Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Rolf Engels
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 97
Tilmeldt: 15. jul 2025, 22:08
Favoritspiller: Otoa

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Rolf Engels » 18. jun 2026, 22:11

Reyad skrev:
18. jun 2026, 21:41
Rolf Engels skrev:
18. jun 2026, 21:34
Problemet med det interview handler jo ikke om John Møller. Det handler jo om det budskab, kan leverer.
Og det hører jeg egentlig også er det folk brokker sig over. Hvilket giver super god mening.
Få er vel ude på at skyde budbringeren her.
Men hvilket budskab vil du mene, at han i stedet burde komme med?
Jeg tror ikke du helt forstår, hvad jeg mener. Men jeg skal gerne skære det yderligere ud i pap:

John Møller leverer det budskab, som bestyrelsens mandat giver ham. Derfor er det underordnet hvordan Møller siger det. Og det er derfor heller ikke hans måde at formulere sig på, der er problemet. Han er bare budbringeren. And don't shoot the messenger og alt det der.
Problemet er jo, at budskabet, som Møller er sendt i byen med fra bestyrelsen, er, at der ikke investeres penge i truppen denne sommer. Der er ikke sat penge af til at ophæve med dem, der skal ophæves med og der er ikke sat penge af til at hente de tunge profiler, som vores trup skriger på. Og det er jo ikke John, der bestemmer det. Det gør bestyrelsen.
Derfor er det jo også underordnet, hvad jeg synes, han i stedet skulle komme med af budskab. For fakta er, at det gør han ikke...

AlbertE
Superliga
Superliga
Indlæg: 701
Tilmeldt: 29. maj 2023, 14:19
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af AlbertE » 19. jun 2026, 00:55

DellOrto skrev:
18. jun 2026, 13:40
AlbertE skrev:
18. jun 2026, 06:42
Nøj hvor synes jeg det nye interview med John Møller i podcast episode af Nordjyske er så røvsygt at høre på, man kan da godt forvente der ikke sker noget helt vildt i det her transfervindue, og i så fald nok først til sidst… vi skal nok ikke regne med nye ansigter til sæsonstart, John mener den nuværende trup er god, og muligvis god nok til toppen af 1 div, vi får jo nogle skadet spillere tilbage osv siger han 😴😴 det lugter virkelig meget af et år mere i røven af anden klasse..
Er det i Ripodsten han udtaler sig?
Det er jo rent Solsjenitsyns!!
Vi ved, de lyver; de ved, de lyver; de ved, at vi ved, de lyver; vi ved, at de ved, at vi ved, at de lyver, men de lyver stadig.”
Jeg håber da, at journalisten gik ham på klingen. Hr. Møller, hvad baserer du det på? Har du set AaB spille det sidste år? Hr. Møller, tror du aalborgenserne er enfoldige?
Ja det er i det nyeste afsnit de har udgivet, og jeg synes ikke nordjyske giver særlig meget modstand i interviews tværtimod! 😅.

AlbertE
Superliga
Superliga
Indlæg: 701
Tilmeldt: 29. maj 2023, 14:19
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af AlbertE » 19. jun 2026, 01:00

Rolf Engels skrev:
18. jun 2026, 21:34
Problemet med det interview handler jo ikke om John Møller. Det handler jo om det budskab, kan leverer.
Og det hører jeg egentlig også er det folk brokker sig over. Hvilket giver super god mening.
Få er vel ude på at skyde budbringeren her.
Lige præcis. Det er ikke John Møller den er gal med overhovedet, det er på bestyrelses niveau det sejler…

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Patmand » 19. jun 2026, 10:38

troelsh skrev:
18. jun 2026, 16:27
Sapiens skrev:
18. jun 2026, 15:54
Som om man ikke kunne blive mere bekymret, så blev jeg det faktisk endnu mere efter at have hørt det seneste afsnit af ripodsten. At man mener truppen er god nok, og at der en god base på holdet nu, jamen det skriger jo til månen.. At man mener vi har spillet offensivt god fodbold i seneste sæson, jamen.. Jeg ved nærmest ikke hvad man skal sige til det.. det er ikke engang komisk, det er bare tragisk.. At man blandt andet undskylder sig med skader, forhelvede.. Som om vi er den eneste klub i verden som har skader..
Og at vi stadig har Steffen Højer som cheftræner, det peger jo kun i én retning, og det er nedad mod 2. division.
Det lugter i hvert fald af, at der ikke komme flere midler fra bestyrelsen til at styrke truppen, også må man jo prøve at tale det op man har.
Men enig det er desværre mere tragisk end komisk, at vi nu skal acceptere at have en trup der er et sted mellem Kolding og Hobro niveaumæssigt.
Gad vide hvor længe der kommer folk på stadion, med udsigt til endnu en midterplacering i 1. Division
Der kan da ikke komme midler fra bestyrelsen, de skal eventuelt komme fra storaktionærerne, men i virkeligheden burde midler til transfers komme fra positive cashflow genereret fra driften og salg af spillere.

