Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 3017
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Sauer » 15. jun 2026, 10:45

baresi skrev:
15. jun 2026, 08:35
Forza skrev:
15. jun 2026, 07:15
baresi skrev:
15. jun 2026, 07:12
Hanne94 skrev:
14. jun 2026, 23:17
Er det en “fyring af træner tråd”, eller kan vi snart få lidt seriøst transferdebat?

Jeg bliver lidt træt af, at se Kolding IF hente den ene efter den anden i 2. Division lige pt. Jeg synes de har en klar og fed strategi. Hente spillere i start tyverne, som har spillet2. Division på et højt niveau.
Ikke at AaB skal gøre det samme, men jeg mangler en klar transferstrategi. Bliver der hentet en lottokupon mere i Norge, eller kigger man i egne rækker herhjemme.

Et forsigtigt bud og en spiller, som er skrevet artikel om i nordjyske. Christian Wagner - bomber pt i superettan. Har spillet i AaB, men også en stor håndfuld kampe i 2. Division med en del mål til følge. Ham kunne jeg godt se udfordre på den forreste position.
Man kunne jo også savne noget tydelig geneeelt fra hornevej og en plan.
Møller og Højer siger begge at man går efter oprykning ingen siger hvordan
Hvad er det du tænker de skal sige lige nu? Højer har vel ferie og Møller står for transfers. Vi bliver vel nødt til at afvente handlerne og ideerne i det nye sæson for at kunne vurdere hvordan det reelt ser ud.
ahh jeg synes sgu de har haft mange muligheder for at stikke hovedet frem. Der har lige været et bestyrelsesmøde med det ene, andet og tredje rygte og der er virkelige trælse historier derude fra generelt. jeg må være ærlig at sige at AaB for mig ikke står særligt skarpt kommunikativt. Som jeg skrev i et indlæg for nogle dage siden. Tak BIFs nye sønderjyske træner og se hans indtræden på den store scene. han tager bare teten fra første minut og beder ikke om tid eller tålmodighed og fortæller hvad han vil med holdet.
Jeg synes det ville klæder Tuxen boll og eller bestyrelsesformanden at gå ud og hælde lidt vand på det store bål der brænder.
kom og sig at vi i bestyrelsen bakker op om at der skal rykkes op næste år, eller sig at vi har været ved at gå alt igennem og med respekt for den vej vi vil med AaB og den økonomi vi kigger ind i, der har vi valgt at komme med en 3 års plan for vores tilbage venden til superligaen.
Jeg mangler at de kommer mere ud af busken. De bør omfavne fans og sponsorer mere og så skabe mere ro og tryghed ud af til. Det gør de ikke.
i AaB bliver alt kommunikation det rene leverpostej af ingenting. Sæt en retning og kommuniker derefter.
Hvis det passer, at der for tiden er gang i en større armlægning i bestyrelseslokalet og usikkerhed omkring ejerskabet og økonomien, løser man det jo ikke bare med kommunikation. Kan godt være, vi fans hungrer efter nyt, men udmeldinger i dag kan hurtigt se dumme og misvisende ud, hvis virkeligheden er en helt anden om en måned.

Lyder til, der mangler at blive truffet beslutninger helt øverst - og så kan man tale ambitioner og planer derefter.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af DenSataniskeHest » 15. jun 2026, 15:15

Sauer skrev:
15. jun 2026, 10:45
baresi skrev:
15. jun 2026, 08:35
Forza skrev:
15. jun 2026, 07:15
baresi skrev:
15. jun 2026, 07:12
Hanne94 skrev:
14. jun 2026, 23:17
Er det en “fyring af træner tråd”, eller kan vi snart få lidt seriøst transferdebat?

Jeg bliver lidt træt af, at se Kolding IF hente den ene efter den anden i 2. Division lige pt. Jeg synes de har en klar og fed strategi. Hente spillere i start tyverne, som har spillet2. Division på et højt niveau.
Ikke at AaB skal gøre det samme, men jeg mangler en klar transferstrategi. Bliver der hentet en lottokupon mere i Norge, eller kigger man i egne rækker herhjemme.

