Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)
Re: Transferønsker vol. 35 (Sommervinduet 2023)
Ok. Jeg er helt med på, at klubben har været drevet amatøragtigt de sidste 8-9 år og vi er blevet sat langt tilbage ift at blive en topklub i DK. Tyskerne skulle være kommet ind for lang tid siden!!!
Jeg går mig ingen illusion om at AaB bliver en reel udfordrer til mesterskabet igen. Tror det kommer til at blive fordelt mellem FCK, FCN og FCM fremover - med FCK som klart den største aftager. Tror fx heller ikke at Brøndby igen bliver mester og de har en gigant økonomi ift os.
Men jeg tror på at vi rykker op og med tiden stabiliserer os omkring top-6. I de gode sæsonener kan vi forhåbentlig blande os omkring noget europæisk gruppespil. Hvis Randers, Silkeborg og Viborg kan, så kan vi også
Jeg går mig ingen illusion om at AaB bliver en reel udfordrer til mesterskabet igen. Tror det kommer til at blive fordelt mellem FCK, FCN og FCM fremover - med FCK som klart den største aftager. Tror fx heller ikke at Brøndby igen bliver mester og de har en gigant økonomi ift os.
Men jeg tror på at vi rykker op og med tiden stabiliserer os omkring top-6. I de gode sæsonener kan vi forhåbentlig blande os omkring noget europæisk gruppespil. Hvis Randers, Silkeborg og Viborg kan, så kan vi også
Det er helt klart der vi skal starte.FlemmingG skrev: ↑31. aug 2023, 10:01Ok. Jeg er helt med på, at klubben har været drevet amatøragtigt de sidste 8-9 år og vi er blevet sat langt tilbage ift at blive en topklub i DK. Tyskerne skulle være kommet ind for lang tid siden!!!
Få etableret klubben i Superligaen og få os så løftet til top 6 igen. Viborg, SIF, Randers og Lyngby er altså ikke længere væk end, at vi godt kan distancere dem igen, men det kræver nok fem års målrettet dygtitgt arbejde og så målet være at vi mere eller mindre bliver klubben der lukker top seks. Som klubberne kører lige nu kan vi godt se FCK, FCM, FCN og AGF som sikre og foran resten. Nogen ville nok tage Brøndby med, men jeg synes usikkerheden omkring deres ejerskab og slingrekurs gør, at de ikke er nogen sikker top seks klub selvom de har flere penge end os andre.
RAUS RAUS SSE!
Det bliver et langt og sejt træk at genrejse sig. Rent økonomisk og sportsligt er vi bombet tilbage til stenalderen, men det store oprydningsarbejde i hele organisationen giver mig en optimisme. Ledelsen skal ikke måles på enkelte transfervinduer. Folk er meget negative herinde. Vi er i fuld gang med en strategisk rekonsolidering der måske først kaster gevinst af sig om et årti.
Fik jeg valget om, at vi rykker ned og rebooter hele butikken og i 2033 spiller med om top 3 og Europa eller blev i superligaen og etablerede os som en klub der sæson efter sæson kæmpede med en top6, så valgte jeg nedrykning og reboot.
Tålmod folkens! Total reboot! Giv det 10 år. Og vi kommer tilbage med fordums styrke!
Fik jeg valget om, at vi rykker ned og rebooter hele butikken og i 2033 spiller med om top 3 og Europa eller blev i superligaen og etablerede os som en klub der sæson efter sæson kæmpede med en top6, så valgte jeg nedrykning og reboot.
Tålmod folkens! Total reboot! Giv det 10 år. Og vi kommer tilbage med fordums styrke!
Kristoffer Pallesen sad i Offside-studiet for halvanden uge siden og gav præcist samme indtryk.
Denne sæson og næste sæson bliver 2 af de vigtigste i AaB’ historie i “nyere” tid. Der er der slet slet ingen tvivl om.RicoBR02 skrev: ↑31. aug 2023, 09:43Med alt den tid det tog for de nye ejere at gå igennem klubbens økonomi, så har de selvfølgelig helt styr på hvordan det ser ud i klubben. Det lort vi står I nu er ikke deres skyld, de er kommet ind for at få styr på det. Det er lort på lort siden 14 der gør at vi er hvor vi er og KU skal der kigges fremad, det sker ved spillersalg og vundne kampe. Spillet er ikke så skide vigtigt lige nu så længe der komme de fornødne point på kontoen. Vi er nødt til at erkende at det her kommer til at tage tid og næste sæson bliver den rigtige prøve, for selvfølgelig rykker vi op..
Vi skal sikre os en oprykning og dernæst en redning.
Så er vi klogere på hvad der er blevet udrettet
Det ville dog være overraskende hvis han gav udtryk for det modsatte om hans nuværende arbejdsgiver. Men enig i at måden han sagde det på gav indtryk af at han mente det.
Lige så interessant var det at høre oplevelsen af trænerfyringerne. Her kunne han jo snakke lidt mere åbent for alle de involverede parter er fortid. For mig at høre så var der ingen tvivl om at truppen ikke troede på Friis' koncept, og den der følelse af at vi var ved at vende udviklingen, som nogen herinde har givet udtryk for, var ikke delt af spillertruppen (eller i hvert fald den del som Pallesen udtaler sig for).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Godt nok en sindssyg pris for en udmærket midterforsvar i superligaen.Portland skrev: ↑31. aug 2023, 10:32Tiderne skifter
https://www.bt.dk/transfervinduet/bt-af ... s-historie
Hvis man tager de positive briller på, så viser det jo også hvor stærkt det stadigvæk kan gå. Det er jo ikke mange år siden at GF' var helt nede i sølet, men efter et par år med gode beslutninger og fine resultater, så kan man endelig begynde at høste frugterne - vanvidspris eller ej - og har gode forudsætninger for fortsat at udvikle sig positivt over de næste par år.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Styr din begejstring her på siden - gem den til jeres egen debatside.Portland skrev: ↑31. aug 2023, 10:32Tiderne skifter
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
R Rosenberg
- Allstar

