Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af DarkHorse9000 » 8. aug 2025, 22:32

Kristian skrev:
8. aug 2025, 21:09
Er der ikke en der kan kickstarte den her tråd, og komme med bare lidt insider viden vi kan komme videre i teksten på :aabfan:
AaB blev meldt interesseret i Arman Taranis tidligere på sommeren. Han var undladt til Roskildes trup sidst weekend. Et skifte er under opsejling, men jeg ved ikke om AaB fortsat er en bejler.

Pontoppi
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 8. aug 2025, 23:07

DarkHorse9000 skrev:
8. aug 2025, 22:32
AaB blev meldt interesseret i Arman Taranis tidligere på sommeren. Han var undladt til Roskildes trup sidst weekend. Et skifte er under opsejling, men jeg ved ikke om AaB fortsat er en bejler.
taranis var skadet men fik lidt minutter i benene i pokalen tirsdag
hjertet i nord :aabfan:

DarkHorse9000
Landshold
Landshold

Indlæg af DarkHorse9000 » 9. aug 2025, 09:08

Pontoppi skrev:
8. aug 2025, 23:07
DarkHorse9000 skrev:
8. aug 2025, 22:32
taranis var skadet men fik lidt minutter i benene i pokalen tirsdag
Okay. I en Merdiano udsendelse fortalte Mikkel Westermann, at han var undladt grundet transfer-snak. Jeg åd det råt.

DarkHorse9000
Landshold
Landshold

Indlæg af DarkHorse9000 » 9. aug 2025, 09:34

Funky skrev:
7. aug 2025, 23:02
DarkHorse9000 skrev:
7. aug 2025, 22:56
Funky skrev:
7. aug 2025, 22:52
DarkHorse9000 skrev:
7. aug 2025, 22:47
Funky skrev:
7. aug 2025, 22:42
DarkHorse9000 skrev:
7. aug 2025, 22:37

Synes godt han kan spille både 6’er og 8’er. Løbestærk, forholdvis hurtig og rigtig fin teknik. Offensivt magler der meget, men det kan måske udvikles(bare 19 år). Børsting er efter min mening ikke boldsikker nok til den defensive midtbane. I de første kampe som 8’er har han kostet mange omstillinger imod.
Børsting ‘fader’ bare ikke ud af kampene, sådan som en ung spiller som Hernes gjorde i foråret.
Jeg kan godt lide Børstings energi og personlighed, men det er nu bedre han mister bolden længere fremme på banen eller ude på siden.
Well, nu spillede Bomholt jo den bagerste midtbaneplads mod Vendsyssel. Måske det er løsningen.
Jeg er faktisk også rigtig godt tilfreds med Håpnes, men skal der en bobler ind for Jimenez, synes jeg Hernes er et fornuftigt bud. Vi har også Bonde, men jeg endnu noget usikker på hans niveau.
Jeg er helt enig i, at han kunne være spændende i den rolle, men dels er der det tvivlsomme i, om økonomien kan hænge sammen, og selv hvis den kan - ville han så overhovedet gide efter sidst, hvor det hele gik i sort og han endte i en dårlig historie om at optræde lettere uprofessionelt?
En lidt ærgerlig afslutning fra begge parter(nedrykning, fyringer og bytur). Der har dog ikke været noget fremme om dårlig indstilling til træning, og jeg bemærkede heller noget i kampene. Den lille bytur gør ikke noget for mig. Er det nok til en diskvalificering, er vi selv skyld i alle unge fodboldspillere lyder som vandkæmmet præstesønner, når de udtaler sig offentligt. De må gerne være upoleret, bare de smadder igennem, når det gælder. Og ja, penge er måske et problem, men han skal under alle omstændigheder nogle skridt ned for kontinuerlig seniorfodbold. En storsatsende 1. Divisions klub i Danmark, med den tidligere U21 landstræner. Lyder helt rigtigt for en ung skandinav :D

Tror ikke på det…

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 9. aug 2025, 09:36

Jeg skal bare lige forstå: Vi er ved at gejle os selv op, fordi endnu en tilgang fra 2. division?
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Rams
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Brønshøj

Indlæg af Rams » 9. aug 2025, 10:06

Næ - vi bruger tiden på ligegyldig bakspejlslogik og personfnidder fordi der ikke sker en skid.

Faktum er at Mr. Peters har set for meget “Moneyball”, og handlede spillere på videresalgspotentiale i stedet for her-og-nu effekt. SSE har dog fået rettet op på akademiet og transferindtægterne. Og ros til Tuxen for rent faktisk at kunne sælge dyrt ud fra en elendig forhandlingsposition, nemlig en nedrykning.