Et forsigtigt bud og en spiller, som er skrevet artikel om i nordjyske. Christian Wagner - bomber pt i superettan. Har spillet i AaB, men også en stor håndfuld kampe i 2. Division med en del mål til følge. Ham kunne jeg godt se udfordre på den forreste position.
Man kunne jo også savne noget tydelig geneeelt fra hornevej og en plan.
Møller og Højer siger begge at man går efter oprykning ingen siger hvordan
Hvad er det du tænker de skal sige lige nu? Højer har vel ferie og Møller står for transfers. Vi bliver vel nødt til at afvente handlerne og ideerne i det nye sæson for at kunne vurdere hvordan det reelt ser ud.
ahh jeg synes sgu de har haft mange muligheder for at stikke hovedet frem. Der har lige været et bestyrelsesmøde med det ene, andet og tredje rygte og der er virkelige trælse historier derude fra generelt. jeg må være ærlig at sige at AaB for mig ikke står særligt skarpt kommunikativt. Som jeg skrev i et indlæg for nogle dage siden. Tak BIFs nye sønderjyske træner og se hans indtræden på den store scene. han tager bare teten fra første minut og beder ikke om tid eller tålmodighed og fortæller hvad han vil med holdet.
Jeg synes det ville klæder Tuxen boll og eller bestyrelsesformanden at gå ud og hælde lidt vand på det store bål der brænder.
kom og sig at vi i bestyrelsen bakker op om at der skal rykkes op næste år, eller sig at vi har været ved at gå alt igennem og med respekt for den vej vi vil med AaB og den økonomi vi kigger ind i, der har vi valgt at komme med en 3 års plan for vores tilbage venden til superligaen.
Jeg mangler at de kommer mere ud af busken. De bør omfavne fans og sponsorer mere og så skabe mere ro og tryghed ud af til. Det gør de ikke.
i AaB bliver alt kommunikation det rene leverpostej af ingenting. Sæt en retning og kommuniker derefter.
Hvis det passer, at der for tiden er gang i en større armlægning i bestyrelseslokalet og usikkerhed omkring ejerskabet og økonomien, løser man det jo ikke bare med kommunikation. Kan godt være, vi fans hungrer efter nyt, men udmeldinger i dag kan hurtigt se dumme og misvisende ud, hvis virkeligheden er en helt anden om en måned.

Lyder til, der mangler at blive taget beslutninger helt øverst - og så kan man tale ambitioner og planer derefter.
Dengang kubel blev hentede sagde han en af grundene til at han gik med til AaB var fordi de havde fremlagt ham en plan på hvordan de skulle rykke op igen i de kommende år.-. så allerede sidste år havde man åbenbart i AaB ingen planer om at rykke op, det er nok heller ikke i det her år.. man har åbenbart internt accepteret man er 1 div hold, man mangler bare at lade omverden vide det er her man er nu.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4116
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af baresi » 16. jun 2026, 08:15

kunne man ikke give allan souza et skud....

Bugatti1
2. div
2. div
Indlæg: 217
Tilmeldt: 7. aug 2019, 12:19
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Bugatti1 » 16. jun 2026, 11:18

@ Baresi - Synes Godt om :-) :aabfan:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Jakobsen » 16. jun 2026, 12:28

Bugatti1 skrev:
16. jun 2026, 11:18
@ Baresi - Synes Godt om :-) :aabfan:
Altså i vil have en spiller der har været klubløs i et år og før det var skadet i længere tid? En spiller som totalt er på fortidens meritter?
Jeg siger ellers tak. Han er et genopbygningsprojekt og givet et dyrt et.
Hvde man taget ham tidligere så jo, men det er bekymrende han har gået ledig så længe.
RAUS RAUS SSE!

