Transferønsker Vol. 40 (Vintervinduet 2026)
Re: Transferønsker Vol. 40 (Vintervinduet 2026)
Det kommer til at bide os i røven at så mange har travlt med at få ross afsted. Vi har set det med spillere der var dårligere end ross. Ross kan sagtens nå at blomstre op og så vil vi alle være trætte af at det er i en klub I Danmark..
Det er jo bedøvende ligegyldig, om der er mange eller få herinde, som mener det ene eller andet om Ross. Det handler om, hvad han selv og klubben vurderer, og de lader til at være enige om, at han skal have luftforandring.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Det har du ret i, men jeg synes nu også det er ærgeligt det ikke blev i AaB og det siger meget, at bedre placerede klubber ser talentet. Jeg og jeg er også enig med Rico i at debatten om Ross har været noget unuanceret. Som mange andre af vores unge har han haft et rodet forløb i AaB, hvor han er blevet kastet rundt imellem pladser og forskellige måder at skulle have spillet dem på et hold der ikke har haft nogen kontinuerlig plan og hvor strukturen er lavet om igen og igen. Det vigtige må være, at vi nu endelig får ro på og bygget noget, hvor vi ikke taber udviklingen af den næste Ross osv. på at de skal ind i en rodebutik.
RAUS RAUS SSE!
Ja selvfølgelig er det bedøvende ligegyldigt, hele debatsidens holdninger er ligegyldige. Men debatten stikker af nogle gange, spillere skal ud af klubben og alle er enige om at de skal være lykkelige for at komme til at spille fast på Færøerne eller island. Når så de spillere slår igennem i andre klubber så sidder de samme herinde og kan ikke forstå hvad der er sket.
Sender vi Ross til Silkeborg så kunne vi godt ende med at blive trætte af det når vi engang rykker op igen, for i modsætning tol mange andre så tror jeg absolut på at Ross har en stor fremtid i fodbold. Kan vi ikke forløse det i AaB så skal han til udlandet..
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Sympatisk spiller til en sympatisk klub. Ønsker ham alt det bedste.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Ser ud til at Brann har trukket sig. Hvem var ellers meldt interesseret udover Silkeborg?
https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... gt-pa-ross
Der findes ikke noget midt i mellem. Enten er man dårlig eller også er man god. I dag var vi midt i mellem. - Gary Lineker
Der var vist også interesse fra Sverige. Det mindes jeg nordjyske skrev.Mini-p skrev: ↑1. feb 2026, 18:49Ser ud til at Brann har trukket sig. Hvem var ellers meldt interesseret udover Silkeborg?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
BK HäckenMini-p skrev: ↑1. feb 2026, 18:49Ser ud til at Brann har trukket sig. Hvem var ellers meldt interesseret udover Silkeborg?
Som er den ægte Göteborg klub, så ville selvfølgelig være et okay fedt skifte for ham. Jeg gad dog godt Ross blev nu vi solgte Bomholt. Jeg tror stadig der er meget mere i ham. Oh well.Sauer skrev: ↑1. feb 2026, 19:18BK HäckenMini-p skrev: ↑1. feb 2026, 18:49Ser ud til at Brann har trukket sig. Hvem var ellers meldt interesseret udover Silkeborg?
-
R Rosenberg
- Allstar

Det er 125 kampe over hvor meget - 3-4 sæsoner?Martino1 skrev: ↑1. feb 2026, 19:25Som er den ægte Göteborg klub, så ville selvfølgelig være et okay fedt skifte for ham. Jeg gad dog godt Ross blev nu vi solgte Bomholt. Jeg tror stadig der er meget mere i ham. Oh well.Sauer skrev: ↑1. feb 2026, 19:18BK HäckenMini-p skrev: ↑1. feb 2026, 18:49Ser ud til at Brann har trukket sig. Hvem var ellers meldt interesseret udover Silkeborg?
Ædruelighedens stemme
Giv ham sidste chance indtil sommer…ved godt han 99.9% sikkert ryger i dette vindue.R Rosenberg skrev: ↑1. feb 2026, 19:41Det er 125 kampe over hvor meget - 3-4 sæsoner?Martino1 skrev: ↑1. feb 2026, 19:25Som er den ægte Göteborg klub, så ville selvfølgelig være et okay fedt skifte for ham. Jeg gad dog godt Ross blev nu vi solgte Bomholt. Jeg tror stadig der er meget mere i ham. Oh well.Sauer skrev: ↑1. feb 2026, 19:18BK HäckenMini-p skrev: ↑1. feb 2026, 18:49Ser ud til at Brann har trukket sig. Hvem var ellers meldt interesseret udover Silkeborg?
- Winterburn
- Landshold

- Favoritspiller: Frank Strandli
- Geografisk sted: New York
Ingen saftige rygter?
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.
-Erik "Myggen" Mykland.
