Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4759
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Maglau » 18. mar 2021, 15:56

bonanza skrev:
18. mar 2021, 10:32
Det er håbløst at læse så meget kritik af Hagelskjær, Granli og Prijovic. Folk mangler perspektiv, og ved tydeligt intet om det. Kommenterer bare på mavefornemmelse.

Hvormed er kritikken af AaBs forsvar berettiget? Der er lukket 28 mål ind til dato, og det bør være ganske ok for et top 4 hold. Det HELT klare og største problem, er de manglende scoringer. Det er kun OB, Lyngby og Horsens der har scoret færre mål og det siger alt om hvor prioriteterne bør ligge. På det parameter ligger AaB helt i bunden af tabellen og det er hovedårsagen til at vi ikke er cementeret i top 6 allerede.

I fremtiden kan jeg kun se vores forsvar lægge på, selv med den 4 back kæde Cifuentes har genindført (og som jeg personligt er fan af). Med de signings der er lavet har vi nu mere bredde og er mere gearet mod f.eks. at Lukas Klitten søger væk til sommer. De centerbacks der er hentet under Inge er alle stærkere på bolden end KP, TC, Okore mfl. og en mand som Ross ligner allerede en spiller der udvikler sig vældig fint på bolden. De sidste par kampe, har opspillet fra forsvar fungeret meget bedre, og det er bl.a. Granlis fortjeneste. Den filosofi passer Hagelskjær glimrende ind i, da han har et teknisk højt niveau for en stor fysisk centerback. Han er skolet godt fra FCM's akademi, erfaring fra mange kampe og bedst af alt, han er gratis. I mine øjne en stærk signing, der giver truppen langt mere konkurrence og bredde.

Granli er stærk på bolden, stærk i luftspillet. Der er nogle fejl, men jeg genkender på ingen måde de store forsvarsproblemer som folk på det her forum påstår. Igen, en fin signing der passer filosofien.

AaB, skal fokusere på at bruge lønbudgettet rigtigt og forstærke offensivt. Under Cifuentes og det system der spilles, kan vi sagtens have en ægte angriber, såfremt vedkommende besidder en vis teknik på bolden, fysik, en form for spilmæssigt overblik og fart i bevægelserne/afleveringerne.

For mig er det soleklart, at højreback og spids er de positioner hvor vi allermest mangler en forstærkning. Jeg håber også at vi kan skrive permanent med Samuelsen, han er spændende og har et overblik og teknisk niveau som klart er brugtbart på flere positioner offensivt.
Mavefornemmelser eller statistik - du præsenterer dit som faktum baseret på tal. Du underbygger at forsvaret er godt pga relativt få antal mål imod og angrebet har mangler pga få antal mål scoret - det retfærdiggør så købet af Hagelskjær at vi gode til forsvar i forvejen.

Jeg anfægter ikke dine fakta, men analysen har jeg det modsat med. Vi er dårlige i angrebet fordi vores forsvar er dårligt.
Havde vi haft et bedre forsvar mand for mand kunne vi koncentrere os mere om at score lidt flere mål og være risikobetonet fordi forvaret ville holde stand.
Jeg synes ikke det ligner et top 4 forsvar med Pallesen, Ross Thelander, Granli Hagelskjær og Ahlmann. Jeg håber inderligt at Hagelskjær er en overset late bloomer og Ross pludselig indfrier forventningerne for eller skal angrebet styrkes markant så vi kan score mange mål og lukke mange men alligevel lidt færre ind.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5225
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Jakobsen » 18. mar 2021, 16:16

Maglau skrev:
18. mar 2021, 15:56
bonanza skrev:
18. mar 2021, 10:32
Det er håbløst at læse så meget kritik af Hagelskjær, Granli og Prijovic. Folk mangler perspektiv, og ved tydeligt intet om det. Kommenterer bare på mavefornemmelse.

Hvormed er kritikken af AaBs forsvar berettiget? Der er lukket 28 mål ind til dato, og det bør være ganske ok for et top 4 hold. Det HELT klare og største problem, er de manglende scoringer. Det er kun OB, Lyngby og Horsens der har scoret færre mål og det siger alt om hvor prioriteterne bør ligge. På det parameter ligger AaB helt i bunden af tabellen og det er hovedårsagen til at vi ikke er cementeret i top 6 allerede.