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4116
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af baresi » 16. jun 2026, 12:35

Jakobsen skrev:
16. jun 2026, 12:28
Bugatti1 skrev:
16. jun 2026, 11:18
@ Baresi - Synes Godt om :-) :aabfan:
Altså i vil have en spiller der har været klubløs i et år og før det var skadet i længere tid? En spiller som totalt er på fortidens meritter?
Jeg siger ellers tak. Han er et genopbygningsprojekt og givet et dyrt et.
Hvde man taget ham tidligere så jo, men det er bekymrende han har gået ledig så længe.
alt det du skriver er jo rigtigt, men hvis han godkendes af lægestaben til at skaden er ovre og ikke har spillemæssige konsekvenser så handler det om at han skal i form, og altså der kunne jeg godt se ham på højrekanten være afgørende i 2. div. og hvis nu vores træner slagtede opstillingen med en 6er kunne offensiven se således ud (med nuværende spillere)
4-2-3-1

Souza - normann - W.Thomsen/Kubel
Helenius

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Jakobsen » 16. jun 2026, 12:46

baresi skrev:
16. jun 2026, 12:35
Jakobsen skrev:
16. jun 2026, 12:28
Bugatti1 skrev:
16. jun 2026, 11:18
@ Baresi - Synes Godt om :-) :aabfan:
Altså i vil have en spiller der har været klubløs i et år og før det var skadet i længere tid? En spiller som totalt er på fortidens meritter?
Jeg siger ellers tak. Han er et genopbygningsprojekt og givet et dyrt et.
Hvde man taget ham tidligere så jo, men det er bekymrende han har gået ledig så længe.
alt det du skriver er jo rigtigt, men hvis han godkendes af lægestaben til at skaden er ovre og ikke har spillemæssige konsekvenser så handler det om at han skal i form, og altså der kunne jeg godt se ham på højrekanten være afgørende i 2. div. og hvis nu vores træner slagtede opstillingen med en 6er kunne offensiven se således ud (med nuværende spillere)
4-2-3-1

Souza - normann - W.Thomsen/Kubel
Helenius
Det er for langt det genopbygningsprojekt.
Man siger det tager lige så lang tid at komme tilbage som man har været ude og en ting er, at skaden hvis er overstået, men han har jo heller ingen kampform.
Det er alt for dyrt og risikabelt også ifht. følgeskader. vi risikerer en Seydel 2.0.
RAUS RAUS SSE!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7615
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af R Rosenberg » 16. jun 2026, 12:58

Jakobsen skrev:
16. jun 2026, 12:46
baresi skrev:
16. jun 2026, 12:35
Jakobsen skrev:
16. jun 2026, 12:28
Bugatti1 skrev:
16. jun 2026, 11:18
@ Baresi - Synes Godt om :-) :aabfan:
Altså i vil have en spiller der har været klubløs i et år og før det var skadet i længere tid? En spiller som totalt er på fortidens meritter?
Jeg siger ellers tak. Han er et genopbygningsprojekt og givet et dyrt et.
Hvde man taget ham tidligere så jo, men det er bekymrende han har gået ledig så længe.
alt det du skriver er jo rigtigt, men hvis han godkendes af lægestaben til at skaden er ovre og ikke har spillemæssige konsekvenser så handler det om at han skal i form, og altså der kunne jeg godt se ham på højrekanten være afgørende i 2. div. og hvis nu vores træner slagtede opstillingen med en 6er kunne offensiven se således ud (med nuværende spillere)
4-2-3-1

Souza - normann - W.Thomsen/Kubel
Helenius
Det er for langt det genopbygningsprojekt.
Man siger det tager lige så lang tid at komme tilbage som man har været ude og en ting er, at skaden hvis er overstået, men han har jo heller ingen kampform.
Det er alt for dyrt og risikabelt også ifht. følgeskader. vi risikerer en Seydel 2.0.
Nej, det gør vi ikke. Primært fordi Sousa er en fantastisk fodboldspiller med et vildt vinderinstinkt, hvor Seydel var det stik modsatte.

Jeg har argumenteret for Sousa mange gange før. Og kontrakter kan jo skrues sammen på mange måder.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Jakobsen » 16. jun 2026, 17:54

R Rosenberg skrev:
16. jun 2026, 12:58
Jakobsen skrev:
16. jun 2026, 12:46
baresi skrev:
16. jun 2026, 12:35
Jakobsen skrev:
16. jun 2026, 12:28
Bugatti1 skrev:
16. jun 2026, 11:18
@ Baresi - Synes Godt om :-) :aabfan:
Altså i vil have en spiller der har været klubløs i et år og før det var skadet i længere tid? En spiller som totalt er på fortidens meritter?
Jeg siger ellers tak. Han er et genopbygningsprojekt og givet et dyrt et.
Hvde man taget ham tidligere så jo, men det er bekymrende han har gået ledig så længe.
alt det du skriver er jo rigtigt, men hvis han godkendes af lægestaben til at skaden er ovre og ikke har spillemæssige konsekvenser så handler det om at han skal i form, og altså der kunne jeg godt se ham på højrekanten være afgørende i 2. div. og hvis nu vores træner slagtede opstillingen med en 6er kunne offensiven se således ud (med nuværende spillere)
4-2-3-1

