Han skal lidt op i gear så, den unge mand.Erasmus Montanus skrev: ↑14. aug 2026, 08:22Fedt, han er skøn. Hvis han forlænger, så kan vi sælge ham, når han har kørt en sæson med 9 mål og 8 assist i Superligaen 27/28.
Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Man har lov at drømme.
Jeg kan dog godt være lidt nervøs for at skulle have ham ind nu, hvor han har været stoppet. Han har jo ikke haft nogen opstart og kampformen må være et stykke fra at kunne bidrage.
RAUS RAUS SSE!
jeg kan ikke tro det er som spiller. men måske en eller anden spændende rolle ville også være fint. han er en stærk person der passer godt i AaB
Vindermentalitet, much.baresi skrev: ↑14. aug 2026, 12:57jeg kan ikke tro det er som spiller. men måske en eller anden spændende rolle ville også være fint. han er en stærk person der passer godt i AaB
Pænt ærgerligt, vi ikke fik ham hjem og spille igen, kan vi nu se.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
fantastisk personlighed, flot at sige nej til ham 2 gange hvor han endda selv tilbød sig.Funky skrev: ↑14. aug 2026, 13:09Vindermentalitet, much.baresi skrev: ↑14. aug 2026, 12:57jeg kan ikke tro det er som spiller. men måske en eller anden spændende rolle ville også være fint. han er en stærk person der passer godt i AaB
Pænt ærgerligt, vi ikke fik ham hjem og spille igen, kan vi nu se.
men for sent nu, kunne være fint med en rolle til ham.
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Det er fint nok I vores nuværende situation at kigge på dem, men shit mand, vi er landets med længder 4. Største by, vi har flere unge fodboldspillere end nogle andre steder i DK i vores baghave, vi har en vinder kultur som klub, hvis vi lå nummer 8 i superligaen vil vi stadigvæk have det 4 største tilskueresnit....vi har både historiske, området og byen til at være en kontinuerlig top 6 hold i DK, og vi kommer også derop igen, fordi du kan ikke holde en så stor by nede for evigt med uduelige kompetencer i klubben. Det ophøre. Og den rejse er vi igang med nu....det kan tage 3 år...det kan tage 8 år...men vi vil komme der op igen, og så kigger vi sgu ikke på SIF og VFF...Jakobsen skrev: ↑13. aug 2026, 21:12Mit indtryk er, at Viborg også er utroligt skarpe på spillestil og hvad de rekrutterer til.AnyFellow skrev: ↑13. aug 2026, 21:05Selvfølgelig er der en portion dygtighed i det Viborg har gjort, men der er også en stor portion held.AaBWanKenobi skrev: ↑13. aug 2026, 20:46Ja, Viborg og Silkeborg har gjort det, men der er to problemer ift. det:Hanga skrev: ↑13. aug 2026, 20:07Vi skal kigge mod Viborg og Silkeborg. Klubber der var nede at vende i flere år i 1 division og som byggede op omkring en trup af egen avl og billigere men kloge tilføjelser udefra. Det nytter ikke noget ikke at ville erkende den situation vi står i - som er, at med mindre der kommer nogen med en seriøs pengepung, er det den eneste vej frem. Men ja, det bliver mega svært.AaBWanKenobi skrev: ↑13. aug 2026, 19:45Med mindre du har 10 års tålmodighed ift. at AaB igen bliver en etableret SL-klub, så tror jeg desværre, at toget er kørt ift. at man kan rykke op med et begrænsets budget, og så stille og roligt etablere sig i SL. Det er som at tro på, at jeg kan købe genbrugsting, sælge dem dyrere, og så er jeg millionær. Det kan godt lade sig gøre, men det kræver lang tid med både held og stor dygtighed.Hanga skrev: ↑13. aug 2026, 19:06
Skulle AaB rykke op så er det naturligvis noget vi meget gerne tager, men jeg mener egentlig ikke det bør være det vigtigste i denne sæson. Derimod har vi akut behov for at få ryddet ud i butikken og komme nærmere et udgiftsniveau, som klubbens omsætning fremover kan dække, hvad enten det hedder 1 division eller superliga. Med mindre der kommer nye investorer der er klar til at smide store beløb på at investere AaB tilbage til tidligere tider, så skal det ske ved at starte nærmest helt forfra og bygge langsomt men bæredygtigt op. Det bekymrende her er naturligvis at vi stadig er så langt fra at få bragt udgifterne ned - det er glædeligt at vi i den nye halvårsrapport har fået reduceret udgifterne en del, men der er stadig langt vej.
