Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
MF issehoved
2. div
2. div

Re: Transfertråden Vol. 38 (Vintervinduet 24/25)

Indlæg af MF issehoved » 17. maj 2025, 19:10

baresi skrev:
17. maj 2025, 16:24
MF issehoved skrev:
17. maj 2025, 16:09
baresi skrev:
17. maj 2025, 11:39
Rams skrev:
16. maj 2025, 22:26
Vendsyssel er rykket ud i dag.

Shanyder Borgelin kunne måske godt passe på AaB profilen.23 år og varm pt. atletisk og godt bygget ift tilstedeværelse i målfeltet. VFF skal vel have lettet budgettet. Tænker Shanyder med Ross og Helenius vil dække os fint ind.
Ved du hvad, det er sgu ikke dumt tænkt og det er sikkert den hylde vi kigger på.
5 mål i 24 kampe.. Det bliver et nej herfra
Jeg ønsker mig kun noget rutine i hver kæde.
har han ikke nettet 7, men ærligt, det er da bedre end seydel og alt det lort man har prøvet at hente.
Jo, du har ret - to i pokalen over kolding. September 24

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 17. maj 2025, 21:13

MF issehoved skrev:
17. maj 2025, 19:10
baresi skrev:
17. maj 2025, 16:24
MF issehoved skrev:
17. maj 2025, 16:09
baresi skrev:
17. maj 2025, 11:39
Rams skrev:
16. maj 2025, 22:26
Vendsyssel er rykket ud i dag.

Shanyder Borgelin kunne måske godt passe på AaB profilen.23 år og varm pt. atletisk og godt bygget ift tilstedeværelse i målfeltet. VFF skal vel have lettet budgettet. Tænker Shanyder med Ross og Helenius vil dække os fint ind.
Ved du hvad, det er sgu ikke dumt tænkt og det er sikkert den hylde vi kigger på.
5 mål i 24 kampe.. Det bliver et nej herfra
Jeg ønsker mig kun noget rutine i hver kæde.
har han ikke nettet 7, men ærligt, det er da bedre end seydel og alt det lort man har prøvet at hente.
Jo, du har ret - to i pokalen over kolding. September 24

5-7 same same
Pointen er nok bare at det nok er den hylde man leder på og det er da bedre end Seydel

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 18. maj 2025, 17:11

Vi er nu 2 år inde i SSE22's tid som ejere og ledere af AaB, og vi må sige at det indtil videre ikke går helt som håbet. Jeg er ikke ubetinget kritiker af deres ejerskab, men en af de ting vi søgte med det nye ejerskab var en større fodboldfaglighed, og det synes jeg ikke at vi har set indfriet, i hvert fald ikke på transfermarkedet.

Jeg har lavet denne matrix hvor jeg har forsøgt at kategorisere og bedømme spillerne efter hvilken rolle jeg tror de har været hentet til. Vi har stort set kun 2 transfers som vi kan kalde rendyrkede succeser, og så har jeg tilladt mig at være god ved Pudel og især Müller. Resten er spillere vi enten allerede har sendt videre eller fint kan gøre det uden at det det umiddelbart gør os dårligere.

Billede
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 18. maj 2025, 17:39

Hanga skrev:
18. maj 2025, 17:11
Vi er nu 2 år inde i SSE22's tid som ejere og ledere af AaB, og vi må sige at det indtil videre ikke går helt som håbet. Jeg er ikke ubetinget kritiker af deres ejerskab, men en af de ting vi søgte med det nye ejerskab var en større fodboldfaglighed, og det synes jeg ikke at vi har set indfriet, i hvert fald ikke på transfermarkedet.

Jeg har lavet denne matrix hvor jeg har forsøgt at kategorisere og bedømme spillerne efter hvilken rolle jeg tror de har været hentet til. Vi har stort set kun 2 transfers som vi kan kalde rendyrkede succeser, og så har jeg tilladt mig at være god ved Pudel og især Müller. Resten er spillere vi enten allerede har sendt videre eller fint kan gøre det uden at det det umiddelbart gør os dårligere.

Billede
Ja, jeg synes, du er end og meget god ved Müller. Han ligger i min optik tættere på dumpet end god/ok.

Ellers er jeg overordnet meget enig.
SSE22 og Scouser James nede fra pubben er dumpet med et gigantisk brag. Deres discountlort i deres brug af AaB som forsøgskanin fejlede stort. Hvilket alle vidste, det ville gøre.
Ædruelighedens stemme

AaBWanKenobi
2. div
2. div

Indlæg af AaBWanKenobi » 18. maj 2025, 18:25

Det tager lang tid at bygge noget op som er langtidsholdbart - både økonomisk og spillemæssigt. Med de briller på har SSE22 ikke haft så lang tid at agere i, MEN…
- Vejles nye trænere har formået at gøre noget nærmest umuligt på en halvsæson. Så selv på kort sigt kan man gøre noget.
- Sønderjydske er 1-2 år længere fremme end AaB tidsmæssigt. Men der er noget galt, når man som AaB’er kun kan kigge misundeligt på deres hold, indstilling osv. Og nu bliver AaB sat endnu længere tilbage.
- Efter 2 år med SSE22 er status vel pt., at kloakeringen og fundamentet under jorden måske er ved at være på plads, men alt fra sokkelniveau og op nu er revet helt ned igen.