Souza - normann - W.Thomsen/Kubel
Helenius
Det er for langt det genopbygningsprojekt.
Man siger det tager lige så lang tid at komme tilbage som man har været ude og en ting er, at skaden hvis er overstået, men han har jo heller ingen kampform.
Det er alt for dyrt og risikabelt også ifht. følgeskader. vi risikerer en Seydel 2.0.
Nej, det gør vi ikke. Primært fordi Sousa er en fantastisk fodboldspiller med et vildt vinderinstinkt, hvor Seydel var det stik modsatte.

Jeg har argumenteret for Sousa mange gange før. Og kontrakter kan jo skrues sammen på mange måder.
Men hvis fysikken er for skadet er det jo f”cking lige meget. Jeg synes det er håbløst at snakkede spillere der har været langtidsskadede eller er halv-invalide. Så vil jeg hellere have en dårligere, men stadig god/ok spiller der kan spille hver gang og kontinuerligt gøre en forskel. Det andet der med lønkroner på lazarettet er en dødssejler uanset hvor fantastiske de var en gang.
RAUS RAUS SSE!

AlbertE
Superliga
Superliga
Indlæg: 701
Tilmeldt: 29. maj 2023, 14:19
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af AlbertE » 18. jun 2026, 06:42

Nøj hvor synes jeg det nye interview med John Møller i podcast episode af Nordjyske er så røvsygt at høre på, man kan da godt forvente der ikke sker noget helt vildt i det her transfervindue, og i så fald nok først til sidst… vi skal nok ikke regne med nye ansigter til sæsonstart, John mener den nuværende trup er god, og muligvis god nok til toppen af 1 div, vi får jo nogle skadet spillere tilbage osv siger han 😴😴 det lugter virkelig meget af et år mere i røven af anden klasse..

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4116
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af baresi » 18. jun 2026, 07:24

AlbertE skrev:
18. jun 2026, 06:42
Nøj hvor synes jeg det nye interview med John Møller i podcast episode af Nordjyske er så røvsygt at høre på, man kan da godt forvente der ikke sker noget helt vildt i det her transfervindue, og i så fald nok først til sidst… vi skal nok ikke regne med nye ansigter til sæsonstart, John mener den nuværende trup er god, og muligvis god nok til toppen af 1 div, vi får jo nogle skadet spillere tilbage osv siger han 😴😴 det lugter virkelig meget af et år mere i røven af anden klasse..
AaB som virksomhed bliver næsten generelt heller ikke mere kedelig at høre på. Det er ligegyldigt hvem de interviewer så er det så søvndyssende at man nogle gange tænker om de ikke kunne få et kommunikationskursus. Alt heroppe skal pakkes ind i ligegyldigheder og man tør simpelthen ikke komme med en holdning for hvad nu hvis det engang blev brugt imod os. .. . . . de kunne satme lære noget af Jan Larsen. Jeg er fodboldmand men må kippe på hatten for den måde han agerer på i medierne.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 8746
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Forza » 18. jun 2026, 07:47

AlbertE skrev:
18. jun 2026, 06:42
Nøj hvor synes jeg det nye interview med John Møller i podcast episode af Nordjyske er så røvsygt at høre på, man kan da godt forvente der ikke sker noget helt vildt i det her transfervindue, og i så fald nok først til sidst… vi skal nok ikke regne med nye ansigter til sæsonstart, John mener den nuværende trup er god, og muligvis god nok til toppen af 1 div, vi får jo nogle skadet spillere tilbage osv siger han 😴😴 det lugter virkelig meget af et år mere i røven af anden klasse..
Ja, kedeligt interview. Men han kan vel heller ikke gøre så meget. Han har få midler som skal strækkes til så meget som muligt. Han kender udemærket holdets udfordringer, men han kan jo ikke udtale at vi er elendige på midtbanen. Særligt ikke hvis de nuværende midtbanespillere potentielt skal bære os hen imod slutningen af transfervinduet.

