Træneremner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar

Re: Træneremner

Indlæg af R Rosenberg » 22. apr 2025, 22:19

Kokkefar skrev:
22. apr 2025, 21:50
R Rosenberg skrev:
22. apr 2025, 21:43
Med rygte om Prelec, de mange random spillere, klubbens nuværende kurs osv, kom jeg til at tale med en makker om, hvad Gow egentlig har af meritter, der skulle gøre ham til en god sportsdirektør i superligaen. Og hvor frie hænder har han mon?

Han var engang kampanalytiker i Liverpool, hsr været teknisk direktør i random klub i Mellemøsten. Er der andet? Altså, udover at være tyskernes mand?

AaB havde tidligere en lang historie med at ansætte folk pga deres tilhørsforhold, men uden at de egentlig havde nogen meritter (fx Gaarde og Bælum), og det viste sig jo ikke just altid at være den smarteste beslutning.
Han er jo bare majonetdukke med snore, der ender i Hamborg.
Dunno. Men jeg er nysgerrig. Mest på, hvor meget bund der egentlig er i det her SSE22 efter godt to år ved magten, der sandt for dyden ikke kun har været imponerende.

Især i lyset af de skudsmål, de indledningsvis fik af Bælum, Niels David, dele af pressen osv.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 22. apr 2025, 22:23

Kunji skrev:
22. apr 2025, 22:18
Erasmus Montanus skrev:
22. apr 2025, 22:15
Tænk at tyskerne, de svin, bare forhandler seriøst med Hyballa?!
Det understreger bare deres INKOMPETENCE
DET ER HELT VILDT ST DE VIL ANSÆTTE HAM EFTE4 DE5 I ESBJERG JVAD FANDEN TÆ KER DE PÅ DE TYSKE SVIIIIIN FUCK MAND HVORDAN FÅR JEG DET HER LORTE CAPS LICKS FLÅET FRAAAAAA FUCK GOWWWWWWWW HYBALLAAAHYB

Denne tråd.
:aabfan:
Ikke bare den her tråd. De sidste 2 uger herinde. Du mangler dog lidt med store nosser, tøsedrenge, vatpikke og lejesvende.
Facebook blegner sammenlignet med det her show.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 22. apr 2025, 22:31

Kunne man forestille sig at Prelec egentlig var en dygtig træner? Det er simpelthen blevet ren Nationen nogle gange herinde.
Synes også Gow får utrolig megen uberettiget kritik.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 22. apr 2025, 22:39

Erasmus Montanus skrev:
DET ER HELT VILDT ST DE VIL ANSÆTTE HAM EFTE4 DE5 I ESBJERG JVAD FANDEN TÆ KER DE PÅ DE TYSKE SVIIIIIN FUCK MAND HVORDAN FÅR JEG DET HER LORTE CAPS LICKS FLÅET FRAAAAAA FCK GOWWWWWWWW HYBALLAAAHYB
Hey, det er ikke for at være efter dig, og sagt med den dybeste respekt naturligvis, men hvad sker der lige for dig?

Jeg er oprigtig bekymret.

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 22. apr 2025, 22:41

Martino1 skrev:
22. apr 2025, 22:31
Kunne man forestille sig at Prelec egentlig var en dygtig træner? Det er simpelthen blevet ren Nationen nogle gange herinde.
Synes også Gow får utrolig megen uberettiget kritik.
Man kan jo forstille sig alt..

Synes dog ikke cv og stats underbygger det..

Jeg var ikke imponeret over det taktiske, da Vejle reddede sig, men dybt imponeret over især to spillere..
Der må man så bare sige, at da der forsvandt de tre toneangivende spillere, ja så gik luften fuldstændig ud af dem..
Det var nok forventeligt.. Men nok ikke 9 ud af 9 nederlag..

Så ja, man kan forstille sig alt, og man kan søge om alt..

Men synes ikke der er noget som helst som taler for Prelec som træner i AaB..

