AaB - HB Køge den 2. oktober.

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Re: AaB - HB Køge den 2. oktober.

Indlæg af Sauer » 2. okt 2025, 23:41

Klaus skrev:
2. okt 2025, 23:09
doukas skrev:
2. okt 2025, 22:50
Ron Paul skrev:
2. okt 2025, 22:17
Kristian skrev:
2. okt 2025, 22:14
baresi skrev:
2. okt 2025, 22:10
R Rosenberg skrev:
2. okt 2025, 21:30

Okay, far.

Jeg synes ikke, at han er en særlig god spiller. Heller ikke i dag. Og nej, jeg sidder ikke og gokker statistikker, men nøjes med at forholde mig til, hvad jeg ser. Og jeg ser ikke en spiller, som jeg synes, bør være starter. Han er simpelthen ikke sikker nok i sit spil.
Han får 1 i nordjyske
Bund karakter
Det er jo helt godnat…han er med i opspillet til målet og ligger et rigtig fint indlæg til bagerste. Har rigtig mange gode ting i dag, men nej han er ikke en gudsbenået fodboldspiller og mister et par dumme boldtab.

Hvem har givet de karakterer
Simon Ydesen. Men helt enig i, at lige den karakter er helt forbi skiven.
Det er jo en dybt godnat karakter til Jasson. Har Ydesen været ude og drikke bajere med alle de studerende før kampen? Jasson var klart den bedste på 3-mandsmidtbanen i dag. Hvad har Bomholt fået? Erindrer han smider bolden dumme steder endnu flere gange end Jasson i dagens kamp. Og hvad fanden kom Valdemar Møller med i dag? Nul og niks.

Det ville også være en dumpekarakter til Højer at beholde en så ringe spiller på banen hele kampen.
Helt enig. Jasson lavede rigtig meget godt, hans langskud i starten af kampen og afleveringen til John som sætter Ross op til scoring og en massebolderobringer og småspil. Men han laver også fejl og hasarderede driblinger, så alt er ikke godt. Men i dag synes jeg trods alt han var bedste mand på midtbanen.
En af Jassons bedre kampe, efter han spillede sig op i anden halvleg. Men han laver stadig indimellem nogle helt håbløse ting, hvor han forærer bolden væk i farlige situationer.

Når det er sagt, er Ydesens karakter selvfølgelig helt hen i vejret. Enig i, at Jasson i dag var bedste mand på midtbanen.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 3. okt 2025, 01:08

Gentleman Finn skrev:
2. okt 2025, 23:05
Eneste bet var at Adam gik ud med hvad der lignede en mindre fiber skade. Så han er nok ude de næste 3-4 uger, medmindre den er værre. Og jeg synes faktisk han spillede en fin kamp
Ja den er godt nok træls, og med Kallesøe ude også.
Næste gang har vi B93 ude, de er hammergode på bolden, og det kan i den grad blive et problem hvis vi har Noel og Børsting på backs i en hel kamp.

Bech
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Indlæg af Bech » 3. okt 2025, 09:41

Hvad stod der på de bannere der røg op cirka 13 minutter og 12 sekunder inde i kampen?
𝖁𝖊𝖏𝖌𝖆𝖆𝖗𝖉 𝕿𝖊𝖗𝖗𝖔𝖗 𝕶𝖔𝖗𝖕𝖘

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 3. okt 2025, 10:06

R Rosenberg skrev:
2. okt 2025, 21:30
Kristian skrev:
2. okt 2025, 21:23
R Rosenberg skrev:
2. okt 2025, 20:59
Kristian skrev:
2. okt 2025, 20:35
R Rosenberg skrev:
2. okt 2025, 20:34
Kristian skrev:
2. okt 2025, 20:16

Tjek Jasson stats på denne kamp.
Han gør det rigtig fint. Den spiller med flest velkykkede afleveringer.
Han er stadigvæk ringe. Dog noget bedre her i anden.
Ikke i dag..
Jo.
Klart flest vellykkede afleveringer, flest skabte chancer, klart flest boldberøringer.

Han går død sidst i anden og laver nogle dumme boldtab, men fin kamp i dag.

Så må du komme med noget andet end bare sådan nogle børne svar.
Okay, far.

Jeg synes ikke, at han er en særlig god spiller. Heller ikke i dag. Og nej, jeg sidder ikke og gokker statistikker, men nøjes med at forholde mig til, hvad jeg ser. Og jeg ser ikke en spiller, som jeg synes, bør være starter. Han er simpelthen ikke sikker nok i sit spil.
I stedet for at du tyer til de der åndsvage svar, når nogen går i mod din mening, så skulle du jo bare have svaret det der fra start. Man behøver ik være enig. Heldigvis.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 3. okt 2025, 10:26

Jeg synes faktisk, at vi står et meget godt sted, selvom der er plads til forbedringer.

Opstillingen i går var:
Müller
Andersson - Makolli - Tiedemann - Arnorsson
Bomholt - Jasson - V Møller
Kornelius - John - Ross

I runde 12 sidst vi var i den næstbedste række var det:
Posavic
Otoa - Thelander - Kramer
Kasper J - Højholt - Odada - Caballo
Toku - Ross - Widell

Spørgsmålet var vel, om det var mere talentfuld eller stærkere end det hold, som vi har nu?

Den eneste forskel er vel, at vi havde en lidt mere "prøvet" midtbane?

Iøvrigt var runde 12 sidst mod Horsens, hvor Ferreira scorer sit sjove mål, hvor han løber fra midterlinjen(løber ham eller går ham?)
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 3. okt 2025, 10:39

FlæskeFrank skrev:
3. okt 2025, 10:26
Jeg synes faktisk, at vi står et meget godt sted, selvom der er plads til forbedringer.

Opstillingen i går var:
Müller
Kornelius - John - Ross

Posavic
Toku - Ross - Widell

Spørgsmålet var vel, om det var mere talentfuld eller stærkere end det hold, som vi har nu?

Iøvrigt var runde 12 sidst mod Horsens, hvor Ferreira scorer sit sjove mål, hvor han løber fra midterlinjen(løber ham eller går ham?)
Jeg synes klart holdet fra sidste ophold i 1 division var stærkere. Det er kun Tiedemann, Normann og måske Bomholt der indtil videre ligner spillere, der ville gå ind på det hold. Spillere som Posavec, Otoa, Kramer, Kasper J, Højholt og Widell ville klart kunne gå ind på det nuværende.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 3. okt 2025, 10:53

Hanga skrev:
3. okt 2025, 10:39
FlæskeFrank skrev:

Opstillingen i går var:
Müller
Kornelius - John - Ross

Posavic
Toku - Ross - Widell

Jeg synes klart holdet fra sidste ophold i 1 division var stærkere. Det er kun Tiedemann, Normann og måske Bomholt der indtil videre ligner spillere, der ville gå ind på det hold. Spillere som Posavec, Otoa, Kramer, Kasper J, Højholt og Widell ville klart kunne gå ind på det nuværende.
Mjaeh, både og. Ville man sætte Kramer på banen i stedet for Makolli? Sikkert. I stedet for Tiedemann? No way. Og Kramer skulle jo forestille at udfylde Tiedemanns lederrolle, så det er ham, han skal måles op imod.
Jeg ville også sætte John anno 2025 på holdet før flere af de andre på 2023/24 holdet da. Valdemar Møller er lidt en off case, han startede inde i går, bevares, men jeg regner da stærkt med, at vi får mere og mere at se til Kaasa. Og ville jeg have Kaasa på banen frem for Odada? Ja tak. Håpnes kunne også godt udfordre Odada på pladsen. Ville jeg sætte Andersson og/eller Kallesøe på banen før KJ og/eller Caballo? JA TAK! Nu er de så skadede begge to, møg ærgerligt, for endelig - ENDELIG - var vi ved at have repareret på et kronisk problem på AaB-holdet: Back pladserne.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. okt 2025, 11:36

Havde helt glemt hvor pisse irriteret jeg var på Poul Mølgaard. Hold kæft en hat.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 3. okt 2025, 11:43

jonas386 skrev:
3. okt 2025, 11:36
Havde helt glemt hvor pisse irriteret jeg var på Poul Mølgaard. Hold kæft en hat.
Henrik Let?
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. okt 2025, 11:55

R Rosenberg skrev:
3. okt 2025, 11:43
jonas386 skrev:
Henrik Let?
Nej, det hedder han. Kasper Poul Mølgaard Jørgensen.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar

Indlæg af troelsh » 3. okt 2025, 12:02

FlæskeFrank skrev:

Opstillingen i går var:
Müller
Kornelius - John - Ross

Posavic
Toku - Ross - Widell

Det er faktisk en meget sjov sammenligning.
Vi vandt godt nok alle vores kampe på det tidspunkt sidst vi var i 1. division, men det var meget kedeligt og defensivt, hvor vi efterlod alt initiativ til svage modstandere, også vandt 1-0 på et hovedstødsmål af Kramer eller Thelander.

Spiller for spiller, synes jeg vi var stærkere den gang, men som hold synes jeg vi står et bedre sted, med en bedre træner og et fundament vi kan bygge videre på, men jeg synes stadig vi mangler mindst to forstærkninger til start 11'eren, hvis jeg for alvor skal tro på oprykning.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 3. okt 2025, 12:12

Hanga skrev:
3. okt 2025, 10:39
Mit pointe var nok også, at der ikke var ret meget yderligere potentiale i det hold - i modsætning til det nuværende.
Posavic, Thelander, Kramer, Kasper J og Caballo var i bedste fald på toppen eller væk fra på toppen.

Toku, Ross, Widell og Otoa klart fremad/potentiale. Odada og Højholt et eller andet sted imellem.

I dag er det vel
Andersson, Tiedemann og Kornelius i bedste fald på toppen eller væk fra på toppen.
Makolli, Arnorsson, Bomholt, V Møller og John klart fremad/potentiale.
Müller, Jasson og Ross et eller andet sted imellem.

Og helt enig Kornelius forventer jeg endnu mere af, men valgte den første boks, som meget rutineret spiller.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 3. okt 2025, 12:17

troelsh skrev:
3. okt 2025, 01:08
Gentleman Finn skrev:
Eneste bet var at Adam gik ud med hvad der lignede en mindre fiber skade. Så han er nok ude de næste 3-4 uger, medmindre den er værre. Og jeg synes faktisk han spillede en fin kamp
Næste gang har vi B93 ude, de er hammergode på bolden, og det kan i den grad blive et problem hvis vi har Noel og Børsting på backs i en hel kamp.
Er vi sikker på at Kallesøe er ude? Noel gjorde det faktisk okay i går, Børsting kan godt spille den back også, han skal dog nok lige vænne sig til det. Men Kallesøe og Adam er klart førstevalgene. Så håber vi har dem tilbage hurtigt

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar

Indlæg af troelsh » 3. okt 2025, 12:26

Gentleman Finn skrev:
3. okt 2025, 12:17
troelsh skrev:
3. okt 2025, 01:08
Gentleman Finn skrev:
Er vi sikker på at Kallesøe er ude? Noel gjorde det faktisk okay i går, Børsting kan godt spille den back også, han skal dog nok lige vænne sig til det. Men Kallesøe og Adam er klart førstevalgene. Så håber vi har dem tilbage hurtigt
Ved ikke hvor slemt det er med Kallesøe, men han var i hvert fald helt ude af truppen i går, og det lignede en fiber i baglåret til Adam.
Jeg er ikke så imponeret over Noel desværre, han kan godt løse opgaven mod et hold som Køge, men mod bedre modstandere som Lyngby falder han igennem, og det bliver væsentlig sværere ude mod B93 end mod Køge.
Børsting er en fin spiller at have på bænken, man ved hvad man får, men det er ikke optimalt i en start 11'er,

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 3. okt 2025, 13:33

jonas386 skrev:
3. okt 2025, 11:55
R Rosenberg skrev:
3. okt 2025, 11:43
jonas386 skrev:
Henrik Let?
Nej, det hedder han. Kasper Poul Mølgaard Jørgensen.
Mølgaard-delen var ny for mig. Tak. Og ja, kæmpe hat.
Ædruelighedens stemme

Belwas
2. div
2. div

Indlæg af Belwas » 3. okt 2025, 14:20

troelsh skrev:
3. okt 2025, 12:02
FlæskeFrank skrev:

Opstillingen i går var:
Müller
Kornelius - John - Ross

Posavic
Toku - Ross - Widell

Det er faktisk en meget sjov sammenligning.
Vi vandt godt nok alle vores kampe på det tidspunkt sidst vi var i 1. division, men det var meget kedeligt og defensivt, hvor vi efterlod alt initiativ til svage modstandere, også vandt 1-0 på et hovedstødsmål af Kramer eller Thelander.

Spiller for spiller, synes jeg vi var stærkere den gang, men som hold synes jeg vi står et bedre sted, med en bedre træner og et fundament vi kan bygge videre på, men jeg synes stadig vi mangler mindst to forstærkninger til start 11'eren, hvis jeg for alvor skal tro på oprykning.
Det er også bare en reminder på hvor fjernt Oscar Hiljemark er/var ift. AaB bold og den måde både ledelsen og vi fans gerne vil spille på. Vi stillede mod på papiret svagere hold i 1. division med en Antonio Conte 3-4-3 - med to seksere på den centrale midtbane, og gud-hjælpe-mig også en midtbanespiller blandt de forreste 3.

Hvis man ser på de opstillinger vi har i dag har vi jo mindst dobbelt så mange offensivspillere på banen.

Brugeravatar
Dr.Jones
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Starting XI

Indlæg af Dr.Jones » 4. okt 2025, 09:09

Sauer skrev:
2. okt 2025, 09:45
Dr.Jones skrev:
2. okt 2025, 09:43
Største problem er at ingen barer i Kbh gider købe den pakke - så man kan ikke engang tage ud og se den... :thumbsdown:
Du kan næsten altid regne med at se AaB’s kampe på Boulevardcafeen på Sønder Boulevard, som er stamsted for en flok AaB’ere.

Er 99 % sikker på, de også viser kampen i aften.
Har været forbi tidligere i sæsonen, og damen bag baren sagde nej. Og mente heller ikke at de havde kanalen… så jeg tror kun det var tilfældet sidste sæson.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 4. okt 2025, 10:27

Dr.Jones skrev:
4. okt 2025, 09:09
Sauer skrev:
Dr.Jones skrev:
Største problem er at ingen barer i Kbh gider købe den pakke - så man kan ikke engang tage ud og se den... :thumbsdown:
Du kan næsten altid regne med at se AaB’s kampe på Boulevardcafeen på Sønder Boulevard, som er stamsted for en flok AaB’ere.

Har været forbi tidligere i sæsonen, og damen bag baren sagde nej. Og mente heller ikke at de havde kanalen… så jeg tror kun det var tilfældet sidste sæson.
Ifølge min kammerat vises kampene stadigvæk dernede, men folk betaler et eller andet månedligt beløb for Viaplay. Ville have været dernede til Køge kampen, men fik først svar langt inde i 2. halvleg

Brugeravatar
Dr.Jones
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Starting XI

Indlæg af Dr.Jones » 4. okt 2025, 11:44

jonas386 skrev:
4. okt 2025, 10:27
Dr.Jones skrev:
4. okt 2025, 09:09
Sauer skrev:
Dr.Jones skrev:

Ifølge min kammerat vises kampene stadigvæk dernede, men folk betaler et eller andet månedligt beløb for Viaplay. Ville have været dernede til Køge kampen, men fik først svar langt inde i 2. halvleg
Mega fedt hvis de viser AaB - jeg giver det et skud næste gang igen.

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 6. okt 2025, 15:30

Jeg var ellers glad for at høre Ripodsten, men jeg kommer ikke til at installere en ny app for at høre det.

Og jeg gider ikke høre det 4 dage efter kampen.

Besvar