Han lyder ret åben for Thelander. Og har tilsyneladende en person relation til ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af DenSataniskeHest » 18. jun 2026, 08:39

AaB er færdige som top klub, og mid klub i dk.. vi skal være glade hvis vi formår at blive i 1 div, når virkeligheden endnu engang rammer økonomisk her i løbet af efteråret...

Jeg har sagt det før, og siger det igen. Der skal store penge til, for at rykke AaB op i superligaen igen og gøre klubben til en fast midter klub der oppe.. AaB kom aldrig på det økoniske tog der kørte (tak bælum)..

Skal man op skal man have en ejer af klubben der kan elve med flere års store underskud til trup, klub osv er stabil nok til at overleve og begynde at genere penge, og det sker ikke..

AaB er i en døds spiral med nedskæringer på nedskæringer, en oprykning i sommers kunne måske have redet noget men der skulle højer abselut forsætte med det elendige 4-3-3... havde man forsøgt med noget andet havde man nok endt i opryknings striden og der kunen man med lidt held have rykket op,...

AaB er nok den klub i dk der har spændt på dem selv flest gange de sidste 30 år... Amatør klub

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4116
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af baresi » 18. jun 2026, 09:11

DenSataniskeHest skrev:
18. jun 2026, 08:39
AaB er færdige som top klub, og mid klub i dk.. vi skal være glade hvis vi formår at blive i 1 div, når virkeligheden endnu engang rammer økonomisk her i løbet af efteråret...

Jeg har sagt det før, og siger det igen. Der skal store penge til, for at rykke AaB op i superligaen igen og gøre klubben til en fast midter klub der oppe.. AaB kom aldrig på det økoniske tog der kørte (tak bælum)..

Skal man op skal man have en ejer af klubben der kan elve med flere års store underskud til trup, klub osv er stabil nok til at overleve og begynde at genere penge, og det sker ikke..

AaB er i en døds spiral med nedskæringer på nedskæringer, en oprykning i sommers kunne måske have redet noget men der skulle højer abselut forsætte med det elendige 4-3-3... havde man forsøgt med noget andet havde man nok endt i opryknings striden og der kunen man med lidt held have rykket op,...

AaB er nok den klub i dk der har spændt på dem selv flest gange de sidste 30 år... Amatør klub
Når man så i øvrigt hører Noshe og om hvor hårdt han har arbejdet, om det store arbejde han har lagt og hjulpet til med på akademiet, samt det fysiske monster han egentlig er hvis han holder sig skadesfri. Og når man så hører om hvordan han glæder sig til at blive wingback og bare knokle på. "jeg skal arbejde stenhårdt, være ydmyg, jeg skal præstere på banen" Jeg har ikke holdt sommerferie, jeg har trænet op og er i tip top form.
Han siger alt det rigtige og han virker på med hovedet skruet så godt på. Og så kommer han med den vildeste gejst.
Når man så tænker på den økonomiske situation AaB er i, når man tænker på hvordan spillet IKKE fungerer i 4-3-3 så burde en Noshe forlængelse havde været det letteste i hele verden. Men AaB tror stadig man er danmarks svar på Man C. . Tænk følgende.
men hev Thelander hjem og det tror jeg i øvrigt det sker hvis det jeg hører er korrekt, så gav man ham den bageste mand og smed noshe på højre wingback og marc N på venstre wingback. Makolli er født som højre midterforsvarer i en 3 back og jeg tror virkelig han kan løfte sig under thelander.
MEN nej - vi skal spille 4-3-3 eller som Højer prøver at pakke det ind 4-1-4-1 og det er nøjagtig det samme. Og til det system har vi så hverken en højre back der kan præstere fordi han altid er skadet og ustabil og vi har heller ikke en venstre back der er dygtig nok som back og så har vi og får HELLER IKKE en 6er. . .

vi spænder ben for os selv SÅ mange gange fordi man gør sig større og bedre end man er.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Indlæg: 1216
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af DenSataniskeHest » 18. jun 2026, 10:33

baresi skrev:
18. jun 2026, 09:11
DenSataniskeHest skrev:
18. jun 2026, 08:39
AaB er færdige som top klub, og mid klub i dk.. vi skal være glade hvis vi formår at blive i 1 div, når virkeligheden endnu engang rammer økonomisk her i løbet af efteråret...

