Sæson 25/26 - Nordicbet Ligaen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: Sæson 25/26 - Nordicbet Ligaen

Indlæg af Jakobsen » 16. jun 2025, 13:18

jonas386 skrev:
16. jun 2025, 13:12
Jakobsen skrev:
16. jun 2025, 13:03
Der stoler jeg egentlig meget mere på Ahlmann som scout ifht. at han kender dansk fodbold og ved, hvad der skal til.
Hvorfor egentlig det? Ahlmanns stilling er da mindst lige så, hvis ikke mere, nepotisitisk end Nagels. Han har fået det job fordi han er tidligere AaB'er, ikke fordi han er en stjernedygtig talentspejder.
Hvad har Ahlmann sagt/gjort der gør du stoler mere på hans evner? Spillere han har anbefalet eller andet?
Han kender niveauet i Dansk fodbold/Superligaen og ved mere om hvad der skal til for at spille derinde end Nagel gør før han har en 4-5 års erfaring fra fodboldjobs der kan opveje, at han aldrig har været på banen.
RAUS RAUS SSE!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 16. jun 2025, 13:23

Jakobsen skrev:
16. jun 2025, 13:18
jonas386 skrev:
Jakobsen skrev:
Der stoler jeg egentlig meget mere på Ahlmann som scout ifht. at han kender dansk fodbold og ved, hvad der skal til.
Hvorfor egentlig det? Ahlmanns stilling er da mindst lige så, hvis ikke mere, nepotisitisk end Nagels. Han har fået det job fordi han er tidligere AaB'er, ikke fordi han er en stjernedygtig talentspejder.
Hvad har Ahlmann sagt/gjort der gør du stoler mere på hans evner? Spillere han har anbefalet eller andet?
Han kender niveauet i Dansk fodbold/Superligaen og ved mere om hvad der skal til for at spille derinde end Nagel gør før han har en 4-5 års erfaring fra fodboldjobs der kan opveje, at han aldrig har været på banen.
Spillererfaring er ikke ligmed kvalitet. Jeg kunne godt li' spilleren Ahlmann, men han har aldrig slået mig som typen man skriver opgaver af efter for at sige det på den måde.
Jeg undrer mig også bare over, at Nagel skal på porten fordi han er ansat igennem sit netværk til BPTC, mens Ahlmann, der udelukkende er ansat fordi han har spillet +300 kampe for klubben, hellere end gerne må blive, selvom han (mig bekendt) ikke har vist prøver på sin kunnen udenfor kridtstregerne.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 16. jun 2025, 13:31

Jakobsen skrev:
Martino1 skrev:
16. jun 2025, 11:21
Jakobsen skrev:
16. jun 2025, 10:30
MF issehoved skrev:
16. jun 2025, 10:05
Tjuga skrev:
16. jun 2025, 09:54
dnoerholm skrev:
16. jun 2025, 09:34
Hvad foregår der på Hornevej? Der har været død stille i 3-4 dage nu.
4 dage til træningsstart. Og vi har ikke styr på noget som helst.
Det er svært at tolke den lange ventetid her som positivt. Selvfølgelig er det godt at være grundig, og der skal nok en del afklarende samtaler til. Men SÅ god tid har vi altså heller ikke. Og selvom det pludseligt kan gå stærkt, så går der vel også noget tid fra sportsdirektøren sidder der, og før han så får nikket ja til en cheftræner.
Og endnu længere før han henter nye spillere...
Ja, det er ikke godt. Det er skidt. Der er vel to mulige tolkninger:

