FC NORDSJÆLLAND--AAB--fr--19--07--2024--Kl. 20:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Re: FC NORDSJÆLLAND--AAB--fr--19--07--2024--Kl. 20:00

Indlæg af Sauer » 19. jul 2024, 22:04

Det blev lidt som forventet. Men synes egentlig vi var mere overbevisende i den nye taktik, end jeg havde troet.

Der skal stadig arbejdes med forsvaret og deres samarbejde med midtbanen. Frontkæden var ikke helt overbevisende, selvom vi i flere omgange truede FCN-målet i længere perioder. Ross skal vise, at han har fortjent stampladsen oppe foran. Kan godt lide M. Jørgensen, fordi han scorer mange mål, men savner fortsat, at han kan indgå mere aktivt i det opbyggende spil - og ikke kun på en lang kontra-pasning.

Kunne godt ha’ set Posavec snuppe det sidste mål. Men ikke klar til at fælde dom over Müller eller de andre nye.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 19. jul 2024, 22:05

Det er vel ham Hvidovre-manden, vi har hentet til at være starter derude.

Nå, brutalt resultat som overhovedet ikke afspejler, hvad jeg så på banen. Ingen af vores nyindkøb kan klandres for noget, John kom også mere med i spillet som 2. halvleg skred frem. Jimenez ligner lidt den bidske terrier på midtbanen, vi har manglet. Også lidt en kort-magnet, måske, men det er jo prisen. Jeg er faktisk lidt skuffet over, at Mathias Jørgensen ikke viser lidt mere af den skarphed, vi så i foråret. FCN fik 3 point uden at spille det bedste spil mellem målene, de havde 'bare' skarpheden, og det er altså ikke noget tilfælde, at det er Ingvardsen og Ankersen (adr) som scorer deres to første.

Højholt, tjah, det skal ikke være kritik det hele, han havde nogle gode aktioner i 2. halvleg, men jeg synes desværre, det er karakteristisk for ham, at mange af hans indgreb bliver sådan noget halvgjort tjatten-til-bolden noget. Så vidt jeg har forstået, så har man tanke på at hente en defensiv midtbanespiller, hvis han ikke vil forlænge. Jeg kan godt se behovet på dette hold for en spiller, som er mere kontant i det spil.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 19. jul 2024, 22:07

Sauer skrev:
19. jul 2024, 22:04
Det blev lidt som forventet. Men synes egentlig vi var mere overbevisende i den nye taktik, end jeg havde troet.

Der skal stadig arbejdes med forsvaret og deres samarbejde med midtbanen. Frontkæden var ikke helt overbevisende, selvom vi i flere omgange truede FCN-målet i længere perioder. Ross skal vise, at han har fortjent stampladsen oppe foran. Kan godt lide M. Jørgensen, fordi han scorer mange mål, men savner fortsat, at han kan indgå mere aktivt i det opbyggende spil - og ikke kun på en lang kontra-pasning.

Kunne godt ha’ set Posavec snuppe det sidste mål. Men ikke klar til at fælde dom over Müller eller de andre nye.
Deres sidste mål er desværre bare rigtig godt udført. Jeg kan ikke rigtig se, hvad Pudel eller Müller skulle have gjort anderledes.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 19. jul 2024, 22:09

Nestor skrev:
19. jul 2024, 21:18
le Cid skrev:
19. jul 2024, 21:14
jonas386 skrev:
19. jul 2024, 21:13
Hvordan har Daviden gjort det? Lidt overraskende for mig at han starter, men måske Jasson og Jimenez ikke er helt klar endnu.
Han har lige ramt forbi målet fra midt i straffesparksfeltet! Har fået en advarsel, men ellers tilforladeligt!
Han får en advarsel, som han tager for at rette op på hans egen tåbelige fejl.
Og så brænder han en direktør fra midt i feltet.
Vi må have bedre spillere på den plads.

:aabfan:
Tja, han var tættere på at score i sin første superligakamp end Højholt har været i 4 år.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 19. jul 2024, 22:10

Kokkefar skrev:
19. jul 2024, 22:09
Nestor skrev:
le Cid skrev:
jonas386 skrev:
Hvordan har Daviden gjort det? Lidt overraskende for mig at han starter, men måske Jasson og Jimenez ikke er helt klar endnu.
Han har lige ramt forbi målet fra midt i straffesparksfeltet! Har fået en advarsel, men ellers tilforladeligt!

Tja, han var tættere på at score i sin første superligakamp end Højholt har været i 4 år.
True dat. Skræmmende.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 19. jul 2024, 22:15

Sauer skrev:

Jeg tænkte faktisk det samme om 1-0 målet.
Man kan naturligvis ikke sige at det er dårligt at han ikke får dem reddet, men de kunne altså godt tages begge to. Man kan vel sige at han tog det han skulle men så heller ikke mere.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div

Indlæg af Nestor » 19. jul 2024, 22:15

Kokkefar skrev:
Nestor skrev:
le Cid skrev:
jonas386 skrev:

Ja. Og så piver vi over, at der ikke er forlænget med Højholt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 19. jul 2024, 22:16

Peter Sørensen vrøvler videre. Det er sgudda ikke fordi AaB presser naivt højt at vi indkasserer de første mål. Det handler eks. om, at Højholt ved første mål helt tåbeligt vælger at spille en bold i blinde lige ind i midtbanen hvor en FCN'er opsnapper den, og derfra går det så stærkt. Men det handler da ikke om, at presspillet fejler. Det er en midtbanespiller, som ikke kan finde ud af bare at losse bolden ad helvede til.

