Sports excellence 22

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Jakobsen » 6. aug 2025, 23:04

Pontoppi skrev:
6. aug 2025, 13:59
R Rosenberg skrev:
6. aug 2025, 13:48
Ja, AaB har været kronisk ringe til at sælge spillere. Men nu er jeg dog slet ikke så sikker på, at andre end tyskerne ikke kunne få 20 mio for Jørgensen, 30 for Widell osv. Markedet er også pænt noget andet nu end for bare få år siden.
der er ikke mange andre nedrykkere der har solgt for +75 mio på et år og selv i skandinavien er det flotte cifre
sammenlign selv på transfer markt

netop transfer indtægter er SÅ vigtige som vores primær indtægts kilde
Men hvor har de ih så gode transferindtægter bragt os hen? Til en nedrykning og et spillerbudget der knap er top 6 i første division.
Høje transferindtægter er sgu ret så lige gyldige når du ikke evner eller vil bruge dem på at videreudvikle klubben. Jeg forventer ikke, at pengene bruges en til en, men at vi sidder fast i 1. division med et budget der knap er top 6 er eddermanme en skandale der KUN kan tørres af på SSE. De kunne have gjort så mange investeringer i sidste sæson som både kunne have beskyttet og videreudviklet deres investering, men i stedet har de sparet klubben til et meget mørkt sted.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 6. aug 2025, 23:13

Jakobsen skrev:
6. aug 2025, 23:04
Pontoppi skrev:
R Rosenberg skrev:
Ja, AaB har været kronisk ringe til at sælge spillere. Men nu er jeg dog slet ikke så sikker på, at andre end tyskerne ikke kunne få 20 mio for Jørgensen, 30 for Widell osv. Markedet er også pænt noget andet nu end for bare få år siden.
der er ikke mange andre nedrykkere der har solgt for +75 mio på et år og selv i skandinavien er det flotte cifre

Men hvor har de ih så gode transferindtægter bragt os hen? Til en nedrykning og et spillerbudget der knap er top 6 i første division.
Høje transferindtægter er sgu ret så lige gyldige når du ikke evner eller vil bruge dem på at videreudvikle klubben. Jeg forventer ikke, at pengene bruges en til en, men at vi sidder fast i 1. division med et budget der knap er top 6 er eddermanme en skandale der KUN kan tørres af på SSE. De kunne have gjort så mange investeringer i sidste sæson som både kunne have beskyttet og videreudviklet deres investering, men i stedet har de sparet klubben til et meget mørkt sted.
Enig enig enig…
Man har troet man kunne fixe med erstatninger fra 4 og 5 kartoffelrække.

Undervurderet hele det danske niveau m.m. amen det er til at blive sindssyg af, at tænke på.

Kan der ik snart være en voksen der kan gøre det nødvendige og købe de tyskere helt ud.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 6. aug 2025, 23:50

Jakobsen skrev:
6. aug 2025, 23:04
Pontoppi skrev:
R Rosenberg skrev:

Igen: Se på Vejle. De ønsker at overleve og dermed spare 20-30 mio. Det investerer de så i.

Men de har selvfølgelig heller ikke knowhow og faglighed...
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg Øst

Indlæg af tegner » 7. aug 2025, 17:02

Pontoppi skrev:
6. aug 2025, 13:26
[quote="R Rosenberg" post_id=711040 time=<a href="tel:1754479078">1754479078</a> user_id=7703]

Problemet er, at jeg ikke kan finde nogen som helst positive ting under SSE22. Ingen.
du har vist heller aldrig ledt

jeg siger bare lige så mange transferindtægter på 1,5 år som vi normalt får ind på 7-8 år hvilket siger alt om hvor dårlige vi har været

det er alfa omega for AaBs fremtid at det er sket og lad os nu håbe det kan lokke lokale med pondus til i stedet for de idioter der har drevet klubben elendigt i snart tre årtier
[/quote].

Jeg har fulgt AaB massivt, i 45 år….

Jeg har set dem på vej ud af 3. Division, har set dem gå tiggergang i gågaden, har set dem tabe imod amatører fra nær og fjern, har set regnskaber forbudt for børn osv. osv.