Så enig - skal vi have spillere ind skal det være nogen der kan løfte os langsigtet. Det er bare svært at forestille sig, at disse hænger på træerne til den økonomi vi bør tilbyde.
AL data viser, at økonomien bestemmer placeringen i ligaen - med få positive afstikkere som AGF og negative som med AaB.
Vi har brug for investorer med meje’ dyb’ lommer….ellers må vi i bedste fald se os som et elevatorhold sammen med fx Lyngby og Vejle.
- Det økonomiske tog kører betydeligt stærkere nu, end de gjorde for bare 5 år siden, da de rykkede op. Selv flere klubber i 1. div. og bund-SL presser AaB (Vejle, Horsens, Esbjerg - potentielt også AB, Hvidovre og Fredericia)
- Hvis ikke AaB VIRKELIG får økonomien op i gear (jf. at den økonomiske placering over tid vil afspejles i placeringen), skal vi sætte vores lid til, at andre får en nedsmeltning på højde med AaB, og så megen uduelighed er der alligevel langt imellem.
Det er helt uhørt den stime af ukendte spillere de lykkedes med at hente, som pludselig kunne sælges for større beløb. Det er ikke en normal hitrate og har gjort at de ligger hvor de er nu.
Det tror jeg også er en stor del af hvorfor VFF er så relativt vellykkede i deres rekruttering.
Der er måske også noget i de har en dataplatform som deres ejere står som de måske har adgang til at få skræddersyet til dem.
Jeg tror personligt mere på Viborgs model end Silkeborgs må jeg sige. Jeg tror Silkeborg de får det svært uden "Kent Nielsen magic" I Viborg virker det mere til at "bo i klubben".
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Plymouth Argyle kommer fra en by med ca. 270.000 indbyggere. Det er altså en klub fra en større engelsk by, og dermed sammenlignet med klubber som Southampton , Derby, Hull og Stoke. De har også et stort, ret isoleret talentopland i med omkring to millioner mennesker, så en geografisk fordel der minder lidt om vores, bare i større skala. Men de har aldrig været i den bedste række og har mest rodet rundt på 2., 3. og 4. niveau. Pt. er de i League One.raekkeettre skrev: ↑14. aug 2026, 16:53Det er fint nok I vores nuværende situation at kigge på dem, men shit mand, vi er landets med længder 4. Største by, vi har flere unge fodboldspillere end nogle andre steder i DK i vores baghave, vi har en vinder kultur som klub, hvis vi lå nummer 8 i superligaen vil vi stadigvæk have det 4 største tilskueresnit....vi har både historiske, området og byen til at være en kontinuerlig top 6 hold i DK, og vi kommer også derop igen, fordi du kan ikke holde en så stor by nede for evigt med uduelige kompetencer i klubben. Det ophøre. Og den rejse er vi igang med nu....det kan tage 3 år...det kan tage 8 år...men vi vil komme der op igen, og så kigger vi sgu ikke på SIF og VFF...Jakobsen skrev: ↑13. aug 2026, 21:12Mit indtryk er, at Viborg også er utroligt skarpe på spillestil og hvad de rekrutterer til.AnyFellow skrev: ↑13. aug 2026, 21:05Selvfølgelig er der en portion dygtighed i det Viborg har gjort, men der er også en stor portion held.AaBWanKenobi skrev: ↑13. aug 2026, 20:46Ja, Viborg og Silkeborg har gjort det, men der er to problemer ift. det:Hanga skrev: ↑13. aug 2026, 20:07Vi skal kigge mod Viborg og Silkeborg. Klubber der var nede at vende i flere år i 1 division og som byggede op omkring en trup af egen avl og billigere men kloge tilføjelser udefra. Det nytter ikke noget ikke at ville erkende den situation vi står i - som er, at med mindre der kommer nogen med en seriøs pengepung, er det den eneste vej frem. Men ja, det bliver mega svært.AaBWanKenobi skrev: ↑13. aug 2026, 19:45
Med mindre du har 10 års tålmodighed ift. at AaB igen bliver en etableret SL-klub, så tror jeg desværre, at toget er kørt ift. at man kan rykke op med et begrænsets budget, og så stille og roligt etablere sig i SL. Det er som at tro på, at jeg kan købe genbrugsting, sælge dem dyrere, og så er jeg millionær. Det kan godt lade sig gøre, men det kræver lang tid med både held og stor dygtighed.
