DBU Pokalen 26/27
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Re: DBU Pokalen 26/27
Mht. John, så burde Adedeji eller Skovgaard have spillet.
Det virkede som om pres om deres opspil stoppede med Johns ankomst. Og det gjorde vi både i ligakampene og pokalkampen, så det kunne godt være en Højer ide at holde op med det. Og så klart en dårlig ide...
Det virkede som om pres om deres opspil stoppede med Johns ankomst. Og det gjorde vi både i ligakampene og pokalkampen, så det kunne godt være en Højer ide at holde op med det. Og så klart en dårlig ide...
- FlæskeFrank
Har lige set highlights - hold da op, hvor skal der lidt til at presse os så fejlene/bundniveauet vælter frem. Der er godt nok meget trænerarbejde foran Højer, hvis det skal være et hold vi kommer nogen vegne med. Og samtidig virker vi hamrende uskarpe foran mål?!?! Brian som den eneste undtagelse.
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Du er klar over der var skiftet 8 mand ud af den start opstilling vi har kørt med de sidste 2 kampe.Pollack2 skrev: ↑5. aug 2026, 11:02Har lige set highlights - hold da op, hvor skal der lidt til at presse os så fejlene/bundniveauet vælter frem. Der er godt nok meget trænerarbejde foran Højer, hvis det skal være et hold vi kommer nogen vegne med. Og samtidig virker vi hamrende uskarpe foran mål?!?! Brian som den eneste undtagelse.
Det er jo ikke så meget et pres som mentalt fravær. Illustreret ved Machollis gavebod til sidst i kampen. Folk rendte rundt i deres egne små verdener og var frustrerede over, at de ikke kunne dominere som i 1.halvleg, i stedet for bare at koncentrere sig om at spille bold.Pollack2 skrev: ↑5. aug 2026, 11:02Har lige set highlights - hold da op, hvor skal der lidt til at presse os så fejlene/bundniveauet vælter frem. Der er godt nok meget trænerarbejde foran Højer, hvis det skal være et hold vi kommer nogen vegne med. Og samtidig virker vi hamrende uskarpe foran mål?!?! Brian som den eneste undtagelse.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Det var også sådan jeg så det. De virkede enormt ukoncentrerede i 2. halvleg - som om at de tænkte at den kunne bare cruises hjem. Havde de holdt fokus og kørt på som i 1. halvleg, så tror jeg Holstebro var - omend ikke kørt over, så i hvert fald besejret relativt sikkert.Funky skrev: ↑5. aug 2026, 12:33Det er jo ikke så meget et pres som mentalt fravær. Illustreret ved Machollis gavebod til sidst i kampen. Folk rendte rundt i deres egne små verdener og var frustrerede over, at de ikke kunne dominere som i 1.halvleg, i stedet for bare at koncentrere sig om at spille bold.Pollack2 skrev: ↑5. aug 2026, 11:02Har lige set highlights - hold da op, hvor skal der lidt til at presse os så fejlene/bundniveauet vælter frem. Der er godt nok meget trænerarbejde foran Højer, hvis det skal være et hold vi kommer nogen vegne med. Og samtidig virker vi hamrende uskarpe foran mål?!?! Brian som den eneste undtagelse.
Er han nu også det? Jeg har hørt ham omtalt som hurtigt men kan ikke erindre en eneste gang hvor han er spurtet fra forsvaret eller sat sig selv i scene vhj hurtighed.Forza skrev: ↑5. aug 2026, 10:24John bør aldrig spiller midterpladsen i angrebet igen. Han er hurtig men har vitterligt ingen andre kompetencer.FlæskeFrank skrev: ↑5. aug 2026, 10:06Jeg kan ikke finde ud af, hvor jeg skal rette min frustration for i går. Det blev godt nok krampagtigt til sidst, bare fordi Holstebro smed lange bolde op til enten hovedduel eller løbeduel.