-
R Rosenberg
- Allstar

Og det sagde vi også i sommer. Og sidste vinter. Og...Martino1 skrev: ↑1. feb 2026, 19:47Giv ham sidste chance indtil sommer…ved godt han 99.9% sikkert ryger i dette vindue.R Rosenberg skrev: ↑1. feb 2026, 19:41Det er 125 kampe over hvor meget - 3-4 sæsoner?Martino1 skrev: ↑1. feb 2026, 19:25Som er den ægte Göteborg klub, så ville selvfølgelig være et okay fedt skifte for ham. Jeg gad dog godt Ross blev nu vi solgte Bomholt. Jeg tror stadig der er meget mere i ham. Oh well.Sauer skrev: ↑1. feb 2026, 19:18BK HäckenMini-p skrev: ↑1. feb 2026, 18:49Ser ud til at Brann har trukket sig. Hvem var ellers meldt interesseret udover Silkeborg?
Hvad er det egentlig, fraset nabosøn, der gør nogle så forhippede på Ross? Jeg spørger af oprigtig nysgerrighed
Altså, han har aldrig vist noget. Få, meget få, glimt en sjælden gang, men kontinuerligt aldrig.
Ædruelighedens stemme
jeg tror egentlig jeg bare vil henvise til Ricos indlæg længere oppe. Det er ca samme holdning jeg har til ham og "situationen".R Rosenberg skrev: ↑1. feb 2026, 20:38Og det sagde vi også i sommer. Og sidste vinter. Og...Martino1 skrev: ↑1. feb 2026, 19:47Giv ham sidste chance indtil sommer…ved godt han 99.9% sikkert ryger i dette vindue.R Rosenberg skrev: ↑1. feb 2026, 19:41Det er 125 kampe over hvor meget - 3-4 sæsoner?Martino1 skrev: ↑1. feb 2026, 19:25Som er den ægte Göteborg klub, så ville selvfølgelig være et okay fedt skifte for ham. Jeg gad dog godt Ross blev nu vi solgte Bomholt. Jeg tror stadig der er meget mere i ham. Oh well.Sauer skrev: ↑1. feb 2026, 19:18BK HäckenMini-p skrev: ↑1. feb 2026, 18:49Ser ud til at Brann har trukket sig. Hvem var ellers meldt interesseret udover Silkeborg?
Hvad er det egentlig, fraset nabosøn, der gør nogle så forhippede på Ross? Jeg spørger af oprigtig nysgerrighed
Altså, han har aldrig vist noget. Få, meget få, glimt en sjælden gang, men kontinuerligt aldrig.
-
R Rosenberg
- Allstar

Jo, og det er fint alt sammen. Og Rico er jo både en klog, dannet og uddannet mand. Og pæn.Martino1 skrev: ↑1. feb 2026, 21:09jeg tror egentlig jeg bare vil henvise til Ricos indlæg længere oppe. Det er ca samme holdning jeg har til ham og "situationen".R Rosenberg skrev: ↑1. feb 2026, 20:38Og det sagde vi også i sommer. Og sidste vinter. Og...Martino1 skrev: ↑1. feb 2026, 19:47Giv ham sidste chance indtil sommer…ved godt han 99.9% sikkert ryger i dette vindue.
Men er der noget rent fodboldmæssigt eller fagligt i det? Eller er det bare følelser og romantik? Empirien må jo efterhånden siges at være på plads.
Ædruelighedens stemme
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Hvad har vi tilbage til offensiven, hvis Ross sælges?
Normann, Kubel, John, Helenius og Valdemar.
Derudover kan Jubril, Diagne, Børsting og Maarup måske være i spil.
Det kan sagtens give mening at sælge Ross, han har sikkert en fin kontrakt, men jeg er bekymret for bredden til de offensive pladser.
Han er bedre end de fire sidstnævnte og måske også bedre end nogle af de fem første jeg nævnte.
Kan også ske, at det kan give luft i budgettet til at styrke truppen længere tilbage på banen og så synes jeg det lyder mere spiseligt.
Jeg er bange for i morgen.
Det kan sagtens give mening at sælge Ross, han har sikkert en fin kontrakt, men jeg er bekymret for bredden til de offensive pladser.
Han er bedre end de fire sidstnævnte og måske også bedre end nogle af de fem første jeg nævnte.
Kan også ske, at det kan give luft i budgettet til at styrke truppen længere tilbage på banen og så synes jeg det lyder mere spiseligt.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Jeg glæder mig sgu til i morgen. Der er nye folk ved roret, og de ved rent faktisk, hvad de laver. En dejlig afveksling. Det betyder ikke, at alt er godt. Men et salg af Ross vil ikke være nogen katastrofe. Heller ikke, hvis han ikke erstattes direkte.Kasper skrev: ↑1. feb 2026, 21:33Hvad har vi tilbage til offensiven, hvis Ross sælges?