AL data viser, at økonomien bestemmer placeringen i ligaen - med få positive afstikkere som AGF og negative som med AaB.
Vi har brug for investorer med meje’ dyb’ lommer….ellers må vi i bedste fald se os som et elevatorhold sammen med fx Lyngby og Vejle.
- Det økonomiske tog kører betydeligt stærkere nu, end de gjorde for bare 5 år siden, da de rykkede op. Selv flere klubber i 1. div. og bund-SL presser AaB (Vejle, Horsens, Esbjerg - potentielt også AB, Hvidovre og Fredericia)
- Hvis ikke AaB VIRKELIG får økonomien op i gear (jf. at den økonomiske placering over tid vil afspejles i placeringen), skal vi sætte vores lid til, at andre får en nedsmeltning på højde med AaB, og så megen uduelighed er der alligevel langt imellem.
Det er helt uhørt den stime af ukendte spillere de lykkedes med at hente, som pludselig kunne sælges for større beløb. Det er ikke en normal hitrate og har gjort at de ligger hvor de er nu.
Det tror jeg også er en stor del af hvorfor VFF er så relativt vellykkede i deres rekruttering.
Der er måske også noget i de har en dataplatform som deres ejere står som de måske har adgang til at få skræddersyet til dem.
Jeg tror personligt mere på Viborgs model end Silkeborgs må jeg sige. Jeg tror Silkeborg de får det svært uden "Kent Nielsen magic" I Viborg virker det mere til at "bo i klubben".
Vi ender nok i suppen igen en dag, for alt andet er ulogisk, men det er bare ikke nogen naturlov. Vi har brug for en ordentlig ledelse og nogle ejere der har hjertet og pengepungen på rette sted.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
vi skal ha 3-4 klare forstærkninger før der nogen som helst chance for at rykke op
AaB AaB AaB AaB
Det her bliver ikke bedre, før AaB får samme økonomi som de andre.
Og det kræver en sugardaddy med dybe lommer. Fredericia har åbenbart fået en stor check af Monjasa-ejeren, mens fx Horsens har (den gode udgave) af udenlandske ejere. Vejle vel også??
Og det kræver en sugardaddy med dybe lommer. Fredericia har åbenbart fået en stor check af Monjasa-ejeren, mens fx Horsens har (den gode udgave) af udenlandske ejere. Vejle vel også??