Jeg har også set - idioter - bringe os mesterskaber, pokaltitler, CL-eventyr, vanvittige Europa-cup stimer, og også nogle temmelig vilde overskud.

Jeg har dog aldrig været så bekymret for klubbens fremtid, som jeg er nu. Faktisk hænger det hele mig langt ud af halsen. Også sådan for alvor :(

Alligevel tager jeg til fucking Køge

Ses vi :cool:
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg Øst

Indlæg af tegner » 7. aug 2025, 17:07

Er så gammel, at quote-teknikken åbenbart er røget :cool:
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Pontoppi
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 7. aug 2025, 17:40

tegner skrev:
7. aug 2025, 17:02

Jeg har også set - idioter - bringe os mesterskaber, pokaltitler, CL-eventyr, vanvittige Europa-cup stimer, og også nogle temmelig vilde overskud.
det har jeg også…. men jeg også set alt det og tænkt hvor blev pengene af ??

de lukkede bare huller. smider man 175 mio ud af vinduet på under 2 år i en tid hvor Farum, fcm osv bare var ligegyldige paranteser så er man mere end almindeligt dum

det var vores alt overskyggende mulighed for at gå med blandt 3-4 klubber der kunne gøre noget i dansk fodbold.

jeg er ikke bekymret for der er masser af gode eksempler på klubber i norden der er lykkedes med det lange seje træk vi skal til

det kniber nok bare med tålmodigheden for mange. man kan dog ikke leve for evigt for lånte penge
hjertet i nord :aabfan:

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 7. aug 2025, 17:56

Pontoppi skrev:
7. aug 2025, 17:40
tegner skrev:

det har jeg også…. men jeg også set alt det og tænkt hvor blev pengene af ??

de lukkede bare huller. smider man 175 mio ud af vinduet på under 2 år i en tid hvor Farum, fcm osv bare var ligegyldige paranteser så er man mere end almindeligt dum

det var vores alt overskyggende mulighed for at gå med blandt 3-4 klubber der kunne gøre noget i dansk fodbold.

jeg er ikke bekymret for der er masser af gode eksempler på klubber i norden der er lykkedes med det lange seje træk vi skal til

det kniber nok bare med tålmodigheden for mange. man kan dog ikke leve for evigt for lånte penge
Lige præcis. Derfor bør vi med bekymring anskue sidste års underskud på 44,2 millioner kroner - det suverænt største underskud i klubbens historie som selvstændig fodboldforretning og dét i et år med kæmpe indtægter fra salg af spillere, et historisk lavt lønbudget og det elendigste fodboldhold i klubbens historie. Og uden bygninger, håndbold, ishockey og finanskrise.

Trods historisk lave investeringer i spillertruppen og historisk lavt spillerbudget tegner SSE 22 sig egenhændigt for både omtrent en tredjedel af AaBs samlede underskud i perioden 2019-2023 og det elendigste fodboldhold i klubbens nyere historie.

Så nej, AaB kan ikke blive ved med at understøtte SSE 22 med 140.000 kroner om måneden i konsulenthonorar. Det må du også have forståelse for, hvis du ser dette fra AaB-tilhængeres perspektiv. For vi kunne nemlig have anlagt to kunststofbaner for alene det samlede honorar, som AaB har betalt til SSE siden maj 2022.

Som en lille kuriøsitet har du et af dine indlæg nævnt, at "SSE 22 har (også) været en katastrofe"; så du jo være helt enig i den kritik, der bliver fremført af foretagendet, eller var der tale om en freudiansk fortalelse?

