Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 14.08.2022

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Nordsjælland, 14.08.2022

Indlæg af NIN » 11. aug 2022, 15:07

bedstefar skrev:
11. aug 2022, 13:30
Hanga skrev:
11. aug 2022, 13:20
Posavec
Palle - Granli - Kramer - Ahlmann
Fossum, Pedro, Højholt
Sousa, Makaric, Kusk

På tide at Lucas og Prip bliver sendt på bænken, de er miles off hvor de skal være. Fossum fortjener bestemt også en tur på bænken men jeg kan ikke se at vi har en der kan gå ind og udfylde rollen, pånær måske Oliver Ross. Ellers skal vi prøve at sætte Lucas derned, jeg synes bare ikke det plejer at gå specielt godt. At Kusk skal ind er en no brainer, for alle undtagen folkene i AaB åbenbart.

Mange er glade for Ementa, og mens han bestemt også var god mod FCK og nogenlunde mod Horsens, så har vi på intet tidspunkt spillet ham farlig. Han er fundet 0 gange i feltet eller til afslutning. Han er fin at kunne spille lange bolde op på, men jeg håber ikke det bliver nødvendigt. Hvis vi skal have et mål fra vores angribere, så tror jeg mest på at det kommer fra Makaric. Og med Kusk på venstrekanten plejer vi at have gode chancer for at finde ham i feltet, hvor han er klart bedst.
Rent utur Ementa han ikke scorer mod Horsens og havde Sousa nu bare spillet den på tværs mod Silkeborg, så havde han haft to mål + i forvejen fremragende spil. Meeeen ligesom vores sæson indtil videre er alt gået imod os desværre.
Når uheldskortet trækkes omkring manglende scoringer, så glemmes der ofte i det regnskab, de gange bolden går i mål og det er rent held det ender i en scoring.

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 12. aug 2022, 12:07

troelsh skrev:
11. aug 2022, 07:45
Posen skal rystes efter fadæsen i Silkeborg.

Hvis Friis insisterer på at spille 4-3-3, skal Ross ikke spille i det centrale forsvar, han er en fin duelspiller, men han kan ikke slå en aflevering over to meter.
Fossum har nu været fuldstændig anonym fire kampe i træk, og Prip, ja det siger sig selv.
Vi skal bruge fart oppe foran, derfor Kusk.

Posavec

Højholt - Pedro - O.Ross

Sousa - Ementa - Kusk
Du plæderer for fart i front, men har Ementa med. Umiddelbart vil jeg mene, at han er den mest langsomme offensivspiller, vi overhovedet har??? Er det ikke også en kende overdrevet at tage Kusk med ud fra "fart-devisen"? Jo, han fortjener det bestemt, men hurtighed slår mig ikke, som en af hans spidskompetencer.
Derudover mener jeg ikke, at der på en tremandsmidtbane er plads til både Pedro og Højholt. Der kommer simpelthen for lidt fra dem frem i banen.

I øvrigt enig hvad angår Fossum og Prip.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 12. aug 2022, 12:42

Mogens skrev:
12. aug 2022, 12:07
troelsh skrev:
11. aug 2022, 07:45
Posen skal rystes efter fadæsen i Silkeborg.

Hvis Friis insisterer på at spille 4-3-3, skal Ross ikke spille i det centrale forsvar, han er en fin duelspiller, men han kan ikke slå en aflevering over to meter.
Fossum har nu været fuldstændig anonym fire kampe i træk, og Prip, ja det siger sig selv.
Vi skal bruge fart oppe foran, derfor Kusk.

Posavec

Højholt - Pedro - O.Ross

Sousa - Ementa - Kusk
Du plæderer for fart i front, men har Ementa med. Umiddelbart vil jeg mene, at han er den mest langsomme offensivspiller, vi overhovedet har??? Er det ikke også en kende overdrevet at tage Kusk med ud fra "fart-devisen"? Jo, han fortjener det bestemt, men hurtighed slår mig ikke, som en af hans spidskompetencer.
Derudover mener jeg ikke, at der på en tremandsmidtbane er plads til både Pedro og Højholt. Der kommer simpelthen for lidt fra dem frem i banen.

