DBU Pokalen 26/27
Re: DBU Pokalen 26/27
På den positive side synes jeg, at Makolli har fået en rigtig god start på sæsonen i alle kampene indtil nu. Eneste minus er, at han kan blive lidt overtændt, men eller har han været rigtig stærk.
Han danser altid på kanten af at være overtændt, men jeg synes faktisk det har været fint i denne sæson. Han sætter sig i respekt overfor modstanderne og giver lidt gnist til resten af holdet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Av for en afbrænder John 
Børsting har teknik som en middelmådig serie 4 spiller. Det er helt sindssygt jo!
Av Børsting også haha....
og enig jeg ville også hellere have set Skovgaard!
Det var skidt bokset væk af Grønkjær.
-
jens fup
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
- Geografisk sted: Et langskud fra Hornevej
Synes sgu ikke Grønkjær ser helt heldig ud på deres scoring. Det kan godt blive nervepirrende nu.
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly
Nu har jeg set hele 2. Halvleg
Langsommeligt og uden nogen gnist
Og nu reducering
Kubel - aner ikke hvordan han skal komme i start 11eren…
Langsommeligt og uden nogen gnist
Og nu reducering
Kubel - aner ikke hvordan han skal komme i start 11eren…
Såså, nu skal du ikke miste dit gode humør og humoristiske sans, gamle jas. Hvis det kan glæde dig, står jeg til at miste mine 100 kroner!Pontoppi skrev: ↑4. aug 2026, 19:51det er helt ekstremt med det had mod enkelt spillere og enkelt personer som du bliver ved med at køre….Hovedet skrev: ↑4. aug 2026, 19:31Har folk virkelig allerede glemt Kelvins sagnomspundne assist forgangne efterår mod selveste B 93 (og endda på udebane!), som Nicklas Helenius lukrerede så meget på, at han scorede to gange i samme kamp; og takket være samme Kelvin sikrede AaB et historisk point mod den senere nedrykker (altså til 2. division), der havde været uopnåeligt, hvis ikke vores elskede ejerkreds havde sikret sig Kelvin i knaldhård konkurrence med klubber á la Middelfart, Otterup, norske FC Æbleskrog og dagens modstander!
Man burde jo nok vide bedre; ikke desto mindre har jeg investeret 100 kroner i, at AaB vinder dagens kamp med mindst 3 træffere. Jeg sætter min lid til SSEs eksotiske assistkonge!
man må håbe det begynder at gå endnu bedre for AaB for så forsvinder du vel igen….
hold op hvor er der meget negativitet…
generelt nogen elendige afslutninger vi har sendt afsted i dag....
John har ikke niveau til noget som helst. Ikke engang imod HB.
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Han går ind og tager ansvar, noget vi har brug for, når vores mest rutinerede stopper er ude. Apropos Pudel, som er med på bænken, han skal have nogle minutter i benene
Han virker ikke klar til at slå Müller af igen. I det hele taget har ingen af reserverne gjort noget særligt væsen af sig.
Men meget ringe at give et mål væk til Holstebro, det har ellers været en defensivt set meget prof indsats de første 69 minutter, men jeg synes næsten, chancen vi gav væk i det 70. Minut var værre end målet.
Offensivt set heller ikke noget at råbe højt om.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
AaBWanKenobi
- 2. div

Problemerne med det er, at AaB ikke er i en position, hvor vi skal stille med et slagkraftigt hold, som forhåbentlig kan spille med om oprykning, samtidig med, at vi både skal spille egne U19-spillere og tilsyneladende også Kubel ind på holdet.Gentleman Finn skrev: ↑4. aug 2026, 19:30Han havde en afgørende fod med i 2-1 målet mod Aarhus Fremad. Der er afgørende momenter i ham. Nogle spillere tager tid at vænne sig til nyt system og nye omgivelser, nogle skal have fuld tillid fra træneren før de performer 100%. Det tror jeg er tilfældet her. Men lad os se hvordan efteråret forløber, det er ikke nyt at nogle spillere tager tid til at vænne sig, men senere bliver profiler.AaBWanKenobi skrev: ↑4. aug 2026, 19:17Han har nærmest ikke sat én fod rigtigt….og hertil kan man også lægge hans minutter fra i fredags.