Pontoppi
Superliga
Superliga

Indlæg af Pontoppi » 7. aug 2025, 19:55

Hovedet skrev:
7. aug 2025, 17:56

Lige præcis. Derfor bør vi med bekymring anskue sidste års underskud på 44,2 millioner kroner - det suverænt største underskud i klubbens historie som selvstændig fodboldforretning
2008-2009 taber AaBs fodbolddel vel omkring 150 mio på ren drift og nedskrivninger hvor håndbold og ishockey ud gør l
en meget lille del

godt forsøgt

AaB havde heller ikke et historisk lavt lønbudget. lynges efter næstenkonkursen var lavere

widell og otoa salgene skete efter balancedagen og er derfor ikke en del af dette regnskab

tænk sig at lyve hurtigere end hest kan rende for at forstærke sine pointe….

her prædker det store forbillede Lynge i øvrigt hvad jeg også har skrevet før i et interview fra 2012:

“ Så det vi skal finde nu, sammen med de andre klubber i øvrigt, det er den median der siger, at vi ikke går længere ned i udgifter end her, og det kan vores indtægter også godt klare. Så har vi nogle år, hvor det går virkelig godt, fordi nu solgte vi en spiller. Så kan vi godt leve med, at vi får et underskud næste år. Så lige så snart vi har overskud, skal vi sørge for at sætte pengene i banken i stedet for at bruge dem.«

Det er det, jeg siger: Troværdighed, troværdighed og troværdighed er det helt afgørende for AaB at få skabt igen, når vi snakker økonomien.«

men det er åbenbart forkert…

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 7. aug 2025, 20:05

Pontoppi skrev:
7. aug 2025, 19:55
Hovedet skrev:

Lige præcis. Derfor bør vi med bekymring anskue sidste års underskud på 44,2 millioner kroner - det suverænt største underskud i klubbens historie som selvstændig fodboldforretning
2008-2009 taber AaBs fodbolddel vel omkring 150 mio på ren drift og nedskrivninger hvor håndbold og ishockey ud gør l
en meget lille del

godt forsøgt

AaB havde heller ikke et historisk lavt lønbudget. lynges efter næstenkonkursen var lavere

widell og otoa salgene skete efter balancedagen og er derfor ikke en del af dette regnskab

her prædker det store forbillede Lynge i øvrigt hvad jeg også har skrevet før i et interview fra 2012:

“ Så det vi skal finde nu, sammen med de andre klubber i øvrigt, det er den median der siger, at vi ikke går længere ned i udgifter end her, og det kan vores indtægter også godt klare. Så har vi nogle år, hvor det går virkelig godt, fordi nu solgte vi en spiller. Så kan vi godt leve med, at vi får et underskud næste år. Så lige så snart vi har overskud, skal vi sørge for at sætte pengene i banken i stedet for at bruge dem.«

Det er det, jeg siger: Troværdighed, troværdighed og troværdighed er det helt afgørende for AaB at få skabt igen, når vi snakker økonomien.«

Du kan simpelthen ikke huske, hvad der skete i 2008? Dit eksempel er ikke ret godt.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Pontoppi
Superliga
Superliga

Indlæg af Pontoppi » 7. aug 2025, 20:08

Brodernumsi skrev:
7. aug 2025, 20:05

Du kan simpelthen ikke huske, hvad der skete i 2008? Dit eksempel er ikke ret godt.
jo vi får knap 120 mio. fra cl men ender kun med et plus på 31 for året.
året efter taber vi 90 mio.

om man taber pengene det ene eller det andet sted er under ordnet…

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 7. aug 2025, 20:14

Pontoppi skrev:
7. aug 2025, 19:55
Hovedet skrev:

en meget lille del

godt forsøgt

Synes du det er troværdigt hvad ejerskabet (SSE22) har gang i nu?

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 7. aug 2025, 20:20

Pontoppi skrev:
7. aug 2025, 20:08
Brodernumsi skrev:
7. aug 2025, 20:05

jo vi får knap 120 mio. fra cl men ender kun med et plus på 31 for året.
året efter taber vi 90 mio.

om man taber pengene det ene eller det andet sted er under ordnet…
Så du kan ikke huske det.
2007-2009 havde vi den største finanskrise, siden den store depression. ALLE tabte penge i den periode.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Pontoppi
Superliga
Superliga

Indlæg af Pontoppi » 7. aug 2025, 20:33

Brodernumsi skrev:
7. aug 2025, 20:20
Så du kan ikke huske det.
2007-2009 havde vi den største finanskrise, siden den store depression. ALLE tabte penge i den periode.
at en fodboldklub er så eksponeret at man taber 150 mio på 2 år er utilgiveligt….
det er jo ikke på salg i boderne men fordi nogen tog fuldstændig sindsyge risici

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 7. aug 2025, 20:44

tegner skrev:
Rammer det ikke meget godt vores AaB-hukommelse.