Det er tydeligt at mange herinde er forvænt med, at økonomisk doping er almindeligt i AaB, og sådan har det desværre også været gennem årtier.
Jeg mener det er tid til at tage tyren ved hornene, og begynde at sætte tæring efter næring. Og kan AaB ikke øge indtægterne, så må de sænke udgifterne.
Det er et princip som adskillige Superliga-klubber har kørt efter i mange år, hvorfor skulle AaB ikke også kunne gøre det?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6607
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af FIDEL » 19. jun 2026, 13:01

AlbertE skrev:
19. jun 2026, 01:00
Rolf Engels skrev:
18. jun 2026, 21:34
Problemet med det interview handler jo ikke om John Møller. Det handler jo om det budskab, kan leverer.
Og det hører jeg egentlig også er det folk brokker sig over. Hvilket giver super god mening.
Få er vel ude på at skyde budbringeren her.
Lige præcis. Det er ikke John Møller den er gal med overhovedet, det er på bestyrelses niveau det sejler…
Helt enig. Vi mangler dog at se en sportschef, som kan rydde op i truppen for alvor, men det er selvfølgelig også afhængigt af bestyrelsen + dårlige spillere fik alt for tåbelige kontrakter i sin tid. Dette gælder især Müller, John, Jasson og de Boer.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 3184
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af troelsh » 19. jun 2026, 13:36

Patmand skrev:
19. jun 2026, 10:38
troelsh skrev:
18. jun 2026, 16:27
Sapiens skrev:
18. jun 2026, 15:54
Som om man ikke kunne blive mere bekymret, så blev jeg det faktisk endnu mere efter at have hørt det seneste afsnit af ripodsten. At man mener truppen er god nok, og at der en god base på holdet nu, jamen det skriger jo til månen.. At man mener vi har spillet offensivt god fodbold i seneste sæson, jamen.. Jeg ved nærmest ikke hvad man skal sige til det.. det er ikke engang komisk, det er bare tragisk.. At man blandt andet undskylder sig med skader, forhelvede.. Som om vi er den eneste klub i verden som har skader..
Og at vi stadig har Steffen Højer som cheftræner, det peger jo kun i én retning, og det er nedad mod 2. division.
Det lugter i hvert fald af, at der ikke komme flere midler fra bestyrelsen til at styrke truppen, også må man jo prøve at tale det op man har.
Men enig det er desværre mere tragisk end komisk, at vi nu skal acceptere at have en trup der er et sted mellem Kolding og Hobro niveaumæssigt.
Gad vide hvor længe der kommer folk på stadion, med udsigt til endnu en midterplacering i 1. Division
Der kan da ikke komme midler fra bestyrelsen, de skal eventuelt komme fra storaktionærerne, men i virkeligheden burde midler til transfers komme fra positive cashflow genereret fra driften og salg af spillere.

Det er tydeligt at mange herinde er forvænt med, at økonomisk doping er almindeligt i AaB, og sådan har det desværre også været gennem årtier.
Jeg mener det er tid til at tage tyren ved hornene, og begynde at sætte tæring efter næring. Og kan AaB ikke øge indtægterne, så må de sænke udgifterne.
Det er et princip som adskillige Superliga-klubber har kørt efter i mange år, hvorfor skulle AaB ikke også kunne gøre det?
Er det ikke mere eller mindre de samme folk?

Men jeg er da helt enig i, at AaB skal have de absurd høje udgifter ned, og det skulle de have gjort for mange år side, jeg har selv skrevet flere indlæg om de famøse personaleudgifter. Så ja AaB må kunne lave en model ála Viborg, Randers, Sønderjyske etc.

Når det er sagt, så er det er proces det en proces der tager tid, og lige nu er vi så langt nede i dødvandet, at det langt fra er sikkert klubben nogensinde vender tilbage til den bedste række uden en økonomisk saltvandsindsprøjtning.

Men tager jeg de rationelle briller på, så kan jeg da godt forstå investorer ikke har super meget lyst til at smide penge i AaB pt. af mange åbenlyse årsager.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7615
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af R Rosenberg » 19. jun 2026, 17:44

Jeg hører det samme med Thelander. Han har fået et tilbud. Og at man forsøger med Rømer i samme ombæring.

De to ville være en gigantisk update.
Ædruelighedens stemme

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4116
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af baresi » 19. jun 2026, 17:57

R Rosenberg skrev:
19. jun 2026, 17:44
Jeg hører det samme med Thelander. Han har fået et tilbud. Og at man forsøger med Rømer i samme ombæring.

