Har de været ude og samle pant eller hvor fa'en har de fundet dem henne?Jimmy1 skrev: ↑28. apr 2026, 17:55Kan tilføje at det blev gjort meget klart ved arrangementet at Møller har penge at handle for, og at der i budgettet til Møller og co også skal medregnes at man formentlig kommer til at se en “Seydel” hvor man siger tak for nu.DarkHorse9000 skrev: ↑28. apr 2026, 10:01Holder historien om John Møllers direkte snak ved et arrangement i weekenden, så fortæller det mig de er mere afklaret på økonomien end vi frygter. Antalet af spillere skal bringes ned og kvaliteten op. Det må så gerne koste noget på den korte bane ved kontraktophævelser om nødvendigt. Tyder heldigvis ikke på brandudsalg.troelsh skrev: ↑28. apr 2026, 09:11Helt enig, vi mangler også en "rigtig" angriber grundet Helenius fysiske forfatning.Alpa Chino skrev: ↑28. apr 2026, 08:42Vi skal ikke sælge hverken Normann eller Grønkjær.
Det er næste år vi skal rykke op, så vi skal ikke sælge vores bedste spillere.
Vi skal rydde op i alt skraldet, og supplere med et par gode spillere i midteraksen.
Problemet er bare vores økonomi, hvor vi er tvunget til at sælge ud, derudover har Grønkjær udløb om halvandet år, så hvis han ikke vil forlænge tror jeg man sælger ham.
Vi hørte det samme fra vandrørene i vinters ift. oprydning. Nu siger han det så offentligt, og antager det skyldes planen har opbakning i bestyrelsen.
I øvrigt glæder jeg mig til en præsentation af Lasse Whinter Andersen - vores nye spiller- og rekruteringschef. Ham og Møller skal virkelig have noget ud af pengene denne sommer.
Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
Kunne da være vi lige skulle give MTB det forslag. En AaB knap på alle pantautomater i Nordjylland.haghdk skrev: ↑28. apr 2026, 18:31Har de været ude og samle pant eller hvor fa'en har de fundet dem henne?Jimmy1 skrev: ↑28. apr 2026, 17:55Kan tilføje at det blev gjort meget klart ved arrangementet at Møller har penge at handle for, og at der i budgettet til Møller og co også skal medregnes at man formentlig kommer til at se en “Seydel” hvor man siger tak for nu.DarkHorse9000 skrev: ↑28. apr 2026, 10:01Holder historien om John Møllers direkte snak ved et arrangement i weekenden, så fortæller det mig de er mere afklaret på økonomien end vi frygter. Antalet af spillere skal bringes ned og kvaliteten op. Det må så gerne koste noget på den korte bane ved kontraktophævelser om nødvendigt. Tyder heldigvis ikke på brandudsalg.troelsh skrev: ↑28. apr 2026, 09:11Helt enig, vi mangler også en "rigtig" angriber grundet Helenius fysiske forfatning.Alpa Chino skrev: ↑28. apr 2026, 08:42Vi skal ikke sælge hverken Normann eller Grønkjær.
Vi skal rydde op i alt skraldet, og supplere med et par gode spillere i midteraksen.
Problemet er bare vores økonomi, hvor vi er tvunget til at sælge ud, derudover har Grønkjær udløb om halvandet år, så hvis han ikke vil forlænge tror jeg man sælger ham.
Vi hørte det samme fra vandrørene i vinters ift. oprydning. Nu siger han det så offentligt, og antager det skyldes planen har opbakning i bestyrelsen.
I øvrigt glæder jeg mig til en præsentation af Lasse Whinter Andersen - vores nye spiller- og rekruteringschef. Ham og Møller skal virkelig have noget ud af pengene denne sommer.
RAUS RAUS SSE!
