FM

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Re: FM

Indlæg af Buzz Killington » 22. mar 2022, 18:26

jonas386 skrev:
22. mar 2022, 16:13
Er der nogen bestemt grund til at du bruger Prip som 'Pressing Forward' og Makaric som Falsk 9'er i stedet for omvendt? Eller er det bare for eksemplets skyld? Makaric smadrede mål ind på samlebånd i mine første sæsoner. Han er en yderst giftig afslutter på superliganiveau.

Spændende taktik ellers.
Tak. For de fleste positioners tilfælde har jeg bare spurgt assistenten om at vælge, og det har virket. Mht. angriberne er det mest fordi Prip opsnappede en del bolde langt fra mål som "presser" og selv rykkede på dem. Jeg har dog ikke testet taktikken så meget på spillerne, men mest positionerne. Så jeg vil ikke udelukke den kan optimeres på spillervalget.

Eller, det kan den helt sikkert. Jeg får f.eks. ikke ret meget ud af Lucas som midtbane. Og jeg kan ikke finde plads til Kusk med mindre jeg gider omskole.

Edit: en fejl har sneget sig ind. Det er normalt Ross på cover og Thelander på højre stopper.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Favoritspiller: Søren Evigglad Frederiksen

Indlæg af DGK » 21. okt 2022, 14:39

Er der ikke nogle som deler lidt fra deres nye AaB save i FM23 hvis i er kommet igang?
Er desværre ikke selv kommet igang endnu, men hvordan er holdet? :)

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div

Indlæg af DGK » 28. okt 2022, 10:54

Nu er jeg kommet igang, med de første 7 kampe, og faktisk synes jeg mange af de ting holdet døjer med i virkeligheden har været en udfordring for mig i starten. Trupsammensætningen/kvaliteten er ikke helt god synes jeg, og hvilken taktik passer bedst.

Men jeg har fået sporet mig lidt ind nu, og ligger på en flot 7. plads :thumbsup:

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 31. okt 2022, 13:08

DGK skrev:
28. okt 2022, 10:54
Nu er jeg kommet igang, med de første 7 kampe, og faktisk synes jeg mange af de ting holdet døjer med i virkeligheden har været en udfordring for mig i starten. Trupsammensætningen/kvaliteten er ikke helt god synes jeg, og hvilken taktik passer bedst.

Men jeg har fået sporet mig lidt ind nu, og ligger på en flot 7. plads :thumbsup:
Jeg har fået spillet en sæson, med min egen libero 3-4-3 taktik. Endte på 3.pladsen og vandt pokalen. Kan ikke få Lucas A til at performe og Posavec laver mange returbolde så på sin vis er det ret realistisk.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div

Indlæg af DGK » 22. nov 2022, 14:22

Er også kommet til sæson 4 nu, og i sommervinduet solgt for 300 mio. og købt ind for 160 mio :D Bla. er Mæhle kommet hjem på højre Wingback :thumbsup:

Default_EXO
Miniput
Miniput

Indlæg af Default_EXO » 5. sep 2024, 22:13

FM24 er indtil torsdag gratis på Epic Games :aabfan: :aabfan:

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div

Indlæg af DGK » 22. okt 2025, 13:21

FM 26 Beta starter i morgen - jeg ser så meget frem til at få lidt kontrol på AaB og få dem helt til tops igen :D

Hvad har i andre af forventninger?

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 22. okt 2025, 18:24

DGK skrev:
22. okt 2025, 13:21
FM 26 Beta starter i morgen - jeg ser så meget frem til at få lidt kontrol på AaB og få dem helt til tops igen :D

Desværre ingen sådan umiddelbart. UI bevæger sig mere og mere hen imod iPad, og jeg har ikke set nogle indikationer på at mange af de tidligere introducerede halvbagte features er blevet løst. Kampgrafikken ser ud til at være en klar opgradering, og jeg kan umiddelbart godt li', at de har genindført "opstilling uden bold".

Jeg håber de snart giver AI managers en ordentlig overhaling. Især når man spiller med den danske liga, skal man ikke mange sæsoner ind, før de fleste hold giver helt op på transfers, og hvor trupperne giver nul mening. Det kunne være cool hvis der var mere langsigtet perspektiv i AIs transferstrategi, så de store klubber ikke bare hamster angribere de ikke kan bruge, samtidig med at forsvaret og keeperposten er totalt negligeret.

Jeg afventer lige de første anmeldelser før jeg evt. hopper med på vognen, men tror vi skal igennem et par iterationer før det bliver rigtigt godt med transitionen til Unity.

Ift UI, så synes jeg efterhånden det mangler lidt personlighed. Det virker eks til at de er gået helt væk fra de "bånd" man i tidligere versioner har haft i toppen af skærmen, eksempelvis Aalborg Boldspilklub i rød/hvid, FCK i hvid/blå, FCM i sort/rød osv. Det er ærgerligt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div

Indlæg af DGK » 29. okt 2025, 12:20

jonas386 skrev:
22. okt 2025, 18:24
DGK skrev:
22. okt 2025, 13:21

Desværre ingen sådan umiddelbart. UI bevæger sig mere og mere hen imod iPad, og jeg har ikke set nogle indikationer på at mange af de tidligere introducerede halvbagte features er blevet løst. Kampgrafikken ser ud til at være en klar opgradering, og jeg kan umiddelbart godt li', at de har genindført "opstilling uden bold".

Jeg håber de snart giver AI managers en ordentlig overhaling. Især når man spiller med den danske liga, skal man ikke mange sæsoner ind, før de fleste hold giver helt op på transfers, og hvor trupperne giver nul mening. Det kunne være cool hvis der var mere langsigtet perspektiv i AIs transferstrategi, så de store klubber ikke bare hamster angribere de ikke kan bruge, samtidig med at forsvaret og keeperposten er totalt negligeret.

Jeg afventer lige de første anmeldelser før jeg evt. hopper med på vognen, men tror vi skal igennem et par iterationer før det bliver rigtigt godt med transitionen til Unity.

Ift UI, så synes jeg efterhånden det mangler lidt personlighed. Det virker eks til at de er gået helt væk fra de "bånd" man i tidligere versioner har haft i toppen af skærmen, eksempelvis Aalborg Boldspilklub i rød/hvid, FCK i hvid/blå, FCM i sort/rød osv. Det er ærgerligt.
Har netop gennemført første sæson med AaB, og det blev heldigvis til en førsteplads og oprykning.

Spillet kræver en del tilvænning for garvede FM-spillere, og i og med det er en beta nu og her, er der også en del små irreterende elementer og bugs.

Jeg kører en Gegenpress 4-1-2-2-1 opstilling og har blandt andet hentet Sousa hjem med stor succes på kanten. Bomholt er et stort talent, og John overraskende god. Ihvertfald i 1. division.

Første sæson i Superligaen, kommer jeg nok til at starte med en forsigtig mentalitet og kontra samt prøve at få nogle solide spillere ind på midteraksen der kan holde til presset.

Besvar