Sports excellence 22

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Re: Sports excellence 22

Indlæg af DenSataniskeHest » 26. maj 2025, 17:12

Jeg ser frem til at se hvad de bringer oven på det her

Laumag
2. div
2. div
Favoritspiller: Ib simonsen

Indlæg af Laumag » 26. maj 2025, 17:26

SteenA skrev:
26. maj 2025, 16:56
Mon ikke konklusionen ovenpå opsigelsen af aftalen med Wichmann er, at der skal sælges hvad der kan sælges i truppen og ikke bruges penge på nye transfers? Så beholder man det skrald man allerede har på kontrakt, suppleret med hvad der kan findes transferfrit og supplerer så ellers fra U-19. Lig med at ambitionen blot er at overleve i 2. division. Og det gik nok lidt for sent op for Wichmann.
Måske men hvordan skal redde deres investering hjem

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 26. maj 2025, 17:27

DenSataniskeHest skrev:
26. maj 2025, 17:12
Men han siger jo ikke noget. Han forsøger med lidt damage control, fordi farmand har sendt ham i byen. Indholdsløst politikersvar (men også voldsomt dårligt journalistisk arbejde).
Ædruelighedens stemme

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 26. maj 2025, 17:29

R Rosenberg skrev:
26. maj 2025, 17:27
DenSataniskeHest skrev:
Men han siger jo ikke noget. Han forsøger med lidt damage control, fordi farmand har sendt ham i byen. Indholdsløst politikersvar (men også voldsomt dårligt journalistisk arbejde).
Han påstår jo det er en plan jeg tvivler men ser frem til at se hvem de ansætter

Dongdongwh0
2. div
2. div

Indlæg af Dongdongwh0 » 26. maj 2025, 17:31

R Rosenberg skrev:
26. maj 2025, 17:27
DenSataniskeHest skrev:
Lige i den her situation savner man en viaplay journalist

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 26. maj 2025, 17:36

Wurtz siger om Wichmann, at han nok var for ukontrollérbar for de folk i kulisserne, som faktisk bestemmer, og derfor måtte han så ud igen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 26. maj 2025, 17:43

Klaus skrev:
26. maj 2025, 17:01
Baatnakken skrev:
26. maj 2025, 16:30
Frem for at blive helt væk fra AaBs kampe kunne det jo være en mulighed at blive væk fra første divisionskampene og så møde talstærkt op til Jyllandsserieholdet og bruge energien på dem det vil da være et statement der er til at forstå. Mener de gjorde det samme i Brøndby da de var utilfredse med ejerskabet
Jeg synes det er et gigantisk dilemma. På den ene side vil jeg gerne bakke op om spillerne og klubben. På den anden side vil jeg gerne have et nyt ejerskab. Efter mange overvejelser er vi nået frem til at beholde vores sæsonkort, men det er med en besk smag i munden...
Jeg beholder også mit.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Baatnakken
1. div
1. div
Favoritspiller: Prica

Indlæg af Baatnakken » 26. maj 2025, 17:51

RicoBR02 skrev:
26. maj 2025, 17:07
Baatnakken skrev:
26. maj 2025, 16:30
Frem for at blive helt væk fra AaBs kampe kunne det jo være en mulighed at blive væk fra første divisionskampene og så møde talstærkt op til Jyllandsserieholdet og bruge energien på dem det vil da være et statement der er til at forstå. Mener de gjorde det samme i Brøndby da de var utilfredse med ejerskabet
Eftersom Brøndby stadig er ejet af GFH, så virkede det ikke skide godt det de gjorde.
Det handlede ikke om at få dem til at forsvinde men at indgå en "værdi-aftale" hvilket lykkedes

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 26. maj 2025, 17:57

Der er også forskel på de to ligaer, i 1. Div skal vi kunne skabe kampene i højere grad, om Wichmann er manden til det, det har de nok vurderet ikke været tilfældet. Havde vi blevet i suppen, havde det nok givet mere mening at fortsætte med Wichmann, til at stabilisere holdet.