Andet end en træner, som ikke piver over at skulle stille op med udenlandske lejesvende..
Men det er selvfølgelig også en egenskab at besidde!

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 22. apr 2025, 22:47

Patmand skrev:
22. apr 2025, 22:39
Erasmus Montanus skrev:
DET ER HELT VILDT ST DE VIL ANSÆTTE HAM EFTE4 DE5 I ESBJERG JVAD FANDEN TÆ KER DE PÅ DE TYSKE SVIIIIIN FUCK MAND HVORDAN FÅR JEG DET HER LORTE CAPS LICKS FLÅET FRAAAAAA FCK GOWWWWWWWW HYBALLAAAHYB
Hey, det er ikke for at være efter dig, og sagt med den dybeste respekt naturligvis, men hvad sker der lige for dig?

Det her er sagt med al respekt, men folk skriver de latterligste ting herinde for tiden.

José
2. div
2. div
Geografisk sted: far away from reality

Indlæg af José » 22. apr 2025, 22:54

Men kan i huske hvor håbløst det var med Niels David som formand for en bestyrelsesformand, der helt åbenlyst ikke havde nogen idéer om, hvordan man skulle drive klubben fremad og Bælum der både var direktør og sportschef, da Inge André pludselig skred (og tak for det). Det var jo helt godnat, og de og andre har jo et kæmpe ansvar for den perlerække af elendige beslutninger og manglende visioner, der er hele baggrunden for det her morads vi er i.

SSE har jo i det mindste tanker og planer for udviklingen af klubben. Men kernen i det, har aldrig været at skulle købe en masse spillere. Kernen er selvfølgelig at vi udvikler flere og bedre talenter til styrkelse af både 1. holdet og økonomien - og det tager tid, før det slår igennem. I mellemtiden må vi så købe flere spillere, end jeg tror det har været tanken fra start - og det har eddermame haltet og der har de klart undervurderet niveauet, og tænkt at det skrabsammen af 2. Bundesliga-overskud kunne gøre det.
Det har så nok heller ikke hjulpet, at der lige røg 30-40 mio i en nedrykningen, som delvist kunne have været investeret i spillerum og akademi, og måske knapt så blodrøde regnskaber.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 22. apr 2025, 23:02

Erasmus Montanus skrev:
22. apr 2025, 22:47
Patmand skrev:
22. apr 2025, 22:39
Erasmus Montanus skrev:

Det her er sagt med al respekt, men folk skriver de latterligste ting herinde for tiden.
Det er fuldstændig sindssygt at læse det lort herinde.

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 22. apr 2025, 23:08

José skrev:
22. apr 2025, 22:54
Men kan i huske hvor håbløst det var med Niels David som formand for en bestyrelsesformand, der helt åbenlyst ikke havde nogen idéer om, hvordan man skulle drive klubben fremad og Bælum der både var direktør og sportschef, da Inge André pludselig skred (og tak for det). Det var jo helt godnat, og de og andre har jo et kæmpe ansvar for den perlerække af elendige beslutninger og manglende visioner, der er hele baggrunden for det her morads vi er i.

SSE har jo i det mindste tanker og planer for udviklingen af klubben. Men kernen i det, har aldrig været at skulle købe en masse spillere. Kernen er selvfølgelig at vi udvikler flere og bedre talenter til styrkelse af både 1. holdet og økonomien - og det tager tid, før det slår igennem. I mellemtiden må vi så købe flere spillere, end jeg tror det har været tanken fra start - og det har eddermame haltet og der har de klart undervurderet niveauet, og tænkt at det skrabsammen af 2. Bundesliga-overskud kunne gøre det.
Det har så nok heller ikke hjulpet, at der lige røg 30-40 mio i en nedrykningen, som delvist kunne have været investeret i spillerum og akademi, og måske knapt så blodrøde regnskaber.
Der var ingen investorer som kom med en case som var spiselig og involverede en masse penge..

Derfor gik man med det næstbedste..

