Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
DellOrto
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af DellOrto » 18. jun 2026, 13:40

AlbertE skrev:
18. jun 2026, 06:42
Nøj hvor synes jeg det nye interview med John Møller i podcast episode af Nordjyske er så røvsygt at høre på, man kan da godt forvente der ikke sker noget helt vildt i det her transfervindue, og i så fald nok først til sidst… vi skal nok ikke regne med nye ansigter til sæsonstart, John mener den nuværende trup er god, og muligvis god nok til toppen af 1 div, vi får jo nogle skadet spillere tilbage osv siger han 😴😴 det lugter virkelig meget af et år mere i røven af anden klasse..
Er det i Ripodsten han udtaler sig?
Det er jo rent Solsjenitsyns!!
Vi ved, de lyver; de ved, de lyver; de ved, at vi ved, de lyver; vi ved, at de ved, at vi ved, at de lyver, men de lyver stadig.”
Jeg håber da, at journalisten gik ham på klingen. Hr. Møller, hvad baserer du det på? Har du set AaB spille det sidste år? Hr. Møller, tror du aalborgenserne er enfoldige?
Det er en prøvelse, at være forelsket i dig

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 18. jun 2026, 13:47

Hanne94 skrev:
18. jun 2026, 13:35
Helt enig med @baresi!

Vores trup kan nærmest ikke passe bedre til en 3-5-2 eller
3-1-4-2 formation. Vi er MERE end dobbeltdækket på alle positioner, hvor spillere som Anorsson og Kallesøe kan tage de brede positioner i midterforsvaret, skulle de være nødvendigt. Vi har ekstremt mange der kan spille alle pladserne på midten. Formationen passer måske ikke så godt på Helenius, men vil passe fint til Kelvin John og Kubel i front, måske en af dem i kombination med hele.

Drømmen:
Grønkjær
Tiedemann - Thelander - Pudel
Ny def midt/håpnes
Børsting/Kubel - Kaasa - Møller/kubel - Nielsen
Kornelius - Helenius
Som wingback køber jeg ikke. Han skal være kant eller offensiv midt.
RAUS RAUS SSE!

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 18. jun 2026, 14:09

Hanne94 skrev:
Helt enig med @baresi!

3-1-4-2 formation. Vi er MERE end dobbeltdækket på alle positioner, hvor spillere som Anorsson og Kallesøe kan tage de brede positioner i midterforsvaret, skulle de være nødvendigt. Vi har ekstremt mange der kan spille alle pladserne på midten. Formationen passer måske ikke så godt på Helenius, men vil passe fint til Kelvin John og Kubel i front, måske en af dem i kombination med hele.

Drømmen:
Grønkjær
Ny def midt/håpnes
Kornelius - Helenius
Spændende - jeg tror jeg ville gå 3-4-3 / 3-4-2-1
Således at vi får flere offensive i spil.
Nu leger jeg lige med de spillere vi har. Tiedemann og Pudel er for langt fra. Pudel starter op nu men han er nok ikke kamp klar før om et stykke tid - Tiedemann varer længere ..

Jeg tager ikke højde for indkøb eller salg - det er naturligvis en forudsætning stadigvæk. Men antager Thelander er her. Tror han kommer.
Grønkjær
Kalle - Thelander - arnorsson
Makolli / adedeji - kaasa - håpnes - Marc n
Thomsen/ Kubel - Normann
Helenius

Jeg gad godt vi havde meget offensive wingbacks
Hvis adedeji gad løbe retur ville hans power og motor være genial - for han er satme stærk og svær at få bolden fra
Makolli kan spille både højre stopper eller wingback

Jeg syns bare vi kan spare penge og udnytte spillerne bedre ved denne formation
+ vi kan spille mere på omstillinger

Kalle -

Hanne94
Junior
Junior
Favoritspiller: Henry

Indlæg af Hanne94 » 18. jun 2026, 15:42

Jakobsen skrev:
18. jun 2026, 13:47
Hanne94 skrev:
Helt enig med @baresi!

Drømmen:
Grønkjær
Ny def midt/håpnes
Kornelius - Helenius
Som wingback køber jeg ikke. Han skal være kant eller offensiv midt.
Du tænker Kubel? Jeg ved heller ikke med Kubel, men vi har lige mistet en som kunne være fremragende på den position 😅

Hanne94
Junior
Junior
Favoritspiller: Henry

Indlæg af Hanne94 » 18. jun 2026, 15:45

baresi skrev:
18. jun 2026, 14:09
Hanne94 skrev:
Helt enig med @baresi!