Nemlig at de sidste 40-45 år med AaB reelt har været en optur. Fra Nørresundby-kampen til nedrykningen i 2023.

Vi er ganske enkelt møgforkælet. Det til trods for den vanvittige ikke-nedrykning i 2011. Finanskrisen, som var ved aflive klubben. den ynkelige økoonomi i (bl.a.) 1990'erne. Målet, som vi blev snydt for i ChL-kvalen i 1999. Et cetera.

Overall har det bare være mindre bump i fire mesterskaber, et af de flotteste mesterskaber ever i 2014.

Der er klubben bare ikke i dag, fordi toget kørte efter mesterskabet i 2014, hvor vi valgte at blive på perronen. Og det betyder, at vi skal tage en kold tyrker og leve af plantebaseret kød nogle år inden organisationen er sund og rask igen.
- FlæskeFrank

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 7. aug 2025, 21:11

Pontoppi skrev:
7. aug 2025, 20:01
R Rosenberg skrev:
7. aug 2025, 19:51

Hvorfor er underskuddet større end nogensinde før?
hvad er det for et underskud der er større end nogensinde før? at spille i 1 div er dyrt
Og det er i øvrigt forkert, at underskuddet er større end nogensinde før. Der har været 3 større end de to seneste, som er under dine tyske heltes. Alle tre lige i rap i rædselsårene under Søndergaard og finanskrisen (9-11).

Men ingen ledelser har hverken før de tre år for 15 år siden eller efterfølgende præsteret så store underskud, som SSE har gjort de de to år, de har ejet klubben. Igen i år forventer de endnu et underskud, trods historisk store transferindtægter. Og samtidig har de solgt alt af værdi samt strippet klubben for alt, hvad der hedder kvalitet.

Men klart, at det jo så er alle fortidige ledelser, der er idioterne, mens tyskerne er genierne, der skaber langvarig succes. Det tyder alt jo på, er helt rigtigt.

Det er så gennemført meningsløst, hvad du er ude i. Så meningsløst, at man ikke kan lade være med at spekulere på, hvad fanden det er for en dagsorden, du har.
Ædruelighedens stemme

Pontoppi
Superliga
Superliga

Indlæg af Pontoppi » 8. aug 2025, 06:42

R Rosenberg skrev:
7. aug 2025, 21:11
Og det er i øvrigt forkert, at underskuddet er større end nogensinde før. Der har været 3 større end de to seneste, som er under dine tyske heltes. Alle tre lige i rap i rædselsårene under Søndergaard og finanskrisen (9-11).

Men ingen ledelser har hverken før de tre år for 15 år siden eller efterfølgende præsteret så store underskud, som SSE har gjort de de to år, de har ejet klubben. Igen i år forventer de endnu et underskud, trods historisk store transferindtægter. Og samtidig har de solgt alt af værdi samt strippet klubben for alt, hvad der hedder kvalitet.

Men klart, at det jo så er alle fortidige ledelser, der er idioterne, mens tyskerne er genierne, der skaber langvarig succes. Det tyder alt jo på, er helt rigtigt.

Det er så gennemført meningsløst, hvad du er ude i. Så meningsløst, at man ikke kan lade være med at spekulere på, hvad fanden det er for en dagsorden, du har.
så fordi jeg er anden mening har jeg en dagsorden ??
det er også en nem måde at skyde andre noget i skoene….
jeg opponere bare mod de mange og lange indlæg fra en gruppe af brugere der overgår hinanden om hvor dårligt alting er
det da lidt mærkeligt at jeg så fordi jeg tillader mig at skrive imod så skal svines til for min skriftlige evner og blive bedt om at lukke røven…. kaldes for øgenavne og hånes
mener man at det er okay opførsel fordi folk mener noget andet så er det nok fordi man selv har en anden dagsorden