De to ville være en gigantisk update.
ja thelander fik et kontrakttilbud først på denne uge og hører det samme med Rømer.
så er man da bedre stabiliseret og en klar opgradering på erfaring og vinder mentalitet

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 8746
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Forza » 19. jun 2026, 18:21

R Rosenberg skrev:
19. jun 2026, 17:44
Jeg hører det samme med Thelander. Han har fået et tilbud. Og at man forsøger med Rømer i samme ombæring.

De to ville være en gigantisk update.
Det håber jeg godt nok det lykkes. Det vil være en erfaren akse der kan løfte os betragteligt.

Hører du noget om hvor sandsynligt det vurderes de er?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7615
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af R Rosenberg » 19. jun 2026, 21:52

Forza skrev:
19. jun 2026, 18:21
R Rosenberg skrev:
19. jun 2026, 17:44
Jeg hører det samme med Thelander. Han har fået et tilbud. Og at man forsøger med Rømer i samme ombæring.

De to ville være en gigantisk update.
Det håber jeg godt nok det lykkes. Det vil være en erfaren akse der kan løfte os betragteligt.

Hører du noget om hvor sandsynligt det vurderes de er?
Intet andet, end at Thelander gerne ser noget mere rutine i truppen for at være interesseret.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4826
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Kristian » 19. jun 2026, 21:53

Forza skrev:
19. jun 2026, 18:21
R Rosenberg skrev:
19. jun 2026, 17:44
Jeg hører det samme med Thelander. Han har fået et tilbud. Og at man forsøger med Rømer i samme ombæring.

De to ville være en gigantisk update.
Det håber jeg godt nok det lykkes. Det vil være en erfaren akse der kan løfte os betragteligt.

Hører du noget om hvor sandsynligt det vurderes de er?
På papiret to rigtig solide forstærkninger.

Thelander er jeg ikke så nervøs for. Han kender kun en vej og det er frem.

Men Rømer, kan jeg virkelig godt være nervøs for. Hvilket mindset kommer han med. Det er 1.Div og det er ikke toppen af 1. Div han kommer til som udgangspunkt.

Det kan være 50/50 med Rømer, om han kan komme med den rette indstilling til projektet.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 8746
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Forza » 20. jun 2026, 07:37

Kristian skrev:
19. jun 2026, 21:53
Forza skrev:
19. jun 2026, 18:21
R Rosenberg skrev:
19. jun 2026, 17:44
Jeg hører det samme med Thelander. Han har fået et tilbud. Og at man forsøger med Rømer i samme ombæring.

De to ville være en gigantisk update.
Det håber jeg godt nok det lykkes. Det vil være en erfaren akse der kan løfte os betragteligt.

Hører du noget om hvor sandsynligt det vurderes de er?
På papiret to rigtig solide forstærkninger.

Thelander er jeg ikke så nervøs for. Han kender kun en vej og det er frem.

Men Rømer, kan jeg virkelig godt være nervøs for. Hvilket mindset kommer han med. Det er 1.Div og det er ikke toppen af 1. Div han kommer til som udgangspunkt.

Det kan være 50/50 med Rømer, om han kan komme med den rette indstilling til projektet.
Jeg kan læse at Rømer virkelig har været frustreret i Randers over den manglende spilletid. Jeg tror egentlig det er der hans motivation ligger. Håber på ham og T.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 8746
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Forza » 20. jun 2026, 07:38

R Rosenberg skrev:
19. jun 2026, 21:52
Forza skrev:
19. jun 2026, 18:21
R Rosenberg skrev:
19. jun 2026, 17:44
Jeg hører det samme med Thelander. Han har fået et tilbud. Og at man forsøger med Rømer i samme ombæring.

De to ville være en gigantisk update.
Det håber jeg godt nok det lykkes. Det vil være en erfaren akse der kan løfte os betragteligt.

Hører du noget om hvor sandsynligt det vurderes de er?
Intet andet, end at Thelander gerne ser noget mere rutine i truppen for at være interesseret.
Det forstår man jo godt. Især på midtbanen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1068
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Dennis Nielsen » 20. jun 2026, 10:44

Thelander var ret dårlig for et par år siden, da han spillede her sidst. Jeg tvivler på, at han er blevet bedre siden. For mig en meget tvivlsom signing.

Ser ikke andre hold, så kender ikke til Rømer, men ud fra det læste, så virker han mere relevant ift alder og niveau.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 8746
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Forza » 20. jun 2026, 10:46

Dennis Nielsen skrev:
20. jun 2026, 10:44
Thelander var ret dårlig for et par år siden, da han spillede her sidst. Jeg tvivler på, at han er blevet bedre siden. For mig en meget tvivlsom signing.

