Sports excellence 22

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Laumag
2. div
2. div
Favoritspiller: Ib simonsen

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Laumag » 12. jun 2026, 11:09

Sønderhof skrev:
12. jun 2026, 10:39
Laumag skrev:
12. jun 2026, 09:37

Hvorfor debatteres der så meget om aktie afvanding - hvorfor antages det hvert indlæg at det er så vigtigt et kardinalpunkt for hver af ejergrupperne .
Det ikke en givet nødvendig for investorer at beholde en fast aktie andel i et selskab - og da slet ikke i selskaber i AaBs situation.
Har det været åbent fremme at aktiemariotet/andel er et breaking/punkt.
Majoritet=vetoret. Selvfølgelig er det centralt i vores konstruktion, som i et hvert andet A/S.
Vi forsøger vel alle at finde BPTCs bevæggrunde for ikke at vil sælge deres andel af aktierne?
De er (umiddelbart) udelukkende fokuseret på at minimere deres tab, det er bare svært at gennemskue logikken i, at de ikke for længst har solgt, da det er åbenlyst for enhver, at nedsmeltningen fortsætter og værdien af aktierne ditto.
.
Majoriteten og veto ret - kan sagtens være centralt i nogle tilfælde i A/S men langt fra i alle.
Ved vi at det er BPTCs bevæg grund at det handler om majoritet og ikke om aktieprisen/investeringsværdi.
På mig - qua de har smidt drifts rollen - virker det mere som det handler om værdien end det handler majoriteten.
For de to ting er absolut ikke det samme og to forskellige investor anskuelser
Men ved vi om det

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 12. jun 2026, 11:47

Laumag skrev:
12. jun 2026, 11:09
Sønderhof skrev:
Laumag skrev:

Hvorfor debatteres der så meget om aktie afvanding - hvorfor antages det hvert indlæg at det er så vigtigt et kardinalpunkt for hver af ejergrupperne .
Det ikke en givet nødvendig for investorer at beholde en fast aktie andel i et selskab - og da slet ikke i selskaber i AaBs situation.
Majoritet=vetoret. Selvfølgelig er det centralt i vores konstruktion, som i et hvert andet A/S.
Vi forsøger vel alle at finde BPTCs bevæggrunde for ikke at vil sælge deres andel af aktierne?
De er (umiddelbart) udelukkende fokuseret på at minimere deres tab, det er bare svært at gennemskue logikken i, at de ikke for længst har solgt, da det er åbenlyst for enhver, at nedsmeltningen fortsætter og værdien af aktierne ditto.
.
Majoriteten og veto ret - kan sagtens være centralt i nogle tilfælde i A/S men langt fra i alle.
Ved vi at det er BPTCs bevæg grund at det handler om majoritet og ikke om aktieprisen/investeringsværdi.
På mig - qua de har smidt drifts rollen - virker det mere som det handler om værdien end det handler majoriteten.
Men ved vi om det
Der er ingen der ved noget som helst.
Det er gisninger og mere eller mindre kvalificerede gætværk på baggrund af et mismask af rygter og tvetydige udmeldinger.
Det vi ved:
- at BPTC er nogle inkompetente røvhuller der har misrøgtet vores klub.
- at de udadtil har overdraget ansvaret af "den daglige" drift til nogle andre end dem selv, men under hvilke betingelser og med hvilke forbehold er mildest talt tåget.
Det vi tror:
- at de gerne vil helt ud af klubben. Vi må formode, at de har opgivet at udføre deres forkromede plan, da de trak sig tilbage til Hamborg.
- at der har været/er interesserede køber af deres anparter, men man ikke er enige om prisen.

Superior
Junior
Junior

Indlæg af Superior » 12. jun 2026, 13:11

Er det i øvrigt ikke forbløffende længe siden, at debatsiden er blevet beriget med indsigtsfulde indlæg om de skrækkelige “tidligere ledelser” og tyskernes uskyld og “bæredygtighed “?

Har en smule virkelighedsorientering gjort sit indtog, eller har Bernhard lukket for internetadgang, jf. rygterne om likviditetskrise?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 12. jun 2026, 14:17

Superior skrev:
12. jun 2026, 13:11
Er det i øvrigt ikke forbløffende længe siden, at debatsiden er blevet beriget med indsigtsfulde indlæg om de skrækkelige “tidligere ledelser” og tyskernes uskyld og “bæredygtighed “?