Enten at ingen af de mulige kandidater vil røre AaB med en ildtang

Eller, at SSE fortsat er så aktiv med at ville røre i gryden, at man ikke kan blive enige internt om hvad man går efter. Eksempelvis at majoritetsejeren blokerer de forslag, som direktionen kommer med.
Jeg tror godt du kan regne med SSE er inde over - de smider ikke bare det hele fra sig, fra den ene dag til den anden. Desværre
Præcis. Det er jo noget der skal graves i det der.
Var pressemeddelsen var i bedste symbolpolitik og i værste fald løgn?
Julius Nagel er jo i hvert fald stadig med og han er jo en SSE opfindelse.
Men hvad nu hvis Julius er en kompetent medarbejder- er det så stadig ud fordi han er en SSE-mand?
Hans relation til Jan Peters er ret nær eftersigende og derved er han også nær SSE/BPTC så for, at det er troværdigt, at de er ude af driften så må svaret være Ja, han skal ud. Nu er det så heller ikke just fordi, at det har været nogle voldsomt gode rekrutteringer han har været en del af.
Jeg køber, at han kan analysere og beskrive en spillers kompetencer, men det han har gjort mhp. på at bruge spillere i marketingmæssige sammenhænge. Han har ingen tidligere erfaring fra fodbold i at vurdere om det sportslige niveau er godt nok eller hvilke spillere der passer til en spillestil. Jeg kan ikke se, hvorfor det er AaB der skal have BPTCs juniorkonsulent i jobtræning.
Gad vide hvordan stemningen er på kontorerne på Hornevej i denne tid!? Ingen kan føle sig sikre på deres job. Ingen aner hvilken retningen klubben kommer til at bevæge sig i.

Der er da ingen forstandige mennesker der ønsker at blive indrullet i det kaos. På den baggrund er det klart, at det trækker ud med at finde sportsdirektør og træner. Lige nu aner vi ikke hvem der bestemmer og hvilken retning vi skal i. Det skal der styr på i en fart, hvis man vil gøre sig forhåbninger om at lande nogle kapaciteter der kan løfte den gigantiske opgave der ligger forude.

Ang Nagel, så er det da helt ubegribeligt at han ikke røg samtidig med Gow. Det er ham der har peget på de spillere, som Gow har signet. Ligeså med Anton Boeckel(intl. datascout) hvem pokker han så er. SÅ'Æ'U'

Belwas
2. div
2. div

Indlæg af Belwas » 16. jun 2025, 13:50

Tjuga skrev:
16. jun 2025, 13:16
jonas386 skrev:
16. jun 2025, 13:01
Tjuga skrev:
16. jun 2025, 12:50
jonas386 skrev:
16. jun 2025, 12:43
Tjuga skrev:
16. jun 2025, 12:34
jonas386 skrev:
16. jun 2025, 12:08

Det er en enig bestyrelse der har bestemt retningen, og ikke de skide værnemagtsvin der gør alt hvad de kan for at ødelægge klubben og skabe et nyt 1000-års rige i asken.
Ja alt er tip-top.
Der er et stykke fra, at alt er tip-top og de skøre konspirationsteorier nogle brugere kører med herinde for tiden.
Hvilke konspirationsteorier?
Du synes ikke det er naturligt, hvis folk har spørgsmål omkring hvilken rolle SSE spiller i klubben nu?
Du kan ikke forestille dig, at eventuelle kandidater til den nye sportslige ledelse har samme spørgsmål?

Har du noget at bidrage med?
Konspirationer såsom, at SSE og den øvrige bestyrelse nok lyver om deres engagement, og stadig trækker i trådene, selvom de påstår at have trukket sig, og nu åbenbart står i vejen for der kan ansættes en sportsdirektør eller en træner.
Mener du Simon Ydesen? Som i seneste Ripodsten understreger, at SSE langt fra har strukket sig fra hvad der foregår på Hornevej og at det er årsagen til at ansættelsen af sportschef og træner trækker ud - på grund af intern splittelse.
Jeg synes du skal sende ham en sviner, når han kommer tilbage fra ferie. Det er du jo så god til.
Altså, i denne quote-tråd alene bliver der SSE omtalt i vendinger der indikerer tilknytning til nazisme, og at deres agenda alene er AaBs ødelæggelsen. Var måske et mere oplagt eksempel på konspirationsteori og kritik uden nuancer.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 16. jun 2025, 13:54

jonas386 skrev:
16. jun 2025, 13:23
Jakobsen skrev:
jonas386 skrev:
Jakobsen skrev:
Spillererfaring er ikke ligmed kvalitet. Jeg kunne godt li' spilleren Ahlmann, men han har aldrig slået mig som typen man skriver opgaver af efter for at sige det på den måde.
Jeg undrer mig også bare over, at Nagel skal på porten fordi han er ansat igennem sit netværk til BPTC, mens Ahlmann, der udelukkende er ansat fordi han har spillet +300 kampe for klubben, hellere end gerne må blive, selvom han (mig bekendt) ikke har vist prøver på sin kunnen udenfor kridtstregerne.
Ganz enig. Men jeg forstår da godt betænkelighederne ved Nagel, og jeg synes netop ikke, at betænkeligheder er konspirationsteorier. Og har han været manden bag spillere ind, så er han jo bare voldsomt elendig.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 16. jun 2025, 14:00