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Jeg skulle sgu nok trykke på den!Jakobsen skrev: ↑28. apr 2026, 20:25Kunne da være vi lige skulle give MTB det forslag. En AaB knap på alle pantautomater i Nordjylland.haghdk skrev: ↑28. apr 2026, 18:31Har de været ude og samle pant eller hvor fa'en har de fundet dem henne?Jimmy1 skrev: ↑28. apr 2026, 17:55Kan tilføje at det blev gjort meget klart ved arrangementet at Møller har penge at handle for, og at der i budgettet til Møller og co også skal medregnes at man formentlig kommer til at se en “Seydel” hvor man siger tak for nu.DarkHorse9000 skrev: ↑28. apr 2026, 10:01Holder historien om John Møllers direkte snak ved et arrangement i weekenden, så fortæller det mig de er mere afklaret på økonomien end vi frygter. Antalet af spillere skal bringes ned og kvaliteten op. Det må så gerne koste noget på den korte bane ved kontraktophævelser om nødvendigt. Tyder heldigvis ikke på brandudsalg.troelsh skrev: ↑28. apr 2026, 09:11Helt enig, vi mangler også en "rigtig" angriber grundet Helenius fysiske forfatning.Alpa Chino skrev: ↑28. apr 2026, 08:42Vi skal ikke sælge hverken Normann eller Grønkjær.
Et forsigtigt bud på en formodet strategi for det kommende vindue:
- tror man vil forsøge at indkassere nogle transferindtægter på Makoli, Kelvin John, Jasson og Adedeji.
- Makoli er u-21 spiller for Sverige med et højt topniveau og god alder, men vi har simpelthen bedre midtstoppere i Tiedemann og Pudel (når de er klar) 500.000,- EUR.
- Kelvin John, tja hans bedste sæson nogensinde, men er der mere at komme efter? (500.000,- EUR)
- Adedeji. Ikke en spiller vi kan regne med på langt sigt, og med seneste form i mente er der måske nogen der vil smide 150.000 EUR.
- Mon ikke et par mindre MLS klubber vil overtage Jasson for et mindre beløb eller sekunda klubber i NO/SE. han er alt for dyr ift niveauet - 100.000,- EUR.
Tror omvendt også at hvis markedet ikke er interesseret så beholder man alle 4. Men realistisk vil man nok kunne få mellem 1-1,5 mio EUR ind.
- tror tilgengæld at man for alt i verden vil af med Müller, De Boer, Diagne og Amankhva. Andersson’s kontakt udløber, men mon ikke man vil bruge indtægterne til at rydde op en gang for alle. Også selvom det betyder at nogle skal have penge med ud af døren.
Hvis alt lykkedes. Ja, så er vi 10 spillere færre og så skal der hentes ind til centrale positioner, hvor en Dalsgaard/Kasper P type som supplement indtil Tiedemann og Pudel er klar, samt et alternativ til Hele. Og måske hvis pengene rækker. En Superliga-løsning til venstre back og en kant der kan udfordre Normann og Kubel når de ikke rammer dagen (medmindre vi skal satse på Noshe, Thomsen eller Benjamin Phil fra u-19).
Meget mere mener jeg ikke der er behov for at gøre.
Sæsonen 26/27
Grønkjær (Villads Berthelsen)
Kallesøe - Tiedemann - Pudel - Marc N
(Maarup) - (Olsson) - (Arnasson -Arnasson)
Kubel - Kaasa - Håpnes - Normann
(Noshe) - (Bonde) - (Børsting) - (Thomsen)
Møller - Helenius
(Thomsen) - (Skovgaard)
Det er et mere homogent hold end jeg har set længe!
- tror man vil forsøge at indkassere nogle transferindtægter på Makoli, Kelvin John, Jasson og Adedeji.
- Makoli er u-21 spiller for Sverige med et højt topniveau og god alder, men vi har simpelthen bedre midtstoppere i Tiedemann og Pudel (når de er klar) 500.000,- EUR.