Drømmen:
Grønkjær
Ny def midt/håpnes
Kornelius - Helenius
Nu leger jeg lige med de spillere vi har. Tiedemann og Pudel er for langt fra. Pudel starter op nu men han er nok ikke kamp klar før om et stykke tid - Tiedemann varer længere ..

Jeg tager ikke højde for indkøb eller salg - det er naturligvis en forudsætning stadigvæk. Men antager Thelander er her. Tror han kommer.
Grønkjær
Thomsen/ Kubel - Normann
Helenius

Hvis adedeji gad løbe retur ville hans power og motor være genial - for han er satme stærk og svær at få bolden fra

Kalle -
Højre wingback er et stort problem, jeg synes Makolli passer bedre end Kalle som højre stopper i et tremandsforsvar. Adedeji kommer slet ikke på tale - der er alt for lidt defensivt, men fedt med de to offensive og Helenius i front. Den havde jeg overset

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 18. jun 2026, 15:51

Jeg håber godt nok meget på Thelander. Både fordi at jeg tror på han kan hjælpe os. Men i lige så høj grad også fordi at det vil være en kæmpe fuckfinger lige op i fjæset på Jan Peters.

Rolf Engels
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Otoa

Indlæg af Rolf Engels » 18. jun 2026, 15:53

DellOrto skrev:
18. jun 2026, 13:40
AlbertE skrev:
Nøj hvor synes jeg det nye interview med John Møller i podcast episode af Nordjyske er så røvsygt at høre på, man kan da godt forvente der ikke sker noget helt vildt i det her transfervindue, og i så fald nok først til sidst… vi skal nok ikke regne med nye ansigter til sæsonstart, John mener den nuværende trup er god, og muligvis god nok til toppen af 1 div, vi får jo nogle skadet spillere tilbage osv siger han 😴😴 det lugter virkelig meget af et år mere i røven af anden klasse..
Er det i Ripodsten han udtaler sig?
Det er jo rent Solsjenitsyns!!
Vi ved, de lyver; de ved, de lyver; de ved, at vi ved, de lyver; vi ved, at de ved, at vi ved, at de lyver, men de lyver stadig.”
Jeg håber da, at journalisten gik ham på klingen. Hr. Møller, hvad baserer du det på? Har du set AaB spille det sidste år? Hr. Møller, tror du aalborgenserne er enfoldige?
Ja det er i Ripodsten. Og Møller nærmer sig Komiske-Ali i det her interview. Det er tæt på gak: han fortæller om, at vi selvfølgelig underpræsterede i sidste sæson, MEN at vi jo nu får så og så mange spillere tilbage fra skader. Så nu løser det hele sig! Han taler om, at der er en masse "interne transfers" som han kalder det.
Og her er vi næsten beyond Komiske-Ali: det er jo den trup, der ikke var i nærheden af oprykning, missede top-6 og så fik nogle skader, så bunden faldt HELT ud af holdet. Nu kommer de så tilbage fra skader. Så NU er vi klar til at præstere! Altså på det niveau, som vi var på før skaderne. Som jo var det niveau der ikke rakte til top-6.
Det er super John :thumbsup:

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 18. jun 2026, 15:54

Som om man ikke kunne blive mere bekymret, så blev jeg det faktisk endnu mere efter at have hørt det seneste afsnit af ripodsten. At man mener truppen er god nok, og at der en god base på holdet nu, jamen det skriger jo til månen.. At man mener vi har spillet offensivt god fodbold i seneste sæson, jamen.. Jeg ved nærmest ikke hvad man skal sige til det.. det er ikke engang komisk, det er bare tragisk.. At man blandt andet undskylder sig med skader, forhelvede.. Som om vi er den eneste klub i verden som har skader..
Og at vi stadig har Steffen Højer som cheftræner, det peger jo kun i én retning, og det er nedad mod 2. division.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 18. jun 2026, 16:24

Forza skrev:
18. jun 2026, 07:47
AlbertE skrev:
Ja, kedeligt interview. Men han kan vel heller ikke gøre så meget. Han har få midler som skal strækkes til så meget som muligt. Han kender udemærket holdets udfordringer, men han kan jo ikke udtale at vi er elendige på midtbanen. Særligt ikke hvis de nuværende midtbanespillere potentielt skal bære os hen imod slutningen af transfervinduet.