Omvendt så kan det også ligne et skud i mørket, der dog kom alt for sent. Skulle man have håbet på en trænerfyring ville give pote skulle det som minimum været sket med 2 måneder tilbage, eller 10 kampe.

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 26. maj 2025, 17:59

Funky skrev:
26. maj 2025, 17:36
Wurtz siger om Wichmann, at han nok var for ukontrollérbar for de folk i kulisserne, som faktisk bestemmer, og derfor måtte han så ud igen.
Jeg gad egentlig godt vide om Wichmann var en ansættelse Gow næsten egenhændigt trumfede igennem, for i det lys giver det vel lidt bedre mening at han fik sparket sammen med Gow, så snart det er gået op for SSE22 at Wichmann ikke stemmer overens med deres ideer, selvom der uanset hvad ser rigtig rigtig skidt ud på ledelsefronten med sådan en eklatant fejl. Der hvor jeg alligevel vil rose tyskerne er at de agerer på en ting som ikke fungerer. Spillet blev jo om muligt kun ringere under Wichmann.

Ind med Wurtz og så Bo Zinck som assistent - og så ansæt Kruger som sportsdirektør. Allez allez…

Baatnakken
1. div
1. div
Favoritspiller: Prica

Indlæg af Baatnakken » 26. maj 2025, 18:03

Martino1 skrev:
26. maj 2025, 17:59
Funky skrev:
Jeg gad egentlig godt vide om Wichmann var en ansættelse Gow næsten egenhændigt trumfede igennem, for i det lys giver det vel lidt bedre mening at han fik sparket sammen med Gow, så snart det er gået op for SSE22 at Wichmann ikke stemmer overens med deres ideer, selvom der uanset hvad ser rigtig rigtig skidt ud på ledelsefronten med sådan en eklatant fejl. Der hvor jeg alligevel vil rose tyskerne er at de agerer på en ting som ikke fungerer. Spillet blev jo om muligt kun ringere under Wichmann.

Ind med Wurtz og så Bo Zinck som assistent - og så ansæt Kruger som sportsdirektør. Allez allez…
Tror du selv på det? Det bliver folk der kan fjernstyres fra Hamborg. Jeg synes heller ikke at Wichmann var en åbenbaring i de 5 kampe han fik, men vi stoppede da med at tabe 4-0

Martino1
Superliga
Superliga

Indlæg af Martino1 » 26. maj 2025, 18:06

Baatnakken skrev:
26. maj 2025, 18:03
Martino1 skrev:
Funky skrev:

Tror du selv på det? Det bliver folk der kan fjernstyres fra Hamborg. Jeg synes heller ikke at Wichmann var en åbenbaring i de 5 kampe han fik, men vi stoppede da med at tabe 4-0
Jeg tror ikke nødvendigvis de går efter folk der kan fjernstyres, men nok nærmere nogle som kan ideen i den samme retning som dem. Forhåbenligt finder de nogle der kan eksekvere planen markant bedre end Gow og Wichmann.
Det gjorde vi - men hold kæft hvor var det kedeligt at kigge på. Gik før tid i Viborg. Tror aldrig jeg er gået før tid til en away-kamp.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 26. maj 2025, 18:06

Martino1 skrev:
Funky skrev:

Altså hvad er det her for galskab? SSE22 har skabt præcis den situation de står i. De har selv tændt ild i huset, og så skal de ha’ ros for at kaste en enkelt spand vand på.

Der skal ske et helt ekstremt kommunikationsarbejde samt massive omprioriteringer i deres egne beslutninger før man overhovedet kan overveje at have begyndende tiltro til tingene igen.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Martino1
Superliga
Superliga

Indlæg af Martino1 » 26. maj 2025, 18:14

Kunji skrev:
26. maj 2025, 18:06
Martino1 skrev:
Funky skrev:

Altså hvad er det her for galskab? SSE22 har skabt præcis den situation de står i. De har selv tændt ild i huset, og så skal de ha’ ros for at kaste en enkelt spand vand på.