I øvrigt enig hvad angår Fossum og Prip.
Kusk har en ok fart, særligt MED bolden. Det samme med Sousa.

VestbyensStolthed
Junior
Junior
Favoritspiller: Cacá

Indlæg af VestbyensStolthed » 12. aug 2022, 15:04

Alexis skrev:
11. aug 2022, 12:41
Går da ud fra Friis har en lille smule taktisk forståelse og kigger på de seneste kamp. Vi spiller konsekvent 70 minutter uden at være i nærheden af at skabe en chance, og så skifter vi Makaric, Kusk og Ross ind, og så begynder spillet at flyde, vi skaber chancer og scorer mål. Hey lille ide her fra, måske man skulle prøve det fra start. Lucas, Ementa, Prip, Fossum skaber absolut intet. Det hele kommer fra sousa indtil de 3 andre kommer på banen.
Jeg synes godt nok du er hård ved Ementa når du siger han ikke skaber noget. Han er så dygtig til at tag bolden til sig og spille den videre med massere af kvalitet, der skaber optræk til chancer. Flere gange pr. kamp sender han vores kanter i en 1 mod 1 situation som kan blive farlig.

At der så er mange flere mål i Makarics støvler, det er vi helt enige i.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 12. aug 2022, 15:51

de 3 forreste:

jeg kunne godt tænke mig, at man smed Souza på toppen, for at få lidt hurtighed og aggressivitet derop.
Prip har ikke præsteret som 8´er og er heller ikke en 8´r, men smid ham på højrekanten - der hvor han blev topscorer sidste sæson.
Kusk ind på venstrekant, da han bare har en herlig boldomgang og sætter væsentlig mere tempo i spillet.

forsvaret:

Ahlmann
Ludewig/palle - vil nok prøve Ludewig qua lidt mere hurtighed
Kramer
Ross/granli - hælder mest til Granli qua boldomgang

Midtbanen:

denne del er det største puslespil, da vi simpelthen ikke har spillerne til en 6´er og to 8´ere. Derfor ville jeg vælge to 6´ere i Pedro og Højholt, også give Fossum den offensive midt - med mulighed for dybdeløb.

Umiddelbart til dette læne sig mere opad de enkelte spilleres evner og formentlig også den stil, som vi ønsker at spille.

Kempes
1. div
1. div

Indlæg af Kempes » 12. aug 2022, 20:18

Hvis Milans interesse i Ross Jr. er reel, tænker jeg at han starter inde på søndag.

Inge vil jo nok gerne sælge, så han vil nok - i en "venskabelig" samtale med Friis, fortælle at det ret vigtigt for klubbens evne til at udbetale lønninger at man sælger spillere.

Ligesom Lynge i sin tid fortalte Hans Backe, at der ville komme repræsentanter fra Ajax for at se Grønkjær. Hvilket førte til at Grønkjær startede på banen. :cheers:

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 12. aug 2022, 21:36

Kempes skrev:
12. aug 2022, 20:18
Hvis Milans interesse i Ross Jr. er reel, tænker jeg at han starter inde på søndag.

Inge vil jo nok gerne sælge, så han vil nok - i en "venskabelig" samtale med Friis, fortælle at det ret vigtigt for klubbens evne til at udbetale lønninger at man sælger spillere.

Ligesom Lynge i sin tid fortalte Hans Backe, at der ville komme repræsentanter fra Ajax for at se Grønkjær. Hvilket førte til at Grønkjær startede på banen. :cheers:
For klubbens evne til at udbetale lønninger? Alligevel en vild udmelding at klubbens fremtidig eksistens hviler på om vi får solgt en 17 årige knægt til Milan....

