Jeg tænker også, en kæmpe nobrainer i den situation vi er i med vores anføre ude.DeepDive skrev: ↑13. apr 2026, 13:59Tidligere AaB'ere er muggent brød fordi de er tidligere AaB'ere? Tag dig sammen.jonas386 skrev: ↑13. apr 2026, 13:41Som en bager der har behov for mere muggent brød i butikken.Kasper skrev: ↑13. apr 2026, 13:35Alene deres AaB pas er ikke afgørende, men vi savner en stor stamme af AaB'ere i vores trup/klub.jonas386 skrev: ↑13. apr 2026, 11:20Jeg gider seriøst ikke se flere ex-AaB'ere i trøjen. Kasper P er jo bare endnu et eksempel på den deroute vi har været igennem som klub i 10 år. Hvis John Møller giver ham mere end resten af sæsonen begynder jeg at overveje om BIF-svinene aktivt forøger at underminere os indefra.
Hvis Kasper P stadig har niveau til 1. division er han en helt oplagt, og formentlig billig, sikring af truppen. En mand som arbejdede sig til en professional kontrakt fra amatørstatus på Danmarkserieholdet. Så han kan måske også bidrage med lidt tiltrængt kultur.
Men alt afhænger af niveauet han kan byde ind med i dag. I 2025 spillede han 28 kampe i Norges næstbedste række.
Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
Jeg forstår ikke helt hvad du raser over. Du fik jo din vilje? Alt hvad der lugtede af AaB er blevet renset ud af først Inge og så BPTC. Tillykke.jonas386 skrev: ↑13. apr 2026, 14:09Kasper P fik kontrakt på superligaholdet fordi vi var høje på vores egen succes og (ikke helt ubegrundet) havde en eller anden forestilling om, at vi kunne gøre enhver, der kunne tage tre på foden til en brugbar superligaspiller, og at det derfor ikke var nødvendigt at investere seriøse penge i truppen. Kasper P var skarp på offensive dødbolde. Det var det. Som så mange andre tilfælde, er der nok en grund til at han render arbejdsløs rundt.DeepDive skrev: ↑13. apr 2026, 13:59Tidligere AaB'ere er muggent brød fordi de er tidligere AaB'ere? Tag dig sammen.jonas386 skrev: ↑13. apr 2026, 13:41Som en bager der har behov for mere muggent brød i butikken.Kasper skrev: ↑13. apr 2026, 13:35Alene deres AaB pas er ikke afgørende, men vi savner en stor stamme af AaB'ere i vores trup/klub.jonas386 skrev: ↑13. apr 2026, 11:20Jeg gider seriøst ikke se flere ex-AaB'ere i trøjen. Kasper P er jo bare endnu et eksempel på den deroute vi har været igennem som klub i 10 år. Hvis John Møller giver ham mere end resten af sæsonen begynder jeg at overveje om BIF-svinene aktivt forøger at underminere os indefra.
Hvis Kasper P stadig har niveau til 1. division er han en helt oplagt, og formentlig billig, sikring af truppen. En mand som arbejdede sig til en professional kontrakt fra amatørstatus på Danmarkserieholdet. Så han kan måske også bidrage med lidt tiltrængt kultur.
Men alt afhænger af niveauet han kan byde ind med i dag. I 2025 spillede han 28 kampe i Norges næstbedste række.
Og ja. Brød mugner når det er i kontakt med andet muggent brød. Det er derfor det er så vigtigt for unge AaB'ere at komme ud af vagten så snart muligheden byder sig, hvis de har ambitioner om at få en bare nogenlunde karriere.
Kasper P spillede trods alt rimelig stabilt gennem flere år med skiftende trænere - i Superligaen. Du kan ikke sige de samme om særlig mange andre spillere i den nuværende trup, eller 1 division generelt.
Om KP var god nok til et tophold i Superligaen for 8-10 år siden, er en akademisk diskussion for de særligt historisk interesserede. Det har meget lidt relevans for AaB's nuværende situation, for at sige det mildt.
Uanset hvordan vi bedømmer hans tidligere meritter, er det vand under broen. Det eneste som tæller nu, er dagens niveau - hos både AaB og Kasper P.
Jeg har da ikke fået min vilje. Bælum blæste eks. 20 mio. kr. af på ex-AaB'erne Helenius og Thelander, hvilket besværliggjorde enhver mulig succes med et nyt ejerskab og resulterede i øvrigt i at vi rykkede ned alligevel.DeepDive skrev: ↑13. apr 2026, 14:27Jeg forstår ikke helt hvad du raser over. Du fik jo din vilje? Alt hvad der lugtede af AaB er blevet renset ud af først Inge og så BPTC. Tillykke.