Der skal ske et helt ekstremt kommunikationsarbejde samt massive omprioriteringer i deres egne beslutninger før man overhovedet kan overveje at have begyndende tiltro til tingene igen.
Roser var måske en overdrivelse. Jeg anerkender at de vil råde bod på deres fejl(ansættelser af Gow og Wichmann).

Jeg synes da også de har lavet et utal af fejl; men jeg håber da de har lært noget, så de ikke laver dem igen.
Og så skal de have opklaret hvordan det hold kunne falde SÅ meget sammen i foråret. Det kan vel ikke kun være manglen på en rutineret 6’er.

SteenA
1. div
1. div

Indlæg af SteenA » 26. maj 2025, 18:19

Martino1 skrev:
26. maj 2025, 18:14
Kunji skrev:
26. maj 2025, 18:06
Martino1 skrev:
Funky skrev:

Jeg roser dem ikke. Jeg anerkender at de vil råde bod på deres fejl(ansættelser af Gow og Wichmann).

Jeg synes da også de har lavet et utal af fejl; men jeg håber da de har lært noget, så de ikke laver dem igen.
Og så skal de have opklaret hvordan det hold kunne falde SÅ meget sammen i foråret. Det kan vel ikke kun være manglen på en rutineret 6’er.
Holdet faldt sammen i en skøn blanding af manglende kvalitet og at den overfalds-presfodbold man havde held med i starten af sæsonen blev læst af modstanderne.

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 26. maj 2025, 18:23

Da de kom, slog dig sig op på tæt fan-samarbejde.

I dag, ringede de efter politiet, for at smide (rolige, men kritiske) fans med bannere, ud af Hornevej.

Hvem tilhører klubben? Ejere eller fans?

SSE Raus
Legaliser pyro!

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 26. maj 2025, 18:25

Sse22 er en fejl.
Ansættelse af wichmann … høj høj klasse som træner og menneske / det rette AaB dna - rette attitude
En mand der virkelig kan skabe resultater når han lige får lov at sætte sig præg.
Sse22 blir en skændsel i AaB historien

Martino1
Superliga
Superliga

Indlæg af Martino1 » 26. maj 2025, 18:26

AaBager skrev:
26. maj 2025, 18:23
Da de kom, slog dig sig op på tæt fan-samarbejde.

I dag, ringede de efter politiet, for at smide (rolige, men kritiske) fans med bannere, ud af Hornevej.

Hvem tilhører klubben? Ejere eller fans?

SSE Raus
Okay. Det er sgu for lavt. Svært at forestille sig at Ultras-grupperne ville begynde at slås med ejerne. Trods alt.

SteenA
1. div
1. div

Indlæg af SteenA » 26. maj 2025, 18:26

Laumag skrev:
26. maj 2025, 17:26
SteenA skrev:
26. maj 2025, 16:56
Mon ikke konklusionen ovenpå opsigelsen af aftalen med Wichmann er, at der skal sælges hvad der kan sælges i truppen og ikke bruges penge på nye transfers? Så beholder man det skrald man allerede har på kontrakt, suppleret med hvad der kan findes transferfrit og supplerer så ellers fra U-19. Lig med at ambitionen blot er at overleve i 1. division. Og det gik nok lidt for sent op for Wichmann.
Måske men hvordan skal redde deres investering hjem
Jeg tror stadig helt klart at der er en undervurdering af NBL og samtidig tænker man nok at netværket kan hente en ny Widell og MJ. Kan man samtidig skære spillerbudgettet helt ind til benet, så lever man sikkert med at blive i NBL nogle år, mens man udvikler på talenter. Jeg tror bare ikke at Wichmann troede på den model.

Besvar