Tjuga skrev:
jonas386 skrev:
Tjuga skrev:
jonas386 skrev:
Tjuga skrev:
jonas386 skrev:

Det er en enig bestyrelse der har bestemt retningen, og ikke de skide værnemagtsvin der gør alt hvad de kan for at ødelægge klubben og skabe et nyt 1000-års rige i asken.
Ja alt er tip-top.
Der er et stykke fra, at alt er tip-top og de skøre konspirationsteorier nogle brugere kører med herinde for tiden.
Du synes ikke det er naturligt, hvis folk har spørgsmål omkring hvilken rolle SSE spiller i klubben nu?
Du kan ikke forestille dig, at eventuelle kandidater til den nye sportslige ledelse har samme spørgsmål?

Konspirationer såsom, at SSE og den øvrige bestyrelse nok lyver om deres engagement, og stadig trækker i trådene, selvom de påstår at have trukket sig, og nu åbenbart står i vejen for der kan ansættes en sportsdirektør eller en træner.
Mener du Simon Ydesen? Som i seneste Ripodsten understreger, at SSE langt fra har strukket sig fra hvad der foregår på Hornevej og at det er årsagen til at ansættelsen af sportschef og træner trækker ud - på grund af intern splittelse.
Jeg synes du skal sende ham en sviner, når han kommer tilbage fra ferie. Det er du jo så god til.
Jeg mener de brugere, der tager et indlæg herinde som en skinbarlig sandhed, og hellere end gerne vil tro på de mest absurde rygter, og tror SSE hellere end gerne vil se klubben gå konkurs af et ondt hjerte.
Har vi aldrig svinet Ydesen til. Så ved ikke hvad du henviser til.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 16. jun 2025, 14:01

Belwas skrev:
16. jun 2025, 13:50
Tjuga skrev:
jonas386 skrev:
Tjuga skrev:
jonas386 skrev:
Tjuga skrev:

Ja alt er tip-top.

Altså, i denne quote-tråd alene bliver der SSE omtalt i vendinger der indikerer tilknytning til nazisme, og at deres agenda alene er AaBs ødelæggelsen. Var måske et mere oplagt eksempel på konspirationsteori og kritik uden nuancer.
Det er mig der skriver det, men det var en reference til bl.a. dette indlæg https://debatside.dk/viewtopic.php?f=1& ... gt#p704731 og andre tilsvarende

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 16. jun 2025, 15:57

jonas386 skrev:
Jakobsen skrev:
jonas386 skrev:
Jakobsen skrev:
Du ved vel lige så lidt om Ahlmanns kompetencer, som alle andre herinde. Du har lige så lidt baggrund for at dømme ham uduelig, andre har for at dømme ham god. Men stor erfaring som SL spiller, kan jeg ikke forstå du ikke kan se som et plus
Legaliser pyro!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 16. jun 2025, 16:16

AaBager skrev:
16. jun 2025, 15:57
jonas386 skrev:
Jakobsen skrev:
jonas386 skrev:
Jakobsen skrev:
Du ved vel lige så lidt om Ahlmanns kompetencer, som alle andre herinde. Du har lige så lidt baggrund for at dømme ham uduelig, andre har for at dømme ham god. Men stor erfaring som SL spiller, kan jeg ikke forstå du ikke kan se som et plus
Jeg dømmer ham ikke til at være det ene eller det andet, jeg mener bare han bør vurderes på de samme præmisser som klubbens øvrige ansatte, og så tror jeg ikke et sekund på, at han ville være blevet ansat, hvis ikke han havde sin flotte fortid i klubben. Hvis det er et problem, at Nagel er blevet ansat på baggrund af sit netværk, så må det vel også være et problem for Ahlmann - indtil han har bevist han er kvalificeret til jobbet.