I fremtiden kan jeg kun se vores forsvar lægge på, selv med den 4 back kæde Cifuentes har genindført (og som jeg personligt er fan af). Med de signings der er lavet har vi nu mere bredde og er mere gearet mod f.eks. at Lukas Klitten søger væk til sommer. De centerbacks der er hentet under Inge er alle stærkere på bolden end KP, TC, Okore mfl. og en mand som Ross ligner allerede en spiller der udvikler sig vældig fint på bolden. De sidste par kampe, har opspillet fra forsvar fungeret meget bedre, og det er bl.a. Granlis fortjeneste. Den filosofi passer Hagelskjær glimrende ind i, da han har et teknisk højt niveau for en stor fysisk centerback. Han er skolet godt fra FCM's akademi, erfaring fra mange kampe og bedst af alt, han er gratis. I mine øjne en stærk signing, der giver truppen langt mere konkurrence og bredde.

Granli er stærk på bolden, stærk i luftspillet. Der er nogle fejl, men jeg genkender på ingen måde de store forsvarsproblemer som folk på det her forum påstår. Igen, en fin signing der passer filosofien.

AaB, skal fokusere på at bruge lønbudgettet rigtigt og forstærke offensivt. Under Cifuentes og det system der spilles, kan vi sagtens have en ægte angriber, såfremt vedkommende besidder en vis teknik på bolden, fysik, en form for spilmæssigt overblik og fart i bevægelserne/afleveringerne.

For mig er det soleklart, at højreback og spids er de positioner hvor vi allermest mangler en forstærkning. Jeg håber også at vi kan skrive permanent med Samuelsen, han er spændende og har et overblik og teknisk niveau som klart er brugtbart på flere positioner offensivt.
Mavefornemmelser eller statistik - du præsenterer dit som faktum baseret på tal. Du underbygger at forsvaret er godt pga relativt få antal mål imod og angrebet har mangler pga få antal mål scoret - det retfærdiggør så købet af Hagelskjær at vi gode til forsvar i forvejen.

Jeg anfægter ikke dine fakta, men analysen har jeg det modsat med. Vi er dårlige i angrebet fordi vores forsvar er dårligt.
Havde vi haft et bedre forsvar mand for mand kunne vi koncentrere os mere om at score lidt flere mål og være risikobetonet fordi forvaret ville holde stand.
Jeg synes ikke det ligner et top 4 forsvar med Pallesen, Ross Thelander, Granli Hagelskjær og Ahlmann. Jeg håber inderligt at Hagelskjær er en overset late bloomer og Ross pludselig indfrier forventningerne for eller skal angrebet styrkes markant så vi kan score mange mål og lukke mange men alligevel lidt færre ind.
Meget enig og hvad gør vi, hvis Ross sælges og Thelander går i stykker (som han jo gør af og til)?
Så står vi med et midterforsvar med Granli og Hagelskjær. Det skriger umiddelbart hverken top 4 eller top 6.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 18. mar 2021, 16:29

Jakobsen skrev:
18. mar 2021, 16:16
Meget enig og hvad gør vi, hvis Ross sælges og Thelander går i stykker (som han jo gør af og til)?
Så står vi med et midterforsvar med Granli og Hagelskjær. Det skriger umiddelbart hverken top 4 eller top 6.
I bund og grund er der kun 3, måske 4, Superliga-klubber, der har et centerforsvar jeg ville bytte med.
FCK, FCM og Brøndby.
Så kan man diskutere AGF.
Tingager har løftet sig. Hausner er marginalt bedre end Ross.
Men der er ikke nogen af dem der er deciderede super-stoppere.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Fromthecradle » 18. mar 2021, 16:51

Forhåbentligt er Hagelskjær med fredag aften for SIF - spændende at se niveauet.

Der var en der sammenlignede med AGF's CB's. De har Hausner, Juelsgaard, Backman(skadet), Sanneh og Tingager. Det ser noget stærkere ud end AaB's med Granli, Ross, Thelander, Hagelskjær og Prioviij.
You pay for this?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 18. mar 2021, 16:59

Fromthecradle skrev:
18. mar 2021, 16:51
Forhåbentligt er Hagelskjær med fredag aften for SIF - spændende at se niveauet.

Der var en der sammenlignede med AGF's CB's. De har Hausner, Juelsgaard, Backman(skadet), Sanneh og Tingager. Det ser noget stærkere ud end AaB's med Granli, Ross, Thelander, Hagelskjær og Prioviij.
Det afhænger vist af øjnene der ser. Vi kan da også leje en hundedyr spiller ind? Indtil videre har han spillet som en pose nødder.
Men de andre er der ingen eller minimal forskel på.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Yankee » 18. mar 2021, 17:15

Julgranen skrev:
18. mar 2021, 16:59
Fromthecradle skrev:
18. mar 2021, 16:51
Forhåbentligt er Hagelskjær med fredag aften for SIF - spændende at se niveauet.

Der var en der sammenlignede med AGF's CB's. De har Hausner, Juelsgaard, Backman(skadet), Sanneh og Tingager. Det ser noget stærkere ud end AaB's med Granli, Ross, Thelander, Hagelskjær og Prioviij.
Det afhænger vist af øjnene der ser. Vi kan da også leje en hundedyr spiller ind? Indtil videre har han spillet som en pose nødder.
Men de andre er der ingen eller minimal forskel på.
Uenig. Hausner har spillet på et meget højt niveau i hele sæsonen - en helt anden klasse end Ross efter min mening. Thelander er bedre end Tingager, men til gengæld er Tingager ikke nær så ofte skadet. Granli vs. Sanneh - den er der vist ingen der er i tvivl om.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 18. mar 2021, 17:22

Yankee skrev:
18. mar 2021, 17:15
Uenig. Hausner har spillet på et meget højt niveau i hele sæsonen - en helt anden klasse end Ross efter min mening. Thelander er bedre end Tingager, men til gengæld er Tingager ikke nær så ofte skadet. Granli vs. Sanneh - den er der vist ingen der er i tvivl om.
Jeg er ikke uenig i at Hausner er bedre, har vist redegjort for herinde hvor jeg ser Ross have tydelige mangler.
Sanneh har indtil videre ikke vist særligt meget, og er hentet ind på en (dyr) lejeaftale.
Thelander er væsentligt bedre end Tingager som ofte virker kluntet.

Jeg ser ikke den store forskel, selvom jeg da godt kan se at AGF har lukket væsentligt færre mål ind end os.
Måske jeg bare har lidt rød-hvide briller på :-)

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Patmand » 18. mar 2021, 17:56

Julgranen skrev:
18. mar 2021, 17:22
Yankee skrev:
18. mar 2021, 17:15
Uenig. Hausner har spillet på et meget højt niveau i hele sæsonen - en helt anden klasse end Ross efter min mening. Thelander er bedre end Tingager, men til gengæld er Tingager ikke nær så ofte skadet. Granli vs. Sanneh - den er der vist ingen der er i tvivl om.
Jeg er ikke uenig i at Hausner er bedre, har vist redegjort for herinde hvor jeg ser Ross have tydelige mangler.
Sanneh har indtil videre ikke vist særligt meget, og er hentet ind på en (dyr) lejeaftale.
Thelander er væsentligt bedre end Tingager som ofte virker kluntet.

Jeg ser ikke den store forskel, selvom jeg da godt kan se at AGF har lukket væsentligt færre mål ind end os.
Måske jeg bare har lidt rød-hvide briller på :-)
Du giver ofte udtryk for at AGF laver mange dyre aftaler med spillere og man fornemmer du mener de ikke er for smarte til at lave aftaler med spillere; køber for dyrt, betaler for meget i løn.

Fakta:

Budget:
AGF: 42 mio.
AaB: 42 mio.

Placering:
AGF: 3 (stadig med i pokalturneringen)
AaB: 7

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 18. mar 2021, 18:13

Patmand skrev:
18. mar 2021, 17:56

Du giver ofte udtryk for at AGF laver mange dyre aftaler med spillere og man fornemmer du mener de ikke er for smarte til at lave aftaler med spillere; køber for dyrt, betaler for meget i løn.

Fakta:

Budget:
AGF: 42 mio.
AaB: 42 mio.

Placering:
AGF: 3 (stadig med i pokalturneringen)
AaB: 7
Det er nu godt nok løgn, og det vil du også kunne se hvis du gennemgår mine indlæg om AGF. Du skal ikke tage mig til indtægt for holdninger jeg ikke har ytret.
AGF havde en række meget høje lønninger til spillere som ikke var pengene værd, eller ikke præsterede.
Det de gjorde klogt, og som jeg har argumenteret for at vi formentlig også er nødt til, er at lave betragteligt om i truppen, og tilbyde mere præstationsbaserede kontrakter.
Det er lykkedes for AGF at skabe en langt mere konkurrencedygtig trup for godt og vel de samme penge, og komme væk fra fortidens kæmpekontrakter til f.eks. Spelmann.

Det kan indebære at vi må sige farvel til spillere som Lucas og Kusk over tid, men for AGF har det i hvert fald gjort en kæmpe forskel ifht. deres økonomi, og skabte plads til spillere som Olsen og Poulsen i toppen af lønhierarkiet.

Ikke at AGF ikke begår fejl, de gav bl.a. Jevtovic en kæmpeløn, og han har da været en af Superligaens største skuffelser indtil nu.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Patmand » 18. mar 2021, 18:41

Julgranen skrev:
18. mar 2021, 18:13
Patmand skrev:
18. mar 2021, 17:56

Du giver ofte udtryk for at AGF laver mange dyre aftaler med spillere og man fornemmer du mener de ikke er for smarte til at lave aftaler med spillere; køber for dyrt, betaler for meget i løn.

Fakta:

Budget:
AGF: 42 mio.
AaB: 42 mio.

Placering:
AGF: 3 (stadig med i pokalturneringen)
AaB: 7
Det er nu godt nok løgn, og det vil du også kunne se hvis du gennemgår mine indlæg om AGF. Du skal ikke tage mig til indtægt for holdninger jeg ikke har ytret.
AGF havde en række meget høje lønninger til spillere som ikke var pengene værd, eller ikke præsterede.
Det de gjorde klogt, og som jeg har argumenteret for at vi formentlig også er nødt til, er at lave betragteligt om i truppen, og tilbyde mere præstationsbaserede kontrakter.
Det er lykkedes for AGF at skabe en langt mere konkurrencedygtig trup for godt og vel de samme penge, og komme væk fra fortidens kæmpekontrakter til f.eks. Spelmann.

Det kan indebære at vi må sige farvel til spillere som Lucas og Kusk over tid, men for AGF har det i hvert fald gjort en kæmpe forskel ifht. deres økonomi, og skabte plads til spillere som Olsen og Poulsen i toppen af lønhierarkiet.

Ikke at AGF ikke begår fejl, de gav bl.a. Jevtovic en kæmpeløn, og han har da været en af Superligaens største skuffelser indtil nu.
Du er en løgner men ellers er jeg enig i at Jyllands dyreste reservespiller skal væk. Hans ballontæmning kostede et mål mod FCN.

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af AaB-Jones » 18. mar 2021, 19:06

Patmand skrev:
18. mar 2021, 18:41
Julgranen skrev:
18. mar 2021, 18:13
Patmand skrev:
18. mar 2021, 17:56

Du giver ofte udtryk for at AGF laver mange dyre aftaler med spillere og man fornemmer du mener de ikke er for smarte til at lave aftaler med spillere; køber for dyrt, betaler for meget i løn.

Fakta:

Budget:
AGF: 42 mio.
AaB: 42 mio.

Placering:
AGF: 3 (stadig med i pokalturneringen)
AaB: 7
Det er nu godt nok løgn, og det vil du også kunne se hvis du gennemgår mine indlæg om AGF. Du skal ikke tage mig til indtægt for holdninger jeg ikke har ytret.
AGF havde en række meget høje lønninger til spillere som ikke var pengene værd, eller ikke præsterede.
Det de gjorde klogt, og som jeg har argumenteret for at vi formentlig også er nødt til, er at lave betragteligt om i truppen, og tilbyde mere præstationsbaserede kontrakter.
Det er lykkedes for AGF at skabe en langt mere konkurrencedygtig trup for godt og vel de samme penge, og komme væk fra fortidens kæmpekontrakter til f.eks. Spelmann.

Det kan indebære at vi må sige farvel til spillere som Lucas og Kusk over tid, men for AGF har det i hvert fald gjort en kæmpe forskel ifht. deres økonomi, og skabte plads til spillere som Olsen og Poulsen i toppen af lønhierarkiet.

Ikke at AGF ikke begår fejl, de gav bl.a. Jevtovic en kæmpeløn, og han har da været en af Superligaens største skuffelser indtil nu.
Du er en løgner men ellers er jeg enig i at Jyllands dyreste reservespiller skal væk. Hans ballontæmning kostede et mål mod FCN.
Kan I ikke slippe det sølle niveau? Der går tydeligvis sport i at gå efter manden.

Patman - det ynkelige angreb på Kusk er så malplaceret, at man kun kan grine. Han er startet de to seneste kampe med 6 point til følge...

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6095
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af FIDEL » 18. mar 2021, 19:23

Maglau skrev:
18. mar 2021, 15:56
bonanza skrev:
18. mar 2021, 10:32
Det er håbløst at læse så meget kritik af Hagelskjær, Granli og Prijovic. Folk mangler perspektiv, og ved tydeligt intet om det. Kommenterer bare på mavefornemmelse.

Hvormed er kritikken af AaBs forsvar berettiget? Der er lukket 28 mål ind til dato, og det bør være ganske ok for et top 4 hold. Det HELT klare og største problem, er de manglende scoringer. Det er kun OB, Lyngby og Horsens der har scoret færre mål og det siger alt om hvor prioriteterne bør ligge. På det parameter ligger AaB helt i bunden af tabellen og det er hovedårsagen til at vi ikke er cementeret i top 6 allerede.

I fremtiden kan jeg kun se vores forsvar lægge på, selv med den 4 back kæde Cifuentes har genindført (og som jeg personligt er fan af). Med de signings der er lavet har vi nu mere bredde og er mere gearet mod f.eks. at Lukas Klitten søger væk til sommer. De centerbacks der er hentet under Inge er alle stærkere på bolden end KP, TC, Okore mfl. og en mand som Ross ligner allerede en spiller der udvikler sig vældig fint på bolden. De sidste par kampe, har opspillet fra forsvar fungeret meget bedre, og det er bl.a. Granlis fortjeneste. Den filosofi passer Hagelskjær glimrende ind i, da han har et teknisk højt niveau for en stor fysisk centerback. Han er skolet godt fra FCM's akademi, erfaring fra mange kampe og bedst af alt, han er gratis. I mine øjne en stærk signing, der giver truppen langt mere konkurrence og bredde.

Granli er stærk på bolden, stærk i luftspillet. Der er nogle fejl, men jeg genkender på ingen måde de store forsvarsproblemer som folk på det her forum påstår. Igen, en fin signing der passer filosofien.

AaB, skal fokusere på at bruge lønbudgettet rigtigt og forstærke offensivt. Under Cifuentes og det system der spilles, kan vi sagtens have en ægte angriber, såfremt vedkommende besidder en vis teknik på bolden, fysik, en form for spilmæssigt overblik og fart i bevægelserne/afleveringerne.

For mig er det soleklart, at højreback og spids er de positioner hvor vi allermest mangler en forstærkning. Jeg håber også at vi kan skrive permanent med Samuelsen, han er spændende og har et overblik og teknisk niveau som klart er brugtbart på flere positioner offensivt.
Mavefornemmelser eller statistik - du præsenterer dit som faktum baseret på tal. Du underbygger at forsvaret er godt pga relativt få antal mål imod og angrebet har mangler pga få antal mål scoret - det retfærdiggør så købet af Hagelskjær at vi gode til forsvar i forvejen.

Jeg anfægter ikke dine fakta, men analysen har jeg det modsat med. Vi er dårlige i angrebet fordi vores forsvar er dårligt.
Havde vi haft et bedre forsvar mand for mand kunne vi koncentrere os mere om at score lidt flere mål og være risikobetonet fordi forvaret ville holde stand.
Jeg synes ikke det ligner et top 4 forsvar med Pallesen, Ross Thelander, Granli Hagelskjær og Ahlmann. Jeg håber inderligt at Hagelskjær er en overset late bloomer og Ross pludselig indfrier forventningerne for eller skal angrebet styrkes markant så vi kan score mange mål og lukke mange men alligevel lidt færre ind.
Forsvaret fungerede skam fint i det meste af efteråret. Der kunne offensiven IKKE omsætte de mange chancer til mål, så det du skriver er simpelthen forkert.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2442
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Moen » 18. mar 2021, 19:27

Julgranen skrev:
18. mar 2021, 14:29
Rams skrev:
18. mar 2021, 14:26
Så Inges vej er klart salg af spillere mellem 18 og 23. Anosike har nogle klare forcer i sin fysik og evne til at dække bolden. Kan AaB så bygge hovedspillet på, så ser det fint ud ift. et salg. Tilsvarende er der et mønster i de venstrebenede stoppere, som også har en højere salgspris. Håber vi ser mere af den salgs indkøb til U19-holdet, f.eks. render der andre spændende spillere rundt i klubber uden for U-19-ligaen. To eksempler er B93 og AB, der har fine fodrappe gennembrudsspillere. De to klubber prøver at holde på deres bedste U-spillere ved at rykke dem op på 2. divisionsholdet, og her bør en plads i AaBs U19-trup med tilhørende kontrakt kunne friste.
AaB's rekrutteringsansvarlig på U-niveau havde et ret interessant indlæg på LinkedIn om netop det der med hvordan spillere kan udvikles. Her bruger han bl.a. som eksempel, at Hannesbo startede som centerforsvarer i AaB.

Udover det - helt enig. Det er en langt mere målrettet tilgang end tidligere.
Er det noget du kan linke til?

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 865
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af hit666 » 18. mar 2021, 19:34

man kan også sige at ´med Anders Hagelskjær så har vi råd til en profil i angrebet måske højre back og det kunne være fedt :cheers:
AaB AaB AaB AaB

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Julgranen » 18. mar 2021, 19:36

Prica22 skrev:
18. mar 2021, 19:27
Er det noget du kan linke til?
Sætter det ind nedenfor:

“Bananerne, skal inspireret fra Belgien, stille spørgsmålet om man smider de grønne bananer ud, fx når fokus øges på spillere som er ”tidligt” klar.. Joa havde nok ikke været hvor han er hvis...

Selvom AaB falder på CIES-listen for club-trained players, men stadig bevarer sin danske førsteplads (hvert fald lidt endnu) – så skal vi stadig huske at være stolte af de, særligt unge, spillere som spiller og bidrager med de procenter vi skaber !
https://lnkd.in/en5jrZn
Det skal vi uanset om man som Ross og Kauf spiller før sin senior-overgang eller om den kontinuerlige spilletid først kommer senere, som tilfældet med Malthe og som tegnene er nu Hannesbo!
At både Høj og Hanne startede som U13-spillere gør blot, at endnu flere har været en del af den uforudsigelige, men vanvittigt spændende, proces fra U13 til superligaen!

Tvivl er vigtigt, og vi skal turde sige "Det ved jeg ikke"; men nogle gode spørgsmål (blandt mange) synes jeg er:
- Har det været godt for Hannesbo at starte som stopper og ende som kantangriber eller burde vi have specialiseret på positionen tidligere?
- Har vi set (og prioriteret) potentialet højt nok, når vi ser tilbage på spillere der som 1 års U17 spillede relativt lidt (Hannesbo 195 min, Højholt 21 min) men som U13 var store profiler.“

bonanza
1. div
1. div
Indlæg: 366
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af bonanza » 18. mar 2021, 23:18

Maglau skrev:
18. mar 2021, 15:56
bonanza skrev:
18. mar 2021, 10:32
Det er håbløst at læse så meget kritik af Hagelskjær, Granli og Prijovic. Folk mangler perspektiv, og ved tydeligt intet om det. Kommenterer bare på mavefornemmelse.

Hvormed er kritikken af AaBs forsvar berettiget? Der er lukket 28 mål ind til dato, og det bør være ganske ok for et top 4 hold. Det HELT klare og største problem, er de manglende scoringer. Det er kun OB, Lyngby og Horsens der har scoret færre mål og det siger alt om hvor prioriteterne bør ligge. På det parameter ligger AaB helt i bunden af tabellen og det er hovedårsagen til at vi ikke er cementeret i top 6 allerede.

I fremtiden kan jeg kun se vores forsvar lægge på, selv med den 4 back kæde Cifuentes har genindført (og som jeg personligt er fan af). Med de signings der er lavet har vi nu mere bredde og er mere gearet mod f.eks. at Lukas Klitten søger væk til sommer. De centerbacks der er hentet under Inge er alle stærkere på bolden end KP, TC, Okore mfl. og en mand som Ross ligner allerede en spiller der udvikler sig vældig fint på bolden. De sidste par kampe, har opspillet fra forsvar fungeret meget bedre, og det er bl.a. Granlis fortjeneste. Den filosofi passer Hagelskjær glimrende ind i, da han har et teknisk højt niveau for en stor fysisk centerback. Han er skolet godt fra FCM's akademi, erfaring fra mange kampe og bedst af alt, han er gratis. I mine øjne en stærk signing, der giver truppen langt mere konkurrence og bredde.

Granli er stærk på bolden, stærk i luftspillet. Der er nogle fejl, men jeg genkender på ingen måde de store forsvarsproblemer som folk på det her forum påstår. Igen, en fin signing der passer filosofien.

AaB, skal fokusere på at bruge lønbudgettet rigtigt og forstærke offensivt. Under Cifuentes og det system der spilles, kan vi sagtens have en ægte angriber, såfremt vedkommende besidder en vis teknik på bolden, fysik, en form for spilmæssigt overblik og fart i bevægelserne/afleveringerne.

For mig er det soleklart, at højreback og spids er de positioner hvor vi allermest mangler en forstærkning. Jeg håber også at vi kan skrive permanent med Samuelsen, han er spændende og har et overblik og teknisk niveau som klart er brugtbart på flere positioner offensivt.
Mavefornemmelser eller statistik - du præsenterer dit som faktum baseret på tal. Du underbygger at forsvaret er godt pga relativt få antal mål imod og angrebet har mangler pga få antal mål scoret - det retfærdiggør så købet af Hagelskjær at vi gode til forsvar i forvejen.

Jeg anfægter ikke dine fakta, men analysen har jeg det modsat med. Vi er dårlige i angrebet fordi vores forsvar er dårligt.
Havde vi haft et bedre forsvar mand for mand kunne vi koncentrere os mere om at score lidt flere mål og være risikobetonet fordi forvaret ville holde stand.
Jeg synes ikke det ligner et top 4 forsvar med Pallesen, Ross Thelander, Granli Hagelskjær og Ahlmann. Jeg håber inderligt at Hagelskjær er en overset late bloomer og Ross pludselig indfrier forventningerne for eller skal angrebet styrkes markant så vi kan score mange mål og lukke mange men alligevel lidt færre ind.
Du skriver, at min påstand om at vores forsvar er sundt retfærdiggør købet af Hagelskjær. Det har jeg ingen steder skrevet. At vi har 3 centerbacks og står til at miste en af to venstrebacks, retfærddiggør signingen af Hagelskjær. Jeg ved ikke hvor du har fra, at vi har købt ham?

Statistikkerne taler for sig selv, antallet af chancer skabt i forhold til omsætningen er tydeligt det største problem i AaB, dermed ikke sagt at vi ikke skal skabe endnu flere chancer. Det eneste vi er enige i, som det jo hedder og ikke enige om, er at angrebet skal forstærkes. Min pointe er, at det bør være den største prioritet. Navnligt når Nkada og TvW ser ud til at forlade klubben til sommer. Det er her der skal bruges penge, og købes ind til start elleveren. At vi signer en forsvarsspiller med potentiale gratis, ser jeg kun som en forbedring af både bredde og konkurrence. Jeg forstår ikke man kan være kritisk overfor det.

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Dennis Nielsen » 19. mar 2021, 07:39

hje1980 skrev:
18. mar 2021, 13:02
Dennis Nielsen skrev:
18. mar 2021, 11:39
Julgranen skrev:
18. mar 2021, 11:13
Dennis Nielsen skrev:
18. mar 2021, 10:22
Har jeg sagt det? Drop nu den billige stråmand.

du glemmer lige en væsentlig del af min præmis - at der bliver handlet til toppen og ikke bredden. Den del muliggør eller skaber bedre forudsætning for mere kvalitet og opnåelse af målsætning. Bevares, Hagelskjær kan blæse os om kuld og gennemgå en markant udvikling, men det er nok meget tvivlsomt.
Det var egentlig mere generelt ment. At alle peger på videresalg som et væsentligt parameter hver gang vi henter spillere.
Du kan ikke udelukkende hente videresalgsemner, og vi har ret mange i forvejen inde omkring holdet.

Der kommer helt sikkert stor udskiftning i sommervinduet, så skal vi ikke afvente det, og så undlade at hagle en yderst billig signing ned?

Hagle ned? Snakker du nu generelt igen eller?

Jeg er da komplet ligeglad med, om "alle" har skrevet x, y eller z, det kan jeg på ingen måde tage ansvar for. Du kan svare på det JEG skriver, når du citerer mit indlæg - det er sgu ret nemt. Ellers bliver det ligegyldige generaliseringer krydret med stråmænd.

min pointe:

Målsætning top 4
Målsætning ift transferindtægter - ca 30 mill pr år.

Er Hagelskjær en spiller, der kan bidrage dertil - jeg tvivler. Derfor undrer den type transfer mig.
Lignede Patrick Olsen en man kunne beholde i 1 år og sælge ham for små 10 mio...?
Er det normen, at spillere fra 1 div bliver hentet stort set gratis og solgt for små 10?

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Gaarde6 » 19. mar 2021, 08:11

hit666 skrev:
18. mar 2021, 19:34
man kan også sige at ´med Anders Hagelskjær så har vi råd til en profil i angrebet måske højre back og det kunne være fedt :cheers:
PRÆCIS min tanke :cheers:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5225
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Jakobsen » 19. mar 2021, 08:26

Gaarde6 skrev:
hit666 skrev:
18. mar 2021, 19:34
man kan også sige at ´med Anders Hagelskjær så har vi råd til en profil i angrebet måske højre back og det kunne være fedt :cheers:
PRÆCIS min tanke :cheers:
Og hvis målene så piver ind i den anden ende kan det være et fedt. Det minder mig om dengang, hvor vi prøvede at spille vildt offensivt med en defensiv akse der hed Kasper P, Blåbjerg og MC. Det var tydeligt, at holdet bl.a. knækkede på, at det der ikke skulle meget til for at score. Angriberne var heller ikke skarpe og vi oversatsede på Pohl, men et skrøbeligt defensivt fundament var også et stort problem. Vi kan ikke bare gå med et discountforsvar. Så bliver truppen ved med at være skævt sammensat


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 865
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af hit666 » 19. mar 2021, 10:11

Jakobsen skrev:
19. mar 2021, 08:26
Gaarde6 skrev:
hit666 skrev:
18. mar 2021, 19:34
man kan også sige at ´med Anders Hagelskjær så har vi råd til en profil i angrebet måske højre back og det kunne være fedt :cheers:
PRÆCIS min tanke :cheers:
Og hvis målene så piver ind i den anden ende kan det være et fedt. Det minder mig om dengang, hvor vi prøvede at spille vildt offensivt med en defensiv akse der hed Kasper P, Blåbjerg og MC. Det var tydeligt, at holdet bl.a. knækkede på, at det der ikke skulle meget til for at score. Angriberne var heller ikke skarpe og vi oversatsede på Pohl, men et skrøbeligt defensivt fundament var også et stort problem. Vi kan ikke bare gå med et discountforsvar. Så bliver truppen ved med at være skævt sammensat

Så du sammenligner Kasper P, Blåbjerg og MC. med Thelander, Ross og Pedro 🤪🤪
AaB AaB AaB AaB

Låst