Han lyder ret åben for Thelander. Og har tilsyneladende en person relation til ham.
Kedelig type at høre på, muligvis - nej, jeg er endda nok tilbøjelig til at være enig - men det ægte kedelige er ikke manden selv, det er de vilkår, han er nødt til at navigere efter. I det lys ville en Inge André-type måske nok være mere underholdende, men samtidig også ikke bare mere komisk, nærmere måske endda direkte skadelig.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 18. jun 2026, 16:27

Sapiens skrev:
18. jun 2026, 15:54
Som om man ikke kunne blive mere bekymret, så blev jeg det faktisk endnu mere efter at have hørt det seneste afsnit af ripodsten. At man mener truppen er god nok, og at der en god base på holdet nu, jamen det skriger jo til månen.. At man mener vi har spillet offensivt god fodbold i seneste sæson, jamen.. Jeg ved nærmest ikke hvad man skal sige til det.. det er ikke engang komisk, det er bare tragisk.. At man blandt andet undskylder sig med skader, forhelvede.. Som om vi er den eneste klub i verden som har skader..
Og at vi stadig har Steffen Højer som cheftræner, det peger jo kun i én retning, og det er nedad mod 2. division.
Det lugter i hvert fald af, at der ikke komme flere midler fra bestyrelsen til at styrke truppen, også må man jo prøve at tale det op man har.
Men enig det er desværre mere tragisk end komisk, at vi nu skal acceptere at have en trup der er et sted mellem Kolding og Hobro niveaumæssigt.
Gad vide hvor længe der kommer folk på stadion, med udsigt til endnu en midterplacering i 1. Division

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 18. jun 2026, 16:36

troelsh skrev:
18. jun 2026, 16:27
Sapiens skrev:
Det lugter i hvert fald af, at der ikke komme flere midler fra bestyrelsen til at styrke truppen, også må man jo prøve at tale det op man har.
Men enig det er desværre mere tragisk end komisk, at vi nu skal acceptere at have en trup der er et sted mellem Kolding og Hobro niveaumæssigt.
Gad vide hvor længe der kommer folk på stadion, med udsigt til endnu en midterplacering i 1. Division
Man kan ikke bruge penge man ikke har. Vores trup er bundet op på tunge spillere.

Der skal en masse ud før der kan blive noget frigivet. Blir nok først sidst i vinduet vi får hentet kvalitet.

DellOrto
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af DellOrto » 18. jun 2026, 16:39

Kristian skrev:
18. jun 2026, 16:36
troelsh skrev:
18. jun 2026, 16:27
Sapiens skrev:
Man kan ikke bruge penge man ikke har. Vores trup er bundet op på tunge spillere.

Der skal en masse ud før der kan blive noget frigivet. Blir nok først sidst i vinduet vi får hentet kvalitet.
Det er jo helt åbenlyst at han skal arbejde indenfor det budget han nu har og at der ikke er meget at rutte med, samt at spørgsmålet om allokering af flere midler fra bestyrelsens side må være dementeret - Der kommer ikke flere penge!

men men men så må de selv holde kæft om oprykning. “Vi skal rykke op” Hvorfor skal vi rykke op? Så må de selv forklare Nordjylland, at målsætningen er at kæmpe med i top 6.

Det er jo et paradox, hvis man mener truppen er til oprykning, at man så ikke har fyret Højer.
Det er en prøvelse, at være forelsket i dig

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 18. jun 2026, 17:27

Hvis Thelander er en realistisk mulighed er der så nogen der ved hvor tæt den er? Og hvad der mangler før den er i hus?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 18. jun 2026, 17:29

Forza skrev:
18. jun 2026, 17:27
Hvis Thelander er en realistisk mulighed er der så nogen der ved hvor tæt den er? Og hvad der mangler før den er i hus?
Det er op til Thelander selv. Som jeg forstår det ligger der et konkret oplæg til ham fra AaB

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 18. jun 2026, 17:43

Hanne94 skrev:
18. jun 2026, 15:45
baresi skrev:
18. jun 2026, 14:09
Hanne94 skrev:
Helt enig med @baresi!

Drømmen:
Grønkjær
Ny def midt/håpnes
Kornelius - Helenius

Grønkjær
Thomsen/ Kubel - Normann
Helenius

Kalle -
Højre wingback er et stort problem, jeg synes Makolli passer bedre end Kalle som højre stopper i et tremandsforsvar. Adedeji kommer slet ikke på tale - der er alt for lidt defensivt, men fedt med de to offensive og Helenius i front. Den havde jeg overset
ej der er vist for mange forbehold hvis adedeji skulle lykkes. men kan se at dem der virkelig har succes med 3-4-3 (3-4-2-1) det er nogle hvor wingbacks virkelig er dygtige på den offensive side, har en stor motor, fart og naturligvis kan hjælpe med retur. Men det bærer også præg af at der er 3 stærke midtstoppere. Jeg kunne sagtens se en af AaBs offensiv spillere blive omskolet til wingback . en kelvin, en kubel måske (han er bare ikke særlig kropsstærk) og at man satte Kalle ind i en 3 back kæde. Der passer han såmænd fint nok. Så kunne man have.
thelander og tiedemann som bagerste emner og når tiedemann er helt fit skal han naturligvis spille feks. højre stopper i bagkæden. man kunne have makollig/kalle & pudel/ arnorrson som emner til de brede stopper positioner.
Og så skal der være 2 offensive wingbacks naturligvis.

