme tre kampe? Eller to var det egentlig, da du larmede om det sidste søndag også.
Spøjs logik.
Ædruelighedens stemme
Når man er i nedrykningsspillet i foråret og man ligger under eller tæt på stregen.
AaB har jo været en del i det spil, men aldrig med fare for noget som helst. Er det med fare for klubben, så må han ud, ellers fortjener alle trænere mest muligt sammenhængende tid og mindst en sæson.
Det er jo et mysterie som det mål var forhekset igår.Eksil skrev: ↑1. aug 2022, 08:46Når man er i nedrykningsspillet i foråret og man ligger under eller tæt på stregen.
AaB har jo været en del i det spil, men aldrig med fare for noget som helst. Er det med fare for klubben, så må han ud, ellers fortjener alle trænere mest muligt sammenhængende tid og mindst en sæson.
Vandvittigt vi ik vinder den kamp!!
Synes absolut der er fremskridt.
Der er virkelig mange underlige resultater her i starten må man vist sige.
Gi dem tid, der skal jo ik meget til før tabellen er vendt på hovedet. De skal nok ramme en stime.
Der er en del faktorer endnu med transfers osv hvad der kommer til at ske. Det skal nok blive godt
Nej, det gør jeg ikke. Slet ikke endda. Jeg forholder mig til den samlede situation i AaB, truppens udviklingen under Inge, spillets udvikling under Friis og måler det op imod 8 års dødvande. Og så sidder jeg altså ikke med klappepølser og synes, at alt er fantastik. Hvis det er sit synspunkt, så er det jo fint, og så kan vi (forhåbentligt) have en god debat ud fra det.R Rosenberg skrev: ↑1. aug 2022, 08:00Næ, du svarede bare ikke.Proppen skrev: ↑1. aug 2022, 06:46Skylder vist ikke dig svar nogensteder. Men nej, det gør jeg ikke.R Rosenberg skrev: ↑1. aug 2022, 00:46Du gad jo ikke svare andetsteds.
Ok, men dem der ligger øverst, mener du ikke vinder på baggrund af tre kampe, mens dem, der ligger i bunden er dømt til nedrykning efter selvsamme tre kampe? Eller to var det egentlig, da du larmede om det sidste søndag også.
Spøjs logik.
12 kampe uden sejr. Hvornår er nok, nok for jer andre????