Virker som en under gennemsnitlig spiller, når han spiller på det der vel stadig kan betragtes som en højere hylde end Aarhus Fremad.
Kaastrup var også en af dem man godt kunne kigge på, hvis han har en lav frikøbsklausul eller noget i den stil. Ikke mindst fordi han altid spiller godt mod os. Men hvad hans favoritposition er aner jeg ikke.
Derudover er Kubel med et prisskilt på 3,5 mio. vel købt som en profil eller i hvert fald bærende spiller til vores 1. divisions hold - som 25 årig kan man ikke kaldes et talent mere.
Apropos ingenting: Jøsses da, hvor har Børsting da elendig afslutningsteknik!
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Pokalturneringen er det sidste sted man skal sætte sine penge. Når der roteres så meget som der gør, de færreste tager turneringen alvorligt før de rammer kvartfinalerne.Hovedet skrev: ↑4. aug 2026, 20:01Såså, nu skal du ikke miste dit gode humør og humoristiske sans, gamle jas. Hvis det kan glæde dig, står jeg til at miste mine 100 kroner!Pontoppi skrev: ↑4. aug 2026, 19:51det er helt ekstremt med det had mod enkelt spillere og enkelt personer som du bliver ved med at køre….Hovedet skrev: ↑4. aug 2026, 19:31Har folk virkelig allerede glemt Kelvins sagnomspundne assist forgangne efterår mod selveste B 93 (og endda på udebane!), som Nicklas Helenius lukrerede så meget på, at han scorede to gange i samme kamp; og takket være samme Kelvin sikrede AaB et historisk point mod den senere nedrykker (altså til 2. division), der havde været uopnåeligt, hvis ikke vores elskede ejerkreds havde sikret sig Kelvin i knaldhård konkurrence med klubber á la Middelfart, Otterup, norske FC Æbleskrog og dagens modstander!
Man burde jo nok vide bedre; ikke desto mindre har jeg investeret 100 kroner i, at AaB vinder dagens kamp med mindst 3 træffere. Jeg sætter min lid til SSEs eksotiske assistkonge!
man må håbe det begynder at gå endnu bedre for AaB for så forsvinder du vel igen….
Og det siger sateme også bare alt om tingenes tilstand - nervepirrende mod Holstebro efter at have ført 2-0! Jeg skulle have hevet pengene hjem ved samme stilling åbenbart, jeg havde ikke fantasi til at forestille mig, at Holstebro skulle komme på tavlen.
Jojo, enig - men det kræver så; at man faktisk rammer de kvartfinaler!Gentleman Finn skrev: ↑4. aug 2026, 20:05Pokalturneringen er det sidste sted man skal sætte sine penge. Når der roteres så meget som der gør, de færreste tager turneringen alvorligt før de rammer kvartfinalerne.Hovedet skrev: ↑4. aug 2026, 20:01Såså, nu skal du ikke miste dit gode humør og humoristiske sans, gamle jas. Hvis det kan glæde dig, står jeg til at miste mine 100 kroner!Pontoppi skrev: ↑4. aug 2026, 19:51det er helt ekstremt med det had mod enkelt spillere og enkelt personer som du bliver ved med at køre….Hovedet skrev: ↑4. aug 2026, 19:31Har folk virkelig allerede glemt Kelvins sagnomspundne assist forgangne efterår mod selveste B 93 (og endda på udebane!), som Nicklas Helenius lukrerede så meget på, at han scorede to gange i samme kamp; og takket være samme Kelvin sikrede AaB et historisk point mod den senere nedrykker (altså til 2. division), der havde været uopnåeligt, hvis ikke vores elskede ejerkreds havde sikret sig Kelvin i knaldhård konkurrence med klubber á la Middelfart, Otterup, norske FC Æbleskrog og dagens modstander!
En mand der er gået under radaren som heller ikke har vist det store i denne sæson endnu er Normann.
Heller ikke meget han lykkes med i dag.
Heller ikke meget han lykkes med i dag.
Uha en skuffende kamp af især Kubel og John, det ligner virkelig ikke spillere som gider på holdet
Generelt skuffende at Holstebro bliver bedre af at skifte ud, mens AaB bliver dårligere og dårligere
Generelt skuffende at Holstebro bliver bedre af at skifte ud, mens AaB bliver dårligere og dårligere