Jeg har sagt det før, og siger det igen. Der skal store penge til, for at rykke AaB op i superligaen igen og gøre klubben til en fast midter klub der oppe.. AaB kom aldrig på det økoniske tog der kørte (tak bælum)..

Skal man op skal man have en ejer af klubben der kan elve med flere års store underskud til trup, klub osv er stabil nok til at overleve og begynde at genere penge, og det sker ikke..

AaB er i en døds spiral med nedskæringer på nedskæringer, en oprykning i sommers kunne måske have redet noget men der skulle højer abselut forsætte med det elendige 4-3-3... havde man forsøgt med noget andet havde man nok endt i opryknings striden og der kunen man med lidt held have rykket op,...

AaB er nok den klub i dk der har spændt på dem selv flest gange de sidste 30 år... Amatør klub
Når man så i øvrigt hører Noshe og om hvor hårdt han har arbejdet, om det store arbejde han har lagt og hjulpet til med på akademiet, samt det fysiske monster han egentlig er hvis han holder sig skadesfri. Og når man så hører om hvordan han glæder sig til at blive wingback og bare knokle på. "jeg skal arbejde stenhårdt, være ydmyg, jeg skal præstere på banen" Jeg har ikke holdt sommerferie, jeg har trænet op og er i tip top form.
Han siger alt det rigtige og han virker på med hovedet skruet så godt på. Og så kommer han med den vildeste gejst.
Når man så tænker på den økonomiske situation AaB er i, når man tænker på hvordan spillet IKKE fungerer i 4-3-3 så burde en Noshe forlængelse havde været det letteste i hele verden. Men AaB tror stadig man er danmarks svar på Man C. . Tænk følgende.
men hev Thelander hjem og det tror jeg i øvrigt det sker hvis det jeg hører er korrekt, så gav man ham den bageste mand og smed noshe på højre wingback og marc N på venstre wingback. Makolli er født som højre midterforsvarer i en 3 back og jeg tror virkelig han kan løfte sig under thelander.
MEN nej - vi skal spille 4-3-3 eller som Højer prøver at pakke det ind 4-1-4-1 og det er nøjagtig det samme. Og til det system har vi så hverken en højre back der kan præstere fordi han altid er skadet og ustabil og vi har heller ikke en venstre back der er dygtig nok som back og så har vi og får HELLER IKKE en 6er. . .

vi spænder ben for os selv SÅ mange gange fordi man gør sig større og bedre end man er.
*suk* er helt enig..

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6607
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af FIDEL » 18. jun 2026, 10:52

baresi skrev:
18. jun 2026, 09:11
DenSataniskeHest skrev:
18. jun 2026, 08:39
AaB er færdige som top klub, og mid klub i dk.. vi skal være glade hvis vi formår at blive i 1 div, når virkeligheden endnu engang rammer økonomisk her i løbet af efteråret...

Jeg har sagt det før, og siger det igen. Der skal store penge til, for at rykke AaB op i superligaen igen og gøre klubben til en fast midter klub der oppe.. AaB kom aldrig på det økoniske tog der kørte (tak bælum)..

Skal man op skal man have en ejer af klubben der kan elve med flere års store underskud til trup, klub osv er stabil nok til at overleve og begynde at genere penge, og det sker ikke..

AaB er i en døds spiral med nedskæringer på nedskæringer, en oprykning i sommers kunne måske have redet noget men der skulle højer abselut forsætte med det elendige 4-3-3... havde man forsøgt med noget andet havde man nok endt i opryknings striden og der kunen man med lidt held have rykket op,...