- Kelvin John, tja hans bedste sæson nogensinde, men er der mere at komme efter? (500.000,- EUR)
- Adedeji. Ikke en spiller vi kan regne med på langt sigt, og med seneste form i mente er der måske nogen der vil smide 150.000 EUR.
- Mon ikke et par mindre MLS klubber vil overtage Jasson for et mindre beløb eller sekunda klubber i NO/SE. han er alt for dyr ift niveauet - 100.000,- EUR.
Tror omvendt også at hvis markedet ikke er interesseret så beholder man alle 4. Men realistisk vil man nok kunne få mellem 1-1,5 mio EUR ind.
- tror tilgengæld at man for alt i verden vil af med Müller, De Boer, Diagne og Amankhva. Andersson’s kontakt udløber, men mon ikke man vil bruge indtægterne til at rydde op en gang for alle. Også selvom det betyder at nogle skal have penge med ud af døren.
Hvis alt lykkedes. Ja, så er vi 10 spillere færre og så skal der hentes ind til centrale positioner, hvor en Dalsgaard/Kasper P type som supplement indtil Tiedemann og Pudel er klar, samt et alternativ til Hele. Og måske hvis pengene rækker. En Superliga-løsning til venstre back og en kant der kan udfordre Normann og Kubel når de ikke rammer dagen (medmindre vi skal satse på Noshe, Thomsen eller Benjamin Phil fra u-19).
Sæsonen 26/27
Møller - Helenius
(Thomsen) - (Skovgaard)
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Altså når man starter med en 18 årig målmand og 16 årig reserve, så er der ikke balance i holdet
Vi skal have en Martin S Jensen type på bænken. Om det er de Boer eller ny vides ikke.
Nicolai Larsen er ikke en løsning, for han vil spille fast.
Vi skal have en Martin S Jensen type på bænken. Om det er de Boer eller ny vides ikke.
- FlæskeFrank
Jeg har ikke kunne finde en komplet oversigt, men kan det passe, at det kun er Helenius, Adam Andersson, Noshe og Eugene Amankwah, der har udløb til sommer? Selvom AaB-hjertet gerne ser forlængelser til Helle og Noshe, så kan det ligne, at det slutter her - måske mest af alt fordi, det er de enkelte muligheder for at slanke truppen, når nu cases som Jasson, De Boer, Müller, Diagne, Maarup og Adedeji ser svære ift. salg eller ophævelse
Bare rolig - tror det er utopisk, at vi slipper af med både De Boer og Müller med mindre vi giver dem fuld valuta for deres kontrakterFlæskeFrank skrev: ↑29. apr 2026, 09:31Altså når man starter med en 18 årig målmand og 16 årig reserve, så er der ikke balance i holdet
Men det hold som du opstiller der er jo netop i overvejende grad alle de spillere som har spillet i år og som har vist sig at være til en under middel placerings i 1.div. Og hvor langt størstedelen er i midt 20erne eller over, så det kan ikke forventes de lige pludselig udvikler sig markant.Jimmy1 skrev: ↑28. apr 2026, 23:44Et forsigtigt bud på en formodet strategi for det kommende vindue:
Sæsonen 26/27
Møller - Helenius
(Thomsen) - (Skovgaard)
Jeg vil tænke det kræver mindst 3 klare forstærkninger og nok også gerne 5 førend det er realistisk at spille med om oprykning. Begge backs er for ringe. Begge på den centrale midt er for ringe. Og begge angribere kan blive forbedret.
-
FlæskeFrank
- Allstar

Er vores hold dårligere end det Vejle hold, som rykker ned?
Navnemæssigt, men er f.eks. Duelund større navn end Helenius?
Jeg tænker ikke, at vi behøver et nyt halv hold for at nå i mål. Især da mange af vores unge nok lige var 1 år for unge til at være med til at løfte holdet denne sæson. Det er de måske ikke nu. F.eks. Bonde, Grønkjær, V. Møller.