Har en smule virkelighedsorientering gjort sit indtog, eller har Bernhard lukket for internetadgang, jf. rygterne om likviditetskrise?
Ole Jan er kommet til at sige, at Oumar DIakhite måske har enkelte mangler i sit spil.
Det går ikke ustraffet hen, nu er internettet til børneværelset kappet og alt Ole Jan har med på stuearrest James Gows Liverpools-lides og et falmet foto af John Iredale.
RAUS RAUS SSE!

KomNuBare
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af KomNuBare » 12. jun 2026, 20:18

Kortbæk er syg i potten og har ingen sans for noget som helst. En ulækker og selvfed advokat. Han skal samme vej som tyskerne, og som fans bør vi skære dette helt ud i pap for NFG.
Fristrup og co er måske ikke ligeså håbløse, men de er i hvert fald nogle nærrige skiderikker, som skal tage sig voldsomt sammen, hvis de ikke også skal smides ud på røv og albuer.

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 12. jun 2026, 21:29

Sønderhof skrev:
12. jun 2026, 11:47
Laumag skrev:
12. jun 2026, 11:09
Sønderhof skrev:
Laumag skrev:

.
Men ved vi om det
Der er ingen der ved noget som helst.
Det er gisninger og mere eller mindre kvalificerede gætværk på baggrund af et mismask af rygter og tvetydige udmeldinger.
Det vi ved:
- at BPTC er nogle inkompetente røvhuller der har misrøgtet vores klub.
- at de udadtil har overdraget ansvaret af "den daglige" drift til nogle andre end dem selv, men under hvilke betingelser og med hvilke forbehold er mildest talt tåget.
Det vi tror:
- at de gerne vil helt ud af klubben. Vi må formode, at de har opgivet at udføre deres forkromede plan, da de trak sig tilbage til Hamborg.
- at der har været/er interesserede køber af deres anparter, men man ikke er enige om prisen.
Godt summet op..

Til Rolf angående Tyskland vs Nordjylland: Ja, det er nok en en behagelig forsimpling og en vildfarelse. Hvad der så er godt og ondt kan diskuteres - og det vil jeg meget gerne en anden dag.

God weekend!

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 23. jun 2026, 09:53

haghdk skrev:
11. jun 2026, 16:06
bonanza skrev:
11. jun 2026, 16:02
Det ville være fedt at vide om tyskerne har sat sig med armene over kors og dermed holder AaB i en gidselsituation. Så ville man kunne intensivere de befriende tiltag på fansiden.

Tyskerne skal sælge og forlade klubben, det skal ikke være muligt at køre det hele i sænk før de forsvinder.
Jeg håber Ydesen (og andre medier) vil begynde at gå bestyrelsen noget mere på klingen for at få en forklaring.
Det perspektiv har jeg læst flere gange, og jeg kan ikke se hvorfor det skulle være Nordjyskes ansvar. De ville med høj sandsynlighed kun opnå en udelukkelse fra Hornevej hvis de tog et kritisk eller kritiserende standpunkt. Ydesen og co, skal bare forsætte med at dække sagligt og perspektiverende som de gør nu.

Med hensyn til andre medier, så synes jeg da bare at de skal give den gas.

Rolf Engels
2. div
2. div
Favoritspiller: Otoa

Indlæg af Rolf Engels » 23. jun 2026, 11:38

bonanza skrev:
23. jun 2026, 09:53
haghdk skrev:
bonanza skrev:
Det ville være fedt at vide om tyskerne har sat sig med armene over kors og dermed holder AaB i en gidselsituation. Så ville man kunne intensivere de befriende tiltag på fansiden.

Tyskerne skal sælge og forlade klubben, det skal ikke være muligt at køre det hele i sænk før de forsvinder.
Jeg håber Ydesen (og andre medier) vil begynde at gå bestyrelsen noget mere på klingen for at få en forklaring.
Det perspektiv har jeg læst flere gange, og jeg kan ikke se hvorfor det skulle være Nordjyskes ansvar. De ville med høj sandsynlighed kun opnå en udelukkelse fra Hornevej hvis de tog et kritisk eller kritiserende standpunkt. Ydesen og co, skal bare forsætte med at dække sagligt og perspektiverende som de gør nu.