Så er det 3. mål et regulært kontramål, fair nok, men der skal vi jo også jagte - og det gør vi glædeligvis, i stedet for at stå og gemme sig på egen banehalvdel.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 19. jul 2024, 22:20

Vi var pænt med i perioder, de straffer os dog, og er en modstander vi ikke ville få meget med fra, når vi ikke er helt spillet ind. Kasper skal gå højere op på ham, så han ikke får så meget tid til at slå indlægget ved 1-0 målet, og vi skal dække bedre op. Men det er nemt at se hvad Menno vil med holdet, det kunne jeg overhovedet ikke se under Hiljemark i foråret.

Vi har egentligt okay muligheder vi skal have spillet større eller score på, vi stresser for meget der og skal have spillet nogle automatismer ind. Savner måske også at Ross ligger op til Jørgensen, synes han ser bedst ud i assist rollen. Det var ikke en 3-0 kamp jeg så, men fcn på deres bane og underlag, når vi ikke er spillet ind, en for stor mundfuld. Og så skal jeg satme love for at Jimenes kan skralde igennem.

Et hovedstød lige inde foran mål er ikke en der bliver snuppet ofte, vores nye keeper er ikke et problem i dag. Nogle sidder vel fast i debatten fra foråret. Men en redning skal vi naturligvis have ind i mellem, men det er ikke nogle der taget ofte.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 19. jul 2024, 22:26

Gentleman Finn skrev:
19. jul 2024, 22:20
Vi var pænt med i perioder, de straffer os dog, og er en modstander vi ikke ville få meget med fra, når vi ikke er helt spillet ind. Kasper skal gå højere op på ham, så han ikke får så meget tid til at slå indlægget ved 1-0 målet, og vi skal dække bedre op. Men det er nemt at se hvad Menno vil med holdet, det kunne jeg overhovedet ikke se under Hiljemark i foråret.

Vi har egentligt okay muligheder vi skal have spillet større eller score på, vi stresser for meget der og skal have spillet nogle automatismer ind. Savner måske også at Ross ligger op til Jørgensen, synes han ser bedst ud i assist rollen. Det var ikke en 3-0 kamp jeg så, men fcn på deres bane og underlag, når vi ikke er spillet ind, en for stor mundfuld. Og så skal jeg satme love for at Jimenes kan skralde igennem.
Enig, jeg synes endda, vi var mere end "pænt med" i perioder. Jeg synes, vi sidder på spillet i perioder, og vel at mærke laver chancer på det. Der er lige netop et klart koncept nu. Og ja, jeg tror, vi får masser af action fra Jimenez.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 19. jul 2024, 22:31

Hanga skrev:
19. jul 2024, 22:15
Sauer skrev:

Man kan naturligvis ikke sige at det er dårligt at han ikke får dem reddet, men de kunne altså godt tages begge to. Man kan vel sige at han tog det han skulle men så heller ikke mere.
Nogle målmænd ville også kunne snuppe 1-0-målet. Men synes 3-0-målet bedst kan diskuteres, selvom det er flot sparket ind. Bolden er velplaceret, men ikke helt udenfor rækkevidde - og den er trods alt et stykke tid undervejs. Mindes at have set Posavec snuppe en del af den slags, men er som sagt ikke klar til at fælde dom over Müller. Håber, det bliver godt.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 19. jul 2024, 22:31

Sauer skrev:

Enig, jeg er lidt ærgerlig over Iredale ikke så mere spændende ud, vi kunne virkelig godt bruge en god 9’er, men han kan selvfølgelig nå at komme efter det. Kelvin John har jeg heller ikke set noget fra endnu, men Jasson og Jimenez ser spændende ud.

Noel gjorde det ok defensivt, men kommer ikke med offensivt, vi skal bare have lukket den aftale med Marc Nielsen asap.