Selvfølgelig kommer der til at ske noget sidst i vinduet. Spørgsmålet er bare, hvor lang tid det tager at spille det her hold sammen, og få nogle af de unge til at tage et udviklingsspring. Næste salgsemner er Bomholt og Grønkjær.
In verbis simus faciles

Pontoppi
Superliga
Superliga

Indlæg af Pontoppi » 9. aug 2025, 10:08

R Rosenberg skrev:
9. aug 2025, 09:36
Jeg skal bare lige forstå: Vi er ved at gejle os selv op, fordi endnu en tilgang fra 2. division?
hvem gejler nogen op ?

det kunne også bare være at man skulle parkerer bitterheden for en dags skyld.
3 ud af 4 storsalg er kommet fra dårligere rækker end 1 div

det er også her klubber som Silkeborg af og til finder guld….

Pontoppi
Superliga
Superliga

Indlæg af Pontoppi » 9. aug 2025, 10:13

Rams skrev:
9. aug 2025, 10:06
SSE har dog fået rettet op på akademiet og transferindtægterne. Og ros til Tuxen for rent faktisk at kunne sælge dyrt ud fra en elendig forhandlingsposition, nemlig en nedrykning.
ja det glemmer de fleste jo når de taler vores salg ned. de er sket baseret på at halvdelen af spillernes tid er brugt i 1 div og vi er i øvrigt rykket ned
derfor er det en flot bedrift og helt enig i at vores direktør skal have kæmpe ros….
kvante spring fra bælum ikke mindst i hans måde at kommunikerer på !!

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 9. aug 2025, 10:47

Pontoppi skrev:
9. aug 2025, 10:13
Rams skrev:
SSE har dog fået rettet op på akademiet og transferindtægterne. Og ros til Tuxen for rent faktisk at kunne sælge dyrt ud fra en elendig forhandlingsposition, nemlig en nedrykning.
ja det glemmer de fleste jo når de taler vores salg ned. de er sket baseret på at halvdelen af spillernes tid er brugt i 1 div og vi er i øvrigt rykket ned
derfor er det en flot bedrift og helt enig i at vores direktør skal have kæmpe ros….
Igen - hvad hjælper de kæmpe store salg (som ja, indiskutabelt er sket mens SSE22 har haft tjansen), hvis en større procentdel ikke bliver geninvesteret i kvalitet til truppen? Vi kunne havde solgt spillere for 5 mia. og det ville ikke gøre en forskel hvis nogle af dem ikke bliver brugt på kvalitet til truppen så vi kan rykke op igen i første forsøg. Det er som om at de store salg er nok til at sætte det grønne stempel for "godkendt".

Jeg er ikke solgt på devisen om at fordi vi spiller 1. division så må vi "nøjes". Vi bør være et tilpas stort navn i Danmark til at kunne tiltrække kvalitet, uagtet at vi p.t spiller i en liga vi bør være for gode til at være i - men det er vi ikke p.t.

Pontoppi
Superliga
Superliga

Indlæg af Pontoppi » 9. aug 2025, 11:27

haghdk skrev:
9. aug 2025, 10:47
Jeg er ikke solgt på devisen om at fordi vi spiller 1. division så må vi "nøjes". Vi bør være et tilpas stort navn i Danmark til at kunne tiltrække kvalitet, uagtet at vi p.t spiller i en liga vi bør være for gode til at være i - men det er vi ikke p.t.
om du er solgt på den eller ej er vel lige meget….

troels Bech har også været ude og sige at det er meget svært at tiltrække spillere i 1 div såvidt jeg husker…. Og ob kunne endda betale væsentlig mere end os.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 9. aug 2025, 11:49

Pontoppi skrev:
9. aug 2025, 11:27
haghdk skrev:
9. aug 2025, 10:47
om du er solgt på den eller ej er vel lige meget….

troels Bech har også været ude og sige at det er meget svært at tiltrække spillere i 1 div såvidt jeg husker…. Og ob kunne endda betale væsentlig mere end os.
Vi er også nødt til at arbejde med selvforståelsen og indse, at AaB simpelthen skal have mere ud af hver enkelt spiller. Det har imo været et issue længe, men en ny sportslig ledelse og kontinuitet skal sikre langsigtet succes.
Vi kommer ikke til at kunne tiltrække store profiler, som kan løfte holdet markant med det samme, men der skal skrues på nogle knapper.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 9. aug 2025, 11:51

