Er det snart jul? For det lugter lidt af Gran'li
Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
Det er i hvert fald en mand med klub-kultur, høj arbejdsmoral, stor erfaring og solide defensive evner (om end ikke ligefrem nogen gazelle), vi prøver af. Velkommen hjem, Kasper P - håber jeg, vi snart kan skrive.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
R Rosenberg
- Allstar

Fagre nye tider.
En KP i sin prime age var absolut ikke god nok til AaB. Og det var han virkelig ikke.
Nu, under det tyske regime, hvor disse har skabt et bund 6-hold i 1. division, er en 33-årig KP nærmest peak af, hvad klubben kan hente.
Og AGF bliver mestre. Bizarre, vanvittige tider vi lever i.
En KP i sin prime age var absolut ikke god nok til AaB. Og det var han virkelig ikke.
Nu, under det tyske regime, hvor disse har skabt et bund 6-hold i 1. division, er en 33-årig KP nærmest peak af, hvad klubben kan hente.
Ædruelighedens stemme
Spændende med Kasper P, nogen der har en ide om hans nuværende niveau?
Tror ik AGF blir mestre. Den der smider de.R Rosenberg skrev: ↑13. apr 2026, 10:35Fagre nye tider.
De skal nok tabe nogle dumme point. Bare rolig.
Jeg gider seriøst ikke se flere ex-AaB'ere i trøjen. Kasper P er jo bare endnu et eksempel på den deroute vi har været igennem som klub i 10 år. Hvis John Møller giver ham mere end resten af sæsonen begynder jeg at overveje om BIF-svinene aktivt forøger at underminere os indefra.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
R Rosenberg
- Allstar

Det gider jeg godt. Hvis de er gode.jonas386 skrev: ↑13. apr 2026, 11:20Jeg gider seriøst ikke se flere ex-AaB'ere i trøjen. Kasper P er jo bare endnu et eksempel på den deroute vi har været igennem som klub i 10 år. Hvis John Møller giver ham mere end resten af sæsonen begynder jeg at overveje om BIF-svinene aktivt forøger at underminere os indefra.
Ædruelighedens stemme
Men det er de ikkeR Rosenberg skrev: ↑13. apr 2026, 11:29Det gider jeg godt. Hvis de er gode.jonas386 skrev: ↑13. apr 2026, 11:20Jeg gider seriøst ikke se flere ex-AaB'ere i trøjen. Kasper P er jo bare endnu et eksempel på den deroute vi har været igennem som klub i 10 år. Hvis John Møller giver ham mere end resten af sæsonen begynder jeg at overveje om BIF-svinene aktivt forøger at underminere os indefra.
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Vi spiller med en meget lille risici de kommende kampe, efter sejr de seneste to kampe.
Hvis vi spillede om enten oprykning eller nedrykning giver det mening med sådan en kortsigtet signing.
Men lige nu ville jeg hellere spille Makolli, Olsson, Arnorsson. Smider sgu næsten hellere Adam Andersson ind i puljen eller Mads Samson. Eller Tcacenco, der vist har spillet lidt midterforsvar i nogle testkampe.
Vi skal forberede os til næste sæson - og det bliver (forhåbentlig) ikke med Kasper Pedersen i truppen.
Hvis vi spillede om enten oprykning eller nedrykning giver det mening med sådan en kortsigtet signing.
Men lige nu ville jeg hellere spille Makolli, Olsson, Arnorsson. Smider sgu næsten hellere Adam Andersson ind i puljen eller Mads Samson. Eller Tcacenco, der vist har spillet lidt midterforsvar i nogle testkampe.
Vi skal forberede os til næste sæson - og det bliver (forhåbentlig) ikke med Kasper Pedersen i truppen.
Det er klart vi forventer et vist niveau af en evt midlertidig erstatning for vores anfører og rutinerede midterforsvarer. Når det er sagt kan jeg godt forstå man finder Kasper P relevant. Han er erfaren, han var viceanfører både i AaB og i Stabæk, han har 2 sæsoner i Tippeligaen, og fast i Stabæk. Han kender klubben indefra, og kan dermed støtte op om den vigtige kultur vi søger at fremelske endnu mere. Han kan udgøre den vigtige rutine og ro som et ellers meget ungt forsvar fortsat har brug for. Der er også væsentlig større chance for at de unge kan shine og blive mere værd hvis de har noget at læne sig op af (hvilket erkendt har været de seneste tysker-sæsoners store udfordring). Og dermed kan der laves bedre salg, og økonomien mere sikker.Reyad skrev: ↑13. apr 2026, 12:26Vi spiller med en meget lille risici de kommende kampe, efter sejr de seneste to kampe.
Givet hans stod uden kontrakt efter udløb med Stabæk som var i nedrykningsfare til 2.division indtil det sidste (og derfor ikke var sikker på de havde økonomien), og endnu ikke har fået ny aftale (ønskede at blive i Norge da han har norsk partner), kan der vel ikke være tale om en større udskrivning for AaB.
Det store spørgsmål er om han har niveauet, for vi skal ikke ud i en ny Diakité (uden sammenligning iøvrigt!)
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Synes det er meget fornuftigt at hive ham ind til prøvetræning.
Skulle der komme endnu en skade, så kan det se meget svært ud og så har han trods alt rørt bolden lidt inden han skal i ilden.