Jeg tænker ikke, at vi behøver et nyt halv hold for at nå i mål. Især da mange af vores unge nok lige var 1 år for unge til at være med til at løfte holdet denne sæson. Det er de måske ikke nu. F.eks. Bonde, Grønkjær, V. Møller.
- FlæskeFrank
altså nu må vi jo antage at 3 kanten er vendt om permanent og at vi ikke går retur i 4-3-3 for det er jo totalt afgørende for vores vindue.
nu antager vi at vi spiller 4-2-3-1
Grønkjær
NY HB - Makolli - NY CB - Marc N
Ny cm - Kaasa
Ny venstrebenet højre kant - Normann - adedeji
Ny angriber
og beholde:
tiedemann - pudel - maarup - noel - tcacenco
håpnes - bonde - børsting
møller - helenius - kubel
dem der beholdes skal og kan naturligvis lige så vel være i start 11eren for der skal være større konkurrence
en kubel skal jo bide sig ind i start 11eren og en møller, bonde skal jo også bide sig fast over tid.
Af afgange håber jeg:
muller og de boer
kalle - adam - olsson - amankwa
jasson - kelvin - diagne
jeg mener det handler om at beholde den styrke truppen har og skære fedtet fra.
nu antager vi at vi spiller 4-2-3-1
Grønkjær
NY HB - Makolli - NY CB - Marc N
Ny cm - Kaasa
Ny venstrebenet højre kant - Normann - adedeji
Ny angriber
og beholde:
tiedemann - pudel - maarup - noel - tcacenco
håpnes - bonde - børsting
møller - helenius - kubel
dem der beholdes skal og kan naturligvis lige så vel være i start 11eren for der skal være større konkurrence
en kubel skal jo bide sig ind i start 11eren og en møller, bonde skal jo også bide sig fast over tid.
Af afgange håber jeg:
muller og de boer
kalle - adam - olsson - amankwa
jasson - kelvin - diagne
jeg mener det handler om at beholde den styrke truppen har og skære fedtet fra.
-
Alpa Chino
- Superliga

Jeg tror Kubel bliver foretrukket frem for Adedeji og Håpnes frem for Kaasa og Børsting.
Grønkjær
Ny HB - Makolli - Ny CB - Marc N
Ny cm - Håpnes
Ny venstrebenet højre kant - Kubel - Normann
Ny angriber
Grønkjær
Ny HB - Makolli - Ny CB - Marc N
Ny cm - Håpnes
Ny venstrebenet højre kant - Kubel - Normann
Ny angriber
På nuværende tidspunkt er vi dårligere end Vejle, vi er jo også dårligere end andre hold i 1. division. Vi kan håbe på vores unge løfter niveauet, det er bare langt fra sikkert, vi har alt for mange eksempler på "evigheds talener".FlæskeFrank skrev: ↑29. apr 2026, 11:09Er vores hold dårligere end det Vejle hold, som rykker ned?
Skal vi gøre os forhåbninger om at rykke op, skal vi højne bundniveauet i truppen, dvs. skille os af med de nederste i fødekæden (gerne 6-7 stykker), så vil jeg mene der skal en kvalitetsspiller ind til hver kæde, dvs. en centerback, central midt, en angriber og eventuelt en back.
Derudover skal vi naturligvis holde på vores bedste spillere som Normann.
Jeg drømmer om vi henter en central midt der er midt i tyverne og har en del kampe på CV'et fra en stærk række som eksempelvis Æresdivisionen, men er røget ud i kulden.
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Det kan virke ligegyldigt, men det her er måske den vigtigste transfer for AaB: https://www.linkedin.com/posts/jens-ras ... V6gPCadx90
Jens Rasmussens Eurowind har fået tilført enormt meget kapital, der udover at styrke virksomheden, nok også har styrket ejerkredsens egne lommer, så Jens Rasmussen mfl kan købe tyskerne ud og overtage det primære ejerskab af AaB - og måske tilføre penge til driften og spillerbudget næste år. Man har vel lov at drømme :-)
Men ift spillere jeg meget på linje med det foreslåede. Makolli, John, Jasson kan og bør sælges, hvis der viser sig en mulighed.