Det burde trænerteamet have bedre organiseret. Olsson så ikke flyvefærdig ud, angrebs mæssigt gik meget i stykker, da Brian blev taget ud - var det et bevidst skifte eller løste John bare opgaven dårligt?
Troede "reserverne" var bedre. Det viste de ikke i går, men om det var dårlig trænerarbejde eller spillerkvalitet er lidt uklart.
// gwailo
Uden at skulle forsvare ham alt for meget, så har jeg set det et par gange. Syntes stadig ikke han er god nok til holdet.gwailo skrev: ↑5. aug 2026, 19:57Er han nu også det? Jeg har hørt ham omtalt som hurtigt men kan ikke erindre en eneste gang hvor han er spurtet fra forsvaret eller sat sig selv i scene vhj hurtighed.Forza skrev: ↑5. aug 2026, 10:24John bør aldrig spiller midterpladsen i angrebet igen. Han er hurtig men har vitterligt ingen andre kompetencer.FlæskeFrank skrev: ↑5. aug 2026, 10:06Jeg kan ikke finde ud af, hvor jeg skal rette min frustration for i går. Det blev godt nok krampagtigt til sidst, bare fordi Holstebro smed lange bolde op til enten hovedduel eller løbeduel.
Det burde trænerteamet have bedre organiseret. Olsson så ikke flyvefærdig ud, angrebs mæssigt gik meget i stykker, da Brian blev taget ud - var det et bevidst skifte eller løste John bare opgaven dårligt?
Troede "reserverne" var bedre. Det viste de ikke i går, men om det var dårlig trænerarbejde eller spillerkvalitet er lidt uklart.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jeg kan se lodtrækningen til næste runde er i dag, ved vi hvornår?
Håber på en nem modstander og helst en let med tog, så der kan festes. F.eks. Skanderborg, hvor de ikke er vant til at større hold kommer forbi og der kan komme lidt byfest a la Holstebro kampen.
Men mange sprøde hold med i puljen endnu.
Håber på en nem modstander og helst en let med tog, så der kan festes. F.eks. Skanderborg, hvor de ikke er vant til at større hold kommer forbi og der kan komme lidt byfest a la Holstebro kampen.
- FlæskeFrank
Jeg håber altid på vi kan ramme et nordjysk lokalbrag her i de tidlige runder.FlæskeFrank skrev: ↑6. aug 2026, 08:18Jeg kan se lodtrækningen til næste runde er i dag, ved vi hvornår?
Hobro og Vendsyssel vil være bøvlet under aktuelle forhold, men kunne vi nu ramme Vejgaard, Jetsmark, Nørresundby eller lign komme det være (har ikke undersøgt hvem der er i bowlen).
RAUS RAUS SSE!
Bliver det muligt at trække superligamodstand i næste kamp?Jakobsen skrev: ↑6. aug 2026, 08:41Jeg håber altid på vi kan ramme et nordjysk lokalbrag her i de tidlige runder.FlæskeFrank skrev: ↑6. aug 2026, 08:18Jeg kan se lodtrækningen til næste runde er i dag, ved vi hvornår?
Hobro og Vendsyssel vil være bøvlet under aktuelle forhold, men kunne vi nu ramme Vejgaard, Jetsmark, Nørresundby eller lign komme det være (har ikke undersøgt hvem der er i bowlen).
Nøgtern set ville det nok ikke være så skidt at ryge relativt tidligt ud af pokalen.
Vi kommer jo ikke til at vinde den, og vi har ikke verdens bredeste trup, så hvis vi kan fokusere på oprykningen vil det være bedre.
Jeg er stadig af den overbevisning at vi ikke var rykket ned i 2023, hvis vi ikke skulle helt til finalen i pokalen og fik Sousa skadet osv.