Det er et tilvalg, fordi de nægter at betale hvad dygtige spillere koster.
OB hentede f.eks. Jay Roy Grot og Bonde i Viborg.
Fordi de betalte hvad det kostede.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Pontoppi
Superliga
Superliga

Indlæg af Pontoppi » 9. aug 2025, 11:53

FIDEL skrev:
9. aug 2025, 11:49

Vi er også nødt til at arbejde med selvforståelsen og indse, at AaB simpelthen skal have mere ud af hver enkelt spiller.
god pointe….

som jeg også har skrevet herinde så KAN vores spillere jo også udvikle sig

løsningen er ikke altid nye spillere men også at få mere ud af dem vi har i stedet for at stemple dem som talent løse inkompetent osv osv

det er en mærkelig kultur der er opstået herinde hvor det er som om man håber at spillere mislykkes og at AaB taber point så man kan fortsætte sine negative indlæg :thumbsdown:

Pontoppi
Superliga
Superliga

Indlæg af Pontoppi » 9. aug 2025, 11:54

Kasper skrev:
9. aug 2025, 11:51
ob har et helt andet budget og rykkede ned med et langt højere budget end vores. grot er/var et kæmpe sats ifht hans skader

nj27
1. div
1. div

Indlæg af nj27 » 9. aug 2025, 11:55

Det fint med nogle rigtig gode salg , problemet er bare at vi så erstatter med røven af 4. Division når vi køber ind
Derfor kommer vi aldrig til at bide skeer med de store igen ,medmindre der ændres holdning, og tilføjes en kapital indsprøjtning, der udelukkende bruges på transfers ind
Så længe vi sælger profilerne på holdet og køber noget ringere ind , så dumper vi ligeså stille ned gennem rækkerne ,vi er nu nået til 1. Division. , næste stop 2.division

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 9. aug 2025, 11:55

Pontoppi skrev:
9. aug 2025, 11:53
FIDEL skrev:
9. aug 2025, 11:49

Vi er også nødt til at arbejde med selvforståelsen og indse, at AaB simpelthen skal have mere ud af hver enkelt spiller.
god pointe….

som jeg også har skrevet herinde så KAN vores spillere jo også udvikle sig

løsningen er ikke altid nye spillere men også at få mere ud af dem vi har i stedet for at stemple dem som talent løse inkompetent osv osv

det er en mærkelig kultur der er opstået herinde hvor det er som om man håber at spillere mislykkes og at AaB taber point så man kan fortsætte sine negative indlæg :thumbsdown:
Det sidste du skriver er simpelthen for åndssvagt. Der er sgu da ikke nogen herinde der håber på at AaB taber. Spænd lige hjelmen.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 9. aug 2025, 11:58

Pontoppi skrev:
9. aug 2025, 11:54
Kasper skrev:
9. aug 2025, 11:51
ob har et helt andet budget og rykkede ned med et langt højere budget end vores. grot er/var et kæmpe sats ifht hans skader
Ja, men det er et aktivt valg fra ejernes side. Resultatet på den korte og lange bane er ret åbenlyst.

Det er i øvrigt et meget større sats, at give unge og uerfarne spillere ansvaret for at drive en klub af AaBs størrelse frem. Der er ingen jordisk chance for at de kan få succes med det.

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 9. aug 2025, 12:33

R Rosenberg skrev:
8. aug 2025, 22:05
Raptorr skrev:
8. aug 2025, 21:53
R Rosenberg skrev:
8. aug 2025, 14:37
Raptorr skrev:
8. aug 2025, 09:42
Hovedet skrev:
7. aug 2025, 18:42
Raptorr skrev:
7. aug 2025, 15:31

Jeg tænker, at SSE22 har begået fejl, og som konsekvens er AaB rykket ned, men at spekulere i, at de ikke ønsker at rykke op igen, synes jeg mest er fjollet, for at være ærlig. Men jeg kan følge det så langt, at de uden tvivl stadig insisterer på at rykke op indenfor rammerne af en bæredygtig drift, og derfor er der også begrænset økonomi. Hvad den så er, det aner jeg ikke.
Jamen, de ønsker da helt sikkert, at AaB skal rykke op. SSE 22 har sågar meldt dette ud som målsætning! SSE 22 ønskede da helt sikkert også, at AaB ikke skulle rykke ned i sidste års sæson. De meldte sågar dette ud som målsætning! Det er ligeledes ubestrideligt, at SSE 22 har meldt ud som konkret målsætning, at AaB skulle være en del af toppen af dansk fodbold!

Det er deres målsætninger, som de skal hænges op på! Og det er deres handlinger, som de skal vurderes på!

Og her er problemet, at alle handlinger peger i stik modsat retning af deres udmeldinger. Og fører til de stik modsatte konsekvenser end deres målsætninger. Hvor længe ville en bestyrelse og en ledelse sidde i spidsen af en virksomhed i C 25 med en sådan diskrepans mellem målsætninger, udmeldinger og faktiske handlinger?

Med andre ord er jeg fløjtende ligeglad med, om Tuxen Boll nu på fjerde måned før den fjerde kamp i turneringen fabler lidt løst og fast om "forstærkninger" tilføjet det ene "men" og "forbehold" efter det andet (og dette på bagkant af kæmpemæssige spillersalg!) - hvorfor fanden har dette ikke været på plads inden sæsonstart, når man påtænker, at sidste års nedrykning dels fandt sted i maj (!), dels udspillede sig som et trafikuheld i slowmotion længe før maj.

Og nå ja, den berømte bæredygtighed? Hvor bæredygtigt fremstår AaBs regnskab i 2024 egentlig? Hvor meget har sidste års katastrofesæson bidraget til bæredygtighed? Og hvor meget vil endnu en sæson i 1. division (eller det, der er værre!) bidrage til bæredygtigheden for det kommende regnskab?
Bæredygtigheden eller arbejdet henimod at få balance på indtægts- og udgiftssiden, skal vel måles i forhold til, hvor AaB stod før, og ifølge Tuxen Boll, så var det et temmeligt skidt sted. Jeg tror ikke, at der var nogen, som havde forventet, at det ikke ville tage tid, at nå til en bæredygtig økonomi, tværtimod.
Men vi var nok nogen, der håbede lidt på, at den balance skulle findes begge veje - indtil videre er det kun udgifterne, der er skåret på. Og i dem vel egentlig kun klubbens vigtigste aktiv: De spillere, der skal vinde kampene.
Ideen er jo helt klart, at indtægtssiden skal styrkes via øgede sponsorindtægter, og den del ved jeg ikke, hvor godt eller skidt går. Dog tror jeg, at man ikke er så langt for nuværende, som man havde håbet. Det var den primære opgave, som Tuxen Boll blev hentet ind til. Men indtægterne via spillersalg er jo helt klart øget, så der er altså gang i mere end bare at få udgifterne under kontrol.
Jo jo, de har præsteret at sælge vores absolut bedste og vigtigste spillere. Hvilket har gjort holdet endnu mindre konkurrencedygtigt.
Hvem skal de så sælge for 100 mio næste gang for at redde regnskabet? Ross? Müller? Marc Nielsen?
Det er jo tit de bedste eller dem med mest potentiale, som er de mest salgbare og indbringende. Sådan er det. Det som mangler her, er at erstatte dem, og den opgave halter man bagefter med, som det er nu. Jeg ved ikke, om der er tale om salg for at "redde regnskabet", men det er vel semantik. At fremdyrke eller dygtiggøre spillere og sælge dem er en del af forretningsmodellen, og det årlige budget vil derfor også være baseret på indtægter via salg. Eller rettere, salg vil indgå som en del af de årlige indtægter der budgetteres med. Men vi mangler en bedre balance, dvs. kvalitetsspillere til at erstatte dem der sælges, som du og mange andre herinde også peger på.

Brizzie1885
2. div
2. div
Favoritspiller: Widell

Indlæg af Brizzie1885 » 9. aug 2025, 13:45

Pontoppi skrev:
Rams skrev:
Hvad er det helt præcist, SSE har gjort for at 'rette op' på akademiet? For ifølge Ydesen og flere andre, der faktisk har deres daglige gang på Hornevej, så er der ikke meget at pege på, der skulle være anderledes😂

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 9. aug 2025, 13:57

Brizzie1885 skrev:
9. aug 2025, 13:45
Pontoppi skrev:
Rams skrev:
Hvad er det helt præcist, SSE har gjort for at 'rette op' på akademiet? For ifølge Ydesen og flere andre, der faktisk har deres daglige gang på Hornevej, så er der ikke meget at pege på, der skulle være anderledes😂
Lige præcis, jeg forstår heller ikke den der med de har rettet op på akademiet. Jeg vælger også at stole på dem som har viden omkring hvad der foregår på Hornevej, og ifølge dem har SSE intet gjort for akademiet som skulle være bedre end tidligere.

Besvar