Måske AaB får ophævet kontrakten med 1-2 spillere i morgen (Mine bud er Jubril og måske Diagne). Maarup kan ryge senere til Norge/Sverige for håndører. Amankwah bliver nok hængende og so what. Han koster vel ikke en skid at have rendende. Måske Olsson også kan ryge, men lyder til hans opstart er god.
Jeg tror/håber AaB lejer en spiller til offensiven (Fukuda/Uchino fra BIF) også henter vi en midtbanemand, der er klar til start-11. Aner ikke hvem. Men jeg sad og kiggede Betinia-stats i går. En Gabriel Larsen fra HB Køge bonner ud på mange fede parametre. Men er selvsagt for ung (18) til, at vi nok går efter ham.
AaBs varemærke er sælg de bedste vi har ,og køb noget der kun er halvt så godt som det vi sælger
det har været fremgangsmåden de sidste mange år , derfor er klubben endt hvor den ligger i dag
henter lejesvende i øst og vest som man stort ´set ikke kender kvaliteten af , det eneste man ved er de har spillet fodbold på et akademi i en større klub i udlandet
selv om man sælger ud af det som er noget værd , kører man stadig med kæmpe underskud , senest meldt ud at det hvis oprykningen glipper ligger på -50 Mill. , det går bare ikke , er der ingen økonomi afdeling i AaB , synes ellers det var meldt ud at man nærmede sig et mindre underskud , ja tæt på sorte tal , det er så aflyst kan jeg forstå
det har været fremgangsmåden de sidste mange år , derfor er klubben endt hvor den ligger i dag
henter lejesvende i øst og vest som man stort ´set ikke kender kvaliteten af , det eneste man ved er de har spillet fodbold på et akademi i en større klub i udlandet
selv om man sælger ud af det som er noget værd , kører man stadig med kæmpe underskud , senest meldt ud at det hvis oprykningen glipper ligger på -50 Mill. , det går bare ikke , er der ingen økonomi afdeling i AaB , synes ellers det var meldt ud at man nærmede sig et mindre underskud , ja tæt på sorte tal , det er så aflyst kan jeg forstå
Er absolut ikke dannet!!R Rosenberg skrev: ↑1. feb 2026, 21:23Jo, og det er fint alt sammen. Og Rico er jo både en klog, dannet og uddannet mand. Og pæn.Martino1 skrev: ↑1. feb 2026, 21:09jeg tror egentlig jeg bare vil henvise til Ricos indlæg længere oppe. Det er ca samme holdning jeg har til ham og "situationen".R Rosenberg skrev: ↑1. feb 2026, 20:38Og det sagde vi også i sommer. Og sidste vinter. Og...Martino1 skrev: ↑1. feb 2026, 19:47Giv ham sidste chance indtil sommer…ved godt han 99.9% sikkert ryger i dette vindue.
Men er der noget rent fodboldmæssigt eller fagligt i det? Eller er det bare følelser og romantik? Empirien må jo efterhånden siges at være på plads.
Måske håbløs romantiker, men jeg tror Ross har meget mere i sig. Ro på truppen, ny træner og et klart koncept tror jeg passer Ross godt, men det kan sagtens vise sig at jeg bare tager fejl. Det vil dog betyde at Silkeborg, BK og Brann også har taget fejl og jeg tror altså at de har nogenlunde styr på kvaliteterne på de spillere de kigger på.
Smid Helenius på pension istedet..
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Helt enig - vi mangler et førstevalg på nieren, men det er ikke Ross.RicoBR02 skrev: ↑1. feb 2026, 22:09Er absolut ikke dannet!!R Rosenberg skrev: ↑1. feb 2026, 21:23Jo, og det er fint alt sammen. Og Rico er jo både en klog, dannet og uddannet mand. Og pæn.Martino1 skrev: ↑1. feb 2026, 21:09jeg tror egentlig jeg bare vil henvise til Ricos indlæg længere oppe. Det er ca samme holdning jeg har til ham og "situationen".R Rosenberg skrev: ↑1. feb 2026, 20:38Og det sagde vi også i sommer. Og sidste vinter. Og...
Måske håbløs romantiker, men jeg tror Ross har meget mere i sig. Ro på truppen, ny træner og et klart koncept tror jeg passer Ross godt, men det kan sagtens vise sig at jeg bare tager fejl. Det vil dog betyde at Silkeborg, BK og Brann også har taget fejl og jeg tror altså at de har nogenlunde styr på kvaliteterne på de spillere de kigger på.
Smid Helenius på pension istedet..
Ross har i glimt vist klasse, men jeg tror aldrig det bliver rigtig godt i AaB, heller ikke under Højer, der har bebudet høj pres i efteråret. De høj intense løb spillestilen kræver af vores kanter, er og aldrig Ross livret. Måske som 10’eren i en 4-2-3-1.