Hvem er han? Oprigtigt ment.Maglau skrev: ↑31. aug 2023, 10:50Styr din begejstring her på siden - gem den til jeres egen debatside.Portland skrev: ↑31. aug 2023, 10:32Tiderne skifter
Ædruelighedens stemme
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
AGF tilsyneladende er næste klub udover FCM, FCK og FCN, der kan sælge spillere for absurde beløb.R Rosenberg skrev: ↑31. aug 2023, 10:54Hvem er han? Oprigtigt ment.Maglau skrev: ↑31. aug 2023, 10:50Styr din begejstring her på siden - gem den til jeres egen debatside.Portland skrev: ↑31. aug 2023, 10:32Tiderne skifter
Vi må bare konstatere, at vi er lysår efter disse klubber, når de kan sælge en spiller man nærmest ikke har hørt om for et beløb tæt på vores klubs egenkapital.
Det vil være godt for alle parter hvis det kan lykkedes, og vi kan få en god pris (gerne omkring 2 mil eur), men han bliver svær at erstatteKokkefar skrev: ↑31. aug 2023, 10:58AaB forhandler om salg af Sousa.
https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... d-pa-sousa
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Spændende med bud på Sousa.
Mon ikke vi ender omkring de 2 millioner Euro på baggrund af meddelelsen. For der skal vel også en erstatning ind osv.
Jeg ville personligt være meget ked af at miste Sousa. En kæmpe svækkelse af vores offensiv. Vores farligste spiller. Så der skal noget kvalitet ind, der kan levere med det samme. Ellers har vi mistet både Prip og Sousa uden erstatninger. Det går trods alt ikke.
Sikkert ude over vores formåen, men måske en Mads Kristian Hansen fra FCN kunne være en mulighed. Selvom han ikke leverer på den høje fart, har han et fremragende spark, god teknik og meget målfarlig. Måske på lejeaftale med købsoption.
Mon ikke vi ender omkring de 2 millioner Euro på baggrund af meddelelsen. For der skal vel også en erstatning ind osv.
Jeg ville personligt være meget ked af at miste Sousa. En kæmpe svækkelse af vores offensiv. Vores farligste spiller. Så der skal noget kvalitet ind, der kan levere med det samme. Ellers har vi mistet både Prip og Sousa uden erstatninger. Det går trods alt ikke.
Sikkert ude over vores formåen, men måske en Mads Kristian Hansen fra FCN kunne være en mulighed. Selvom han ikke leverer på den høje fart, har han et fremragende spark, god teknik og meget målfarlig. Måske på lejeaftale med købsoption.
- MarkyMark
- 2. div

- Favoritspiller: Munken
- Geografisk sted: Kastetvej
Det er vel ret svært at tolke meddelelsen som andet end at vi får 1,5 mio EUR for ham.Reyad skrev: ↑31. aug 2023, 11:03Spændende med bud på Sousa.
Forventning før var et minus på 35-45 mio. og forventning efter 25-35 mio.
Eller hvad har jeg misset?
-
Stegosaurus
- Allstar

Træning i dag: Noshe, Otoa, Stahlfest, Arnórsson, Thelander og Bakiz træner alle med for fulde drøn. Sousa, Ross og Højholt virker til at være både fysisk og mentalt tilstede. Odada har givet Bakiz, Højholt og Pedro en hård og kompetent behandling i nærkampe, han er enormt god til at time indgreb - og så sker det med voldsom beslutsomhed og styrke.
Men han skal vel også erstattes?MarkyMark skrev: ↑31. aug 2023, 11:09Det er vel ret svært at tolke meddelelsen som andet end at vi får 1,5 mio EUR for ham.Reyad skrev: ↑31. aug 2023, 11:03Spændende med bud på Sousa.
Edit: 2 mill øvro for ham, hvor 1,5 går i kassen og 0,5 går til erstatning... sår'n cirka.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
At man medregner udgifter til en erstatning i beløbet.MarkyMark skrev: ↑31. aug 2023, 11:09Det er vel ret svært at tolke meddelelsen som andet end at vi får 1,5 mio EUR for ham.Reyad skrev: ↑31. aug 2023, 11:03Spændende med bud på Sousa.
- MarkyMark
- 2. div

- Favoritspiller: Munken
- Geografisk sted: Kastetvej
DOH - selvfølgeligGentleman Finn skrev: ↑31. aug 2023, 11:12At man medregner udgifter til en erstatning i beløbet.MarkyMark skrev: ↑31. aug 2023, 11:09Det er vel ret svært at tolke meddelelsen som andet end at vi får 1,5 mio EUR for ham.Reyad skrev: ↑31. aug 2023, 11:03Spændende med bud på Sousa.