AaB er nok den klub i dk der har spændt på dem selv flest gange de sidste 30 år... Amatør klub
Når man så i øvrigt hører Noshe og om hvor hårdt han har arbejdet, om det store arbejde han har lagt og hjulpet til med på akademiet, samt det fysiske monster han egentlig er hvis han holder sig skadesfri. Og når man så hører om hvordan han glæder sig til at blive wingback og bare knokle på. "jeg skal arbejde stenhårdt, være ydmyg, jeg skal præstere på banen" Jeg har ikke holdt sommerferie, jeg har trænet op og er i tip top form.
Han siger alt det rigtige og han virker på med hovedet skruet så godt på. Og så kommer han med den vildeste gejst.
Når man så tænker på den økonomiske situation AaB er i, når man tænker på hvordan spillet IKKE fungerer i 4-3-3 så burde en Noshe forlængelse havde været det letteste i hele verden. Men AaB tror stadig man er danmarks svar på Man C. . Tænk følgende.
men hev Thelander hjem og det tror jeg i øvrigt det sker hvis det jeg hører er korrekt, så gav man ham den bageste mand og smed noshe på højre wingback og marc N på venstre wingback. Makolli er født som højre midterforsvarer i en 3 back og jeg tror virkelig han kan løfte sig under thelander.
MEN nej - vi skal spille 4-3-3 eller som Højer prøver at pakke det ind 4-1-4-1 og det er nøjagtig det samme. Og til det system har vi så hverken en højre back der kan præstere fordi han altid er skadet og ustabil og vi har heller ikke en venstre back der er dygtig nok som back og så har vi og får HELLER IKKE en 6er. . .

vi spænder ben for os selv SÅ mange gange fordi man gør sig større og bedre end man er.
Er sådan set enig, men det vigtigste lige nu er, at John Møller og Co. skruer bissen på og får flere af de fusere i truppen sendt videre!! Vi får IKKE en god nok trup til toppen af 1. division, før spillere som Jasson, Müller, John, de Boer er videre. De skal have at vide, at de IKKE er en del af planerne for næste sæson, og så må man spille hardball.

Men JA, AaB døde på romantikkens alter igen igen i den foregående sæson! Nu skal der satme strammes op og spilles mere kompakt samt arbejdes på at blive langt bedre i felterne, i stedet for at leve efter det ultra kedelige mantra om at have KONTROL og lange angreb, der gør moderne fodbold så dræbende kedeligt.

Jeg synes det vil være fint at få Thelander tilbage i truppen pga. hans erfaring, mentalitet og evner til at forsvare feltet. Og så vil det klæde vores hold at få tilført en defensiv midt, som reelt kan finde ud af at spille pladsen!

KOM NU JOHN!!! :aabfan:

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 3184
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af troelsh » 18. jun 2026, 11:24

DenSataniskeHest skrev:
18. jun 2026, 08:39
AaB er færdige som top klub, og mid klub i dk.. vi skal være glade hvis vi formår at blive i 1 div, når virkeligheden endnu engang rammer økonomisk her i løbet af efteråret...

Jeg har sagt det før, og siger det igen. Der skal store penge til, for at rykke AaB op i superligaen igen og gøre klubben til en fast midter klub der oppe.. AaB kom aldrig på det økoniske tog der kørte (tak bælum)..

Skal man op skal man have en ejer af klubben der kan elve med flere års store underskud til trup, klub osv er stabil nok til at overleve og begynde at genere penge, og det sker ikke..

AaB er i en døds spiral med nedskæringer på nedskæringer, en oprykning i sommers kunne måske have redet noget men der skulle højer abselut forsætte med det elendige 4-3-3... havde man forsøgt med noget andet havde man nok endt i opryknings striden og der kunen man med lidt held have rykket op,...

AaB er nok den klub i dk der har spændt på dem selv flest gange de sidste 30 år... Amatør klub
I hvert fald de seneste 10 år, og man har haft så mange muligheder for at sadle om, at det gør helt ondt at tænke på.

Vores mange selvforskyldte benspænd er vel bedst symboliseret ved Dalsgaard der smukt tilbød sig selv på et sølvfad til klubben af flere omgange, men ak, han blev afvist i døren og nu er Dalsgaard dansk mester med AGF og AaB ligner mere et kommende konkursbo end et superligahold.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4116
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af baresi » 18. jun 2026, 11:58

troelsh skrev:
18. jun 2026, 11:24
DenSataniskeHest skrev:
18. jun 2026, 08:39
AaB er færdige som top klub, og mid klub i dk.. vi skal være glade hvis vi formår at blive i 1 div, når virkeligheden endnu engang rammer økonomisk her i løbet af efteråret...

