DarkHorse9000 skrev: ↑1. feb 2026, 22:20Helt enig - vi mangler et førstevalg på nieren, men det er ikke Ross.RicoBR02 skrev: ↑1. feb 2026, 22:09Er absolut ikke dannet!!R Rosenberg skrev: ↑1. feb 2026, 21:23Jo, og det er fint alt sammen. Og Rico er jo både en klog, dannet og uddannet mand. Og pæn.Martino1 skrev: ↑1. feb 2026, 21:09jeg tror egentlig jeg bare vil henvise til Ricos indlæg længere oppe. Det er ca samme holdning jeg har til ham og "situationen".R Rosenberg skrev: ↑1. feb 2026, 20:38Og det sagde vi også i sommer. Og sidste vinter. Og...
Hvad er det egentlig, fraset nabosøn, der gør nogle så forhippede på Ross? Jeg spørger af oprigtig nysgerrighed
Altså, han har aldrig vist noget. Få, meget få, glimt en sjælden gang, men kontinuerligt aldrig.
Men er der noget rent fodboldmæssigt eller fagligt i det? Eller er det bare følelser og romantik? Empirien må jo efterhånden siges at være på plads.
Måske håbløs romantiker, men jeg tror Ross har meget mere i sig. Ro på truppen, ny træner og et klart koncept tror jeg passer Ross godt, men det kan sagtens vise sig at jeg bare tager fejl. Det vil dog betyde at Silkeborg, BK og Brann også har taget fejl og jeg tror altså at de har nogenlunde styr på kvaliteterne på de spillere de kigger på.
Smid Helenius på pension istedet..
Ross har i glimt vist klassen, men jeg tror aldrig det bliver rigtig godt i AaB, heller ikke under Højer, der har bebudet høj pres i efteråret. De høj intense løb spillestilen kræver af vores kanter, er og bliver aldrig Ross livret. Måske som 10’eren i den nye 4-2-3-1 opstilling.
Transferønsker Vol. 40 (Vintervinduet 2026)
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Re: Transferønsker Vol. 40 (Vintervinduet 2026)
RicoBR02 skrev: ↑1. feb 2026, 22:09Er absolut ikke dannet!!R Rosenberg skrev: ↑1. feb 2026, 21:23Jo, og det er fint alt sammen. Og Rico er jo både en klog, dannet og uddannet mand. Og pæn.Martino1 skrev: ↑1. feb 2026, 21:09jeg tror egentlig jeg bare vil henvise til Ricos indlæg længere oppe. Det er ca samme holdning jeg har til ham og "situationen".R Rosenberg skrev: ↑1. feb 2026, 20:38Og det sagde vi også i sommer. Og sidste vinter. Og...
Hvad er det egentlig, fraset nabosøn, der gør nogle så forhippede på Ross? Jeg spørger af oprigtig nysgerrighed
Altså, han har aldrig vist noget. Få, meget få, glimt en sjælden gang, men kontinuerligt aldrig.
Men er der noget rent fodboldmæssigt eller fagligt i det? Eller er det bare følelser og romantik? Empirien må jo efterhånden siges at være på plads.
Måske håbløs romantiker, men jeg tror Ross har meget mere i sig. Ro på truppen, ny træner og et klart koncept tror jeg passer Ross godt, men det kan sagtens vise sig at jeg bare tager fejl. Det vil dog betyde at Silkeborg, BK og Brann også har taget fejl og jeg tror altså at de har nogenlunde styr på kvaliteterne på de spillere de kigger på.
Men Ross har efterhånden spillet 125 kampe i AaB uden at få et gennembrud. På nuværende tidspunkt er han endda bænkevarmer. Man bliver nødt til at trække en streg i sandet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
R Rosenberg
- Allstar

Det der med at trække en streg har ikke just været AaB's force de seneste 10-12 år. Nok ud af, at man ikke fatter at tjene penge.Forza skrev: ↑2. feb 2026, 07:34RicoBR02 skrev: ↑1. feb 2026, 22:09Er absolut ikke dannet!!R Rosenberg skrev: ↑1. feb 2026, 21:23Jo, og det er fint alt sammen. Og Rico er jo både en klog, dannet og uddannet mand. Og pæn.Martino1 skrev: ↑1. feb 2026, 21:09jeg tror egentlig jeg bare vil henvise til Ricos indlæg længere oppe. Det er ca samme holdning jeg har til ham og "situationen".R Rosenberg skrev: ↑1. feb 2026, 20:38Og det sagde vi også i sommer. Og sidste vinter. Og...
Men Ross har efterhånden spillet 125 kampe i AaB uden at få et gennembrud. På nuværende tidspunkt er han endda bænkevarmer. Man bliver nødt til at trække en streg i sandet.
Ædruelighedens stemme
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Lad os nu se…tror der kommer noget ind inden midnat.
Jeg synes John Møller lyder som en mand, der har haft en plan, som måske ikke har vist sig at kunne lade sig gøre. Så nu skrues politikkerretorikken på, og vi er faktisk tilfredse med den nuværende trup. Jeg tror ikke vi skal forvente, at der kommer flere.
Noget helt andet er, at det ikke er lykkedes at rydde op i truppens bund. Det synes jeg er foruroligende. Godt nok har vi en bred trup, men vi har vel 5-6 mand, der ikke har niveau til at spille med. Hvis vi så samtidig mister Bomholt og Ross, så står vi imo ret svækket, da det er spillere fra “toppen”.
Ja det bliver spændende - vi har mange rigtig nok mange spillere til den centrale midt, men vi har ikke mange der er gode nok, hvis målet er oprykning.
Jeg håber der kommer en erstatning ind for Bomholt, og jeg håber ikke det er en ligegyldig lejeaftale
Rolig nu. Maarup og Jubrill skal nok finde et andet sted. Der er stadig åbent i NO og SE
Så har det altså været en fin oprydning:
- Bomholt
- Ross (antager han ryger)
- Skovgaard (leje)
- Maarup
- Jubrill
Håber Tcacenco kommer på leje et sted.
Så har det altså været en fin oprydning:
- Bomholt
- Ross (antager han ryger)
- Skovgaard (leje)
- Maarup
- Jubrill
Håber Tcacenco kommer på leje et sted.
Det med at rydde op i truppens bund er jo bare svært. Der skal jo også være nogen der vil overtage alle Nagels og Gows fejlskud. Jeg forstår egentig godt, at ledelsen gerne vil stoppe den der trend med, at du bare får dine penge med for at rejse og hvis de spillere man gerne vil af med står på, at de f.eks. vil have løn for hele resten af kontraktperioden så kan det jo være det samme.Kokkefar skrev: ↑2. feb 2026, 08:17Jeg synes John Møller lyder som en mand, der har haft en plan, som måske ikke har vist sig at kunne lade sig gøre. Så nu skrues politikkerretorikken på, og vi er faktisk tilfredse med den nuværende trup. Jeg tror ikke vi skal forvente, at der kommer flere.
Noget helt andet er, at det ikke er lykkedes at rydde op i truppens bund. Det synes jeg er foruroligende. Godt nok har vi en bred trup, men vi har vel 5-6 mand, der ikke har niveau til at spille med. Hvis vi så samtidig mister Bomholt og Ross, så står vi imo ret svækket, da det er spillere fra “toppen”.
Det med planen ved jeg ikke helt om jeg er enig med dig i. Man havde nok håbet på at holde på Bomholt, men der kan jo være den der faktor i, at hvis spilleren virkelig berne vil afsted kan det være det rigtige, hvis pengene er rigtige. Derudover er der vel bare det i, at vi vil have "superligaspillere" og at de nok vil prøve at komme til Superligaen før 1. division. Derfor kan det blive en sen transfer.
Og endelig så kan politikerretorikken altså også bare skyldes, at det er et selvmål at gå ud i markedet og sige, at man har masser af penge. Dumt udgangspunkt for at lave en god handel.
RAUS RAUS SSE!
- MarkyMark
- 2. div

- Favoritspiller: Munken
- Geografisk sted: Kastetvej
Det er vel ikke foruroligende at man ikke har formået at rydde op i truppen? Der skal immervæk være aftagere til de spillere AaB ikke mener skal indgå i planerne fremadrettet.Kokkefar skrev: ↑2. feb 2026, 08:17
Jeg synes John Møller lyder som en mand, der har haft en plan, som måske ikke har vist sig at kunne lade sig gøre. Så nu skrues politikkerretorikken på, og vi er faktisk tilfredse med den nuværende trup. Jeg tror ikke vi skal forvente, at der kommer flere.
Det vi ser nu er efterdønningerne af den håbløse strategi genierne fra Hamborg er ansvarlige for. Hente spillere ind i øst og vest, for efter 6-12 måneder at finde ud af de ikke engang ville kunne forstærke Jetsmark IF.
Lad os kalde det Lex-Diakhité...
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Jeg har forståelse for, hvis klubben mangler penge og er nødsaget til at sælge ham for 2 eller 3 millioner.Forza skrev: ↑2. feb 2026, 07:34RicoBR02 skrev: ↑1. feb 2026, 22:09Er absolut ikke dannet!!R Rosenberg skrev: ↑1. feb 2026, 21:23Jo, og det er fint alt sammen. Og Rico er jo både en klog, dannet og uddannet mand. Og pæn.Martino1 skrev: ↑1. feb 2026, 21:09jeg tror egentlig jeg bare vil henvise til Ricos indlæg længere oppe. Det er ca samme holdning jeg har til ham og "situationen".R Rosenberg skrev: ↑1. feb 2026, 20:38Og det sagde vi også i sommer. Og sidste vinter. Og...