Det er fair nok, og ja de har lavet en klassiker og undervurderet ligaen..
Nogle siger så, at de skulle have købt færre spillere men med højere kvalitet.

Det var der nok ikke løn til, og det er også lettere sagt end gjort, plus det er jo ikke fordi vores trup bugner af folk som så kunne træde de pladser op i truppen..

Så jeg er sådan set ikke overrasket negativ over handlingerne indtil nu!

Altså lige indtil denne weekend, og jeg er endnu mere rystet nu hvor det står tydeligt, at der var ingen plan..

Da man uforståeligt fyrede Lars Friis, da var det da i det mindste, fordi man havde en gammel flamme klar til at redde det hele..

Jeg forstår godt, at de blev nervøse! Det så ikke betryggende ud..

Men de endte med at handle i rendyrket panik, og det viser historierne vist meget godt nu..

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 23. apr 2025, 05:45

DenSataniskeHest skrev:
22. apr 2025, 21:15
Jakobsen skrev:
22. apr 2025, 21:06
Kasper skrev:
22. apr 2025, 21:02
Er der ikke en der kan forklare mig hvorfor Prelec er så forfærdelig?
Det vil jeg også gerne vide. Mig bekendt lavede han et godt stykke arbejde i Vejle.
Der er bare intet perspektiv i det.
Mon ikke man har kigget på en kortvarig løsning og klart defineret opgave, som hedder overlevelse i denne sæson.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 23. apr 2025, 07:02

Raptorr skrev:
23. apr 2025, 05:45
DenSataniskeHest skrev:
22. apr 2025, 21:15
Jakobsen skrev:
22. apr 2025, 21:06
Kasper skrev:
22. apr 2025, 21:02
Er der ikke en der kan forklare mig hvorfor Prelec er så forfærdelig?
Det vil jeg også gerne vide. Mig bekendt lavede han et godt stykke arbejde i Vejle.
Der er bare intet perspektiv i det.
Mon ikke man har kigget på en kortvarig løsning og klart defineret opgave, som hedder overlevelse i denne sæson.
Er det ikke det de konstant gør? Lejemål og korte kontrakter, der i sagens natur betyder at der konstant er en stor udskiftning i truppen.

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 23. apr 2025, 08:20

Nogen der har hørt noget?

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 23. apr 2025, 11:04

Alpa Chino skrev:
23. apr 2025, 08:20
Nogen der har hørt noget?
Der er godt nok stille, man bliver sgu nervøs. Jeg har ikke lige kunnet få noget info igår aftes, har ikke hørt noget idag.
håber satme ham wichmann kommer

sorenmoller95
2. div
2. div

Indlæg af sorenmoller95 » 23. apr 2025, 12:10

https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... l-wichmann

Wichmann tæt på med lang kontrakt

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 23. apr 2025, 12:11

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 23. apr 2025, 12:17

Det eneste fornuftige i denne situation.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 23. apr 2025, 12:21

Tænker også Wichmann er bedste bud, Lønstrup er nok sværere at lokke til fra Sjælland, og med et job allerede.

Håber at Wichmann banker noget taktik ind i holdet, uden at hans tilgang smadrer den sidste rest af selvtillid hos spillerne. Hvis han altså er den hårdføre type som beskrevet herinde.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 23. apr 2025, 12:27

Jeg håber af hele mit hjerte, at han får tid og plads til at skabe noget tiltrængt stabilitet. I tre eller fire år.
Er han fyret indenfor et år, så melder jeg mig også på det hysteriske hold af SSE22-rausere.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 23. apr 2025, 12:29

Wichmann er den logiske løsning når man tydeligvis har ledt efter en langsigtet løsning og ikke bare en caretaker her i løbet af de næste 5 kampe.

Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div

Indlæg af YentotreKaffe » 23. apr 2025, 12:35

Så får AaB en rigtig ledertype, og ikke en flyvsk hollænder. En der har lidt rygrad og og karakter. Hvad han lavede med Kolding var imponerende

Besvar