Jeg har sagt det før, og siger det igen. Der skal store penge til, for at rykke AaB op i superligaen igen og gøre klubben til en fast midter klub der oppe.. AaB kom aldrig på det økoniske tog der kørte (tak bælum)..

Skal man op skal man have en ejer af klubben der kan elve med flere års store underskud til trup, klub osv er stabil nok til at overleve og begynde at genere penge, og det sker ikke..

AaB er i en døds spiral med nedskæringer på nedskæringer, en oprykning i sommers kunne måske have redet noget men der skulle højer abselut forsætte med det elendige 4-3-3... havde man forsøgt med noget andet havde man nok endt i opryknings striden og der kunen man med lidt held have rykket op,...

AaB er nok den klub i dk der har spændt på dem selv flest gange de sidste 30 år... Amatør klub
I hvert fald de seneste 10 år, og man har haft så mange muligheder for at sadle om, at det gør helt ondt at tænke på.

Vores mange selvforskyldte benspænd er vel bedst symboliseret ved Dalsgaard der smukt tilbød sig selv på et sølvfad til klubben af flere omgange, men ak, han blev afvist i døren og nu er Dalsgaard dansk mester med AGF og AaB ligner mere et kommende konkursbo end et superligahold.
han blev årets spiller i AGF ik og forårets profil i superligaen. Men han var jo for gammel hahaha

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 8746
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Forza » 18. jun 2026, 12:12

troelsh skrev:
18. jun 2026, 11:24
DenSataniskeHest skrev:
18. jun 2026, 08:39
AaB er færdige som top klub, og mid klub i dk.. vi skal være glade hvis vi formår at blive i 1 div, når virkeligheden endnu engang rammer økonomisk her i løbet af efteråret...

Jeg har sagt det før, og siger det igen. Der skal store penge til, for at rykke AaB op i superligaen igen og gøre klubben til en fast midter klub der oppe.. AaB kom aldrig på det økoniske tog der kørte (tak bælum)..

Skal man op skal man have en ejer af klubben der kan elve med flere års store underskud til trup, klub osv er stabil nok til at overleve og begynde at genere penge, og det sker ikke..

AaB er i en døds spiral med nedskæringer på nedskæringer, en oprykning i sommers kunne måske have redet noget men der skulle højer abselut forsætte med det elendige 4-3-3... havde man forsøgt med noget andet havde man nok endt i opryknings striden og der kunen man med lidt held have rykket op,...

AaB er nok den klub i dk der har spændt på dem selv flest gange de sidste 30 år... Amatør klub
I hvert fald de seneste 10 år, og man har haft så mange muligheder for at sadle om, at det gør helt ondt at tænke på.

Vores mange selvforskyldte benspænd er vel bedst symboliseret ved Dalsgaard der smukt tilbød sig selv på et sølvfad til klubben af flere omgange, men ak, han blev afvist i døren og nu er Dalsgaard dansk mester med AGF og AaB ligner mere et kommende konkursbo end et superligahold.
Ja Dalsgaard situationen er egentlig et meget godt billede på hvor galt det er gået i AaB, de senere år.

Det gør ondt at tænke på. Jeg håber man får Thelander hjem, og han tager et år eller to herhjemme med en passende afslutning i AaB.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Hanne94
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 22. jul 2025, 12:00
Favoritspiller: Henry

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Hanne94 » 18. jun 2026, 13:35

Helt enig med @baresi!

Vores trup kan nærmest ikke passe bedre til en 3-5-2 eller
3-1-4-2 formation. Vi er MERE end dobbeltdækket på alle positioner, hvor spillere som Anorsson og Kallesøe kan tage de brede positioner i midterforsvaret, skulle de være nødvendigt. Vi har ekstremt mange der kan spille alle pladserne på midten. Formationen passer måske ikke så godt på Helenius, men vil passe fint til Kelvin John og Kubel i front, måske en af dem i kombination med hele.

Drømmen:
Grønkjær
Tiedemann - Thelander - Pudel
Ny def midt/håpnes
Børsting/Kubel - Kaasa - Møller/kubel - Nielsen
Kornelius - Helenius

Besvar