Problemet er, at vi som klub er ganske og aldeles ligegyldige for store dele af fodbold Danmark. Med mindre fans og sponsorerer skaber uro og ballade igen. Så skal de landsdækkende medier nok være der. Men det sker jo ikke. i øjeblikket har fanforeningen jo skabt hvad der ligner våbenhvile.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 23. jun 2026, 12:25

Rolf Engels skrev:
23. jun 2026, 11:38
bonanza skrev:
haghdk skrev:
bonanza skrev:

Problemet er, at vi som klub er ganske og aldeles ligegyldige for store dele af fodbold Danmark. Med mindre fans og sponsorerer skaber uro og ballade igen. Så skal de landsdækkende medier nok være der. Men det sker jo ikke. Vi øjeblikket har fagforeningen jo skabt hvad der ligner våbenhvile.
Men husk, de kan måske have købt aktier nok om 10-20 år til at indføre en eller anden uprøvet og ukonkret styreform i AaB.
På næste generalforsamling får de måske indført, at printerpapiret på Hornevej skal være genbrugspapir.
Det er da meget sødt med sådan en fanforening, men der er ca. lige så meget power i det som en mæt labrador der sover middagslur.
RAUS RAUS SSE!

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 27. jul 2026, 23:48

Jakobsen skrev:
23. jun 2026, 12:25
Rolf Engels skrev:
bonanza skrev:
haghdk skrev:
bonanza skrev:

Problemet er, at vi som klub er ganske og aldeles ligegyldige for store dele af fodbold Danmark. Med mindre fans og sponsorerer skaber uro og ballade igen. Så skal de landsdækkende medier nok være der. Men det sker jo ikke. Vi øjeblikket har fagforeningen jo skabt hvad der ligner våbenhvile.
Men husk, de kan måske have købt aktier nok om 10-20 år til at indføre en eller anden uprøvet og ukonkret styreform i AaB.
På næste generalforsamling får de måske indført, at printerpapiret på Hornevej skal være genbrugspapir.
Det er da meget sødt med sådan en fanforening, men der er ca. lige så meget power i det som en mæt labrador der sover middagslur.
Der er nemlig meget mere substans i at nedgøre initiativet på Debatsiden
Legaliser pyro!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 28. jul 2026, 00:36

AaBager skrev:
27. jul 2026, 23:48
Jakobsen skrev:
Rolf Engels skrev:
bonanza skrev:
haghdk skrev:
bonanza skrev:

Det blev måske lidt hårdt, men det var egentlig bare for at underbygge en pointe.
Så længe man ikke kommer med "big money" bliver det ved alle mulige små symbolske tiltag og muligvis sejre. Ikke, at jeg er enig i det rigtige i, at generalforsamlingen f.eks. skal være fysisk, men det er bare ikke det der redder AaB. Derudover er hele tanken om en "Fanforening" ærligtalt en smule arrogant. Den nuværende retorik taler uden tvivl mest til den gren af fans som vægter "foreningen" og nogle bestemte værdier og ikke dem som ønsker, at AaB skal være Nordjyllands topklub. Det er værdimæssigt ekstremt urealistisk at skabe en fanforening der favner begge dele og får en volumen der batter og uanset vil man næppe have penge eller kompetencer til at kunne drive en klub om så det skal være som elevatorhold med stærke værdier eller som etableret top seks klub.

Hvordan havde man helt konkret tænkt sig, at sådan et medlemsdemokrati skulle fungere, hvis man fik det symbolske bestyrelsesmedlem man måske kunne opnå? Hvordan har man tænkt at være repræsentative for nok fans til, at nok fans synes det er en fed fanforening at støtte? Man kan jo appellere til ultras segmentet og blive populær på Vesttribunen, men det vil næppe tale til de store volumener af fans eller være noget de føler sig set i. Det er meget sødt og rundkreds med et symbolsk bestyrelesmedlem, men realiteterne er nu en gang, at AaB udover at være den fodboldklub vi elsker også er en virksomhed i en ekstremt kompetitiv og dyr branche. Det kalder på stærke professionelle mennesker i bestyrelsen og en kapitalstærk ejerkreds. Inddragelse af fans og dialog er en centralt i moderne fodbold, men jeg kan ikke se hvad det har at gøre i en professionel bestyrelse. Det bør ske i det daglige samarbejde mellem ledelse/perosnale og fans. En bestyrelse bør klart høre fans i vigtige spørgsmål, men jeg ikke se hvad et symbolsk bestyrelsesmedlem, som leger græsrodspolitiker hjælper AaB.
Hvis Christian Rothmann gerne vil have sig nogle nye tillidshverv må han altså få det i en fagforening i en NGO fremfor at skulle lege græsrodspolitiker i AaBs bestyrelse.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Dr. Holst
1. div
1. div
Geografisk sted: 9tuz baby baby