Kasper P spillede trods alt rimelig stabilt gennem flere år med skiftende trænere - i Superligaen. Du kan ikke sige de samme om særlig mange andre spillere i den nuværende trup, eller 1 division generelt.
Om KP var god nok til et tophold i Superligaen for 8-10 år siden, er en akademisk diskussion for de særligt historisk interesserede. Det har meget lidt relevans for AaB's nuværende situation, for at sige det mildt.
Uanset hvordan vi bedømmer hans tidligere meritter, er det vand under broen. Det eneste som tæller nu, er dagens niveau - hos både AaB og Kasper P.
"Kasper P spillede trods alt rimelig stabilt gennem flere år med skiftende trænere"
Fordi der ikke var andre. Det var ønsket, at vores forsvar, udover KEP, skulle bestå af ungdomsspilleren Jakob Blåbjerg og amatørspilleren Kasper P fra DS-holdet. Vi hentede siden katastrofen Holgerssen som KEP erstatning, og derefter Okore som åbenlyst var god, men meget alene med niveauet og elskede desuden at rende rundt med hovedet oppe i røven. Håbet var jo nok at Jakob Blåbjergs fodboldkarriere ville være værd at snakke om, men da det aldrig skete måtte Kasper P jo desværre løfte et større ansvar end planlagt. Jeg anerkender desuden ikke noget der er udtænkt i hovedet på Morten Wieghorst.
Det er relevant at Kasper P heller ikke var god nok til niveuaet dengang. Det er også relevant, at han skiftede til Esbjerg i 1. division og måtte videre allerede efter 6 måneder, hvor han siden har gjort sig i primæert den næstbedste norske række. Jeg lægger sgu hovedet på blokken og postulerer at Kasper P ikke er en særlig dygtig fodboldspiller, aldrig har været det og heller ikke bliver en forstærkning for et hold i 1. division. Det må i gerne holde mig op på.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Det postulat kan jeg acceptere, så længe du ikke bruger argumentet om, at han er tidligere AaB'er.jonas386 skrev: ↑13. apr 2026, 14:41Jeg har da ikke fået min vilje. Bælum blæste eks. 20 mio. kr. af på ex-AaB'erne Helenius og Thelander, hvilket besværliggjorde enhver mulig succes med et nyt ejerskab og resulterede i øvrigt i at vi rykkede ned alligevel.DeepDive skrev: ↑13. apr 2026, 14:27Jeg forstår ikke helt hvad du raser over. Du fik jo din vilje? Alt hvad der lugtede af AaB er blevet renset ud af først Inge og så BPTC. Tillykke.
"Kasper P spillede trods alt rimelig stabilt gennem flere år med skiftende trænere"
Fordi der ikke var andre. Det var ønsket, at vores forsvar, udover KEP, skulle bestå af ungdomsspilleren Jakob Blåbjerg og amatørspilleren Kasper P fra DS-holdet. Vi hentede siden katastrofen Holgerssen som KEP erstatning, og derefter Okore som åbenlyst var god, men meget alene med niveauet og elskede desuden at rende rundt med hovedet oppe i røven. Håbet var jo nok at Jakob Blåbjergs fodboldkarriere ville være værd at snakke om, men da det aldrig skete måtte Kasper P jo desværre løfte et større ansvar end planlagt. Jeg anerkender desuden ikke noget der er udtænkt i hovedet på Morten Wieghorst.
Det er relevant at Kasper P heller ikke var god nok til niveuaet dengang. Det er også relevant, at han skiftede til Esbjerg i 1. division og måtte videre allerede efter 6 måneder, hvor han siden har gjort sig i primæert den næstbedste norske række. Jeg lægger sgu hovedet på blokken og postulerer at Kasper P ikke er en særlig dygtig fodboldspiller, aldrig har været det og heller ikke bliver en forstærkning for et hold i 1. division. Det må i gerne holde mig op på.
Har selv den holdning, at det niveau som Kasper P viste i 164 kampe for AaBs Superligahold bestemt ville kunne bruges i bunden af 1. division.
Om han er god nok i dag, aner jeg ikke. Det vil en prøvetræning forhåbentlig vise.
-
Alpa Chino
- Superliga

Jeg har fået en vild ide.
Hvad med at vi henter spillere som kan få os i Superligaen?