-
Brizzie1885
- 2. div

- Favoritspiller: Widell
Jeg er sådan set enig i, at en stor by ikke automatisk gør dig til top 6 klub, men jeg synes Plymouth (og generelt bare alle Engelske eksempler) bliver lidt for let.Buzz Killington skrev: ↑14. aug 2026, 18:01Plymouth Argyle kommer fra en by med ca. 270.000 indbyggere. Det er altså en klub fra en større engelsk by, og dermed sammenlignet med klubber som Southampton , Derby, Hull og Stoke. De har også et stort, ret isoleret talentopland i med omkring to millioner mennesker, så en geografisk fordel der minder lidt om vores, bare i større skala. Men de har aldrig været i den bedste række og har mest rodet rundt på 2., 3. og 4. niveau. Pt. er de i League One.raekkeettre skrev: ↑14. aug 2026, 16:53Det er fint nok I vores nuværende situation at kigge på dem, men shit mand, vi er landets med længder 4. Største by, vi har flere unge fodboldspillere end nogle andre steder i DK i vores baghave, vi har en vinder kultur som klub, hvis vi lå nummer 8 i superligaen vil vi stadigvæk have det 4 største tilskueresnit....vi har både historiske, området og byen til at være en kontinuerlig top 6 hold i DK, og vi kommer også derop igen, fordi du kan ikke holde en så stor by nede for evigt med uduelige kompetencer i klubben. Det ophøre. Og den rejse er vi igang med nu....det kan tage 3 år...det kan tage 8 år...men vi vil komme der op igen, og så kigger vi sgu ikke på SIF og VFF...Jakobsen skrev: ↑13. aug 2026, 21:12Mit indtryk er, at Viborg også er utroligt skarpe på spillestil og hvad de rekrutterer til.AnyFellow skrev: ↑13. aug 2026, 21:05Selvfølgelig er der en portion dygtighed i det Viborg har gjort, men der er også en stor portion held.AaBWanKenobi skrev: ↑13. aug 2026, 20:46Ja, Viborg og Silkeborg har gjort det, men der er to problemer ift. det:Hanga skrev: ↑13. aug 2026, 20:07
Vi skal kigge mod Viborg og Silkeborg. Klubber der var nede at vende i flere år i 1 division og som byggede op omkring en trup af egen avl og billigere men kloge tilføjelser udefra. Det nytter ikke noget ikke at ville erkende den situation vi står i - som er, at med mindre der kommer nogen med en seriøs pengepung, er det den eneste vej frem. Men ja, det bliver mega svært.
Vi ender nok i suppen igen en dag, for alt andet er ulogisk, men det er bare ikke nogen naturlov. Vi har brug for en ordentlig ledelse og nogle ejere der har hjertet og pengepungen på rette sted.
Du kan ikke rigtig sammenligne dansk fodbold med England på nogen måde. England er et komplet økonomisk freakshow sammenlignet med Danmark. Udenlandske ejere, milliardinvesteringer, enorme TV-aftaler, parachute payments osv. betyder, at der er klubber med langt større økonomiske muskler end deres bystørrelse egentlig tilsiger. Så at Plymouth kommer fra en stor by og stadig kan ligge i League One, siger ikke nødvendigvis ret meget om deres 'naturlige niveau'
I Danmark er pengene trods alt langt mere begrænsede, og her betyder by, opland, talentmasse, tilskuere osv. altså markant.
Jeg siger heller ikke, at Aalborg = automatisk top 6. Selvfølgelig ikke. Men vi er landets 4. største by, har et kæmpe opland, en stor tilskuerbase, en stærk fodboldkultur og historisk set en klub, der har vist, at den kan være med i toppen. Det er ret mange ting, der trækker i samme retning.