Indlæg af Dr. Holst » 1. aug 2026, 10:56

Jakobsen skrev:
28. jul 2026, 00:36
AaBager skrev:
27. jul 2026, 23:48
Jakobsen skrev:
Rolf Engels skrev:
bonanza skrev:
haghdk skrev:

Det blev måske lidt hårdt, men det var egentlig bare for at underbygge en pointe.
Så længe man ikke kommer med "big money" bliver det ved alle mulige små symbolske tiltag og muligvis sejre. Ikke, at jeg er enig i det rigtige i, at generalforsamlingen f.eks. skal være fysisk, men det er bare ikke det der redder AaB. Derudover er hele tanken om en "Fanforening" ærligtalt en smule arrogant. Den nuværende retorik taler uden tvivl mest til den gren af fans som vægter "foreningen" og nogle bestemte værdier og ikke dem som ønsker, at AaB skal være Nordjyllands topklub. Det er værdimæssigt ekstremt urealistisk at skabe en fanforening der favner begge dele og får en volumen der batter og uanset vil man næppe have penge eller kompetencer til at kunne drive en klub om så det skal være som elevatorhold med stærke værdier eller som etableret top seks klub.

Hvordan havde man helt konkret tænkt sig, at sådan et medlemsdemokrati skulle fungere, hvis man fik det symbolske bestyrelsesmedlem man måske kunne opnå? Hvordan har man tænkt at være repræsentative for nok fans til, at nok fans synes det er en fed fanforening at støtte? Man kan jo appellere til ultras segmentet og blive populær på Vesttribunen, men det vil næppe tale til de store volumener af fans eller være noget de føler sig set i. Det er meget sødt og rundkreds med et symbolsk bestyrelesmedlem, men realiteterne er nu en gang, at AaB udover at være den fodboldklub vi elsker også er en virksomhed i en ekstremt kompetitiv og dyr branche. Det kalder på stærke professionelle mennesker i bestyrelsen og en kapitalstærk ejerkreds. Inddragelse af fans og dialog er en centralt i moderne fodbold, men jeg kan ikke se hvad det har at gøre i en professionel bestyrelse. Det bør ske i det daglige samarbejde mellem ledelse/perosnale og fans. En bestyrelse bør klart høre fans i vigtige spørgsmål, men jeg ikke se hvad et symbolsk bestyrelsesmedlem, som leger græsrodspolitiker hjælper AaB.
Hvis Christian Rothmann gerne vil have sig nogle nye tillidshverv må han altså få det i en fagforening i en NGO fremfor at skulle lege græsrodspolitiker i AaBs bestyrelse.
Tak for dit indlæg.
Man kan jo vælge at bruge sin energi som man lyster, agter og har kompetence til. Motiveret af frustrationen over AaBs nuværende fastlåste situation ifht et ejerskab udenfor den daglige ledelse, og som angiveligt har frasagt sig salg indtil videre. Samtidige med en motivation af frustrationen over de udeblevne resultater de seneste mange år, forværret over de seneste 3 år.
Man kan bruge den energi konstruktivt, destruktivt eller lade den hensygne i indebrændthed (muligvis med en forpestning af ens omgivelser), eller vel oftest en blanding af dette.
At nogle vælger at bygge en "græsrodsbevægelse" op, i et forsøg på konstruktivt at påvirke klubben med diplomatiske midler, til møder, uformelle såvel som formelle, igennem netværk, erhvervsliv mv. er vel ikke alene klassisk dansk kultur (foreningsliv, troen på fællesskabers muligheder i et frit samfund), og en klassisk lobbyisme-funktion der fungerer i dansk top-politik såvel som erhvervsliv. Dvs det er både lav praktisk Hr og fru Danmark, og professionelt på een og samme tid.

Ideen med Fanforeningen, udover at forsøge at købe sig til en større ejerandel af klubben, er OGSÅ at påvirke denne igennem dialog med bestyrelsen og andre interessenter. Der ER professionelle erhvervsledere i bestyrelsen og det har der været længe. Og så kan du jo se hvor langt vi er kommet med det. Det er vel netop manglen på forståelse, indsigt i og kendskab til kulturen bag (fan -såvel som dansk fodboldkultur) der er en af de væsentligste årsager til at klubben er endt hvor den er endt. Fanforeningen har en del medlemmer der har været med til at udvikle, drive andre foreninger af frivillige, som har opnået reel indflydelse på klubben.