2023 regnskabet er mere bælums end tyskernes da de overtog klubben kort inden vi rykkede ned og ikke kunne gøre noget ved de udgifter det medførte her under til oprydning i hans katastrofekøb og lange dyre kontrakter

jeg er helt enig i at 2024 regnskabet ser blegt ud men også var et resultat af endnu et halv år i 1 div og ret mange udgifter for bundet med omstilling af klubben….

uenig i at de solgt alt af værdi. davidsen er erstattet af en lige så god eller bedre spiller med mindre potentiale
der er stadig meget talent tilbage i truppen og andre kan få spilletid som davidsen.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 8. aug 2025, 08:05

Pontoppi skrev:
8. aug 2025, 06:42
R Rosenberg skrev:

jeg opponere bare mod de mange og lange indlæg fra en gruppe af brugere der overgår hinanden om hvor dårligt alting er
det da lidt mærkeligt at jeg så fordi jeg tillader mig at skrive imod så skal svines til for min skriftlige evner og blive bedt om at lukke røven…. kaldes for øgenavne og hånes
mener man at det er okay opførsel fordi folk mener noget andet så er det nok fordi man selv har en anden dagsorden

2023 regnskabet er mere bælums end tyskernes da de overtog klubben kort inden vi rykkede ned og ikke kunne gøre noget ved de udgifter det medførte her under til oprydning i hans katastrofekøb og lange dyre kontrakter

jeg er helt enig i at 2024 regnskabet ser blegt ud men også var et resultat af endnu et halv år i 1 div og ret mange udgifter for bundet med omstilling af klubben….

uenig i at de solgt alt af værdi. davidsen er erstattet af en lige så god eller bedre spiller med mindre potentiale
der er stadig meget talent tilbage i truppen og andre kan få spilletid som davidsen.
Nej, det er så meningsløst og usammenhængende, at man nærmest ikke kan lade være med at spekulere i det. Læs, hvad jeg skriver. Og for 117. gang, drop nu dit flæberi.

Den går ikke den der. 2023 er tyskernes år. De købte sig ind i klubben i marts med bindende tilsagn om at købe lortet og overtog hele svineriet i juni. De placerede sig i bestyrelsen i april.
Ædruelighedens stemme

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 8. aug 2025, 08:15

Pontoppi skrev:
8. aug 2025, 06:42
R Rosenberg skrev:

Naturligvis skal vi alle debattere ordentligt og sagligt og respektere at vi har forskellige holdninger. Også når det gælder SSE22. Der hvor den hopper lidt af for mig, er at dit forsvar af dem er så ekstremt. Derfor jeg også i en tidligere post sammenlignede det med når republikanerne forsvarer Trump.

Jeg savner egentlig bare et svar på, hvad det er der gør at du først kigger på den tidligere ledelse og så kigger på SSE22 og tænker "De er fandme de rigtige til at få vendt det her skib". For jeg kan på ingen måde se det - som i overhovedet ikke. Tværtimod ser jeg at de har taget et skib der var ved at synke og så de har hugget flere huller i det, så det kunne tage endnu mere vand ind.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 8. aug 2025, 08:32

Men den generelle holdning, da SSE kom til, var det godt at vi ikke bare blev en købeklub uden at skele til økonomi, et sportslig setup, som virkede spændende og vi skulle væk fra indavlede nordjysk selvtilstrækkelighed.

Nu er alt galt og så står folk og skriger på købeklub og indavlede nordjyder. Det skurer i ørerne.
- FlæskeFrank

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 8. aug 2025, 08:41

FlæskeFrank skrev:
8. aug 2025, 08:32
Men den generelle holdning, da SSE kom til, var det godt at vi ikke bare blev en købeklub uden at skele til økonomi, et sportslig setup, som virkede spændende og vi skulle væk fra indavlede nordjysk selvtilstrækkelighed.

Nu er alt galt og så står folk og skriger på købeklub og indavlede nordjyder. Det skurer i ørerne.
Heldigvis var vi nogen der så katastrofen komme og talte imod SSEprojektet fra dag 1. Vi har fri taletid, uden det derfor skurer i andres ører :-)
Legaliser pyro!

Besvar