AaB - Silkeborg IF, søndag d. 28. august 2024
Re: AaB - Silkeborg IF, søndag d. 28. august 2024
Vi ser noget trætte ud efter hård pres-bold i den første halve time.
Pausen må gerne snart komme, ellers ser en udligning uundgåelig ud.
Pausen må gerne snart komme, ellers ser en udligning uundgåelig ud.
Vi formår simpelthen ikke at holde på bolden længere. Max. 3 afleveringer og så er den tabt. Der mangler noget ro i spillet lige nu. Dernæst taber Kramer simpelthen ALLE løbedueller.
Kom nu igang AaB!!!
Iredal har gjort det fint! Ross er derimod helt anonymDennis Nielsen skrev:Nervøsiteten er næsten til at mærke fra banen og til lægterne.
Vi skal simpelthen have Iredale ud. Det er trin 1.
Næste bliver at få ro på og det et en del sværere.
Der mangler vi simpelthen et par spillere centralt, der kan skabe ro og
Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
Hvordan kan Lind få lov at stå helt fri der? Kramer der bare stopper helt op i sin markering. Han har generelt haft en meget svær kamp, Kramer.
Nu skal vi til pause og så skal vi have fundet energi og tro på det igen for lige nu vinder Silkeborg alt.
Nu skal vi til pause og så skal vi have fundet energi og tro på det igen for lige nu vinder Silkeborg alt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
1885Cricket
- 1. div

- Favoritspiller: Jan Pedersen
Iredale ud??, som arbejder røven ud af bukserne både offensivt og defensivt??Dennis Nielsen skrev:Nervøsiteten er næsten til at mærke fra banen og til lægterne.
Ross ud, anonym og laver Intet.
Synes Iredale har gjort det fint, selvom han burde ha’ scoret en enkelt. Forestiller mig, at der byttes ud på midtbanen senest omkring 60. minut.Dennis Nielsen skrev: ↑28. jul 2024, 16:42Nervøsiteten er næsten til at mærke fra banen og til lægterne.
Hvordan kan det lade sig gøre at miste så mange dueller! Og hverken midterforsvar eller målmand snakker sammen
Der skal gøres noget fra bænken, evt. et formationsskifte, det sejler fuldstændig.
Også skal Ross og Kramer ud i halvlegen ind med Jasson og Diakhite
Også skal Ross og Kramer ud i halvlegen ind med Jasson og Diakhite
Det er bestemt en mulighed at der allerede er træthed, men det vil godt nok være skidt hvis det indtræffer efter 20-25 min. af en fodboldkamp. Især for et hold der gerne vil spille presspil og som har snakket om at man satser på at være i bedre fysisk form end de fleste andre klubber.
Men puha, sikke en udvikling 1. halvleg tog. Jeg synes vi starter godt og selvom Lind voldte problemer, så var vi det bedre hold de første 20 min., men så skal jeg da love for at kampen vendte og det er et mindre mirakel at vi kommer til pause med føringen intakt.
Kramer har det meget svært men han kan blive vigtig hvis vi bestemmer os for at stå dybere. Problemet er bare at Silkeborg skaber lige så mange chancer når vi er nede at stå. Iredale arbejder hårdt men hold da op jeg savner kvalitet fra ham. Skal score selv samt assistere til en stor chance på kontra. Mest af alt har vi dog tabt midtbanen. Kunne godt tænke mig at se Jasson ind i pausen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Kramer må ud og Diakhite ind. Hvis der mangler kræfter på midtbanen, må Jasson og Jimenez ind tidligt i anden halveg.
Jeg tænker egentlig, at der ret naturligt vil være perioder undervejs i kampen, hvor vi vil mangle energi. Ingen hold kan presse på den måde i en hel kamp.Hanga skrev: ↑28. jul 2024, 16:51Det er bestemt en mulighed at der allerede er træthed, men det vil godt nok være skidt hvis det indtræffer efter 20-25 min. af en fodboldkamp. Især for et hold der gerne vil spille presspil og som har snakket om at man satser på at være i bedre fysisk form end de fleste andre klubber.