Tidligere spillererfaring kan sagtens være et plus, det er bare ikke i sig selv en kvalitet, hvilket der efterhånden findes tonsvis af eksempler på, ligesom det bliver mindre og mindre relevant når de store klubber - også i europa - skal ansætte folk omkring førsteholdene.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 16. jun 2025, 17:55

Ahlmann havde indstillet sig på at forlade AaB og gå på fodboldpension, da han ikke fandt Hobro interessant, og Vendsyssel aldrig bød ind med et interessant kontraktudspil.

Derefter bød AaB ud af ingenting ind med en fastansættelse som scout for at holde ham i klubben. Måske er Jakob en glimrende scout, men han havde ikke selv set den komme.

Ift. Nagel. Han er ikke en del af ejerkredsen, og selvom han måske er gode venner med Kappmeier og Peters, så bør det i mine øjne være kompetencerne, der afgør hans fremtid. Jeg har svært ved at gennemskue, hvad hans rolle er i vores forfærdelige signings, men Ydesen giver i hvert fald Nagel kredit for salgene.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 16. jun 2025, 18:45

jonas386 skrev:
Tjuga skrev:
jonas386 skrev:
Tjuga skrev:
jonas386 skrev:
Tjuga skrev:
16. jun 2025, 12:00

Dette med hvad der er "drift" er interessant. Hvis BPTC gennem SSE stadig vil spille en meget aktiv rolle i at hyre og fyre folk, hvor stor frihed har en sportchef og træner så egentlig i "driften"? Tror Tuxen Boll og co får mange variationer af det spørgsmål i deres jagt på nye folk.

Wichmann blev ikke fyret fordi han ikke passede den daglige drift, men på grund af uenigheder om "retningen". BPTC/SSE har trukket sig fra driften, men har de også trukket sig fra at bestemme retningen?

Jeg tror ikke de dygtige fodboldledere kan adskille drift og retning. Den daglige drift sætter en retning, og retningen har direkte betydning for de daglige valg i driften.
Ja alt er tip-top.

Måske misforstår jeg dig - men mener nu ikke, det er en konspiration at regne med, at SSE22 stadig har en hel del at skulle ha’ sagt, selvom de har trukket sig fra den daglige drift. De ejer trods alt stadig størstedelen af AaB - og uanset deres følelser for AaB for tiden, har de jo en klar interesse i at passe på deres investering.

Tænker heller ikke, at beslutninger i bestyrelseslokalet tæller som daglig drift.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 17. jun 2025, 22:00

Sådan en FCM snothvalp
https://bold.dk/fodbold/stillinger/poka ... an-sla-AaB
Håber vi trækker Snejberg og tværrer deres lorteklub ud!
RAUS RAUS SSE!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 18. jun 2025, 08:14

Det insinueres ret kraftigt på Twitter og Reddit at den spiller der anklages for vold er AaB’er og tidligere FCK’er.

Såfremt det er ham og han dømmes, så bør det vel være farvel og tak?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 18. jun 2025, 08:20

Forza skrev:
18. jun 2025, 08:14
Det insinueres ret kraftigt på Twitter og Reddit at den spiller der anklages for vold er AaB’er og tidligere FCK’er.

Det giver sig selv i og med at en skyldig dom forventes at give ubetinget fængsel.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 18. jun 2025, 11:34

Jakobsen skrev:
17. jun 2025, 22:00
Sådan en FCM snothvalp
https://bold.dk/fodbold/stillinger/poka ... an-sla-AaB
Håber vi trækker Snejberg og tværrer deres lorteklub ud!
Jeg synes det er go' lir.
Legaliser pyro!

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 18. jun 2025, 14:13

Hanga skrev:
18. jun 2025, 08:20
Forza skrev:
18. jun 2025, 08:14

Det giver sig selv i og med at en skyldig dom forventes at give ubetinget fængsel.
Det kan jo være han vender tilbage i topform. Nikolaj Coster-Waldau har vel aldrig stået skarpere.

https://youtube.com/watch?v=b_0wu3fnLg ... YWxsZXI%3D

Besvar