Jeg mener at bund 6 fra sidste års superliga træder ind i denne runde. Håber, at vi kan få endnu en runde med en modstander på Holstebro-niveau, som kan give spilletid til breddespillerne. Derefter vil jeg ikke have noget i mod at få en hjemmekamp mod et af de stærkere superligahold, fx GF eller Brøndby, hvor vi har alt at vinde og på en god dag, med vinden i ryggen, mange reserver hos modstanderen, solskin og fyldt stadion muligvis kan drille dem lidt..troelsh skrev: ↑6. aug 2026, 09:31Bliver det muligt at trække superligamodstand i næste kamp?Jakobsen skrev: ↑6. aug 2026, 08:41Jeg håber altid på vi kan ramme et nordjysk lokalbrag her i de tidlige runder.FlæskeFrank skrev: ↑6. aug 2026, 08:18Jeg kan se lodtrækningen til næste runde er i dag, ved vi hvornår?
Nøgtern set ville det nok ikke være så skidt at ryge relativt tidligt ud af pokalen.
Vi kommer jo ikke til at vinde den, og vi har ikke verdens bredeste trup, så hvis vi kan fokusere på oprykningen vil det være bedre.
Jeg er stadig af den overbevisning at vi ikke var rykket ned i 2023, hvis vi ikke skulle helt til finalen i pokalen og fik Sousa skadet osv.
Selve lodtrækningen plejer at komme efter aftenens pokalkampeFlæskeFrank skrev: ↑6. aug 2026, 08:18Jeg kan se lodtrækningen til næste runde er i dag, ved vi hvornår?
Det kan jeg godt gå med til, også bare fordi man savner en hjemmekamp mod den type modstander :-)ebbejeppe skrev: ↑6. aug 2026, 10:27Jeg mener at bund 6 fra sidste års superliga træder ind i denne runde. Håber, at vi kan få endnu en runde med en modstander på Holstebro-niveau, som kan give spilletid til breddespillerne. Derefter vil jeg ikke have noget i mod at få en hjemmekamp mod et af de stærkere superligahold, fx GF eller Brøndby, hvor vi har alt at vinde og på en god dag, med vinden i ryggen, mange reserver hos modstanderen, solskin og fyldt stadion muligvis kan drille dem lidt..troelsh skrev: ↑6. aug 2026, 09:31Bliver det muligt at trække superligamodstand i næste kamp?Jakobsen skrev: ↑6. aug 2026, 08:41Jeg håber altid på vi kan ramme et nordjysk lokalbrag her i de tidlige runder.FlæskeFrank skrev: ↑6. aug 2026, 08:18Jeg kan se lodtrækningen til næste runde er i dag, ved vi hvornår?
Jeg har heller aldrig rigtigt tilgivet spillerne for prioriteringerne der.troelsh skrev: ↑6. aug 2026, 09:31Bliver det muligt at trække superligamodstand i næste kamp?Jakobsen skrev: ↑6. aug 2026, 08:41Jeg håber altid på vi kan ramme et nordjysk lokalbrag her i de tidlige runder.FlæskeFrank skrev: ↑6. aug 2026, 08:18Jeg kan se lodtrækningen til næste runde er i dag, ved vi hvornår?
En Lucas der spiller en brandkamp og bliver pokalfigther for derfor at være totalt fraværende de sidste 3-4 sidste f.eks. Det hører ingen steder hjemme. Det var noget mentalitet som var helt off der hos mange af vores erfarne spillere (Lucas, Fossum, Prip mfl.)
RAUS RAUS SSE!
Jeg synes, Højer med sin start-11 i Holstebro signalerede, at det bliver med 1.div. som topprioritet. Kaasa skulle ikke engang med på bænken, han skulle bare spares max. Nuvel, det var så også mod netop Holstebro, meeeen, jeg tror altså, det bliver ved med at være sådan, at pokalen får ikke lov at komme i vejen for 1.div.-kampagnen.Jakobsen skrev: ↑6. aug 2026, 11:25Jeg har heller aldrig rigtigt tilgivet spillerne for prioriteringerne der.troelsh skrev: ↑6. aug 2026, 09:31Bliver det muligt at trække superligamodstand i næste kamp?Jakobsen skrev: ↑6. aug 2026, 08:41Jeg håber altid på vi kan ramme et nordjysk lokalbrag her i de tidlige runder.FlæskeFrank skrev: ↑6. aug 2026, 08:18Jeg kan se lodtrækningen til næste runde er i dag, ved vi hvornår?