Til gengæld har de nordjyske sponsorer altid været nærige med få enkelte undtagelser.Brizzie1885 skrev: ↑14. aug 2026, 20:51Jeg er sådan set enig i, at en stor by ikke automatisk gør dig til top 6 klub, men jeg synes Plymouth (og generelt bare alle Engelske eksempler) bliver lidt for let.Buzz Killington skrev: ↑14. aug 2026, 18:01Plymouth Argyle kommer fra en by med ca. 270.000 indbyggere. Det er altså en klub fra en større engelsk by, og dermed sammenlignet med klubber som Southampton , Derby, Hull og Stoke. De har også et stort, ret isoleret talentopland i med omkring to millioner mennesker, så en geografisk fordel der minder lidt om vores, bare i større skala. Men de har aldrig været i den bedste række og har mest rodet rundt på 2., 3. og 4. niveau. Pt. er de i League One.raekkeettre skrev: ↑14. aug 2026, 16:53Det er fint nok I vores nuværende situation at kigge på dem, men shit mand, vi er landets med længder 4. Største by, vi har flere unge fodboldspillere end nogle andre steder i DK i vores baghave, vi har en vinder kultur som klub, hvis vi lå nummer 8 i superligaen vil vi stadigvæk have det 4 største tilskueresnit....vi har både historiske, området og byen til at være en kontinuerlig top 6 hold i DK, og vi kommer også derop igen, fordi du kan ikke holde en så stor by nede for evigt med uduelige kompetencer i klubben. Det ophøre. Og den rejse er vi igang med nu....det kan tage 3 år...det kan tage 8 år...men vi vil komme der op igen, og så kigger vi sgu ikke på SIF og VFF...Jakobsen skrev: ↑13. aug 2026, 21:12Mit indtryk er, at Viborg også er utroligt skarpe på spillestil og hvad de rekrutterer til.AnyFellow skrev: ↑13. aug 2026, 21:05Selvfølgelig er der en portion dygtighed i det Viborg har gjort, men der er også en stor portion held.AaBWanKenobi skrev: ↑13. aug 2026, 20:46
Ja, Viborg og Silkeborg har gjort det, men der er to problemer ift. det:
Du kan ikke rigtig sammenligne dansk fodbold med England på nogen måde. England er et komplet økonomisk freakshow sammenlignet med Danmark. Udenlandske ejere, milliardinvesteringer, enorme TV-aftaler, parachute payments osv. betyder, at der er klubber med langt større økonomiske muskler end deres bystørrelse egentlig tilsiger. Så at Plymouth kommer fra en stor by og stadig kan ligge i League One, siger ikke nødvendigvis ret meget om deres 'naturlige niveau'
I Danmark er pengene trods alt langt mere begrænsede, og her betyder by, opland, talentmasse, tilskuere osv. altså markant.
Jeg siger heller ikke, at Aalborg = automatisk top 6. Selvfølgelig ikke. Men vi er landets 4. største by, har et kæmpe opland, en stor tilskuerbase, en stærk fodboldkultur og historisk set en klub, der har vist, at den kan være med i toppen. Det er ret mange ting, der trækker i samme retning.
Jeg kan ikke finde ud af om der også har været noget enrådighed/indspisthed der.Mephisto2 skrev: ↑14. aug 2026, 20:53Til gengæld har de nordjyske sponsorer altid været nærige med få enkelte undtagelser.Brizzie1885 skrev: ↑14. aug 2026, 20:51Jeg er sådan set enig i, at en stor by ikke automatisk gør dig til top 6 klub, men jeg synes Plymouth (og generelt bare alle Engelske eksempler) bliver lidt for let.Buzz Killington skrev: ↑14. aug 2026, 18:01Plymouth Argyle kommer fra en by med ca. 270.000 indbyggere. Det er altså en klub fra en større engelsk by, og dermed sammenlignet med klubber som Southampton , Derby, Hull og Stoke. De har også et stort, ret isoleret talentopland i med omkring to millioner mennesker, så en geografisk fordel der minder lidt om vores, bare i større skala. Men de har aldrig været i den bedste række og har mest rodet rundt på 2., 3. og 4. niveau. Pt. er de i League One.raekkeettre skrev: ↑14. aug 2026, 16:53Det er fint nok I vores nuværende situation at kigge på dem, men shit mand, vi er landets med længder 4. Største by, vi har flere unge fodboldspillere end nogle andre steder i DK i vores baghave, vi har en vinder kultur som klub, hvis vi lå nummer 8 i superligaen vil vi stadigvæk have det 4 største tilskueresnit....vi har både historiske, området og byen til at være en kontinuerlig top 6 hold i DK, og vi kommer også derop igen, fordi du kan ikke holde en så stor by nede for evigt med uduelige kompetencer i klubben. Det ophøre. Og den rejse er vi igang med nu....det kan tage 3 år...det kan tage 8 år...men vi vil komme der op igen, og så kigger vi sgu ikke på SIF og VFF...Jakobsen skrev: ↑13. aug 2026, 21:12Mit indtryk er, at Viborg også er utroligt skarpe på spillestil og hvad de rekrutterer til.AnyFellow skrev: ↑13. aug 2026, 21:05
Selvfølgelig er der en portion dygtighed i det Viborg har gjort, men der er også en stor portion held.