Samtidig er spillere som Kallesøe, Maarup, Børsting. Adedeji, Pudel også til salg/kan overtages, hvis der melder sig en klub på banen.
Müller, De Boer, Amankwah, Diagne, Noshe, Andersson og måske Helenius må regnes for fortid.
Jeg tror det giver os følgende:
Grønkjær/Ny
Ny/Kallesøe/Maarup - Tiedemann/Ny - Pudel/Arnorsson/Olsson, Ny/Ny
Bonde/Kaasa - Håpnes/Ny
Adedeji/Ny - Kubel/Møller - Normann/Thomsen
Ny/Ny
På den vilde side giver det:
GK
DC
DLx2
CM
STx2
Realistisk sker det nok ikke. Måske man kan nøjes med både én ny angriber og én ny VB.
På målmandssiden håber jeg på en erfaren back-up/konkurrent til Grønkjær. Nicolai Larsen eller niveauet under det.
VB kræver en på superliga-niveau. Har ikke alverdens forslag. Et forsigtigt bud kunne være Marcus Baggesen eller Jakob Jessen
Den centrale forsvarsspiller kan være lidt forskelligt. Gerne en med udviklingspotentiale for min skyld.
Det samme med CM. Angriberen er notorisk svær. Nærmest umulig. En Tim Freriks fra VFF måske. Virker til at være ude i kulden. Eller noget ala Friday Etim. Måske vores japanske ven fra vintertransfervinduet.
Jens Rasmussens Eurowind har fået tilført enormt meget kapital, der udover at styrke virksomheden, nok også har styrket ejerkredsens egne lommer, så Jens Rasmussen mfl kan købe tyskerne ud og overtage det primære ejerskab af AaB - og måske tilføre penge til driften og spillerbudget næste år. Man har vel lov at drømme :-)
Men ift spillere jeg meget på linje med det foreslåede. Makolli, John, Jasson kan og bør sælges, hvis der viser sig en mulighed.
Samtidig er spillere som Kallesøe, Maarup, Børsting. Adedeji, Pudel også til salg/kan overtages, hvis der melder sig en klub på banen.
Müller, De Boer, Amankwah, Diagne, Noshe, Andersson og måske Helenius må regnes for fortid.
Jeg tror det giver os følgende:
Grønkjær/Ny
Ny/Kallesøe/Maarup - Tiedemann/Ny - Pudel/Arnorsson/Olsson, Ny/Ny
Bonde/Kaasa - Håpnes/Ny
Adedeji/Ny - Kubel/Møller - Normann/Thomsen
Ny/Ny
På den vilde side giver det:
GK
DC
DLx2
CM
STx2
Realistisk sker det nok ikke. Måske man kan nøjes med både én ny angriber og én ny VB.
På målmandssiden håber jeg på en erfaren back-up/konkurrent til Grønkjær. Nicolai Larsen eller niveauet under det.
VB kræver en på superliga-niveau. Har ikke alverdens forslag. Et forsigtigt bud kunne være Marcus Baggesen eller Jakob Jessen
Den centrale forsvarsspiller kan være lidt forskelligt. Gerne en med udviklingspotentiale for min skyld.
Det samme med CM. Angriberen er notorisk svær. Nærmest umulig. En Tim Freriks fra VFF måske. Virker til at være ude i kulden. Eller noget ala Friday Etim. Måske vores japanske ven fra vintertransfervinduet.
-
FlæskeFrank
- Allstar

Altså den sikre vej til fiasko er at fyre træneren i tide og utide. Den næstmest sikre vej er at skifte spillere i bundter.