MEn vi drømmer, for AaB går ikke væk fra 4 backen og de går desværre heller ikke væk fra den 4-3-3 med mindre der sker noget radikalt.
lad os prøve at lege med 4 backen så. Jeg vil gå med 4-2-3-1 og med nuværende trup:
Kalle - makolli - thelander - marc N (jeg tror thelander lander)
håpnes - kaasa
Kubel - normann - thomsen
helenius
jeg vil sinddsygt gerne have normann ind som 10er - han er vild i de små rum og har et fremragende skud og dygtig på bolden. Jeg vil gerne have kubel og thomsen mere målfarlige og så måske helst kubel fik den venstre side hvor han uagtet hvad er bedst med sit højre ben.
Møller, Bonde mv. de er i min verden indskiftere og må løbende kæmpe sig på.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 18. jun 2026, 17:56

Altså, hvad havde folk håbet på John Møller ville sige?
Havde det været bedre han havde savet truppen ned lige inden pre-season?
Skulle han have kastet navngivne spillere under bussen?
Skulle han skabe endnu mere usikkerhed omkring AaB med bombastiske meldinger?

Han siger det eneste, han kan sige. Han siger der skal tilføres kvalitet og at der skal luges ud. Han siger de arbejder på noget konkret - og som lyder relativt tæt på. Også siger han, at man skal have is i maven.

Alt sammen helt rigtigt. At please en succeshungrende fanskare med one-liners ala Inge ville være selvmord. Vi har skreget på kontinuitet i årevis. Vi har måske brug for noget der er lidt mere kedeligt, hvis vi skal blive bedre. Og spiller for spiller er vores trup minimum på højde med alle udover Vejle. Det skal ‘bare’ forløses.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 18. jun 2026, 18:02

Reyad skrev:
18. jun 2026, 17:56

Han siger det eneste, han kan sige. Han siger der skal tilføres kvalitet og at der skal luges ud. Han siger de arbejder på noget konkret - og som lyder relativt tæt på. Også siger han, at man skal have is i maven.

Alt sammen helt rigtigt. At please en succeshungrende fanskare med one-liners ala Inge ville være selvmord. Vi har skreget på kontinuitet i årevis. Vi har måske brug for noget der er lidt mere kedeligt, hvis vi skal blive bedre. Og spiller for spiller er vores trup minimum på højde med alle udover Vejle. Det skal ‘bare’ forløses.
jeg er super tilfreds med vi har fået john møller og tror vi finder ud af at han er den bedste på den post i lang tid, og han ville jo kunne meget mere hvis han havde et budget.
mit problem er bare generelt AaBs måde at kommunikere på. vi kommunikere nærmest baglæns :-) men john møller - det er sgu en fin signing.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 18. jun 2026, 20:58

baresi skrev:
18. jun 2026, 18:02
Reyad skrev:
18. jun 2026, 17:56

jeg er super tilfreds med vi har fået john møller og tror vi finder ud af at han er den bedste på den post i lang tid, og han ville jo kunne meget mere hvis han havde et budget.
mit problem er bare generelt AaBs måde at kommunikere på. vi kommunikere nærmest baglæns :-) men john møller - det er sgu en fin signing.
Jeg synes også det er noget useriøst folk har så travlt med Møller.
Kassen er tom og bestyrelsen er fastlåst/vil ikke finde pengene. Møller må få det bedste ud af de par poser pant BPTC har efterladt og samtidig prøve at få mest ud af dem.
RAUS RAUS SSE!

Rolf Engels
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Otoa

Indlæg af Rolf Engels » 18. jun 2026, 21:34

Problemet med det interview handler jo ikke om John Møller. Det handler jo om det budskab, kan leverer.
Og det hører jeg egentlig også er det folk brokker sig over. Hvilket giver super god mening.
Få er vel ude på at skyde budbringeren her.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 18. jun 2026, 21:41

Rolf Engels skrev:
18. jun 2026, 21:34
Problemet med det interview handler jo ikke om John Møller. Det handler jo om det budskab, kan leverer.
Og det hører jeg egentlig også er det folk brokker sig over. Hvilket giver super god mening.
Få er vel ude på at skyde budbringeren her.
Men hvilket budskab vil du mene, at han i stedet burde komme med?

Besvar