Jeg tror på at vi fans, i en forening, men en stor del af værdi-fællesskab og stort overlap i at mene hvad der kan være godt og skidt for klubben, faktisk har en betydelig relevans ifht at påvirke klubben i en positiv retning. Drift af klubben er ikke kun erhverv og professionalisme for at det kan lykkes at bygge succes på succes. Det må, i et kæmpe fællesskab (efter DK forhold) og kulturinstitution som AaB, ske i en konstruktiv vekselvirkning med de omgivende interessenter (fans og erhvervsliv), for at opnå vækst finansielt, værdimæssigt iøvrigt, og ikke mindst på banen.

Det er sandt at en af de indvirkninger Fanforeningen har haft indtil videre er, i dialog med bestyrelsen, at få omformuleret hvad formålet med en evt digital generalforsamling kunne være. Dette er et godt eksempel på at man som professionelt bestyrelsesmedlem, iblandt succesfuldt erhvervsdrivende, ikke havde gennemskuet potentielle konsekvenser af det fremsatte forslag men blot kopierede business as usual. Kan dette ske med andet som har potentielt endnu større indflydelse på driften af AaB i andre sammenhænge? Jeg tror svaret er et kæmpe rungende JA. og at dette er sket talrige gange igennem de seneste år, hvor bare en dialog med eksempelvis en Fanforening i det mindste kunne have kvalificeret en gennemgribende bestyrelsesbeslutning, hvis ikke omstødt den til noget væsentligt bedre.

Der er jo også en mulighed for at de seneste års "professionalisering" af klubben har medført at man har fjernet sig i stigende grad fra kulturen, og at Fanforeningens opståen (og andre foreningers handlinger) er en del af en modreaktion herpå.

Tak for at kalde Fanforeningen sød som en mæt labrador. Jeg skulle hilse og sige at labradoren kan være en udmærket jagthund, og hundebid kan være ganske sundhedsskadelige. Og det kunne vel være et fint symbol på Fanforeningens væsen; Rolig, med appetit og lidenskab, venlig og diplomatisk (hvis velopdraget), men dælme også en beskytter af det den tror på og forsvarer af værdier.
Al den aktuelle mismod må kanaliseres over i en modstand som kan opbygge og understøtte det vi ønsker at AaB skal være igen og i fremtiden.
Bliv aktiv i https://fanforeningen.dk/alle-indlaeg/

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 2. aug 2026, 13:13

Bold har en undersøgelse om (u)tilfredsheden med ejerskaberne i de forskellige klubber.

https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... re-klubber

Ikke overraskende ligger vi helt i bund på tilfredshed - eller i toppen af utilfredshed. Det et dog helt vanvittigt at der tilsyneladende er 8 % der er tilfreds eller meget tilfreds med SSE22. 😳

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 2. aug 2026, 15:17

haghdk skrev:
2. aug 2026, 13:13
Bold har en undersøgelse om (u)tilfredsheden med ejerskaberne i de forskellige klubber.

Ikke overraskende ligger vi helt i bund på tilfredshed - eller i toppen af utilfredshed. Det et dog helt vanvittigt at der tilsyneladende er 8 % der er tilfreds eller meget tilfreds med SSE22. 😳
8% er absurd højt. Medmindre de har spurgt Peters klanen, så kan jeg simpelthen ikke komme på hvad argumentet skulle være for den holdning.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 2. aug 2026, 18:47

Forza skrev:
2. aug 2026, 15:17
haghdk skrev:
2. aug 2026, 13:13

8% er absurd højt. Medmindre de har spurgt Peters klanen, så kan jeg simpelthen ikke komme på hvad argumentet skulle være for den holdning.
5000 ud af alle klubberne - nok ikke mange, der er decideret målrettet AaB. Så kan fx den ene Peters-forelskede herinde sammen med en håndfuld tosser godt trække den anden vej.
Ædruelighedens stemme

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 3. aug 2026, 13:20

Hvis den her klub var et menneske; så var den blevet indlagt på en psykiatrisk afdeling på ubestemt tid og ageret et uomgængeligt casestudy på samtlige psykologistudier fra Kap Farvel til Kap Det Gode HAaB :aabfan:

Superior
Junior
Junior

Indlæg af Superior » 3. aug 2026, 14:23

Man kan ikke både være tilhænger af AaB og bakke op om den nuværende ejerkreds. Så let er det!