Umiddelbart ligner Müller en keeper der tager det han skal, men ikke mere end det, der kunne vi godt have brugt lidt mere kvalitet i vores nuværende situation. Posavec havde trods alt noget x factor og hev nogle vanvittige redninger op af hatten.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 19. jul 2024, 22:33

Forventet resultat og kampforløb.
Otoa har fortsat problemer med sin timing i markerings spillet, ham vil jeg gerne have som 6er/libero.
Der er ikke noget forkert i at Højholt kom fra Hjørring til AaB, han er fra en stærk årgang hvor mange fra hans u19 årgang har spillet og bliver ved med at få spilletid i mange Elite kampe på højt niveau, men nu synes jeg AaB har givet ham meget til hans spiller CV, og han må kunne et sted at spille sin karriere videre. Ellers er han historien om naboens sønner som bliver valgt for meget til, som andre ungdoms spillere skulle have del i, nu Kasper Davidsen.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 19. jul 2024, 22:33

Nestor skrev:
Kokkefar skrev:
Nestor skrev:
le Cid skrev:
jonas386 skrev:

Ja. Og så piver vi over, at der ikke er forlænget med Højholt.
Davidsen synes jeg egentligt gjorde det okay, han er 19 og får de første kampe nu her for os. Måske Bomholt kommer ind på den plads når han er tilbage, men Davidsen skal have minutter fra bænken så han stille og roligt kan vokse ind på holdet. Og så vi kan se hvad vi har i ham, det er komplet umuligt at vurdere allerede.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 19. jul 2024, 22:33

Otoa har fortsat problemer med sin timing i markerings spillet, ham vil jeg gerne have som 6er/libero.
Der er ikke noget forkert i at Højholt kom fra Hjørring til AaB, han er fra en stærk årgang hvor mange fra hans u19 årgang har spillet og bliver ved med at få spilletid i mange Elite kampe på højt niveau, men nu synes jeg AaB har givet ham meget til hans spiller CV, og han må kunne et sted at spille sin karriere videre. Ellers er han historien om naboens sønner som bliver valgt for meget til, som andre ungdoms spillere skulle have del i, nu Kasper Davidsen.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 19. jul 2024, 22:36

Ikke et særligt retvisende resultat.

Vi har fin ære af denne kamp, men det er tydeligt, at Farum har et andet gear, da de er vant til et højere tempo, mens vi gennem det sidste år har spillet knokkelbold. Vi skal lige vænne os til tempoet, og vi har flere spillere, for hvem 1. division er det højeste de har spillet.

Der skal mere kynisme ind i holdet, og der skal naturligvis scores 10 ud af 10 gange på sådan en som Davidsens.

Widell, Otoa var gode. Ross vil en masse, men mangler lige det sidste - også i fodboldklogskab.

Højholt viser igen, at han er Magnus d. 2., og Müller er jeg til stadighed maje, maje lidt imponeret af. Posavec havde nappet 2 ud af de 3. Iredale rusten og ikke særligt fed at se på.

Men der er tegninger til en masse, og ikke mindst en energi og vilje, som man ikke har set i mange, mange år. Der kæmpes for det, og de tror tilsyneladende på det.

Vi rykker ikke ned.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 19. jul 2024, 22:36

634 skrev:
19. jul 2024, 22:33
Otoa får dæmmet op for det var havde problemer med i foråret, han var hurtigst på banen og vi er afhængig af ham, hvis vi skal forsvare bagrummet. Og ja, han skal lige blive bedre til at dække op på indlæg, vi har dog ingen anden der kan forsvare vores bagrum så godt som ham. Måske Pudel, men det nåede jeg ikke at få set. Når vi presser højt så har vi virkeligt behov for at Otoa spiller der

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 19. jul 2024, 22:37

Sauer skrev:
19. jul 2024, 22:31
Hanga skrev:
Sauer skrev:

Nogle målmænd ville også kunne snuppe 1-0-målet. Men synes 3-0-målet bedst kan diskuteres, selvom det er flot sparket ind. Bolden er velplaceret, men ikke helt udenfor rækkevidde - og den er trods alt et stykke tid undervejs. Mindes at have set Posavec snuppe en del af den slags, men er som sagt ikke klar til at fælde dom over Müller. Håber, det bliver godt.
Posavec havde nappet det sidste mål. Det var en af hans største forcer.
Müller står 1-2 skridt for langt ude, og han ser maje lav ud, da han hopper efter den.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 19. jul 2024, 22:38

Gentleman Finn skrev:
19. jul 2024, 22:36
634 skrev:
Otoa får dæmmet op for det var havde problemer med i foråret, han var hurtigst på banen og vi er afhængig af ham, hvis vi skal forsvare bagrummet. Og ja, han skal lige blive bedre til at dække op, vi har dog ingen anden der kan forsvare vores bagrum så godt som ham. Måske Pudel, men det nåede jeg ikke at få set. Når vi presser højt så har vi virkeligt behov for at Otoa spiller der
Enig Otoa er en ret vigtig spiller i bagkæden når vi presser højt, han er den eneste med farten og fysikken til de mange 1v1 dueller som vi kommer til at opleve.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 19. jul 2024, 22:42

634 skrev:
Det bliver sgu lidt fjollet. Højholt bidrager med det, han altid har gjort - og som en række AaB-trænere, har valgt til. Jeg er selv ærgerlig over, at han ikke har formået at bygge yderligere på, og jeg forventer, hans startplads snart vil blive udfordret. Men jeg tror, Menno og andre AaB-trænere vil give andre grunde end Hjørring-ophavet, når de skal forklare hans rolle på holdet. Det vil du nok egentlig også.

Besvar