Skulle der komme endnu en skade, så kan det se meget svært ud og så har han trods alt rørt bolden lidt inden han skal i ilden.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Alene deres AaB pas er ikke afgørende, men vi savner en stor stamme af AaB'ere i vores trup/klub.jonas386 skrev: ↑13. apr 2026, 11:20Jeg gider seriøst ikke se flere ex-AaB'ere i trøjen. Kasper P er jo bare endnu et eksempel på den deroute vi har været igennem som klub i 10 år. Hvis John Møller giver ham mere end resten af sæsonen begynder jeg at overveje om BIF-svinene aktivt forøger at underminere os indefra.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Som en bager der har behov for mere muggent brød i butikken.Kasper skrev: ↑13. apr 2026, 13:35Alene deres AaB pas er ikke afgørende, men vi savner en stor stamme af AaB'ere i vores trup/klub.jonas386 skrev: ↑13. apr 2026, 11:20Jeg gider seriøst ikke se flere ex-AaB'ere i trøjen. Kasper P er jo bare endnu et eksempel på den deroute vi har været igennem som klub i 10 år. Hvis John Møller giver ham mere end resten af sæsonen begynder jeg at overveje om BIF-svinene aktivt forøger at underminere os indefra.
Hvis jeg skal moderere en anelse, så er jeg selvfølgelig helt enig i, at vi skal have opbygget en solid stamme på holdet der år for år udgør fundamentet på et fodboldhold der kontinuerligt bliver bedre. Jeg ser bare ingen grund til, at det skal baseres på såkaldte AaB'ere som formentligvis kun har dårlige oplevelser fra Aalborg stadion med i bagagen.. Det er jo heller ikke fordi der er de store lederskikkelser derude med AaB baggrund. Spillere som Højholt, Abildgaard, Mæhle, Kaufmann osv. er der sgu ikke meget ledelsesmæssigt gods i, selv hvis de gerne ville spille gratis for klubben. Det er heller ikke ligefrem et prædikat jeg ville sætte på en eneste af de spillere vi har rykket op de sidste mange år.
Tidligere AaB'ere er muggent brød fordi de er tidligere AaB'ere? Tag dig sammen.jonas386 skrev: ↑13. apr 2026, 13:41Som en bager der har behov for mere muggent brød i butikken.Kasper skrev: ↑13. apr 2026, 13:35Alene deres AaB pas er ikke afgørende, men vi savner en stor stamme af AaB'ere i vores trup/klub.jonas386 skrev: ↑13. apr 2026, 11:20Jeg gider seriøst ikke se flere ex-AaB'ere i trøjen. Kasper P er jo bare endnu et eksempel på den deroute vi har været igennem som klub i 10 år. Hvis John Møller giver ham mere end resten af sæsonen begynder jeg at overveje om BIF-svinene aktivt forøger at underminere os indefra.
Hvis Kasper P stadig har niveau til 1. division er han en helt oplagt, og formentlig billig, sikring af truppen. En mand som arbejdede sig til en professional kontrakt fra amatørstatus på Danmarkserieholdet. Så han kan måske også bidrage med lidt tiltrængt kultur.
Men alt afhænger af niveauet han kan byde ind med i dag. I 2025 spillede han 28 kampe i Norges næstbedste række.
Kasper P fik kontrakt på superligaholdet fordi vi var høje på vores egen succes og (ikke helt ubegrundet) havde en eller anden forestilling om, at vi kunne gøre enhver, der kunne tage tre på foden til en brugbar superligaspiller, og at det derfor ikke var nødvendigt at investere seriøse penge i truppen. Kasper P var skarp på offensive dødbolde. Det var det. Som så mange andre tilfælde, er der nok en grund til at han render arbejdsløs rundt.DeepDive skrev: ↑13. apr 2026, 13:59Tidligere AaB'ere er muggent brød fordi de er tidligere AaB'ere? Tag dig sammen.jonas386 skrev: ↑13. apr 2026, 13:41Som en bager der har behov for mere muggent brød i butikken.Kasper skrev: ↑13. apr 2026, 13:35Alene deres AaB pas er ikke afgørende, men vi savner en stor stamme af AaB'ere i vores trup/klub.jonas386 skrev: ↑13. apr 2026, 11:20Jeg gider seriøst ikke se flere ex-AaB'ere i trøjen. Kasper P er jo bare endnu et eksempel på den deroute vi har været igennem som klub i 10 år. Hvis John Møller giver ham mere end resten af sæsonen begynder jeg at overveje om BIF-svinene aktivt forøger at underminere os indefra.
Hvis Kasper P stadig har niveau til 1. division er han en helt oplagt, og formentlig billig, sikring af truppen. En mand som arbejdede sig til en professional kontrakt fra amatørstatus på Danmarkserieholdet. Så han kan måske også bidrage med lidt tiltrængt kultur.
Men alt afhænger af niveauet han kan byde ind med i dag. I 2025 spillede han 28 kampe i Norges næstbedste række.
Og ja. Brød mugner når det er i kontakt med andet muggent brød. Det er derfor det er så vigtigt for unge AaB'ere at komme ud af vagten så snart muligheden byder sig, hvis de har ambitioner om at få en bare nogenlunde karriere.