En Eigil man f.eks havde inde i ejerkredsen, men gik over til håndbolden.
Jeg mener også, at der var en historie ude der omkring 23 eller 24 da indspistheden for alvor brændte AaB ned om, at stærke økonomiske kræfter i byen havde tilbudt at hjælpe klubben - hvis b.la. nogen af dem der er inde omkring Aalborg Håndbold, men at man simpelthen havde sagt nej.
Det lugter også lidt af, at de thar været lid venneklub for A. Enggaard og kompagni.
RAUS RAUS SSE!
Den med Plymouth køber jeg ikke. Sådan kan man slet ikke sætte det op. Plymouth er Englands 19. Største by. Til sammenligning er Danmarks 19. Største by Taastrup - hvad spiller deres bedste hold i?Buzz Killington skrev: ↑14. aug 2026, 18:01Plymouth Argyle kommer fra en by med ca. 270.000 indbyggere. Det er altså en klub fra en større engelsk by, og dermed sammenlignet med klubber som Southampton , Derby, Hull og Stoke. De har også et stort, ret isoleret talentopland i med omkring to millioner mennesker, så en geografisk fordel der minder lidt om vores, bare i større skala. Men de har aldrig været i den bedste række og har mest rodet rundt på 2., 3. og 4. niveau. Pt. er de i League One.raekkeettre skrev: ↑14. aug 2026, 16:53Det er fint nok I vores nuværende situation at kigge på dem, men shit mand, vi er landets med længder 4. Største by, vi har flere unge fodboldspillere end nogle andre steder i DK i vores baghave, vi har en vinder kultur som klub, hvis vi lå nummer 8 i superligaen vil vi stadigvæk have det 4 største tilskueresnit....vi har både historiske, området og byen til at være en kontinuerlig top 6 hold i DK, og vi kommer også derop igen, fordi du kan ikke holde en så stor by nede for evigt med uduelige kompetencer i klubben. Det ophøre. Og den rejse er vi igang med nu....det kan tage 3 år...det kan tage 8 år...men vi vil komme der op igen, og så kigger vi sgu ikke på SIF og VFF...Jakobsen skrev: ↑13. aug 2026, 21:12Mit indtryk er, at Viborg også er utroligt skarpe på spillestil og hvad de rekrutterer til.AnyFellow skrev: ↑13. aug 2026, 21:05Selvfølgelig er der en portion dygtighed i det Viborg har gjort, men der er også en stor portion held.AaBWanKenobi skrev: ↑13. aug 2026, 20:46Ja, Viborg og Silkeborg har gjort det, men der er to problemer ift. det:Hanga skrev: ↑13. aug 2026, 20:07
Vi skal kigge mod Viborg og Silkeborg. Klubber der var nede at vende i flere år i 1 division og som byggede op omkring en trup af egen avl og billigere men kloge tilføjelser udefra. Det nytter ikke noget ikke at ville erkende den situation vi står i - som er, at med mindre der kommer nogen med en seriøs pengepung, er det den eneste vej frem. Men ja, det bliver mega svært.