Det er jo en joke at hente gamle AaB'ere som Børsting og Kasper Pedersen. Hvad bliver det næste? Pohl og Magnus Christensen? Er det Jakob Ahlmann der bruger facebook til at scoute?
Brug nu jeres scouting evner og hent spillere med kvalitet til toppen af 1. division.
Det er jo en joke at hente gamle AaB'ere som Børsting og Kasper Pedersen. Hvad bliver det næste? Pohl og Magnus Christensen? Er det Jakob Ahlmann der bruger facebook til at scoute?
Brug nu jeres scouting evner og hent spillere med kvalitet til toppen af 1. division.
Is på. Lige nu og her har vi et problem på stopper-pladsen grundet skaden til vores anfører. KP er vel tænkt som en her-og-nu løsning - ikke en langsigtet løsning. Det er nok yderst begrænset hvilke kontraktfrie spillere, vi kan få fat i med kort varsel, så det giver da glimrende mening at invitere ham til at træne med for at se ham an.Alpa Chino skrev: ↑13. apr 2026, 15:13Jeg har fået en vild ide.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Transfervinduet er lukket. Hvem er det du så gerne vil hente i stedet for? Det er sikkert at vi har lang tid til superligaen. Vi har et problem i bagkæden der er ned til antallet af spillere. Alternativet er en 16 årig u17 landsholdsspiller ved bare en skade eller karantæne, med kun Olsson, Makolli og Arnorsson i truppen. Er det fair overfor nogen? Kasper P har trodsalt 400 kampe plus i suppen, eliteserien, 1. Div og OBOS. Den erfaring kan vi satme godt bruge. En der kommer ind og vil slås for logoet.
Det er jeg ikke uenig i. I casen Kasper P så se ham an og giv ham indtil sommer, hvis niveauet er der.Alpa Chino skrev: ↑13. apr 2026, 15:13Jeg har fået en vild ide.
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Vores spillemæssige nedtur, startede i en kamp mod SiF (Feb 2022), hvor MC blev skadet efter 60 min, derefter scorede SiF 4 gange (Hattrick af Helenius), og vi er kun blevet ringere siden.Alpa Chino skrev: ↑13. apr 2026, 15:13Jeg har fået en vild ide.
Kender ikke hans niveau pt, men han kan ikke være dårligere end det vi har.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
MC ville være tæt på Messi på vores hold. Så ja, er du gal mand, samtlige AaB spillere med mere end 50 kampe før 2022 ville være et kæmpe løft. Dog skal de helst være under 35, men vi kan jo se Helenius på 34, snart 35 være en profil for os. Så ja, gerne se den vej. Suppleret med vores unge nordjyske drenge.Brodernumsi skrev: ↑13. apr 2026, 16:27Vores spillemæssige nedtur, startede i en kamp mod SiF (Feb 2022), hvor MC blev skadet efter 60 min, derefter scorede SiF 4 gange (Hattrick af Helenius), og vi er kun blevet ringere siden.Alpa Chino skrev: ↑13. apr 2026, 15:13Jeg har fået en vild ide.
Kender ikke hans niveau pt, men han kan ikke være dårligere end det vi har.
Wuav, folk er hysteriske ifht. Kasper P.
Nej, det er da ikke en drømmespiller og han var en spiller under AaBs niveau sidst han var her, men i den aktuelle situation er han vel noget nær den bedst mulige.
- Bør have niveau til at spille i den liga, hvor AaB spiller nu og være en solid spiller
- Han er en erfaren spiller og ved hvad det handler om. Havde vi været fri af nedrykning havde vi vel kørt "football manager" og smidt alt spilletid efter Noel, Olsson og Makolli, men lige nu kan det vise sig værdifuldt at vi har en erfaren spiller er hvad vad det handler om.
- Havde de nu signet Kasper som den signing Tiedeman var så havde jeg været skuffet, men på for kortisgtet at lukke et hul pga. skader er da mega fornuftigt.
- Rent numerisk skal vi også have nok stoppere til at færdiggøre sæssonen. Noel er jo også i spil til backen så reelt numerisk så kunne vi komme i problemer hvis Marc Nielsen blev skadet og vi kun har Makolli og Olsson centralt.
- Lad os nu lige se hvad der evt. kommer ud af det hvis man signer ham. Han skal jo ikke have frem år og en profilløn, men en kort aftale frem til sommer elller evt. inkl næste sæson er da fornuftigt.