En Lucas der spiller en brandkamp og bliver pokalfigther for derfor at være totalt fraværende de sidste 3-4 sidste f.eks. Det hører ingen steder hjemme. Det var noget mentalitet som var helt off der hos mange af vores erfarne spillere (Lucas, Fossum, Prip mfl.)
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
Meget enig i den del. Vi har ikke en trup til at forfølge begge dele.Funky skrev: ↑6. aug 2026, 11:32Jeg synes, Højer med sin start-11 i Holstebro signalerede, at det bliver med 1.div. som topprioritet. Kaasa skulle ikke engang med på bænken, han skulle bare spares max. Nuvel, det var så også mod netop Holstebro, meeeen, jeg tror altså, det bliver ved med at være sådan, at pokalen får ikke lov at komme i vejen for 1.div.-kampagnen.Jakobsen skrev: ↑6. aug 2026, 11:25Jeg har heller aldrig rigtigt tilgivet spillerne for prioriteringerne der.troelsh skrev: ↑6. aug 2026, 09:31Bliver det muligt at trække superligamodstand i næste kamp?Jakobsen skrev: ↑6. aug 2026, 08:41Jeg håber altid på vi kan ramme et nordjysk lokalbrag her i de tidlige runder.FlæskeFrank skrev: ↑6. aug 2026, 08:18Jeg kan se lodtrækningen til næste runde er i dag, ved vi hvornår?
Da vi var nede første gang og havde en Superligatrup 1. division havde det givet mening, men lige nu giver det slet ikke mening at satse hårdt på pokalen.
RAUS RAUS SSE!
Åh, jeg forsøger at falde lidt ned igen og trække vejret roligt i forvisning om, at vi er tilbage ... i stærkeste opstilling ... på søndag ...MortenBruunskaebe skrev: ↑4. aug 2026, 21:12Ro på, det er 1. Runde af pokalturneringen hvor vi roterede en del, både backerne og den mest centrale del af banen. Ikke en super vigtig kamp, og vi brændte da også nogle store chancer.Hovedet skrev: ↑4. aug 2026, 20:42I sig selv er en 3-1 - sejr ude over et 3. divisionshold i pokalen intet problem. Det kunne jo også sagtens have været tilfældet for et hvilket som helst AaB-hold før SSE-versionen. Det er nok mere måden, at 3-1-sejren kommer i hus på. Hvis Holstebro havde reduceret til 1-3 kort før tid eller var kommet foran lige i starten af kampen eller lignende, havde den været mere spiselig og normal. Faktum er imidlertid, at der trods en føring på 2 mål var reel spænding til det sidste, og at dette faktum sættes yderligere i relief af, at det var Holstebro, der stillede op i marginaludgave snarere end AaB. Det begyndte at blive halvabsurd i løbet af 2. halvleg.
Problemet skal nok findes i manglende evner snarere end manglende motivation - hvis også sidstnævnte skulle være et problem, så er problemet om muligt endnu større end først antaget. Og det siger fandeme ikke så lidt!
Vi er tilbage i stærkeste på søndag til at fortsætte den gode start i den turnering der betyder noget
Vi har trukket Vatanspor fra Aarhus. Ghettohold som aktuelt spiller Jyllandsserie efter de havde divisionseventyr et par år tilbage. Det er da en mulighed for reserverne kan spille.
RAUS RAUS SSE!
Ja det burde der, som jeg kan se er de oprykkere fra serie 1, rigtig fin lodtrækning. De spiller på noget der hedder sødalsskolen, forhåbentlig ikke en knoldsparker-mark hvor skaderne kommer i hobetal.
-
jens fup
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
- Geografisk sted: Et langskud fra Hornevej
De slog Nørresundby ud. Ville ellers have været sjovt med et ægte lokalopgør.
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly