Funky skrev: ↑4. nov 2025, 12:34
Havde SSE villet bruge deres veto, så havde vi vel ikke den nyhed i dag, som vi står med.
Enig, den her emission er på SSE22's nåde.
Ift. SSE22 ser jeg 3 mulige årsager til den her emission
1. SSE22 vil lukke det økonomiske hul og sikre, at klubben overleve på kort sigt. SSE22 sørger samtidig for, at de lige præcis beholder 50,1 % af aktierne.
2. SSE22 er på vej ud, og der er allerede en dialog med potentielle overtagere af SSE22's aktiepost. SSE22 beholder en symbolsk aktiepost efter emissionen.
3. SSE22 har fundet flere godtroende tyske opsparere, som de har lokket til at smide penge efter projektet og SSE22 går dermed efter at forøge andelen af aktierne.
Af de 3, så ser jeg klart nr. 2 som den mest realistiske. Heldigvis! Dog stiller det spørgsmålstegn ved, om det ikke har været mere logisk at SSE22 havde fundet en køber før en emission, da det alt andet lige vil udvade den nuværende beholdning af aktier.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"