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 3. aug 2026, 14:25

Superior skrev:
3. aug 2026, 14:23
Man kan ikke både være tilhænger af AaB og bakke op om den nuværende ejerkreds. Så let er det!
Præcis! Det er to ting der simpelthen taler imod hinanden.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 3. aug 2026, 14:55

haghdk skrev:
3. aug 2026, 14:25
Superior skrev:
Enig. De visioner og tanker det blev fremlagt i sin tid fejlede sådan set ikke noget, men SSE har vist sig så inkompetente, at det er lige meget.
Bernhard Peters der sidder som puppet master og styrer snothvalpe som Gow og Nagel holder ikke og det er jo helt tydeligt, at der ingen substans var når det kom til stykket. Den nuværende gidseltagning af klubben er derudover lige så skadelig.
Selv hvis et SSE/NFG uden familien Peters bør ikke eksistere og i stedet bør aktionærerne bare have deres aktier i AaB fremfor sådan et skyggeselskab, hvor vi ingen indsigt har.
RAUS RAUS SSE!

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 3. aug 2026, 15:39

Jakobsen skrev:
3. aug 2026, 14:55
haghdk skrev:
3. aug 2026, 14:25
Superior skrev:
Enig. De visioner og tanker det blev fremlagt i sin tid fejlede sådan set ikke noget, men SSE har vist sig så inkompetente, at det er lige meget.
Bernhard Peters der sidder som puppet master og styrer snothvalpe som Gow og Nagel holder ikke og det er jo helt tydeligt, at der ingen substans var når det kom til stykket. Den nuværende gidseltagning af klubben er derudover lige så skadelig.
Selv hvis et SSE/NFG uden familien Peters bør ikke eksistere og i stedet bør aktionærerne bare have deres aktier i AaB fremfor sådan et skyggeselskab, hvor vi ingen indsigt har.
Vi er selvfølgelig enige om det grundlæggende og lidt til - men lidt brutalt må jeg spørge: Hvilke visioner? Her Jan Peters sakset fra AaBs hjemmeside den 23. marts 2023, da SSE 22s engagement - efter, I shit you not, årelange tilløb og forhandlinger omsider blev en endegyldig og for AaB fatal realitet:

"Vi er overbeviste om, at en holistisk strategi er drivkraften bag en bæredygtig udvikling i en fodboldklub. Sammen med staben og spillerne I AaB, byen Aalborg og regionen Nordjylland vil vi i de kommende år forsøge at udnytte klubbens fulde potentiale gennem et langsigtet samarbejde."

Fuldstændig sort snak og varm luft som alt andet fra den her klub gennem de seneste godt tre år, jævnfør de seneste udmeldinger fra klubbens kommunikationsafdeling. Der blev på intet tidspunkt fremlagt den blotte antydning af en konkret plan for, hvorledes SSE 22 ville gøre AaB til den del af dansk topfodbold, som klubben så i øvrigt havde været mere eller mindre uafbrudt i de 35 år, der gik forud for denne helvedeskreds! I praksis bestod "strategien" i at hente en masse billigt bras her, der og allevegne og bede en stille bøn til det mirakel, der naturligvis aldrig kom.

Det har været prøvet mange gange før i verdenshistorien og altid med det samme udkomme: at satse på at noget kommer af ingenting! Og i mellemtiden steg og steg personaleudgifterne og underskuddene, mens alt andet faldt som en sten mod jorden.

Toget kørte med andre ord med 180 kilometer i timen mod afgrunden allerede fra den første dag, men tragisk nok kunne tyskerne holde showet kørende det første år uden at blive afsløret. Man kunne først fælde dom over deres engagement i klubben, da AaB - hvilket end ikke SSE 22 kunne - - at sætte en stopper for trods talrige forsøg derpå - selvsagt returnerede til Superligaen i 2024. Denne dom kunne man til gengæld allerede fælde efter det mest katastrofale transfervindue i klubbens historie, der logisk nok efterfulgtes af den mest tragiske sæson i klubbens historie. Som dog allerede blev undergået den efterfølgende sæson, efter at SSE 22 nu var gået i flyverskjul og kunne fjernstyre klubben mod yderligere afgrunde - og der er vi så nu den dag i dag.

Besvar