- Derudover synes jeg da også Kasper P står for en fornuftig diciplin og tilgang til arbejdet som fodboldspiller og han er en der har kæmpet sig til tingene. Det kan alle vores unge og til tider lidt for nonchalante stoppere (Jeg ser på dig Makolli) da lære meget af.
Nej, det er da ikke en drømmespiller og han var en spiller under AaBs niveau sidst han var her, men i den aktuelle situation er han vel noget nær den bedst mulige.
- Bør have niveau til at spille i den liga, hvor AaB spiller nu og være en solid spiller
- Han er en erfaren spiller og ved hvad det handler om. Havde vi været fri af nedrykning havde vi vel kørt "football manager" og smidt alt spilletid efter Noel, Olsson og Makolli, men lige nu kan det vise sig værdifuldt at vi har en erfaren spiller er hvad vad det handler om.
- Havde de nu signet Kasper som den signing Tiedeman var så havde jeg været skuffet, men på for kortisgtet at lukke et hul pga. skader er da mega fornuftigt.
- Rent numerisk skal vi også have nok stoppere til at færdiggøre sæssonen. Noel er jo også i spil til backen så reelt numerisk så kunne vi komme i problemer hvis Marc Nielsen blev skadet og vi kun har Makolli og Olsson centralt.
- Lad os nu lige se hvad der evt. kommer ud af det hvis man signer ham. Han skal jo ikke have frem år og en profilløn, men en kort aftale frem til sommer elller evt. inkl næste sæson er da fornuftigt.
- Derudover synes jeg da også Kasper P står for en fornuftig diciplin og tilgang til arbejdet som fodboldspiller og han er en der har kæmpet sig til tingene. Det kan alle vores unge og til tider lidt for nonchalante stoppere (Jeg ser på dig Makolli) da lære meget af.
RAUS RAUS SSE!
- KME
- Superliga

- Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
- Geografisk sted: 8722
- Kontakt:
Det er et fornuftigt træk i den situation vi er i nu med en skadet anfører in mente.raekkeettre skrev: ↑13. apr 2026, 14:12Jeg tænker også, en kæmpe nobrainer i den situation vi er i med vores anføre ude.DeepDive skrev: ↑13. apr 2026, 13:59Tidligere AaB'ere er muggent brød fordi de er tidligere AaB'ere? Tag dig sammen.jonas386 skrev: ↑13. apr 2026, 13:41Som en bager der har behov for mere muggent brød i butikken.Kasper skrev: ↑13. apr 2026, 13:35Alene deres AaB pas er ikke afgørende, men vi savner en stor stamme af AaB'ere i vores trup/klub.jonas386 skrev: ↑13. apr 2026, 11:20Jeg gider seriøst ikke se flere ex-AaB'ere i trøjen. Kasper P er jo bare endnu et eksempel på den deroute vi har været igennem som klub i 10 år. Hvis John Møller giver ham mere end resten af sæsonen begynder jeg at overveje om BIF-svinene aktivt forøger at underminere os indefra.
Så må KP kæmpe på lige fod med de øvrige midterforsvarer. Tænker han stadig har noget at byde ind med. Rutine betyder en del på den plads.
AaB fan since 1991 
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Fint med en kort kontrakt til Kasper P hvis han har niveauet.
I øvrigt håber jeg de kan lande en transferfri Jens Jønsson til den centrale midt, men det bliver sikkert ikke nemt. Ku’ Patrik Olsen være et alternativ? Lugter lidt af kontraktophævelse i Horsens. Spillerforeningen er involveret i hvad der ligner en uretmæssig degradering til U19 holdet.
Stor arbejdsradius, fin teknik og noget fandenivoldskhed.
I øvrigt håber jeg de kan lande en transferfri Jens Jønsson til den centrale midt, men det bliver sikkert ikke nemt. Ku’ Patrik Olsen være et alternativ? Lugter lidt af kontraktophævelse i Horsens. Spillerforeningen er involveret i hvad der ligner en uretmæssig degradering til U19 holdet.
PO slår mig noget mere som en spiller, man personlighedsmæssigt ikke har brug for i truppen lige nu.DarkHorse9000 skrev: ↑14. apr 2026, 09:34Fint med en kort kontrakt til Kasper P hvis han har niveauet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Omend AC Horsens er et shitshow så synes jeg også at PO har brændt sine broer.Funky skrev: ↑14. apr 2026, 10:39PO slår mig noget mere som en spiller, man personlighedsmæssigt ikke har brug for i truppen lige nu.DarkHorse9000 skrev: ↑14. apr 2026, 09:34Fint med en kort kontrakt til Kasper P hvis han har niveauet.