Men puha, sikke en udvikling 1. halvleg tog. Jeg synes vi starter godt og selvom Lind voldte problemer, så var vi det bedre hold de første 20 min., men så skal jeg da love for at kampen vendte og det er et mindre mirakel at vi kommer til pause med føringen intakt.
Men vi skulle gerne kunne bruge de perioder til at varme bolden lidt - eller afvise angreb med tætte markeringer. Men Silkeborg har været gode til at spille os tynde efter den første halve time.
Mit gæt er, at man bringer Jasson og Jimenez i spil relativt tidligt i 2. halvleg.
Ikke overbevisende første halvleg efter scoringen, hvor det vel kun er Møller og en clearing af Jørgensen der gør vi er foran. Mange ting kunne være bedre, og halvlegen kommer som kaldet.
Synes egentlig at vi gør det ok. Der mangler måske lidt fysik på midten, og så er vi stadig sårbare for gennembrud på siderne. Widell og Jørgensen er rygraden på det her hold, og jeg tror faktisk det godt kan blive rigtig godt, hvis har dem efter vinduets lukning.
Iredale er egentlig fin synes jeg, men mangler lidt skarphed i de afgørende situationer og afleveringer, men holder fint på bolden og har øje for sine medspillere. Måske Ross ud, Jason eller Jimenes på midten, og Widell frem i forreste kæde. Arnorsson synes jeg også gør det ok, men vil nok være mere tryg ved Marc Nielsen, hvis han kan spille en hel halvleg.
Jeg tror på vi godt kan holde dem, de er voldsomt uskarpe, og jeg synes der virker til at være en helt anden indstilling hos spillerne sammenlignet med sidste sæson. En anden ærgerrighed og energi, som i sig selv er en kæmpe upgrade. Et kollektivt presspil som jeg synes vi har manglet i andet end glimt.
Jørgensen laver en mere, vi vinder 2-0. Måske noget ufortjent, men who cares.
Kom så!
Synes egentlig at vi gør det ok. Der mangler måske lidt fysik på midten, og så er vi stadig sårbare for gennembrud på siderne. Widell og Jørgensen er rygraden på det her hold, og jeg tror faktisk det godt kan blive rigtig godt, hvis har dem efter vinduets lukning.
Iredale er egentlig fin synes jeg, men mangler lidt skarphed i de afgørende situationer og afleveringer, men holder fint på bolden og har øje for sine medspillere. Måske Ross ud, Jason eller Jimenes på midten, og Widell frem i forreste kæde. Arnorsson synes jeg også gør det ok, men vil nok være mere tryg ved Marc Nielsen, hvis han kan spille en hel halvleg.
Jeg tror på vi godt kan holde dem, de er voldsomt uskarpe, og jeg synes der virker til at være en helt anden indstilling hos spillerne sammenlignet med sidste sæson. En anden ærgerrighed og energi, som i sig selv er en kæmpe upgrade. Et kollektivt presspil som jeg synes vi har manglet i andet end glimt.
Jørgensen laver en mere, vi vinder 2-0. Måske noget ufortjent, men who cares.
Kom så!
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Iredale er ringe.1885Cricket skrev: ↑28. jul 2024, 16:46Iredale ud??, som arbejder røven ud af bukserne både offensivt og defensivt??Dennis Nielsen skrev:Nervøsiteten er næsten til at mærke fra banen og til lægterne.
Teknisk dårlig og kan på ingen måde hjælpe holdet med at fastholde bolden.
Hvis målet er, at vi skal have en løber oppe foran, så kan vi vel nemt finde et par maratonløbere til jobbet
Det er et mirakel, at vi stadig fører. Kramers langsommelighed bliver udstillet gang på gang. Ind med Oumar til anden halvleg. Synes også at vi er meget slappe i vores markeringer i højre siden, hvor der konstant står en fri mand. Det skal Kasper Jørgensen have forbedret til anden halvleg. Iredale gør det fint, men han skylder et mål.