Jeg havde på nuværende tidspunkt ikke forventet et indflytningsklart hus, men det her er ikke godkendt. Det er i det kommende transfervindue de skal vise, at de har lært noget af deres tid i Danmark, og så får de året ud til at vise en holdbar, spillemæssig retning for AaB. Ellers må de ud, og så er jeg villig til, at alle andre kan give det et forsøg.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 18. maj 2025, 18:31

R Rosenberg skrev:
18. maj 2025, 17:39
Hanga skrev:

Billede
Ja, jeg synes, du er end og meget god ved Müller. Han ligger i min optik tættere på dumpet end god/ok.

SSE22 og Scouser James nede fra pubben er dumpet med et gigantisk brag. Deres discountlort i deres brug af AaB som forsøgskanin fejlede stort. Hvilket alle vidste, det ville gøre.
Jeg beklager Hanga, men det bliver to mod én i dag. Jeg syntes simpelthen du overvurderer vores spillertrup. Vincent Müller burde ikke spille i Superligaen og Rudy de Boer er endnu dårligere. Bjarne Pudel er en rugbrødsspiller og det er svært at rose SSE22 for den slags - selvom der naturligvis også skal en række rugbrødsspillere ind i en trup som AaB’s.
Prøv at bemærk, at udover spillerne ikke er dygtige nok, hvor mange har så nogle lederegenskaber?

Det efterlader et hav af spillere der er hentet af SSE22/Gow som slet ikke dygtige nok til Superligaen. Det var der trods alt en del herinde, jeg selv inklusiv, der kaldte inden sæsonen gik i gang. Oveni så hentede de en træner der aldrig før havde trænet seniorer.

Det gik som forventet i form af en nedrykning. SSE22 købte sig ind i AaB for at bruge os som prøveklud. De ønskede at vise hele verden at de har ekspertisen til at udvikle en klub som AaB til en topklub, for så at gøre det samme i endnu større og mere kompetetive ligaer. De har fejlet eklatant! Tænk at vi oveni alt elendigheden også betaler dem et management fee for deres fodboldfaglige kompetencer. Det er en joke!

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 19. maj 2025, 09:20

Patmand skrev:
18. maj 2025, 18:31
R Rosenberg skrev:
Hanga skrev:

Billede

Jeg beklager Hanga, men det bliver to mod én i dag. Jeg syntes simpelthen du overvurderer vores spillertrup. Vincent Müller burde ikke spille i Superligaen og Rudy de Boer er endnu dårligere. Bjarne Pudel er en rugbrødsspiller og det er svært at rose SSE22 for den slags - selvom der naturligvis også skal en række rugbrødsspillere ind i en trup som AaB’s.
Prøv at bemærk, at udover spillerne ikke er dygtige nok, hvor mange har så nogle lederegenskaber?

Det efterlader et hav af spillere der er hentet af SSE22/Gow som slet ikke dygtige nok til Superligaen. Det var der trods alt en del herinde, jeg selv inklusiv, der kaldte inden sæsonen gik i gang. Oveni så hentede de en træner der aldrig før havde trænet seniorer.

Det gik som forventet i form af en nedrykning. SSE22 købte sig ind i AaB for at bruge os som prøveklud. De ønskede at vise hele verden at de har ekspertisen til at udvikle en klub som AaB til en topklub, for så at gøre det samme i endnu større og mere kompetetive ligaer. De har fejlet eklatant! Tænk at vi oveni alt elendigheden også betaler dem et management fee for deres fodboldfaglige kompetencer. Det er en joke!
Du kan flytte ALLE spillerne til dumpet på nær Mathias Jørgensen og Widell.

Aldrig har jeg set en så dårlig omgang signings.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 19. maj 2025, 09:27

Müller er også 100% dumpet.
Det er ikke en målmand, som skaber ro i forsvaret. Samtidig har jeg aldrig set en AaB-målmand fylde SÅ LIDT i feltet - endda i det lille felt. Det er absurd.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 19. maj 2025, 09:40

Alpa Chino skrev:
19. maj 2025, 09:20
Patmand skrev:
18. maj 2025, 18:31
R Rosenberg skrev:
Hanga skrev:

Billede

Du kan flytte ALLE spillerne til dumpet på nær Mathias Jørgensen og Widell.