Ser ikke andre hold, så kender ikke til Rømer, men ud fra det læste, så virker han mere relevant ift alder og niveau.
Dengang var vi også et helt andet sted og spillede på en helt anden måde, som ikke passede til hans kompetencer.

Vores hold skriger på erfaring, lederegenskaber og faktisk også folk der kan heade. Og vi er forhåbentligt ikke tvunget til at spille med højt stående bagkæde længere.

Og så passer økonomien bare bedst til en transferfri spiller.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2708
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Kokkefar » 20. jun 2026, 11:34

Forza skrev:
20. jun 2026, 10:46
Dennis Nielsen skrev:
20. jun 2026, 10:44
Thelander var ret dårlig for et par år siden, da han spillede her sidst. Jeg tvivler på, at han er blevet bedre siden. For mig en meget tvivlsom signing.

Ser ikke andre hold, så kender ikke til Rømer, men ud fra det læste, så virker han mere relevant ift alder og niveau.
Dengang var vi også et helt andet sted og spillede på en helt anden måde, som ikke passede til hans kompetencer.

Vores hold skriger på erfaring, lederegenskaber og faktisk også folk der kan heade. Og vi er forhåbentligt ikke tvunget til at spille med højt stående bagkæde længere.

Og så passer økonomien bare bedst til en transferfri spiller.
Specielt det med at heade. Sidst vi rykkede op var det delvist på grund af rigtig mange dødboldsmål. Sidste sæson lavede vi vel knap ét.

jayC
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af jayC » 21. jun 2026, 13:35

Kokkefar skrev:
20. jun 2026, 11:34
Forza skrev:
20. jun 2026, 10:46
Dennis Nielsen skrev:
20. jun 2026, 10:44
Thelander var ret dårlig for et par år siden, da han spillede her sidst. Jeg tvivler på, at han er blevet bedre siden. For mig en meget tvivlsom signing.

Ser ikke andre hold, så kender ikke til Rømer, men ud fra det læste, så virker han mere relevant ift alder og niveau.
Dengang var vi også et helt andet sted og spillede på en helt anden måde, som ikke passede til hans kompetencer.

Vores hold skriger på erfaring, lederegenskaber og faktisk også folk der kan heade. Og vi er forhåbentligt ikke tvunget til at spille med højt stående bagkæde længere.

Og så passer økonomien bare bedst til en transferfri spiller.
Specielt det med at heade. Sidst vi rykkede op var det delvist på grund af rigtig mange dødboldsmål. Sidste sæson lavede vi vel knap ét.
40% af vores mål sidst vi rykkede op kom på baggrund af standard situationer :)

Og 28% scoret efter hjørnespark ..

Så vi mangler i den grad noget farlighed på den front
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 8746
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Forza » 21. jun 2026, 13:37

jayC skrev:
21. jun 2026, 13:35
Kokkefar skrev:
20. jun 2026, 11:34
Forza skrev:
20. jun 2026, 10:46
Dennis Nielsen skrev:
20. jun 2026, 10:44
Thelander var ret dårlig for et par år siden, da han spillede her sidst. Jeg tvivler på, at han er blevet bedre siden. For mig en meget tvivlsom signing.

Ser ikke andre hold, så kender ikke til Rømer, men ud fra det læste, så virker han mere relevant ift alder og niveau.
Dengang var vi også et helt andet sted og spillede på en helt anden måde, som ikke passede til hans kompetencer.

Vores hold skriger på erfaring, lederegenskaber og faktisk også folk der kan heade. Og vi er forhåbentligt ikke tvunget til at spille med højt stående bagkæde længere.

Og så passer økonomien bare bedst til en transferfri spiller.
Specielt det med at heade. Sidst vi rykkede op var det delvist på grund af rigtig mange dødboldsmål. Sidste sæson lavede vi vel knap ét.
40% af vores mål sidst vi rykkede op kom på baggrund af standard situationer :)

Og 28% scoret efter hjørnespark ..

Så vi mangler i den grad noget farlighed på den front
Når alt andet ikke kører så er det bare særligt vigtigt at man henter lidt på dødbolde. Annoncer nu T!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Kovacs
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 8. jul 2005, 13:08
Favoritspiller: Martin P!

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Kovacs » 21. jun 2026, 14:30

Både Hillerød og Lyngby skulle eftersigende have haft følere ude efter Thelander, der da også allerhelst vil “hjem” til Sjælland, så nu må vi se.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4116
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af baresi » 21. jun 2026, 15:36

Kovacs skrev:
21. jun 2026, 14:30
Både Hillerød og Lyngby skulle eftersigende have haft følere ude efter Thelander, der da også allerhelst vil “hjem” til Sjælland, så nu må vi se.
Hvem siger ham helst vil til sjælland?

Besvar