Syns iredale har leveret helt okay indtryk
Presser godt
Får sendt bolden fint videre et par gange
God fysik
Ringe afslutning skulle ha scoret
Men han er ikke i form - tydeligt at se
Han er samlet set helt okay syns jeg
Kramer not so much
Ross heller ik med i kampen
Vi mangler mere ro på bolden
Håber jimenez og jasson kommer ind.
Og så syns jeg vi i min et kvarter har været tappet for energi
Det skal vi have styr på.
Men syns der er meget mere gang i det generelt
Der gives for meget væk men positive tendenser trods alt
Presser godt
Får sendt bolden fint videre et par gange
God fysik
Ringe afslutning skulle ha scoret
Men han er ikke i form - tydeligt at se
Han er samlet set helt okay syns jeg
Kramer not so much
Ross heller ik med i kampen
Vi mangler mere ro på bolden
Håber jimenez og jasson kommer ind.
Og så syns jeg vi i min et kvarter har været tappet for energi
Det skal vi have styr på.
Men syns der er meget mere gang i det generelt
Der gives for meget væk men positive tendenser trods alt
Indtil videre har han været bedre end Ross. Også selvom Iredale skulle ha’ været skarpere i et par farlige situationer.Dennis Nielsen skrev: ↑28. jul 2024, 16:58Iredale er ringe.1885Cricket skrev: ↑28. jul 2024, 16:46Iredale ud??, som arbejder røven ud af bukserne både offensivt og defensivt??Dennis Nielsen skrev:Nervøsiteten er næsten til at mærke fra banen og til lægterne.
Teknisk dårlig og kan på ingen måde hjælpe holdet med at fastholde bolden.
Hvis målet er, at vi skal have en løber oppe foran, så kan vi vel nemt finde et par maratonløbere til jobbet
Jeg er da bestemt enig i at vi må begrænse presset til perioder, det er helt naturligt, man skal bare helst ikke kunne snakke om indtruffet træthed en tredjedel inde i kampen, for så får vi godt nok problemer med at praktisere den spillestil.Sauer skrev: ↑28. jul 2024, 16:55Jeg tænker egentlig, at der ret naturligt vil være perioder undervejs i kampen, hvor vi vil mangle energi. Ingen hold kan presse på den måde i en hel kamp.Hanga skrev: ↑28. jul 2024, 16:51Det er bestemt en mulighed at der allerede er træthed, men det vil godt nok være skidt hvis det indtræffer efter 20-25 min. af en fodboldkamp. Især for et hold der gerne vil spille presspil og som har snakket om at man satser på at være i bedre fysisk form end de fleste andre klubber.
Men vi skulle gerne kunne bruge de perioder til at varme bolden lidt - eller afvise angreb med tætte markeringer. Men Silkeborg har været gode til at spille os tynde efter den første halve time.
Mit gæt er, at man bringer Jasson og Jimenez i spil relativt tidligt i 2. halvleg.
Jeg tror du får ret i den forudsigelse da midtbanen tabte samtlige dueller de sidste 20 min. Hvis Silkeborg fortsætter med at have initiativet bør vi overveje at rykke Widell ud på kanten for at få en mere duelstærk spiller på midtbanen. Widell er god at have derinde til at styre spillet, men det kan være pænt ligemeget hvis kampbilledet er som i de sidste 20 min.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Krage
- 1. div

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Aalborg
Diakhite er pt på banen til halv opvarmning. Så måske han kommer ind allerede fra start eller så tidligt...Mikki89 skrev: ↑28. jul 2024, 16:59Det er et mirakel, at vi stadig fører. Kramers langsommelighed bliver udstillet gang på gang. Ind med Oumar til anden halvleg. Synes også at vi er meget slappe i vores markeringer i højre siden, hvor der konstant står en fri mand. Det skal Kasper Jørgensen have forbedret til anden halvleg. Iredale gør det fint, men han skylder et mål.
-
Aalborgmanden
- 2. div

Alvorligt nervøs for at den ikke holder hjem.
Kramer kommer til at koste hvis han bliver inde.
Kramer kommer til at koste hvis han bliver inde.
Diakhite og Jasson varmer intensivt op som de eneste og får beskeder fra assistenten og kigger på skemaer. Ligner 2 mand der skal ind fra 2 halveg start