Men sportsligt giver det ingen mening. Han er ikke bagerst i køen til spilletid.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Ross var bænkevarmer frem til vinterpausen. Og nu har man hentet en af 1. Divs bedste spillere på samme position. Så jo, det giver super god mening at vores nummer 10 ikke skal endnu længere tilbage i køen.Kasper skrev: ↑2. feb 2026, 08:48Jeg har forståelse for, hvis klubben mangler penge og er nødsaget til at sælge ham for 2 eller 3 millioner.Forza skrev: ↑2. feb 2026, 07:34RicoBR02 skrev: ↑1. feb 2026, 22:09Er absolut ikke dannet!!R Rosenberg skrev: ↑1. feb 2026, 21:23Jo, og det er fint alt sammen. Og Rico er jo både en klog, dannet og uddannet mand. Og pæn.Martino1 skrev: ↑1. feb 2026, 21:09jeg tror egentlig jeg bare vil henvise til Ricos indlæg længere oppe. Det er ca samme holdning jeg har til ham og "situationen".R Rosenberg skrev: ↑1. feb 2026, 20:38
Og det sagde vi også i sommer. Og sidste vinter. Og...
Men sportsligt giver det ingen mening. Han er ikke bagerst i køen til spilletid.
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Han er startet inde flere gange end han er startet ude.Forza skrev: ↑2. feb 2026, 09:04Ross var bænkevarmer frem til vinterpausen. Og nu har man hentet en af 1. Divs bedste spillere på samme position. Så jo, det giver super god mening at vores nummer 10 ikke skal endnu længere tilbage i køen.Kasper skrev: ↑2. feb 2026, 08:48Jeg har forståelse for, hvis klubben mangler penge og er nødsaget til at sælge ham for 2 eller 3 millioner.Forza skrev: ↑2. feb 2026, 07:34RicoBR02 skrev: ↑1. feb 2026, 22:09Er absolut ikke dannet!!R Rosenberg skrev: ↑1. feb 2026, 21:23Jo, og det er fint alt sammen. Og Rico er jo både en klog, dannet og uddannet mand. Og pæn.
Vi bliver aldrig enige, men jeg er med Rico på den her. Tror AaB er ved at lave en stor fejl og sådan endda for meget små penge.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Nordjyske erfarer at Ross skifte er på plads.
Ærgerligt det ikke bliver til udlandet.
Men han kommer tilbage til superligaen, og kommer måske endda tættere på spilletid.
Jeg tror det bliver et godt skifte for Ross. Mindre pres i Silkeborg, mere ro på, styr på tingene.
Ligesom alle de andre AaB spillere de får meget ud af.
Fint nok for alle parter.
Ross trængte til luftforandring, og passer ikke helt ind i den måde vi vil spille fodbold på, jeg tror faktisk godt han kunne blive forløst i en klub som Silkeborg, se bare hvor god Bakiz har været for dem.
Jeg synes vi har en erstatning for Ross i Kubel, men vi mangler en erstatning for Bomholt
Han kan sagtens blive en fin spiller for Kents tropper, men ser ikke samme muligheder for et stort udlandsskifte - som evt. kunne smitte lidt af på os - som jeg havde set muligheden for det norske.
Oh well. Held og lykke til Ross. Det smerter mig en anelse at vi ikke fik mere ud af det brødrepar, men sådan er det jo. Håber John og Steffen finder noget den anden vej. Vi må ikke allerede være færdige på ind-siden..
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Ja og det tænker jeg ikke vi får vi ender simpelthen med en ringer midtbane ind før transfer vinduet flot det trode jeg ikke var muligttroelsh skrev: ↑2. feb 2026, 09:28Fint nok for alle parter.
Ross trængte til luftforandring, og passer ikke helt ind i den måde vi vil spille fodbold på, jeg tror faktisk godt han kunne blive forløst i en klub som Silkeborg, se bare hvor god Bakiz har været for dem.
Jeg synes vi har en erstatning for Ross i Kubel, men vi mangler en erstatning for Bomholt
AaB AaB AaB AaB
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Jeg forstår ikke at Oliver Ross gerne vil til Silkeborg.
Han kan nemt være tilbage i 1. division til næste sæson, da Silkeborg har haft en kæmpe spillemæssig deroute i denne sæson, og hvis der ikke kommer styr på den kan det nemt ske.
Der forstår jeg ikke hvorfor man ikke vælger en destination i udlandet. Har efterhånden mistet troen på at Ross kan blive en nævneværdig profil i Dansk fodbold.
Han kan nemt være tilbage i 1. division til næste sæson, da Silkeborg har haft en kæmpe spillemæssig deroute i denne sæson, og hvis der ikke kommer styr på den kan det nemt ske.
Der forstår jeg ikke hvorfor man ikke vælger en destination i udlandet. Har efterhånden mistet troen på at Ross kan blive en nævneværdig profil i Dansk fodbold.