Så er der hurtigt ingen kultur tilbage, ligesom spillere ikke får en chance for at vende sig til klub, liga og måske land.
Stabilitet har ofte givet gode resultater. Det betyder også, at spillere som f.eks. Olsson skal have ro til at udvikle sig. Det er hans første voksen sæson. Der har været ups and downs, men så heller ikke værre.
Så er der hurtigt ingen kultur tilbage, ligesom spillere ikke får en chance for at vende sig til klub, liga og måske land.
Stabilitet har ofte givet gode resultater. Det betyder også, at spillere som f.eks. Olsson skal have ro til at udvikle sig. Det er hans første voksen sæson. Der har været ups and downs, men så heller ikke værre.
- FlæskeFrank
-
R Rosenberg
- Allstar

Begge dele er sandt. Hvis præmissen er, at de er dygtige nok.FlæskeFrank skrev: ↑29. apr 2026, 14:08Altså den sikre vej til fiasko er at fyre træneren i tide og utide. Den næstmest sikre vej er at skifte spillere i bundter.
Det er jo så det, vi kan diskutere.
Ædruelighedens stemme
Enig, er man i tvivl, kan man blot se på de sidste par år eller tre. Lige nu vil jeg vove at påstå, at der faktisk er gang i en positiv udvikling igen efter den deprimerende dårlige start på året, hvor verdens længste vinter-optakt var mere eller mindre forspildt og fejlslagen. Nu er der en trup, som har fået lov at sadle lidt om, spillere som Børsting og Helenius har fået flere minutter på banen, og man begynder at lykkes med det basale - fight, indstilling, og uventet gode præstationer fra marginaliserede spillere som Adedeji og Maarup kan pludselig lade sig gøre. Vi kan endda holde til, at ankeret i midterforsvaret forsvinder og holdet i det hele taget er voldsomt hårdt ramt af skader, uden at alting kollapser. AaB står stadig i et hul, men man er ved at kravle ud af det igen. Jeg ser en gruppe spillere, som vil kæmpe for hinanden, i stedet for at lalle rundt i ligegyldighed over at hænge fast i 1.div. Lad nu være med at smadre al kontinuitet i det arbejde. Brug Marc Nielsen på venstre back og Maarup på højre, indtil man mener, man for alvor har nogle alternativer klar, som er markant bedre og ikke i fare for at få skadesmæssige tilbagefald. Få Noel ind i det midterforsvar, hvor han på 20 minutter nåede at vise, at han er klart bedst - så må han konkurrere med Makolli og Olsson om spilletiden dér. Bliv ved med at spille Håpnes og Børsting - Bonde må tage indhop, der er ikke noget odiøst i, at han skal udvikle sig som indskifter lige nu.FlæskeFrank skrev: ↑29. apr 2026, 14:08Altså den sikre vej til fiasko er at fyre træneren i tide og utide. Den næstmest sikre vej er at skifte spillere i bundter.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Det er sandt kontinuitet er undervurderet, men jeg synes også man bør overveje, hvorfor har vi haft så mange dygtige trænere som ikke kunne lykkedes i AaB, men har fået succes i andre klubber?FlæskeFrank skrev: ↑29. apr 2026, 14:08Altså den sikre vej til fiasko er at fyre træneren i tide og utide. Den næstmest sikre vej er at skifte spillere i bundter.
Jeg tror problemet er de blevet ansat til at implementere en bestemt spillestil, en spillestil som vi på ingen måder har kvalitet nok i truppen til at praktisere.
Det er meget tydeligt lige nu, men det var det faktisk også helt tilbage til Cifuentes, han indså at vi ikke havde truppen til ledelsens ønskede spillestil, og skiftede over til noget 3-4-3 og pludselig vandt vi den ene kamp efter den anden, og ender i mesterskabsspillet.