Aldrig har jeg set en så dårlig omgang signings.
Efter min overbevisning var Pudel hentet som en gardering og der er formentlig ikke den store økonomi bundet i ham, men han er endt som en af de vigtigere spillere på holdkortet. Så set i lyset af det synes jeg han er en fin signing. Det vi så absolut kunne have ønsket os var at der var flere der overpræsterede ift. CV og økonomi, men det er desværre ikke tilfældet. Det mest skuffende er dog de spillere der der burde kunne mere - f.eks. Hansen-Aarøen, Diakhite, Ask og Adedeji.

Selv med min måske lidt gavmilde opstilling er resultatet jo det samme - det er uacceptabelt få spillere der har vist sig at være gode tilføjelser til truppen. Endnu engang skal vi ud i en stor oprydning, det er efterhånden blevet lidt et speciale i AaB.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 19. maj 2025, 10:06

Er tiden så ved at være moden til at man kan få en Børsting tilbage? Og evt. en Kusk? Ville være dejligt med noget erfaring og AaB hjerte.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
MarkyMark
2. div
2. div
Favoritspiller: Munken
Geografisk sted: Kastetvej

Indlæg af MarkyMark » 19. maj 2025, 10:11

Lad os starte med at adressere den position på banen vi har forsømt at forstærke os på alt for længe. Frederik Brandhof, 28 år, klassisk 6'er og med udløb 31/12-25.

God nok til at Rössler uden tøven spiler med ham når Poulsen er skadet, hvilket betyder at han er skolet til taktisk perfektion.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 19. maj 2025, 10:18

MarkyMark skrev:
19. maj 2025, 10:11
Lad os starte med at adressere den position på banen vi har forsømt at forstærke os på alt for længe. Frederik Brandhof, 28 år, klassisk 6'er og med udløb 31/12-25.

God nok til at Rössler uden tøven spiler med ham når Poulsen er skadet, hvilket betyder at han er skolet til taktisk perfektion.
En solid midt. Jeg er fan af ideen, hvis han passer på Wichmanns hold.
SSE22 Indexet

Skrid ad helvedes til 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Få en chance for at bevise de kan rette op på tingene

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 19. maj 2025, 11:51

Jeg håber, at man slipper Kasper Jørgensen fra starten. Han finder antageligvis en klub på fri transfer, og så skal der bare forhandles en slip nu aftale igennem. Derudover forventer jeg, at man samler de penge op, der ligger i et salg af Mathias Jørgensen, fordi han er eneste reelle salgsobjekt.

Vi skal spille 3-5-2.

Målmand: Vincent Müller. Jeg tør godt have Müller på kassen i 1. division. Han har for lang en kontrakt til at vi ophæver ham, og jeg tror ikke, køberne står i kø. Viser Grønkjær sig som et bedre alternativ skal han selvfølgelig på kassen, men jeg synes ikke, det her er vores største problem.

Forsvar: Makolli, Pudel, Arnórsson. Det er selvfølgelig for lidt og for uerfarent. Jeg ser gerne man supplerer med en skandinav med erfaring fra de to øverste niveauer. Hvis Mathias Ross er blevet træt af splinterne fra bænken og han hader at se sit elskede AaB i den her stand, så skal han være mere end velkommen. Derudover antager jeg, at vi også supplerer med Malthe Kjølbye.

Wingback: ??? Lad os antage at vi smider Kasper Jørgensen fra sæsonstart, så efterlader det os med Christian Tcacenco og Marc Nielsen. Det er naturligvis ikke nok. Igen kunne jeg faktisk godt tænkte mig, at vi rakte ud til Superpøleren (c). Garant for en kæmpeindsats og et stort AaB-hjerte. Derudover er jeg simpelthen spejlblank på alternativer.

Midtbane: Davidsen, Bomholt, Valdemar Møller, Marcus Bonde. Vi vrimler faktisk i talenter på midtbanen, som bør kunne slå til i 1. division, men de skal suppleres med en voksen midtbanespiller. Frederik Brandhof er nævnt. Det synes jeg er helt okay.

Angreb: Helenius og Ross. Jeg tror som sagt, at vi sælger Jørgensen - måske først til vinter, men jeg kan slet ikke tro, at vi kan beholde ham. Helenius synes jeg man skal forlænge i en 1+1 år, hvis man ellers kan mødes om en okay løn. Ross har jeg ingen tiltro til pt., men måske kan Wichmann få den nødknækket. Alternativt skal vi også her på jagt.

Resten synes jeg i vid udstrækning at man skal få til at forsvinde fra den her klub og så ellers supplere med egne talenter, der hvor man kan. Farvel til Diakithe, Seydel, Jiminez, John, Jasson osv. I prioriteret rækkefølge.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 19. maj 2025, 11:55

MarkyMark skrev:
19. maj 2025, 10:11

En super forstærkning. Men hvad i alverden skulle få ham til at skifte til os ?
Løn (næppe) udsigten til 1 div (næppe) mangel på alternativer (næppe)
Den tror jeg simpelthen ikke på.

Tror vi skal kigge på Nordicbet hylderne og ikke superligaen, når vi skal kigge efter nye spillere. Håber satme Gow lytter til Wichmann, som har et glimrende overblik over spillere i Nordicbet ligaen!

I øvrigt slår Wichmann mig som en træner, der ved hvad han vil have og ikke have. Tror Gow får kamp til stregen, når han kommer med forslag til Wichmann.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 19. maj 2025, 11:59

Mon ikke det vil give fint mening nu at hente Lasse Nielsen hjem som det rutinerede anker i midterforsvaret?

37 år ja, men spiller fast i den tyrkiske superliga og med kontraktudløb nu her, og ville sådan set hjem til Aalborg allerede sidste sommer.

Vi mangler med alt tydelighed noget rutine, lederskab og AaB hjerte på holdet. Her er et oplagt bud.

I øvrigt, måske @Debatjuntaen skulle starte en ny tråd til sommervinduet? Det skal nok blive en heftig sommer ind og ud.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 19. maj 2025, 12:01

Kunji skrev:
19. maj 2025, 11:51
Jeg håber, at man slipper Kasper Jørgensen fra starten. Han finder antageligvis en klub på fri transfer, og så skal der bare forhandles en slip nu aftale igennem. Derudover forventer jeg, at man samler de penge op, der ligger i et salg af Mathias Jørgensen, fordi han er eneste reelle salgsobjekt.

Vi skal spille 3-5-2.

Målmand: Vincent Müller. Jeg tør godt have Müller på kassen i 1. division. Han har for lang en kontrakt til at vi ophæver ham, og jeg tror ikke, køberne står i kø. Viser Grønkjær sig som et bedre alternativ skal han selvfølgelig på kassen, men jeg synes ikke, det her er vores største problem.

Forsvar: Makolli, Pudel, Arnórsson. Det er selvfølgelig for lidt og for uerfarent. Jeg ser gerne man supplerer med en skandinav med erfaring fra de to øverste niveauer. Hvis Mathias Ross er blevet træt af splinterne fra bænken og han hader at se sit elskede AaB i den her stand, så skal han være mere end velkommen. Derudover antager jeg, at vi også supplerer med Malthe Kjølbye.

Wingback: ??? Lad os antage at vi smider Kasper Jørgensen fra sæsonstart, så efterlader det os med Christian Tcacenco og Marc Nielsen. Det er naturligvis ikke nok. Igen kunne jeg faktisk godt tænkte mig, at vi rakte ud til Superpøleren (c). Garant for en kæmpeindsats og et stort AaB-hjerte. Derudover er jeg simpelthen spejlblank på alternativer.

Midtbane: Davidsen, Bomholt, Valdemar Møller, Marcus Bonde. Vi vrimler faktisk i talenter på midtbanen, som bør kunne slå til i 1. division, men de skal suppleres med en voksen midtbanespiller. Frederik Brandhof er nævnt. Det synes jeg er helt okay.

Angreb: Helenius og Ross. Jeg tror som sagt, at vi sælger Jørgensen - måske først til vinter, men jeg kan slet ikke tro, at vi kan beholde ham. Helenius synes jeg man skal forlænge i en 1+1 år, hvis man ellers kan mødes om en okay løn. Ross har jeg ingen tiltro til pt., men måske kan Wichmann få den nødknækket. Alternativt skal vi også her på jagt.

Resten synes jeg i vid udstrækning at man skal få til at forsvinde fra den her klub og så ellers supplere med egne talenter, der hvor man kan. Farvel til Diakithe, Seydel, Jiminez, John, Jasson osv. I prioriteret rækkefølge.
Jeg er stort set enig.

Lad os benytte lejligheden til at få skippet de spillere af som du har nævnt..Og lad så Wichmann finde de forstærkninger han vil have!

Wichmann skal pege og Gow kan få lov at forhandle. Nu har det udenlandske team vist at de ikke evner at finde spillere, som kan forstærke os. Det er jeg sikker på Wichmann kan finde.

Brizzie1885
Junior
Junior
Favoritspiller: Widell

Indlæg af Brizzie1885 » 19. maj 2025, 12:13

white splash skrev:
19. maj 2025, 10:06
Er tiden så ved at være moden til at man kan få en Børsting tilbage? Og evt. en Kusk? Ville være dejligt med noget erfaring og AaB hjerte.
Det mener du ikke, vel? De kunne IKKE engang holde Vendsyssel oppe i 1. Division – hvad fanden skal vi så med dem?

Låst