RAUS RAUS SSE!
-
R Rosenberg
- Allstar

Jeg synes omvendt, at truppen netop har brug for den slags personligheder. Måske ikke lige ham og hans specifikke agens, men nogen med noget kant og vildskab.Funky skrev: ↑14. apr 2026, 10:39PO slår mig noget mere som en spiller, man personlighedsmæssigt ikke har brug for i truppen lige nu.DarkHorse9000 skrev: ↑14. apr 2026, 09:34Fint med en kort kontrakt til Kasper P hvis han har niveauet.
Ædruelighedens stemme
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Jeg skal ikke kunne svare på hvordan Olsens mentale tilstand er. Han er københavner, så helt optimalt er det nok ikke.
Men om han kunne bidrage på banen for os. Hold da op. Tror han ville kunne gøre mange medspillere gode. Han er præcis den type vi mangler på midtbanen
Én til at tage styringen og måle temperaturen i kampene. En kan holde de unge på midten i ørerne, hvis de bliver for smarte for mange gange i træk.
Men om han kunne bidrage på banen for os. Hold da op. Tror han ville kunne gøre mange medspillere gode. Han er præcis den type vi mangler på midtbanen
Én til at tage styringen og måle temperaturen i kampene. En kan holde de unge på midten i ørerne, hvis de bliver for smarte for mange gange i træk.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Problemet er at Olsen er en af dem der bliver for smarte og skal holdes i ørene..Kasper skrev: ↑14. apr 2026, 12:05Jeg skal ikke kunne svare på hvordan Olsens mentale tilstand er. Han er københavner, så helt optimalt er det nok ikke.
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Jeg har haft den uheldige fornøjelse af se nogle af Horsens kampe, og der gør han virkelig ikke meget imponerende. Han ser tung ud. Han forsøger for ofte en smart løsning og varmer bolden for længe. De har en ung afrikaner, der er skadet, som klart overstråler ham, når de har spillet sammen. Jeg tror slet ikke på Patrick Olsen som en løsning for AaB. Og den måde han forlod klubben på i sin tid gør også, at han ikke bør komme tilbage.RicoBR02 skrev: ↑14. apr 2026, 13:15Problemet er at Olsen er en af dem der bliver for smarte og skal holdes i ørene..Kasper skrev: ↑14. apr 2026, 12:05Jeg skal ikke kunne svare på hvordan Olsens mentale tilstand er. Han er københavner, så helt optimalt er det nok ikke.
Det ville ikke overraske mig om Horsens forsøger at presse ham ud for at komme af med hans høje løn.
Kasper Pedersen ser jeg heller ikke som en løsning. Vi har tre der kan spille centralt. Vi har fire backs. Vi skal ikke spille særlig mange kampe.
Mon ikke det nok skal gå, for der er intet der tyder på, at der er alverden at spille om.
Som gardering virker KP meget fornuftig på nuværende tidspunkt imo.Reyad skrev: ↑14. apr 2026, 13:44Jeg har haft den uheldige fornøjelse af se nogle af Horsens kampe, og der gør han virkelig ikke meget imponerende. Han ser tung ud. Han forsøger for ofte en smart løsning og varmer bolden for længe. De har en ung afrikaner, der er skadet, som klart overstråler ham, når de har spillet sammen. Jeg tror slet ikke på Patrick Olsen som en løsning for AaB. Og den måde han forlod klubben på i sin tid gør også, at han ikke bør komme tilbage.RicoBR02 skrev: ↑14. apr 2026, 13:15Problemet er at Olsen er en af dem der bliver for smarte og skal holdes i ørene..Kasper skrev: ↑14. apr 2026, 12:05Jeg skal ikke kunne svare på hvordan Olsens mentale tilstand er. Han er københavner, så helt optimalt er det nok ikke.
Det ville ikke overraske mig om Horsens forsøger at presse ham ud for at komme af med hans høje løn.
Kasper Pedersen ser jeg heller ikke som en løsning. Vi har tre der kan spille centralt. Vi har fire backs. Vi skal ikke spille særlig mange kampe.
Mon ikke det nok skal gå, for der er intet der tyder på, at der er alverden at spille om.
Og lad os nu ikke begå samme fejl, som da vi rykkede ned første gang. Var det 11 points vi var foran Vejle på et tidspunkt!? Der var der ikke mange, som rigtigt troede på en nedrykning.
Vi er kun 1 nederlag fra at være potentielt 5 points fra HB køge.