Så tog Lars Friis over, og vi gik tilbage til 4-3-3 og højt pres, tabte mere eller mindre de resterende kampe i mesterskabsspillet, og da han blev fyret sæsonen efter, lå vi sidst i superligaen med 9 point efter 9 kampe.
Så det vi ser udspille sig lige nu, med at vi ikke har vundet en kamp siden november 2025, skifter spillestil og pludselig vinder 4 kampe i streg, er egentlig gammel vin på nye flasker.
Vores nuværende morads kan koges ned til, at der sidder nogle overambitiøse gamle mænd og styrer klubben.
Om det er overambitiøst ved jeg egentlig ikke, men det er mega virkelighedsfjernt med de trupper man har lavet. Faktisk går det jo tilbage til Søndergaard efter man solgte ud af doubleholdet. Allerede dengang var spillemæssige ambitioner og spillermateriale totalt ude af syne. Havde han ikke spillet defensivt i efteråret 2016 vil jeg vove at påstå vi var rykket ud allerede i 2017 når man ser på at resultaterne blev rædderlige da Wieghorst kom til og prøvede at gøre hvad der blev sagt mht. spillestil.troelsh skrev: ↑30. apr 2026, 08:30Det er sandt kontinuitet er undervurderet, men jeg synes også man bør overveje, hvorfor har vi haft så mange dygtige trænere som ikke kunne lykkedes i AaB, men har fået succes i andre klubber?FlæskeFrank skrev: ↑29. apr 2026, 14:08Altså den sikre vej til fiasko er at fyre træneren i tide og utide. Den næstmest sikre vej er at skifte spillere i bundter.
Jeg tror problemet er de blevet ansat til at implementere en bestemt spillestil, en spillestil som vi på ingen måder har kvalitet nok i truppen til at praktisere.
Det er meget tydeligt lige nu, men det var det faktisk også helt tilbage til Cifuentes, han indså at vi ikke havde truppen til ledelsens ønskede spillestil, og skiftede over til noget 3-4-3 og pludselig vandt vi den ene kamp efter den anden, og ender i mesterskabsspillet.
Så tog Lars Friis over, og vi gik tilbage til 4-3-3 og højt pres, tabte mere eller mindre de resterende kampe i mesterskabsspillet, og da han blev fyret sæsonen efter, lå vi sidst i superligaen med 9 point efter 9 kampe.
Så det vi ser udspille sig lige nu, med at vi ikke har vundet en kamp siden november 2025, skifter spillestil og pludselig vinder 4 kampe i streg, er egentlig gammel vin på nye flasker.
Vores nuværende morads kan koges ned til, at der sidder nogle overambitiøse gamle mænd og styrer klubben.
Der skal være kontinuitet i at bygge et hold op sportsligt, men det nytter ikke at det er kontinuitet intet forkert eller forkert implemtering af det. Lige nu må der tages udgangspunkt i de spillere vi har og så må gå i en retning baseret på det.
RAUS RAUS SSE!
Jeg forstår sagtens rationalet bag. De fleste kan jo se hvor absurde summer fodboldspillere går for, og at offensive spillere med fart og fysik går for klart mest. Hvis man vil sælge den slags spillere skal man selvfølgelig have dem, men man skal også have en spillestil hvor man kan vise deres spidskompetencer frem.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Enig og det er selvfølgelig i den kontekst man skal se vores insisterende fokus på at spille 4-3-3.jonas386 skrev: ↑30. apr 2026, 09:28Jeg forstår sagtens rationalet bag. De fleste kan jo se hvor absurde summer fodboldspillere går for, og at offensive spillere med fart og fysik går for klart mest. Hvis man vil sælge den slags spillere skal man selvfølgelig have dem, men man skal også have en spillestil hvor man kan vise deres spidskompetencer frem.
Spillere der er opvokset og mestrer det system og varianten 4-2-3-1 er nemmere at sælge for de mere plug and Play hos køberen.