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 12. aug 2022, 21:57

Yngste Ross stod forhåbentlig i forvejen til at få en startplads foran Prip.
Og så Kusk, tak. Ferreira i stedet for Fossum.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 13. aug 2022, 13:05

Til søndagens møde med FC Nordsjælland på Aalborg Portland Park varsler han ændringer i forhold til det AaB-hold, der er gået på banen i de seneste kampe. Kristoffer Pallesen er ude med en skade, og dermed ligner det første startplads til Kilian Ludewig. Men det bliver ikke eneste ændring - varsler Lars Friis.

- Der er heldigvis god konkurrence på holdet, og hvis man ikke leverer, så er der mulighed for, at man bliver skiftet ud. I forhold til udtrykket på banen, så kan det også være, at der er nogle udefra, der kan bidrage med noget lidt andet til holdet, forklarer han.
Derudover skulle Lucas være udgået med en skade i anklen. Det er en del spillere ude. Prip starter nok ikke inde, den unge Ross gør tilgengæld nok

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... ne/3354365

I øvrigt flot fremmøde og aktion af de fremmødte fans.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 13. aug 2022, 13:10

Mon ikke det ender med noget ala

Pasovec
Ludewig-Ross-Kramer-Ahlmann
Pedro-Højholt
Sousa-O.Ross-Fossum/Kusk
Ementa

Hvis vi stiler i en 4-3-3 med Fossum, Ross og Højholt tror jeg vi bliver kørt over. Jeg ville gerne se Ementa bagved Makaric, med Kusk og Sousa på kanterne, men sådan bliver det nok ikke.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 13. aug 2022, 13:28

Jeg ror stadig Lucas starter - men det er nødvendigt at Pedro kommer ind så der ikke er den motorvej ned igennem midten som Silkeborg var pisse gode til at udnytte.

Umiddelbart ville jeg stille sådan her op
Ludewig Kramer Ross ahlmann
Pedro højholdt
Lucas
Sousa Ementa kusk
Alternativt hvis ikke Lucas kan spille rykke Fossum op som falsk nier til at presse fcn i opspillet og Ementa lige bagved.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Indlæg af Nordjyden HY » 13. aug 2022, 13:42

Truppen mod FCN er udtaget.
1 Josip Posavec, 3 Jakob Ahlmann, 4 Mathias Ross, 5 Daniel Granli, 6 Pedro Ferreira, 7 Allan Sousa, 8 Iver Fossum, 9 Milan Makaric, 10 Lucas Andersen, 14 Malthe Højholt, 17 Kasper Kusk, 18 Louka Prip, 19 Anosike Ementa, 21 Lars Kramer, 22 Theo Sander, 25 Andreas Poulsen, 28 Jeppe Pedersen, 31 Anders Noshe, 32 Kilian Ludewig, 38 Oliver Ross og 39 Kasper Høgh.

Skadeslisten omfatter Kristoffer Pallesen og Anders Hagelskjær.

Kom så med en sejr :aabfan:
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 13. aug 2022, 13:49

jonas386 skrev:
13. aug 2022, 13:05
Til søndagens møde med FC Nordsjælland på Aalborg Portland Park varsler han ændringer i forhold til det AaB-hold, der er gået på banen i de seneste kampe. Kristoffer Pallesen er ude med en skade, og dermed ligner det første startplads til Kilian Ludewig. Men det bliver ikke eneste ændring - varsler Lars Friis.

- Der er heldigvis god konkurrence på holdet, og hvis man ikke leverer, så er der mulighed for, at man bliver skiftet ud. I forhold til udtrykket på banen, så kan det også være, at der er nogle udefra, der kan bidrage med noget lidt andet til holdet, forklarer han.
Derudover skulle Lucas være udgået med en skade i anklen. Det er en del spillere ude. Prip starter nok ikke inde, den unge Ross gør tilgengæld nok

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... ne/3354365

I øvrigt flot fremmøde og aktion af de fremmødte fans.
Lucas med ankelskade, hvad skal man snart sige...
Nå, man vil næppe opfinde en HELT ny midtbane, så det betyder jo nok, at Fossum starter inde. Så hedder den måske:

Posavec
Ludewig - Kramer - Ross - Ahlmann
Højholt - Ferreira - Fossum
Sousa - Ementa - Yngste Ross

Og jo, jeg ville starte med Kusk frem for Fossum eller yngste Ross. Jeg tror bare ikke, det sker.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 13. aug 2022, 13:57

Om 8 dage står der 7 point på kontoen
:aabfan:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 13. aug 2022, 15:53

Jeg ved sgu ikke. Jeg kan godt forstå folk har brug for at føle sammenhold om noget, eller har brug for at tro de gør en forskel. Men jeg har godt nok svært ved at se det produktive i at folk tropper op til træning på den måde. Hvilken positiv forskel tror man det gør? Og er der ikke en lille risiko for at det bare fjerner fokus at træner og spillere (?) skal hen og snakke med den tvære forklemængde (eller træningen var måske afsluttet?)
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

RufusTheDog

Indlæg af RufusTheDog » 13. aug 2022, 16:31

Hørt Buzz, afskaf fans! Især kritiske og passionerede fans der vil støtte spillerne og klubben, samtidig med de viser at de er bekymret over tingenes tilstand. Den form for aktivitet skal bare udryddes ASAP.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 13. aug 2022, 16:32

RufusTheDog skrev:
13. aug 2022, 16:31
Hørt Buzz, afskaf fans! Især kritiske og passionerede fans der vil støtte spillerne og klubben, samtidig med de viser at de er bekymret over tingenes tilstand. Den form for aktivitet skal bare udryddes ASAP.
Jeg synes ikke man skal afskaffe fans. Så dybt uenig i dit forslag. Det må jeg sgu sige. Men dejligt der er plads til forskellige holdninger. Jeg tror dog du står alene med synspunktet.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

RufusTheDog

Indlæg af RufusTheDog » 13. aug 2022, 16:35

Buzz Killington skrev:
13. aug 2022, 16:32
RufusTheDog skrev:
Jeg synes ikke man skal afskaffe fans. Så dybt uenig i dit forslag.
Super, tolkede ellers bare dit indlæg som om du er yderst kritisk over fans der aktivt viser deres holdning (i den rigtige verden med blitzende kameraer).

Og nej, 100+ mennesker viste i dag at de deler min holdning. Og jeg er næppe den eneste herinde. Tror nærmere du kommer til at føle dig ensom på din fløj.

9000AA
Superliga
Superliga

Indlæg af 9000AA » 13. aug 2022, 16:38

Buzz Killington skrev:
13. aug 2022, 15:53
Jeg ved sgu ikke. Jeg kan godt forstå folk har brug for at føle sammenhold om noget, eller har brug for at tro de gør en forskel. Men jeg har godt nok svært ved at se det produktive i at folk tropper op til træning på den måde. Hvilken positiv forskel tror man det gør? Og er der ikke en lille risiko for at det bare fjerner fokus at træner og spillere (?) skal hen og snakke med den tvære forklemængde (eller træningen var måske afsluttet?)
Nu er det jo ikke fordi der er hård træning dagen før en afgørende kamp. Så at spillerne lige får at vide, at nu er det fandme alvor, og at de skal tage sig sammen, tror jeg ikke gør noget negativt - tværtimod.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 13. aug 2022, 16:45

RufusTheDog skrev:
13. aug 2022, 16:35
Buzz Killington skrev:
13. aug 2022, 16:32
RufusTheDog skrev:
Jeg synes ikke man skal afskaffe fans. Så dybt uenig i dit forslag.
Super, tolkede ellers bare dit indlæg som om du er yderst kritisk over fans der aktivt viser deres holdning (i den rigtige verden med blitzende kameraer).

Og nej, 100+ mennesker viste i dag at de deler min holdning. Og jeg er næppe den eneste herinde. Tror nærmere du kommer til at føle dig ensom på din fløj.
Var der 100+ mennesker der i dag viste at de ville afskaffe fans? (nej, jeg synes heller ikke din ironi var særligt hensigtsmæssig)
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Besvar